Kristine001

Stofbleer syes - nu med strik

33 indlæg i dette emne

Tænkte jeg ville lave en tråd hvor jeg viste de stofbleer jeg får syet. Er ret hooked på det og har lige bestilt mere stof og knapper hjem fra USA, så tænkte det kunne være andre ville følge med, og hvis ikke hygger jeg bare med mig selv :P. Nu er tråden i hvert fald lavet, opdaterer nok lidt mere i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når, men jeg startede med at sy stofbleer fordi jeg rigtig gerne ville have newbornbleer, men de skulle være med sådan en knap så de ikke rørte navlen, og så skulle jeg bestille dem fra england eller USA og de kom til at koste omkring 150 kr/ stof, det synes jeg var meget. Jeg overvejede bare at bruge papir indtil onesize passede, men det huede mig ikke.

Så jeg så en 20-30 videoer på youtube om hvordan man syede en stofble. Har aldrig rigtig syet før, så det skulle nok blive spændende, jeg fandt nogle gratis patterns og startede :).

Mit yndlings indtil videre er det her: http://www.darlingdi...Pattern2009.pdf

Men jeg synes stadig de bliver lidt brede omkring benene, er i gang med at finde ud af hvordan man kommer uden om det :).

Et andet rigtig god guide er det her: https://docs.google....w/edit?hl=en_US, jeg er ikke så vild med mønsteret men teksten er rigtig godt,

og det samme med den tilhørende youtubevideo:

[/media]

Jeg startede med at øve mig med at sy stofbleer af et gammelt dynebetræk og en gammel tshirt. Da jeg var blevet nogenlunde købte jeg stof fra storchebarn.dk. Noget rigtig fin blå pul og noget mikrofleece, kunne man nok have nøjedes med, jeg købte også bambusvelour, hamp/bambus (til indlæg), mikrofiber (til indlæg) og KAM snaps til knapper. Og så begyndte jeg at øve mig :P..

Har nok syet 6 stofbleer af pul og kun en af dem er jeg rigtig stolt af :P. Det var den sidste jeg lavede :). Nogle af de første smider jeg nok ud da de har for store fejl, et par stykker har mindre skønhedfejl jeg nok overlever og den sidste er korrekt :D..

Men det har kostet mig ca. 150 kr i stof at øve mig, det samme som en newborn stofble :o.. (Så skal der de andre materialer oveni, men det går nok, tror stadig det kan betale sig, og ellers er jeg rigtig glad for min nye hobby :D..

Har også syet et par indlæg af mikrofiber, de er ikke så smukke, men altså de skal indeni en ble, det går nok :).

Når men her er et par billeder så i kan se udvilklingen:

Et af de første par lavet af et gammelt dynebetræk

image.jpg

Den første ble i pul (ved ikke om i kan se det, men lommen er blevet så lille man ikke kan få hånden derned :P)

image.jpg

image.jpg

post-5117-0-64784700-1378565369_thumb.jp

post-5117-0-02730300-1378565379_thumb.jp

post-5117-0-88420500-1378565386_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Videre :)

Den med de grønne knapper er den nyeste jeg har lavet

Det næste er et indlæg og et billede af hvordan indlægget passer i bleen :)

post-5117-0-63238900-1378565109_thumb.jp

post-5117-0-69803700-1378565115_thumb.jp

post-5117-0-70826800-1378565121_thumb.jp

post-5117-0-69486100-1378565412_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige bestilt en masse stof, mens jeg venter på det andet stof jeg bestilte sidste uge... Suk, er virkelig ikke god til at vente på noget som helst XD. Men jeg glæder mig til det kommer! Pt står syningen lidt stille fordi jeg ikke har flere knapper, dem venter jeg også på kommer fra USA :). Det her startede som en hobby der skulle spare mig penge, det kommer den bestemt ikke til.. Til gengæld elsker jeg det! Og begynder at blive ret god synes jeg selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe... stofbleer er bare en ting der koster penge... jeg har endnu ikke syet selv, men jeg har købt aaaalt for mange stofbleer fordi de havde et fedt mønster på ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe... stofbleer er bare en ting der koster penge... jeg har endnu ikke syet selv, men jeg har købt aaaalt for mange stofbleer fordi de havde et fedt mønster på ;-)

Jaah, det er vidst også mit problem, det med de fine mønstre, har nok købt 20 forskellige slags stof :S fordi det jo var pænt, og havde et eller andet enormt nuttet mønster :). GLÆDER mig til det kommer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige modtaget nogle af mine materialer, så i dag har jeg arbejdet på at sy lækagebarriere :) er kommet frem til 3 forskellige løsninger, der kan ses nedenfor, ved bare ikke hvilken der er bedst.. Nogen input :)?

De to første virker rarest, den sidste virker bare sikrest, kan ikke lige beslutte mig :)

post-5117-0-53796300-1379621451_thumb.jp

post-5117-0-85654800-1379621458_thumb.jp

post-5117-0-35487000-1379621465_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg modtaget den ene pakke med stof :D.. Kan ikke vente med at komme i gang, stoffet er så fint :) er helt vild med galaxeprintet og så de to der er pelsede :D

Farverne på billedet er lidt misvisende, må se om jeg kan sætte et bedre billede ind :)

post-5117-0-91550100-1379928724_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej!! Har selv overvejet at sy stofbleer når vi engang når dertil så jeg følger med her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh -hvor har du købt stoffet med galaxeprint og det med aberne - kunne godt lige se mig bruge det stof til nogen af mine kreaprojekter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom resten af mit fine stof :D er så begejstret for det :) og her er de første par stofbleer jeg har syet af mit fine stof :).

post-5117-0-07416200-1380115665_thumb.jp

post-5117-0-41538600-1380115672_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej!! Har selv overvejet at sy stofbleer når vi engang når dertil så jeg følger med her :)

Det er også en virkelig hyggelig hobby :) så synes da helt klart du skal prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh -hvor har du købt stoffet med galaxeprint og det med aberne - kunne godt lige se mig bruge det stof til nogen af mine kreaprojekter?

Det er købt på etsy.com, men det er jo noget specielt pulstof, der er vandtæt, er det det du skal bruge? For så kan jeg lige finde et link :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er købt på etsy.com, men det er jo noget specielt pulstof, der er vandtæt, er det det du skal bruge? For så kan jeg lige finde et link :)

Ja tak jeg vil meget gere have et link.

Og det er i øvrigt nogle fine bleer!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også gerne have et link... jeg skal nemlig have syet et par wetbags

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tak jeg vil meget gere have et link.

Og det er i øvrigt nogle fine bleer!

Vh Lene

Galaxeprintet kan findes både her:

http://www.diapersewingsupplies.com/galaxy-print-pul-fabric/

Og her

http://www.etsy.com/dk-en/listing/123895029/pul-galaxy-half-yard?ref=shop_home_active

Jeg kunne bedst lide den første hjemmeside, deres forsendelse var også hurtigst :). Det var den sidste side der også havde sock monkey stoffet, men de har det vidst ikke mere :) ellers så prøv at Google sock monkey pul og se :).

Bare vær opmærksom på at det er amerikanske hjemmesider og der kommer told på. Eller kan der købes almindeligt pulstof på storchebarn.dk eller nogle andre slags mønstret pul på plushaddict.co.uk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er de stofbleer jeg har syet i dag og i går aftes :). Den grønne er bare SÅ blød, det er noget virkelig fint stof :)

post-5117-0-04450000-1380214908_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Galaxeprintet kan findes både her:

http://www.diapersewingsupplies.com/galaxy-print-pul-fabric/

Og her

http://www.etsy.com/dk-en/listing/123895029/pul-galaxy-half-yard?ref=shop_home_active

Jeg kunne bedst lide den første hjemmeside, deres forsendelse var også hurtigst :). Det var den sidste side der også havde sock monkey stoffet, men de har det vidst ikke mere :) ellers så prøv at Google sock monkey pul og se :).

Bare vær opmærksom på at det er amerikanske hjemmesider og der kommer told på. Eller kan der købes almindeligt pulstof på storchebarn.dk eller nogle andre slags mønstret pul på plushaddict.co.uk

Tusind tak for links.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan er tolden efter hvor meget man køber?

Har før købt online i UK, så kender ik til told uden for Europa.

Overvejer selv stofbleer er allerede begyndt at øve i at sy på symaskine igen, pt med andre ting. Men kan virkelig godt lide tanken om stofbleer.

Hvordan er PUL at sy i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er tolden efter hvor meget man køber?

Har før købt online i UK, så kender ik til told uden for Europa.

Overvejer selv stofbleer er allerede begyndt at øve i at sy på symaskine igen, pt med andre ting. Men kan virkelig godt lide tanken om stofbleer.

Hvordan er PUL at sy i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PUL skal vist gerne syes med en ball point naal, som er den mindste(str. 9, maaske str 60 i konverteret str?). Der maa ikke efterlades huller i pullet, for det kan give vaad benkant. Men det er saa kun, hvis du topstictcher, at det gaelder.... bum, har jo aldirg selv proevet det, kun luret paa hvis nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er tolden efter hvor meget man køber?

Har før købt online i UK, så kender ik til told uden for Europa.

Overvejer selv stofbleer er allerede begyndt at øve i at sy på symaskine igen, pt med andre ting. Men kan virkelig godt lide tanken om stofbleer.

Hvordan er PUL at sy i?

Dem der sender pakken skal skrive hvor meget du køber for uden på pakken og så regner de ud fra det :)

Der er vist en toldberegner på nettet et sted der kan udregne tolden for dig :)

Pul er ret specielt at sy i, det klistrer en lille smule og hænger lidt fast i både nål og underlag. Hvis det er noget du overvejer synes jeg du bør give dig til at se youtube videoer af hvordan man gør, det hjalp mig rigtig meget :)

Og så kan man jo starte med at købe en halv meter pul på en dansk hjemmeside og se om det er noget :) både storchebarn og funkjogging har pul :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak vil jeg gøre i første omgang. Har ik syet i pul før, så vil være rart lige at prøve det først i hvid PUL inden det med farver og print købes hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak vil jeg gøre i første omgang. Har ik syet i pul før, så vil være rart lige at prøve det først i hvid PUL inden det med farver og print købes hjem.

 

Det var også min tanke da jeg startede :), jeg købte bare blå pul :) og så ville jeg anbefale den her hjemmeside: http://funkjogging.dk/fakta-om-stoftyperne

Den forklarer om de forskellige stoftyper der skal bruges i de forskellige lag i bleen, jeg kan bedst lide bambusvelour inderst fx :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER