Deva

Planlagt kejsersnit - hvornår?

9 indlæg i dette emne

Hej :)

Jeg har termin d.6 maj, og ved at jeg skal have planlagt kejsersnit. Skal først til lægen i næste uge, men er så nysgerrig; Hvilken graviditets uge foretager man planlagt kejsersnit i? Hvad er praksis?

Håber nogen af jer der har prøvet det, gider at dele jeres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Vi skal ind og have et planlagt kejsersnit den 13. September - altså om en uge - da lille tøsen her vender forkert :)

Har termin den 20, så det er altså en uge før. En uge - til 14 dage før er normalen, har jeg ladet mig fortælle. Tror det er for at være nogenlunde tæt på, men alligevel ikke over termin, så det kunne ende med et akut kejsersnit :)

Hvor skal du føde henne? Der plejer at stå en masse info på hospitalernes hjemmeside.

Pøj pøj!

Camilla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps.. Nysgerrig...

Hvordan ved du at du skal have kejsersnit?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik valgmuligheden ml. nogle datoer. Den første jeg fik tilbudt var i uge 38+0, jeg fik foretaget pks uge 39+0.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Camilla - Jeg har haft en meget dårlig fødselsoplevelse. Det var så slem en oplevelse, så den eneste mulighed for mig er PKS.

Camilla, - Vildt at du har din lille pige i armene om en uge:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved den første var der planlagt kejsersnit i uge 38+noget. Det blev fremrykket pga graviditetsproblemer til uge 37+2. Men hun blev født ved akut kejsersnit uge 36+0

Ved nr 2 var der planlagt kejsersnit omkring uge 39+0. Hun blev født ved akut kejsersnit i uge 29+0.

Men det gængse er så vidt jeg ved 38-39+0. De vil helst så tæt på termin som muligt, hvilket jeg har STOR respekt for. Jeg ved nemlig hvad det kan betyde, hvis de kommer ud før tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Camilla - Jeg har haft en meget dårlig fødselsoplevelse. Det var så slem en oplevelse, så den eneste mulighed for mig er PKS.

Camilla, - Vildt at du har din lille pige i armene om en uge:)

Helt forståeligt og fuld støtte!

Og jaaaa, det bliver så dejligt og spændende! Min første fødsel gik så godt, selvom det var for tidligt, så var lidt øv over at skulle ha kejsersnit..

Men nu glæder vi os bare en en ny og forhåbentlig god oplevelse. En UGE!!

Pøj pøj med resten af graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på, hvad grunden til PKS er. Er det fordi moderkagen ligger foran livmoderåbningen, er det gerne 3 uger før, for ellers kan det være farligt (altså hvis fødslen går i gang selv)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER