Barbamama

Barbamamas julekalendersaga!

274 indlæg i dette emne

Jeg har virkelig broderet meget (!!!!!) da jeg var yngre, men har ikke kunnet overskue så stort et projekt som sådan en julekalender er, så længe jeg studerer. Så KÆMPE meget :respekt for at du har kastet dig ud i det.

Glæder mig til at følge processen og se det færdige resultat.

Tak for hep :kiss

Ihh.. Endnu én! Jeg er også igang med en julekalender til min nevø. Startede faktisk sidste efterår, men nåede aldrig at blive færdig, så starter tidligt i år og håber på at blive færdig! :)

1148218_10201832661197882_843475118_n.jpg?oh=9e74896b76b75785372fd9112a79a2ae&oe=522E82BA&__gda__=1378856146_8db8ebbc72b3a8e2e5ae42bae7bd5fd9

Hvor hyggeligt :yay Og din er da ved at blive rigtig fin :respekt (og modsat min, så kan man allerede nu se, hvad den forestiller :lolhit) Du må hellere i gang igen, ja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Faldt lige over dit projekt :)

Jeg lavede en til min mand sidste efterår, mens han var i Afghanistan, så ved hvilket kæmpe projekt det kan være ;)

Ville bare sige at du kan se om det er stikkesting eller korssting ved at farveindikatoren (sandsynligvis et tegn af en slags) fylder en firkant - altså står inde i en firkant - så er det et korssting. Stikkesting er de hvor tegnet for farven er 'ovenpå' en streg mellem to firkanter.

Håber det giver mening :) (og beklager hvis en anden har forklaret det, har ikke læst alle indlæg)

Det forstod jeg faktisk ikke helt :blush Jeg TROR dog, at jeg forstår på tegningen hvor der er stikkesting. Måske :unsure

Hvor er det bare et sejt projekt. Og hurra for alle dine detaljer, sjovt at følge fremgangen :yay

Jeg har været med til at brodere en julekalender. Min søster (som er 12 år ældre end mig) startede da hun var lille. Da jeg var lille broderede jeg videre og da hun så fik børn, færdiggjorde vi den sammen. Det tog i alt 35 år. Så mon ikke du kan gøre det hurtigere end os ;)

Tak tak :) Og vildt med et projekt, der tog 35 år! :D men også lidt hyggeligt, den kalender må da have masser af historie. :) Jeg håber dog at få min færdig senest til næste jul ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå dagens fremskridt:

SSGM8NT.jpg

(Det grå og hvide til højre)

Jeg har ikke haft så meget tid idag, men jeg synes alligevel at jeg er nået et ok stykke :) Og det er langt fra perfekt, men jeg synes det er ok. Det er trods alt mit første broderi ^_^

Er dog lidt bekymret over to ting:

1. Jeg har mistet 1/2 hvid tråd, da jeg lavede en linje forkert og det sad så godt fast at jeg måtte klippe. Hvad siger jeres erfaring jer, er der mon ekstra garn nok til at det går? Og hvis ikke, er det så ok let at finde noget nyt i samme nuance og tykkelse osv? Ville bare være SÅ bitter over, hvis den blev 99% færdig og bare lige manglede en stribe hvid :prik

2. Det hænger lidt i mig, at ML snakkede om, at det skulle være næsten lige så pænt på bagsiden som på forsiden. Jeg PRØVER at passe på nu, men jeg har et mindre knudehelvede i starten, som jeg ikke kan finde hoved og hale i. Er det hele ødelagt så? :unsure Det ser sådan her ud:

OmoFOCJ.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beklager at det ikke gav mening, men håber du finder ud af det alligevel :)

Der plejer altid at være ekstra tråd til overs når jeg har broderet, så det tror jeg ikke du skal være så nervøs for.

Da jeg broderede min julekalender syede jeg til sidst et stykke stof bag på. Bare hvidt lagenlærred som jeg syede og vendte. Det syntes jeg gav det pæneste færdige resultat og kunne måske være en idé for dig, hvis din bagside gik helt i kludder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du kommer til at mangle tråd, så har de et ret fint udbud i de store Panduro hobby butikker. Der kan du tage et stykke af den tråd med som du mangler og så finde det du skal bruge. Det er ikke særlig dyrt heller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hep :kiss

Hvor hyggeligt :yay Og din er da ved at blive rigtig fin :respekt (og modsat min, så kan man allerede nu se, hvad den forestiller :lolhit) Du må hellere i gang igen, ja :)

Har desværre mistet fortegnelsen over farverne, så prøver nu at tyde dem via billedet på pakken.. Øv :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du mangler tråd, burde der være en kode med, du kan bruge, når du køber nyt garn. Så er du sikker på at få den samme nuance :)

Jeg ville ikke bekymre mig for meget om bagsiden. Som Karoline skriver, kan du bare sy et hvidt stykke stof bag - der er alligevel ikke nogen der ser det, når først det er kommet op at hænge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du mangler tråd, burde der være en kode med, du kan bruge, når du køber nyt garn. Så er du sikker på at få den samme nuance :)

Jeg ville ikke bekymre mig for meget om bagsiden. Som Karoline skriver, kan du bare sy et hvidt stykke stof bag - der er alligevel ikke nogen der ser det, når først det er kommet op at hænge ;)

Jeg tænker også at bagsiden siger noget om hvor erfaren man er - så når det er et nybegynderprojekt, så synes jeg du kun skal bekymre dig om forsiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd og hep :lovebk Kan godt lide idéen om at sy en bagside på, og ja, som nybegynder kan jeg godt leve med at bagsiden ikke er så pæn (det er der altså også nogle krydser på forsiden, der heller ikke er :blush) Og ja, garnet har nummer, super hvis jeg kan bestille mere ud fra det. Det skal nok gå :) En af mine farver har dog forkert nr :blink Der står 2147 på tegningen og jeg har ikke en 2147 :unsure Til gengæld har jeg en 2127, og sådan en står der ikke nogle steder på tegningen, så jeg går ud fra at det er dén, jeg skal bruge. Det ser umiddelbart også rigtig nok ud, det er rødt garn og det er bla på nissehuen, så mon ikke, jeg godt kan gå ud fra at det er ok? :unsure

Anyway, I skal selvfølgelig se dagens fremskridt (omend det er lidt sparsomt - det er jo hverdag ^_^)

2NWsPHP.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey, nu hvor jeg uploadede billedet, kan jeg da pludselig se, hvad det forestiller :yay Det er julemandens hånd og et stykke julegave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens fremskridt (og tilbagegang)

2IxlzI6.jpg

De med skarpe øjne kan måske se, at der er forsvundet noget tråd omkring pakken. Jeg opdagede, at jeg havde brugt en forkert farve <_< og det tog lidt tid at pille op (Indsæt bandeord og forbandelser her). Så jeg trængte til at "broderi-forkæle" mig selv og tage hul på noget rødt, så det endelig begynder at se lidt julet ud :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor det pynter med det røde :) Det går da fremad :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih jeg vil så gerne lave et juletræstæppe, men kan ikke lige finde det rigtige.. Det skal være rundt, julet og stilet... men så vil jeg også igang..

Synes virkelig det kører med dit, det bliver såå flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hep, I to :kiss Sinning, har du kigget på Bellas Broderi og Hobby? De har da i hvert fald runde og julede tæpper :) Om de er stilede ved jeg så ikke, det kan jeg faktisk ikke forestillede mig at noget som helst broderet er :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdt broderi-fri igår, men idag er der knald på det røde:

Mlbqe3V.jpg

Jeg har egentlig lyst til at fortsætte, men må nok hellere gå i seng :rolleyes Og imorgen holder jeg også broderi-fri, meeeen så regner jeg til gengæld med at vende stærkt tilbage søndag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får slet ikke broderet så meget, som jeg har lyst til, men lidt har da også ret:

Tjfj4Gh.jpg

De løse tråde begynder at irritere mig, men jeg tør ikke fæstne tråde før jeg har farverne udenom. Er så nervøs for at have talt forkert og skulle pille op :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke med dit projekt... Bliver spændende at følge....

Med hensyn til stikkestingene, så er de højst sandsynlig omkring julemandens øjne, hans mund og måske ved hans hånd...

Det er med stor sandsynlighed de tynde linier du snakkede om som var inde på tegninge... Vil helt klart anbefale dig at lave stikketingene til sidst så de kommer til at ligge oven på korsstingene, som du selv sagde... Og når de har fået syet stikkestingene, så kan du virkelig se detaljerne på julekalenderen.

Det med at finde ud af hvor langt man egentlig er, da har jeg gjort det at jeg har kopieret alle de broderier jeg har lavet og så har jeg streget ud( med blyant, så det kan viskes ud hvis man har lavet fejl) på dem når jeg har syet det... Så har du stadig originalen til når du skal sy stikkesting... Det har været det nemmeste for mig.

Det med at hæfte, det har jeg gjort når jeg er startet på en ny farve, det synes jeg er nemmest og det er egentlig okay nemt at pille op, hvis jeg laver fejl. Jeg har også hæftet hvis jeg er færdig med farven... Og min bagside er overhovedet ikke lige på pæn som forsiden...langt fra...

Men jeg kan ikke lade være med at grine lidt af dine spørgsmål... Når jeg læder dine spørgsmål kan jeg tydeligt huske hvordan jeg havde det første gang jeg brodere... Der er mange ting at finde ud af, men når du så først har prøvet det en gang, så kører det...

God fornøjelse med det, bliver uden tvivl flot og du bliver stolt når de er færdigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh jeg vil OGSÅ! Min mor og jeg syede et juletræstæppe, da jeg var lille, og jeg eeeelskede at brodere korssting, da jeg var lille! Det er så mega hyggeligt.

MIn mor har allerede broderet en julekalender til møffen efter min oldemors gamle opskrift, men jeg overvejer lidt at investere i et juletræstæppe :) Tror ikke vi kan have juletræ med frk.pilfinger i år, så jeg kunne godt bare blive færdig næste år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt - elskede din sammenligning med en fødsel. Måske tog fødslen kortere tid, men du endte trods alt ikke med lige så mange sting som i dette projekt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det hyggeligt, at flere og flere læser med :lovebk Bliver så glad når I skriver her :loveshower

Fynbo, tak for tippene, jeg kunne godt overveje det med at kopiere tegningen, det er ret smart :)

Og MforMor du må da bare i gang! :glad Jeg vil også lave et juletræstæppe, tror jeg, men det må blive næste projekt. Eller det næste igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt - elskede din sammenligning med en fødsel. Måske tog fødslen kortere tid, men du endte trods alt ikke med lige så mange sting som i dette projekt :D

:lolhit Nej heldigvis ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens fremskridt: masser af arm! :D

I8exszT.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag har jeg primært koncentreret mig om at "rydde lidt op", men der er også kommet lidt nyt og der er stadig løse tråde. Men jeg synes det er lidt mere overskueligt nu, trods alt :)

bKgEyg6.jpg

hRYoBlc.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det ser bare skide godt ud :D

Taaaaaak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER