Annebb

Metformin og længde af "normal" cyklus?

5 indlæg i dette emne

Hej piger,

er ny herinde og leder efter hjælp! Se evt. min signatur først.

Jeg forstår ikke, at der er så længe mellem mine menstruationer. Godtnok havde jeg ikke nogen cyklus, da jeg smed p-pillerne, men nu er jeg på metformin (1500 mg), og jeg havde nok forventet mere normal cyklus ala 28-35 dage. Især fordi jeg startede ud med en menstruation allerede efter tre uger på metformin.

Så skete der lidt episoder på jobbet, og jeg blev stresset, og det har jeg givet skylden for, at jeg først får menstruation nr. 2 d. 17 juni.

Men nu siger min veninde, der også har PCO, at jeg måske bare skal vænne mig til, at mine cyklusser er 2-3 måneder?? Kan det virkelig være rigtigt? Jeg var på en god lang ferie fra 23. juni - 14. juli og håbede jo at ramme en ægløsning forud for min tredje menstruation, men ingenting skete. Jeg har stadig ikke fået den menstruation, hvilket jo betyder, jeg ikke har haft ægløsning siden, til trods for jeg var på fuld dosis metformin frem til 15. juli. Er det ikke mærkeligt?

Er det også rigtigt, at man kan risikere ikke at have en "rigtig" ægløsning men i stedet løse en cyste?

Jeg spiser PCO-venligt og er ikke decideret overvægtig.

På forhånd tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her skulle der metformin og pergotime til at få en cyklus på ca 30 dage.

Jeg ved ikke om det er rigtig at man kan løsne en cyste i stedet for ÆL, men du kan ved hjælp af en blodprøve få målt om du har ÆL. Men det skal jo så gøres lige efter ÆL...

Men ja, nogen med PCO har meget sjældent mens. Det afhænger af hvor hårdt man er ramt. Kender en der måske har de 2 gange om året. Før jeg fik Marius havde jeg det ca hver 6. uge. Så det er jo egentlig ok. Ved ikke hvordan min cyklus er nu, da jeg er på p-piller...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske din krop bare lige skal vænne sig til dem.. Der har måske været lidt forvirrende at du har taget i en kort periode, så holdt pause og nu igang igen..

Men ja hvis man går og er lidt stresset og frustreret kan det påvirke ens cyklus..

Indimellem virker det med sex - det ør det i hvert fald her, hvis det er lige op over - så er det helt sikkert der begynder at være tegn på det og få dage senere er mens igang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også på metformin, men det har desværre ikke påvirket min cykluslængde - der ER bare nogen, det ikke virker så godt på, desværre... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glossi, det er første gang jeg hører nogen sige det. Altså godtnok havde jeg ikke menstruation i et år inden metformin, men synes to på et halvt år er meget lidt imponerende. Især fordi alle bare lovpriser metformin!

Hvor tit har du mens? Og hvis du prøver at blive gravid; hvad gør du udover metforminen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER