TiaK

Må en to-årig gå/løbe i en sofa i en møbelforretning?

50 indlæg i dette emne

Niks. Maliva får ikke lov til at tumle, løbe, hoppe eller lege i vores sofa længere, efter et par gode styrt. Så hun får heller ikke lov ude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herhjemme må han skam tumle alt det han vil i sofaen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det havde vores ikke fået lov til. Fint at sidde i den, men det er ikke en legeplads, så ingen renden rundt eller hopning.

Enig med den her, jeg syntes både det er uforskammet og respektløs fra forældrenes side.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med den her, jeg syntes både det er uforskammet og respektløs fra forældrenes side.

Enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke nemt at sige hverken ja eller nej, synes jeg faktisk. Jeg har selv arbejdet i moebelbutik, hvor nogle boern var serioese "moebelterrorrister" og kunne splitte det hele ad paa no time, eller bare kunne forstyrre de oevrige kunder og indretningsraadgivere i en ualmindelig hoej grad. Andre boern fik sig selv beskaeftiget paa en maade, saa det ikke forstyrrede andre og saa foraeldrene havde luft til at goere en handel.

Saa jeg synes egentlig det er svaret at svare paa, om Erica maa loebe frem og tilbage i en sofa...Og hun er saa velopdraget, at hun tager sine sko af - det er flot af hende, synes jeg. Hvis hun ville begynde at blive kaad og kaste sig ned i den eller flytte hynder, slaa vilde kolboetter osv.,Det er ikke nemt at sige hverken det ene eller det andet. Jeg synes ikke, det er en katastrofe, at hun har loebet i en sofa, men ok, man kunne maaske bede hende loebe nede paa gulvet istedet.

Paa den anden side taenker jeg "herregud...", lad dog barnet, saalaenge hun ikke er helt vildt kaad og det gaar ud over moeblet, personalet eller andre kunder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme må han skam tumle alt det han vil i sofaen :)

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon havde heller ikke fået lov at gå rundt på en sofa i ide møbler..... Synes bare ikke det passer sig. Jeg havde nok bare sagt "hov, det er ikke så godt at gå rundt på sofaen, det er jo ikke vores" , og så havde jeg sat ham ned :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg synes ikke børn skal gå, hoppe eller løbe i sofaer, hverken i butikker eller ude hos andre folk. Herhjemme, er jeg stadig i dilemma omkring om han skal have lov til det herhjemme, eller ej... Men jeg tror han får lov herhjemme, men han skal helt sikkert lære at man under ingen omstændigheder gør sådan noget hos andre, eller andre steder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, dejlig at få så mange forskellige synspunkter. Både min mand og jeg har lært lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sidde ja, løbe,stå og hoppe NEJ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må vi høre hvad i syntes hver især?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må vi høre hvad i syntes hver især?

Ja, det synes jeg ogsaa er interessant :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det synes jeg ogsaa er interessant :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en klar regel om at der ikke må gå, løbes eller hoppes i en sofa, men man må gerne sidde, ligge og kravle. Det samme gælder med senge. Det er mest af sikkerhedsmæssige årsager, når vi er herhjemme ihvertfald, men også almindelig god opførsel, når det er i andre folks sofaer (eller i dette tilfælde i en butik).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må vi høre hvad i syntes hver især?

Jeg synes næsten det kunne læses mellem linjerne, at mor syntes det var ok og far ikke gjorde ;-)...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes næsten det kunne læses mellem linjerne, at mor syntes det var ok og far ikke gjorde ;-)...?

Ja sådan opfattede jeg det også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes næsten det kunne læses mellem linjerne, at mor syntes det var ok og far ikke gjorde ;-)...?

Ja sådan opfattede jeg det også :)

Hehe sjovt, jeg opfattede det modsat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe sjovt, jeg opfattede det modsat.

Så tog du fejl ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tog du fejl ;)

Ja det gættede jeg, da jeg så ud til at være i mindretal :P Og når jeg læser tilbage kan jeg også godt se det mellem linjerne, tror bare jeg blev farvet af mine egne fordomme - at mor er den "korrekte", mens far er mere afslappet og måske tillader mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gættede jeg, da jeg så ud til at være i mindretal :P Og når jeg læser tilbage kan jeg også godt se det mellem linjerne, tror bare jeg blev farvet af mine egne fordomme - at mor er den "korrekte", mens far er mere afslappet og måske tillader mere.

Sådan er det i hvert fald ikke herhjemme :) Erica må meget mere for mig, end hun må for sin far.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det i hvert fald ikke herhjemme :) Erica må meget mere for mig, end hun må for sin far.

Sådan er det også herhjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det i hvert fald ikke herhjemme :) Erica må meget mere for mig, end hun må for sin far.

Samme her... nogle gange er J liiidt overdrevet og det får han sørme også at vide med et brøl. :P

En dag sagde han efter Maliva havde lavet ballade "så får du ikke aftensmad" - hvor jeg trådte ind og hårdtnakket sagde at min datter ikke skulle sulte og hendes mad skulle bestemt ikke tages fra hende som straf, for noget hun allerede havde glemt ved spisetid!

Han kan tage hendes legetøj, slukke fjernsynet eller hvad han vil; men at fjerne hyggestunder og vigtige indlæringsmetoder og familetid såsom mad og bad, ja så stejler jeg :P

Vi er bestemt ikke enige om hvornår grænsen går her hjemme. Så der bliver af og til diskuteret i en meget pædagogisk tone om Malivas opførelse og vores reaktion :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået et lidt andet syn på det nu måske.

Kørte i tog med Camille- og hun blev ved at ville op og stå og kigge ud af vinduet.. Jeg endte med at tage hendes sko af, og lade hende stå på sædet og kigge ud. Så ja.. Farvet af min nye manglende evne til at stå fast, bøjer jeg mig og siger det er okay at børn står i sofaer :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået et lidt andet syn på det nu måske.

Kørte i tog med Camille- og hun blev ved at ville op og stå og kigge ud af vinduet.. Jeg endte med at tage hendes sko af, og lade hende stå på sædet og kigge ud. Så ja.. Farvet af min nye manglende evne til at stå fast, bøjer jeg mig og siger det er okay at børn står i sofaer :P

Den er jeg med på, jeg har også ladet Lise stå op på sædet i toget (uden sko på). I et sådan tilfælde mener jeg det er ok, men der skal de også stå stille og ikke løbe rundt på sæderne. Det jeg synes kan være farligt er når de går/løber og særligt i en blød sofa/seng, der er det let at miste balancen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det i hvert fald ikke herhjemme :) Erica må meget mere for mig, end hun må for sin far.

Sådan er det også hos os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER