TiaK

Må en to-årig gå/løbe i en sofa i en møbelforretning?

50 indlæg i dette emne

Min mand og jeg er ikke helt enige ;)

Vi var i dag ude og kigge på nye spisebordsstole og i mens den ene betaler er den anden på Erica. Hun tager sine sko af og kravler op på en sofa i udstillingen, det er vi enige om hun godt må - vi andre må jo også test-sidde den. Men så rejser hun sig op og går/løber frem og tilbage i den. Her synes den ene af os at det er totalt harmløst - en to-årig kan næppe springe fjedre/gøre den deform/ødelægge noget, så hvis Erica er underholdt så længe vi alligevel bare skal vente på der bliver betalt, så fred være med det.

Den anden af os derimod synes at det er total dårlig opdragelse og at det må hun bare overhovedet ikke - man er i en butik og ikke derhjemme. Og i en butik går man ikke i møblerne, heller ikke selvom man er to år.

Erica var ikke beskidt og havde taget skoene af, hun vejer 11 kg.

Hvem er i enige med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun skal ikke hoppe i sofaen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke børn skal hoppe/løbe/gå i sofaen, hverken i en forretning eller derhjemme :) Dårlig opdragelse.. Hmm.. Det ville jeg ikke kalde det.. :) Så længe forældrene holder øje, og sikre sig intet går i stykker, så tænker jeg bare at det er en anden form for opdragelse - måske lidt mere fri end den jeg giver mit barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok lidt på en mellemvej, hvor jeg ville trække på smilebåndet og tænke at det ikke var et problem som sådan, men ikke desto mindre bede hende sætte sig/ fjerne hende/sætte hende ned. Dels af hensyn til forhandleren og evt andre kunder og sådan for generelt at lære hende, at sofaer er til at sidde i og ikke hoppe i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det må hun ikke. Men jeg vil ikke kalde det dårlig opdragelse hvis det ellers foregår stille og roligt. Hvis hun hyler og skriger og står på hovedet ville jeg nok tænke mit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den sidste - Der er forskellige regler derhjemme og ude i offentligheden, en af de regler er at man ikke hopper i sofaen hos andre, undtagelsen er at man spørger om man god må og får lov. Herhjemme må man fx godt, men ikke hos nogen af bedsteforældrene.

Dårlig opdragelse? Det ved jeg ikke børn i den alder er stadig lyst styret, men jeg tror alligevel jeg ville studse hvis forældrene bare accepterede at de gjorde det i en møbel butik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer også nej - man hopper ikke i sofaer andre steder end hjemme (hvis man overhovedet må der ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestemt ikke hoppe i sofaen i en butik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må en to-årig eller en hvilken som helst anden alder ikke!!

Er enig i, at de er lyst styrede i den alder, så jeg ville ikke tænke at barnet som sådan er uopdragen, men jeg ville tænke, hvorfor gør forældrene ikke noget og stopper hende!!

Jeg ville personligt være vildt irriteret over det, hvor jeg var personale i butikken, men også hvis jeg var en anden kunde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man (eller de man har ansvar for) hopper ikke i møblerne hvis man ikke har betalt for dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se at det er harmløst, men jeg ville nu alligevel ikke lade Theo gøre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er nok lidt på en mellemvej, hvor jeg ville trække på smilebåndet og tænke at det ikke var et problem som sådan, men ikke desto mindre bede hende sætte sig/ fjerne hende/sætte hende ned. Dels af hensyn til forhandleren og evt andre kunder og sådan for generelt at lære hende, at sofaer er til at sidde i og ikke hoppe i :)

:ditto jeg kunne ikke skrive det bedre selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er helt ok hun får lov til at prøve den, men ikke ok at løbe og hoppe i møblerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok lidt på en mellemvej, hvor jeg ville trække på smilebåndet og tænke at det ikke var et problem som sådan, men ikke desto mindre bede hende sætte sig/ fjerne hende/sætte hende ned. Dels af hensyn til forhandleren og evt andre kunder og sådan for generelt at lære hende, at sofaer er til at sidde i og ikke hoppe i :)

Hopper med her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Jeg vil dog lige sige at vi begge er enige om hun ikke må hoppe i sofaen - spørgsmålet gik på hurtig gang/let løb frem og tilbage. Og hun var i super godt humør og grinede og synes det var sjovt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg synes den er sådan lige på grænsen. Noget i mig tænker stadig "ingen fødder i sofaen", men hvis hun ikke havde sko på, og når hun er så lille, og hvis hun ikke decideret hoppede...

Måske ville jeg i virkeligheden prøve at fornemme stemningen og reagere ud fra det...

Nu tænker jeg jo også at en to-årig er et stooooort barn fordi jeg sammenligner med Mar, men 2 år er jo stadig et lille barn...

Altså jeg ville i hvert fald på ingen måde skælde ud og nok heller ikke være særlig bestemt. Måske prøve at grine med og med sjov i stemmen sige noget a la "Neeeeej din lille bølle, løber du i sofaen?" og så måske snuppe hende, give en flyvetur med landing et nyt sted ;)

(Hvis det var en af de dage, hvor jeg havde overskud. :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan faktisk hverken sige det ene eller andet, for i mine øjne kommer det an på mange ting. Hvilken møbelforretning, hvilket publikum henvender de sig til osv.

I de dyere møbelhuse ville jeg gøre som barbamama og lidt sjovt få hende til at stoppe. Men feks var vi i Ide møbler for ikke så længe siden og der var meeeega kø. Nede ved børnemøblerne var der legetøj. Der lod vi Zoey lege ( uden sko ) hun kravlede op i senge og rykkede på møbler.

Men der var feks et meget beskidt barn med sko og en kiks i hånden der blev ved at kravle op i sofaerne, DET synes jeg bestemt ikke var ok :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var i Ide Møbler, men der var stort set ingen kunder ud over os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan faktisk hverken sige det ene eller andet, for i mine øjne kommer det an på mange ting. Hvilken møbelforretning, hvilket publikum henvender de sig til osv.

I de dyere møbelhuse ville jeg gøre som barbamama og lidt sjovt få hende til at stoppe. Men feks var vi i Ide møbler for ikke så længe siden og der var meeeega kø. Nede ved børnemøblerne var der legetøj. Der lod vi Zoey lege ( uden sko ) hun kravlede op i senge og rykkede på møbler.

Men der var feks et meget beskidt barn med sko og en kiks i hånden der blev ved at kravle op i sofaerne, DET synes jeg bestemt ikke var ok :-P

Jeg synes også der er stor forskel på at lege i "børnemøbler" også på at løbe i en sofa.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon havde heller ikke fået lov at gå rundt på en sofa i ide møbler..... Synes bare ikke det passer sig. Jeg havde nok bare sagt "hov, det er ikke så godt at gå rundt på sofaen, det er jo ikke vores" , og så havde jeg sat ham ned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det havde vores ikke fået lov til. Fint at sidde i den, men det er ikke en legeplads, så ingen renden rundt eller hopning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon havde heller ikke fået lov at gå rundt på en sofa i ide møbler..... Synes bare ikke det passer sig. Jeg havde nok bare sagt "hov, det er ikke så godt at gå rundt på sofaen, det er jo ikke vores" , og så havde jeg sat ham ned :)

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det må en 2-årig ikke. Det er fint at barnet sidder i sofaen, hvilket den jo er lavet til, men man går ikke rundt i en sofa. -det er et udstillingsmøbel, ikke en legeplads. :)

Og det kan godt være det var sødt, uskyldigt og hyggeligt, og hun kun er 2 år, men på et tidspunkt er det jo ikke sødt længere, og så er det sværere at få hende til at forstå, at det gør man ikke. Så hellere tage "kampen" nu, og stille og roligt sætte hende ned og sige, at sofaen er til at sidde i, ikke til at gå rundt i. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER