Vinnus

bør jeg tage til læge?

8 indlæg i dette emne

Pixie prikkede mig i øjet i går formiddags og siden da har det løbet i vand, er blevet rødt og svier. I dag har jeg haft øjeblikke hvor begge øjne er løbet helt i vand så jeg ikke kunne se. Mit øjenlåg er hævet, men det bliver det også når jeg græder.

Bør jeg søge læge eller er der noget jeg kan gøre herhjemme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan have faaet en lille ridse i hornhinden. Maerker du det, naar du blinker? Det heler af sig selv, men det kan vaere en fordel at faa antibiotikadraaber, saa der ikke gaar infektion i det.

Du kan ogsaa faa noget, der virker lokalbedoevende, saa oejet faar ro.

Min veninde er oejenlaege og jeg har ofte spurgt hende til raads i lignende situationer ;)

God bedring

Og ja, det er en oejenlaege, du skal til - eller skadestuen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mærkes lidt ligesom når en øjenvippe går på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mærkes lidt ligesom når en øjenvippe går på

Så er det nok en rids - det har jeg haft - det gør skide ondt og generer helt vildt, men ja, det går over af sig selv heldigvis. Jeg fik det undersøgt efter 4 dage, og der fik jeg bedøvet øjet og sat en farvestrimmel på øjet så hun kunne se om farven samlede sig i en ridse. Jeg kom hjem med beskeden om at holde øjet så meget lukket som muligt, for hver gang man blinker generer det. Jeg fik også vat for som en klap resten af dagen, og jeg måtte ikke køre bil, for synet er generet. Men altså det tog en uge og så var det HELT væk. jeg kan altså ikke huske om jeg fik øjendråber eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det nok en rids - det har jeg haft - det gør skide ondt og generer helt vildt, men ja, det går over af sig selv heldigvis. Jeg fik det undersøgt efter 4 dage, og der fik jeg bedøvet øjet og sat en farvestrimmel på øjet så hun kunne se om farven samlede sig i en ridse. Jeg kom hjem med beskeden om at holde øjet så meget lukket som muligt, for hver gang man blinker generer det. Jeg fik også vat for som en klap resten af dagen, og jeg måtte ikke køre bil, for synet er generet. Men altså det tog en uge og så var det HELT væk. jeg kan altså ikke huske om jeg fik øjendråber eller ej.

Var du ved alm læge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal tage til øjenlæge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med min egen læge i morges, som mente jeg skulle forholde det i ro og se tiden an. Ikke læse og den slags som anstrenger.

Tak for råd :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa min svigerinde fik et stykke af det der majsskal fra popkorn op i sit oeje, og det sad fast paa hornhinden. Hun fik det skyllet ud og min foernaevte veninde mente, at hun burde have de der antibiotikadraaber. Det fik hun aldrig fat i, sviegrinden, og det helede fint af sig selv paa kort tid. Hvis ikke det virker til at blive bedre, saa find en oejenlaege, synes jeg, ellers tag det roligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER