Myliona

Tips til 7/7 ordning

46 indlæg i dette emne

Jamen hen over sommeren, har han ikke haft noget sted at bo.. Så når han var ved hende, sov hun som regel ved hans forældre - skiftevis i deres soveværelse med dem, også ellers ved ham. Jeg foreslog, at vi kunne skiftes til at bo i vores lejlighed, til vi fandt noget andet - men han synes det gjorde "for ondt".. Da han fik sin nye lejlighed, startede hun sin uge med ham, ude ved hans forældre. Så en dag i "vores" lejlighed, da han kom for at rydde op. Det havde jeg sagt var okay, på betingelsen af han så IKKE flyttede hende op i den nye lejlighed og han kunne blive i "vores", da jeg ikke var hjemme nogen dage. MEN, da jeg så tog af sted skrev han om aften at han "havde talt med sine forældre som synes..." så han flyttede hende op i den nye lejlighed.. Han sluttede ugen af med at tage til familiefest, og hun sov derfor i barnevognen ved dem. Egentlig vil han jo gerne samarbejde - Hvis vi har en 7/7 ordning. Så er han faktisk rigtig fair.. Han får hende fx i morgen, og har spurgt om ikke jeg kigger forbi søndag og ser hende! Han ER en SUPER far, og han VIL sit barn.. Jeg synes bare ikke han tænker så meget over hvordan vi får en 7/7 ordning til at fungere, da det er SÅ vigtigt, at vi alle 3 fungerer i det..

Ud fra det sidste du skriver, så lyder det da til han tænker over det, og gør noget for at det skal fungere?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ud fra det sidste du skriver, så lyder det da til han tænker over det, og gør noget for at det skal fungere?!

Hvis det er som 7/7 ordning, så er han faktisk fair, hvis det er på hans vilkår.. Men han lytter slet ikke til mig og mine "bekymringer".. I øvrigt, er mit skrækeksempel på 7/7 ordninger, en elev hvor forældrene slet ikke snakkede sammen.. Så glemte han en bog ved den ene, måtte han vente en uge på at få den osv.. Det var SÅ skrækkeligt!!!!! Og jeg vil bare IKKE derud! Det tror jeg heller aldrig Christian ville, men kan mærke det kører meget på HANS vilkår. Jeg mener fx, at vi burde snakke om rutiner, så vi sådan gør tingene nogenlunde ens.. Fx putter vi på helt forskellige måder og tidspunkter nu.. Ved Christian sover hun fra 20/21 til 6 om morgen, og ved mig sover hun som regel fra 19/20 til 7 om morgen! Det samme med hvordan hun spiser.. Ved mig, får hun frugt hvis jeg har hende hjemme formiddag, også får hun når hun kommer fra dagpleje kl 15. Ved Christian, spiser hun som regel kun hovedmåltiderne, og de andre flyder lidt ud, og det er oftest bare en bolle fx . Tænker at for hendes skyld, kunne noget genkendeligt i rutinerne være godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er som 7/7 ordning, så er han faktisk fair, hvis det er på hans vilkår.. Men han lytter slet ikke til mig og mine "bekymringer".. I øvrigt, er mit skrækeksempel på 7/7 ordninger, en elev hvor forældrene slet ikke snakkede sammen.. Så glemte han en bog ved den ene, måtte han vente en uge på at få den osv.. Det var SÅ skrækkeligt!!!!! Og jeg vil bare IKKE derud! Det tror jeg heller aldrig Christian ville, men kan mærke det kører meget på HANS vilkår. Jeg mener fx, at vi burde snakke om rutiner, så vi sådan gør tingene nogenlunde ens.. Fx putter vi på helt forskellige måder og tidspunkter nu.. Ved Christian sover hun fra 20/21 til 6 om morgen, og ved mig sover hun som regel fra 19/20 til 7 om morgen! Det samme med hvordan hun spiser.. Ved mig, får hun frugt hvis jeg har hende hjemme formiddag, også får hun når hun kommer fra dagpleje kl 15. Ved Christian, spiser hun som regel kun hovedmåltiderne, og de andre flyder lidt ud, og det er oftest bare en bolle fx . Tænker at for hendes skyld, kunne noget genkendeligt i rutinerne være godt :)

Der er da ikke den store forskel på sovetiderne ;)

Herhjemme kan det også sagtens svinge med en times tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er da ikke den store forskel på sovetiderne ;)

Herhjemme kan det også sagtens svinge med en times tid.

Jeg synes alligevel det er vildt, at hun generelt sover 2 timer mindre om natten ved ham.. Her kan det også svinge med en times tid.. Men fra mig til Christian, er tiden for selve putningen jo op til 2 timer - og så en time om morgen..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns faktisk det er lidt absurd at tale om en ordning hvor forældrene flytter ind og ud af børnenes hus, som om det var rammerne som betød forskellen for skiftet - det er det jo ikke, det er de voksne som bygger en hverdags rytme op om børnene og derfor må det være lige så meget et skift for børnene når forældrene "flytter". Ellers får jeg en tanke om at det blir børnene som styrer det hele og det syns jeg virkelig ville være synd.

Jeg har altid selv været imod 7/7 fordi jeg mener at børn har brug for en base. Men spørger man på statsforvaltningen så anbefaler de først og fremmest hvad forældrene kan blive enige om, og det må man så gøre hvad man kan for at få til at fungere. Vi kommer jo ikke udenom at det er svært for et barn at det skal se sine forældre på skift, uanset hvordan de skift så foregår, og det er helt sikkert at det bedste man kan gøre for sit barn, når man nu ikke kan bo sammen med den anden forældre, er at samarbejde mest muligt og prøve at holde en god omgangstone og enes om så mange ting som man nu kan.

Myolina jeg syns virkelig du har nogle gode overvejelser og det er bestemt ikke en let situation. Jeg håber sådan I finder ud af en god måde at samarbejde på uanset hvilken ordning det så blir. Jeg syns virkelig det er en skam C ikke vil over statsforvaltningen uden at lave det til en kamp, et møde med børnesagkyndig er jo ikke noget der som sådan starter en "sag", det er bare ment som en hjælp til at finde ud af hvad der er bedst for barnet. Jeg syns der er stor forskel på det og så at kæmpe om bopæl/samvær/forældremyndighed.

Held og lykke :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns faktisk det er lidt absurd at tale om en ordning hvor forældrene flytter ind og ud af børnenes hus, som om det var rammerne som betød forskellen for skiftet - det er det jo ikke, det er de voksne som bygger en hverdags rytme op om børnene og derfor må det være lige så meget et skift for børnene når forældrene "flytter". Ellers får jeg en tanke om at det blir børnene som styrer det hele og det syns jeg virkelig ville være synd.

Jeg har altid selv været imod 7/7 fordi jeg mener at børn har brug for en base. Men spørger man på statsforvaltningen så anbefaler de først og fremmest hvad forældrene kan blive enige om, og det må man så gøre hvad man kan for at få til at fungere. Vi kommer jo ikke udenom at det er svært for et barn at det skal se sine forældre på skift, uanset hvordan de skift så foregår, og det er helt sikkert at det bedste man kan gøre for sit barn, når man nu ikke kan bo sammen med den anden forældre, er at samarbejde mest muligt og prøve at holde en god omgangstone og enes om så mange ting som man nu kan.

Myolina jeg syns virkelig du har nogle gode overvejelser og det er bestemt ikke en let situation. Jeg håber sådan I finder ud af en god måde at samarbejde på uanset hvilken ordning det så blir. Jeg syns virkelig det er en skam C ikke vil over statsforvaltningen uden at lave det til en kamp, et møde med børnesagkyndig er jo ikke noget der som sådan starter en "sag", det er bare ment som en hjælp til at finde ud af hvad der er bedst for barnet. Jeg syns der er stor forskel på det og så at kæmpe om bopæl/samvær/forældremyndighed.

Held og lykke :kram2

Men når der nu SKAL være en 7/7 ordning, så er det vel trods alt bedre at det er forældrene, der flytter end børnene?

Det må da være stressende at skifte bolig hver uge. For som du selv skriver, så HAR børn nemlig brug for en fast base. Og det ville de jo så trods alt have rent fysisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle bonker mig i hovedet med man normalt siger: 1 år = 1 overnatning, 2 år = 2 overnatninger osv.

Men nu hvor i er så på hinanden ved jeg ikke om det gør en forskel.

Bare man altid husker på det er på Camilles premmiser : )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men når der nu SKAL være en 7/7 ordning, så er det vel trods alt bedre at det er forældrene, der flytter end børnene?

Det må da være stressende at skifte bolig hver uge. For som du selv skriver, så HAR børn nemlig brug for en fast base. Og det ville de jo så trods alt have rent fysisk.

Jeg tænker også at nu når de ikke kan have begge forældre hele tiden, så må det da være en stor fordel at have det samme værelse/hjem hele tiden - det er trods alt en vigtig del i ens liv. Så har de ét sted de bor og hører til, deres forældre er der bare ikke samtidigt.

At jeg så rent praktisk har svært ved at se det kan fungere uden at den ene forælder ikke bliver møjirriteret på den anden forælder fordi der ikke er gjort rent/handlet ind/rykket rundt på møbler/købt for meget legetøj/whatever er så en anden sag. Det er svært at argumentere med "mit hjem, mine regler" når det kun er ens hjem halvdelen af tiden. Men i den ideelle verden synes jeg det lyder som en god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder til i har et godt samarbejde. Jeg synes det er rigtig synd at Christian har fået bopæl "bare fordi" han har brug for pengene.

Mht 7/7 ordningen synes jeg også Camille er alt for lille. Men nu går jeg jo også ud fra Zoey som jeg kan mærke tydelig forskel på når hun ikke har sin base.

Nu ved jeg ikke hvor langt i bor fra hinanden men kunne denne ordning evt være en løsning.

Camille bor ved Christian og sover der søndag - torsdag. Du kan så besøge i løbet af ugen.

Fredag - søndag kunne hun så evt være ved dig ( selvfølgelig med mulighed for fleksibilitet)

Tænker bare at på denne måde er hendes hverdage faste. Så de dage hun skal i dp ( eller er det vs :/ ) bor hun ved far. Og weekend bor hun ved dig.

Det må da give mere struktur end nogle gange sove ved mor og andre gange ved far.

Og lige et kram til jer alle 3 - det må ikke være en nem situation :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At han gør tingene anderledes kan du sådan set ikke kræve han laver om.. Du ville jo nok heller ikke bryde dig om at han sagde du skulle gøre det på hans måde ;)

og børn finder meget hurtigt ud af at far gør sådan, og mor gør sådan.

Min eks gør heller ikke tingene som jeg plejer at gøre det, og det er ikke noget problem for Ayah (hun er kun 10 mdr) . Jeg synes det lyder til at hun sover på et fint tidspunkt, og hun får jo også mad og det hele. Så det kan jeg ikke se er et argument.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At han gør tingene anderledes kan du sådan set ikke kræve han laver om.. Du ville jo nok heller ikke bryde dig om at han sagde du skulle gøre det på hans måde ;)

og børn finder meget hurtigt ud af at far gør sådan, og mor gør sådan.

Min eks gør heller ikke tingene som jeg plejer at gøre det, og det er ikke noget problem for Ayah (hun er kun 10 mdr) . Jeg synes det lyder til at hun sover på et fint tidspunkt, og hun får jo også mad og det hele. Så det kan jeg ikke se er et argument.

Men er hun ved ham 7/7? Det jeg tænker er jo netop, at man i en eller anden grad, skal skabe noget som er stabilt og genkendeligt hver dag for hende - At man engang i mellem bryder mønstret, er helt okay.. Men når det er HVER uge, så tænker jeg det bliver forvirrende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk en god ide, det med at hun er ved den ene på hverdagene, og ved den anden i weekenden.. jeg havde jo lidt foreslået det, så er ikke sikker på han mener det okay.. Jeg havde foreslået at en af os havde hende fast, og den anden havde hver anden weekend til overnatning - men at man så hentede 2-3 dage i ugen, og afleverede inden/efter aftensmad eller noget i den stil.. Vi bor 2 km fra hinanden cirka.. Christian bor 100 meter fra dagplejemoren, så det er jo en tur jeg skal hver dag alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle bonker mig i hovedet med man normalt siger: 1 år = 1 overnatning, 2 år = 2 overnatninger osv.

Men nu hvor i er så på hinanden ved jeg ikke om det gør en forskel.

Bare man altid husker på det er på Camilles premmiser : )

Camille har altid "sovet" meget ude.. Minimum en gang i måneden har hun været med mig en weekend i Århus.. Hun har dog altid sovet med en af Christian og mig.. Sådan vil det fortsætte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er hun ved ham 7/7? Det jeg tænker er jo netop, at man i en eller anden grad, skal skabe noget som er stabilt og genkendeligt hver dag for hende - At man engang i mellem bryder mønstret, er helt okay.. Men når det er HVER uge, så tænker jeg det bliver forvirrende?

Nej hun er ikke ved ham 7/7 og kommer heller ikke til det før om flere år ;)

Men uanset hvad kan man jo aldrig gøre tingene ens. Og så bliver det en diskussion om hvis måde der er rigtigst. Det kunne jo lige så vel være Christians måde (ifølge ham selv i hvert fald)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hun er ikke ved ham 7/7 og kommer heller ikke til det før om flere år ;)

Men uanset hvad kan man jo aldrig gøre tingene ens. Og så bliver det en diskussion om hvis måde der er rigtigst. Det kunne jo lige så vel være Christians måde (ifølge ham selv i hvert fald)

Jamen jeg vil ikke have ham til at gøre som mig: Jeg vil bare finde en fælles måde.. Han gider bare ikke fortælle hvordan han gør.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg vil ikke have ham til at gøre som mig: Jeg vil bare finde en fælles måde.. Han gider bare ikke fortælle hvordan han gør.. ;)

Nåår okay så misforstod jeg det. Ej hvor barnligt af ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåår okay så misforstod jeg det. Ej hvor barnligt af ham!

Ja, og det er lidt den følelse jeg har hele tiden.. At han har lidt en barnlig holdning til det.. En "det fungerer for mig, så behøver vi ikke tale om det"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht sovetider skal C da bare lytte! Hun har jo brug for sin søvn, og det antal timer hun sover hos dig, er da mere "normalt" for hendes alder - det handler ikke om min og din måde. Der ville jeg slå hårdt igennem - at miste to timer eller lignende hver gang dur bare ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder lidt og får det helt skidt med den måde du beskriver C på... Jeg mener, det lyder virkelig som om han truer dig og er psykisk ikke særlig sød overfor dig...

Det er altså ikke pænt gjort at nægte at lytte til dig og holde dig hen med truslen om at så vil han få efter fuld bopæl og vil tage Camille fra dig... :kram :kram

Vil egentlig bare lige sende en masse :kram og sige at det er sgi ikke fair at holde dig "fanget" af en trussel...

Ja, det er også lidt den opfattelse jeg har.. Når jeg ser tilbage, føler jeg faktisk at han har "udnyttet" at han kender mig psykisk godt og derfor ved hvad han skal "spille på".. DOG, skal det siges, at han den sidste tid, har vendt rundt og er begyndt at sige jeg er en god mor og at jeg klarer det godt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er også lidt den opfattelse jeg har.. Når jeg ser tilbage, føler jeg faktisk at han har "udnyttet" at han kender mig psykisk godt og derfor ved hvad han skal "spille på".. DOG, skal det siges, at han den sidste tid, har vendt rundt og er begyndt at sige jeg er en god mor og at jeg klarer det godt..

Hold ud!!! Du er den store i det her!

:kram jeg får virkelig ondt i maven på dine pg Camilles vejne! Jeg har dyb respekt for din måde at håndtere det hele på! 7/7 er måske ikke optimalt men lige nu er det jo det der KAN lade sig gøre og så syntes jeg det er godt du søger råd der kan gøre Camilles hverdag lettere!

Har hun nussedyr/bamse der følger med? Hvad med dyne og andre ting hun er knyttet til?

Har hun noget der dufter af dig med til C og noget med der lugter af C hos dig?

Det må være optimalt hvis i kan aftale en fælles slagplan for dagsrytme for Camilles skyld, så må han sku sluge nogle kameler og fortælle hvornår han putter, hvornår de står op og for den sags skyld hvilken morgenmad hun får! Det kan du jo så indrette dig efter. Eftermiddags maden kan godt være på en måde hos dig og på en anden hos ham, for hun får jo sund og varieret kost hos DP og aftensmaden er jo nok ikke pommes og nuggets med æblejuice hver aften.

Kan du ikke bruge lidt kvindelist på ham? Nu kender jeg ham jo ikke, men nogle ting virker fx

bedre herhjemme hvis jeg får ham til at tro at HAN er kommet på ideen! Og så ellers holde fokus på Camille! Fx kunne du få det til at lyde som om du er meget imponeret over hvor godt det går hos ham og sige at du tror du kan lære noget af hans måde at gøre tingene på eller sådan noget!?!

Ellers ring og få noget vejledning, det behøver C jo overhovedet ikke vide noget om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo siden hun var 3-4 måneder, forsøgt at indføre sovebamse, da hun ikke bruger sut.. Det lykkedes først, da hun begyndte i dagpleje.. En periode, kunne jeg ikke forstå at det begyndte at gå dårligere med søvnen, men det var så fordi Christian havde indført at hun havde "sit eget" sovedyr derude, også brugte det andet ved mig og i dagplejen. Heldigvis fik jeg forklaret ham at hun skulle have det samme sovedyr, altid... Det har så resulteret i at hun har to sovedyr nu, men det er også fair nok - Men dem har hun alle steder når hun skal sove, og i enkelte tilfælde bliver det ene brugt når hun er ked også... Hun har en dyne hvert sted (Dog samme slags), Vi skifter sengetøj, når hun skifter sted (Ej, nu er det nok hver anden gang).. Men det var måske en god ide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER