Myliona

Tips til 7/7 ordning

46 indlæg i dette emne

Mig og Camilles far, vil jo køre en dele ordning. Jeg er af den holdning, at vi skal have forholdsvis ens "hverdag" og rytme, og retningslinjer for hende.. Hun er kun 14 måneder (i dag :7himmel ) og jeg tænker at netop struktur og genkendelse er det vigtigste. Men er der mon nogen herinde, der har kørt 7/7 ? Hvis nogen har lyst, må der også meget gerne dele deres tanker, omkring det med mig - Kan mærke jeg har nogle trælse følelser i forhold til det hele.. Men hvordan får man den ordning til at køre bedst for barnet? :) Mon der findes nogle undersøgelser, der kan understøtte en eller anden "metode"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh altså jeg har slet ikke nogen erfaring med det, men mit moder hjerte siger at det er alt for tidligt for hende at dele 7/7 ..

At skulle undvære mor og far i en hel uge af gangen tror jeg bliver svært for hende.

Men altså jeg har ingen erfaring med det overhovedet så jeg ved ikke hvordan det fungere i praksis med så lille et barn.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh altså jeg har slet ikke nogen erfaring med det, men mit moder hjerte siger at det er alt for tidligt for hende at dele 7/7 ..

At skulle undvære mor og far i en hel uge af gangen tror jeg bliver svært for hende.

Men altså jeg har ingen erfaring med det overhovedet så jeg ved ikke hvordan det fungere i praksis med så lille et barn.

:)

Jeg er faktisk helt enig! Og alt i mig stritter, ved tanken om det. Men enten skal jeg starte "en krig" om hende, ellers skal jeg selv vælge at gå ned i samvær.. Og jeg går IKKE ned i samvær :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk helt enig! Og alt i mig stritter, ved tanken om det. Men enten skal jeg starte "en krig" om hende, ellers skal jeg selv vælge at gå ned i samvær.. Og jeg går IKKE ned i samvær :(

Puha hvor er det synd det skal være sådan. Det skal jo være for Camilles bedste og ikke C eller dig. Jeg håber i får det løst :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen erfaring, men min veninde og hendes eks har en 5-7 ordning. 7 dage hos mor, hvor far kommer på besøg 3 dage, og 5 dage hos far hvor mor kommer på besøg 2 dage. Deres datter er 20 måneder. Det fungerer for dem, det er vist temmelig frusterende at se eks'en så meget, men de gør det for deres datters skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener helt seriøst det er alt for tidligt med en 7/7 ordning.

Vi havde 7/7 ordning, fra min bonusdreng var 5-9 år. Herefter begyndte det igen at blive rigtig svært for ham. For hans bedste gik vi med til at gå ned i tid, selvom det var/er skidehårdt. Men nogen skulle give sig- for hans bedste.

Kan I evt ikke prøve at finde en eller anden (børnepsykolog måske) og prøve at tale med vedkommende? Tænker at det måske vil være nemmere at acceptere, hvis det er en udefra der helt neutralt kan fortælle hvorfor det ikke anbefales til så lille et barn.

Det er en dum situation :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet ender vist ud i, at Christian mister penge, hvis han ikke har bopælen. DVS at han ikke har råd til en lejlighed (han er på SU). Jeg kan bare mærke med mig selv, at jeg IKKE kan give slip- Skal jeg ned på mindre end 50%, så skal det være fordi statsforvaltningen mener, hun har bedst af at bo ved ham. Jeg har foreslået en 5/2 ordning, men det vil han ikke. Jeg har sat mig selv i situationen, da jeg jo kunne se han ikke havde råd til noget når han kun fik 5000kr i måneden. Jeg er bare bekymret. Dagplejemoren siger hun trives.. men jeg kan ikke lade være at tænke på, at da vi gik fra hinanden, gik alt lidt i stå.. Hun kravlevede sent, og nu som 14 måneder gammel, går hun ikke endnu... Udover det, har hun knækket sin fysiske kurve.. Hun har altid været over gennemsnittet i højde og vægt, og nu er hun nede på gennemsnittet. Det skræmmende ved det, var at jeg sagde til 1 års undersøgelsen "Hun er altså ikke vokset de sidste 3-4 måneder" og Christian sagde.. "Sikke noget fis, hun har i hvert fald taget 1-2 kg på".. Og jeg havde ret. Hvordan kan man ikke lægge mærke til ens barn ikke vokser?! Udover det, er der nogle småting, som bekymre mig når han har hende.. Fx at hun ALTID går med sko på - også indenfor. Hentede hende en dag, og da jeg tog skoene af var hendes fødder gennemblødte.. Han tager dem ikke engang af når han pusler hende.. Han lader hende også kravle i vindueskarmen, selvom han bor på 2. sal :( Christian er en SUPER god far, og det er jo "småting" der gør jeg bekymre mig.. Og nok mest af alt, følelsen af at jeg opgiver mit barn. Men er ikke i tvivl om at Camille bliver påvirket af jeg har det dårligt med situationen. I øvrigt, har jeg haft kontakt til en psykoterapeut, men Christian nægter at ville være med til sådan noget.. :( Og jeg tænker jo det kunne gøre vores samarbejde bedre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men C kan da sagtens have bopælen, så han ikke mister penge. Og så kan i to jo bare indbyrdes finde ud af hvordan i skal have hende.

Altså hvis det bare er papir arbejde vi snakker om her, er det vel ikke noget problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh- penge er vel ikke et argument der går forud for Camilles trivsel :blink I så fald er det et vagt argument han kommer med!

Måske skal du alligevel gå i statsforvaltningen. Jeg tvivler på, at de ville give ham bopælen og jeg tvivler stærkt på at de vil rådgive om en 7/7 ordning!

Lige den med at kravle i vindueskarmen, ville jeg bestemt IKKE have, med mindre det er fuldt overvåget (som i man holder fast i barnet samtidig). Jeg har selv noia over de vinduer vi har. Tænk hvis de faldt ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men C kan da sagtens have bopælen, så han ikke mister penge. Og så kan i to jo bare indbyrdes finde ud af hvordan i skal have hende.

Altså hvis det bare er papir arbejde vi snakker om her, er det vel ikke noget problem.

Det tænker jeg også :) Bliver der tjekket op på hvor hun er mest i forhold til hvem der har bopælen?

Synes det er en træls situation for jer alle 3 og rigtig synd for Camille at være i midten. Men jeg forstår dig godt, jeg ville heller ikke kunne undvære Edith :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at søge børnesagkyndig rådgivning i statsforvaltningen? Det koster ikke noget og de har barnets bedste for øje. I værste fald får I ikke rigtig noget ud af det, men måske det kunne hjælpe at snakke med en neutral person om hvad der er det bedste for et barn på 14 mdr og hvad der måske på længere sigt ville være det bedste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sagt til Christian at jeg gerne vil til konfliksmægling. At jeg synes vi bare sådan rent praktisk skal gå i statsforvaltningen.. Men han nægter, og siger at hvis vi på nogen måde skal det igennem, så er alt fred imellem os forbi, og han kører fuld skyts for at få hende fuld tid. Det betyder også at han vil pille ved min evne som mor, og køre på det - Og på mange måder, har han jo kæmpe fordele på det punkt. Han HAR hendes adresse nu - Jeg har reelt ikke en chance, hvis jeg skal stå i statsforvaltningen. PT står jeg til at blive hjemløs om en måned, hvis ikke jeg flytter op til min kæreste. Jeg har en psykisk diagnose, og tegn på at have haft en form for efterfødselsreaktion. JEG selv, er super bange for at statsamtet ville vurdere at når jeg selv har givet ham adressen, og han til nu har set hende 50% af tiden, bor tættest på dagplejen, og har et netværk i byen - så får han hende fuld tid. Jeg har intet at tilbyde hvis man kan sige det sådan. Mit netværk i odense, består af min kæreste, Christian og 1-2 veninder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh får helt ondt i maven. Ved desværre intet, men vil bare sige, at jeg håååber, I får det løst. Jeg kan virkelig godt forstå jer begge to, at I ikke vil have hende mindre end halv tid.

Jeg tror, det er en god ide at holde sig fra det sociale bedrageri dog.

Jeg synes, det er godt, at du har en indstilling til, at I skal løse det i ro og mag. Samtidig tænker jeg også, at det lyder lidt til, at I ikke kan undgå en tur i statsforvaltningen. Det lyder lidt som, at Christian truer dig, og det synes jeg er ubehageligt. Jeg kan SÅ godt forstå, at du er bange for, at du taber, men samtidig tænker jeg også, at man ikke kan afgøre den slags på forhånd. Kunne du evt. prøve at kontakte en socialrådgiver eller lignende, som du måske kunne tale med om, hvordan du reelt ville stå, hvis sagen blev taget op i statsforvaltningen?

Håber I finder en god løsning for jer alle - ikke mindst Camille :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg læste (psykologi i læreruddannelsen) lærte vi, at 7-7 ordning kun er for forældrenes skyld, da børn i alle aldre kun har brug for et hjem/en base. Forestil jer, at vi skal skifte hjem hveranden uge? Så er weekendbesøg og lign bedre. (I følge det jeg lærte)

På min arbejdsplads har vi en familie, der er skilt. Her valgte forældrene at købe en lejlighed sammen (ud over det fælles hus, de havde), og så var det forældrene, der flyttede hver uge!! Altså børnene bor i huset hele tiden. Det synes jeg fandme er sejt og her bliver tænkt på børnene!!

(Jeg ved godt, at ikke alle brud/skilsmisser kan løses på denne måde), men altså det var bare det vi lærte for nogle år siden..

Håber I finder en løsning (uden at begå bedrageri, for institutioner vil "holde øje" med det).. :)

Edit: holder virkelig med dig i det her! :kram2 synes det lyder vildt hårdt! Men hvor er det godt, at du (modsat Christian) opfører dig som den voksne!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg læste (psykologi i læreruddannelsen) lærte vi, at 7-7 ordning kun er for forældrenes skyld, da børn i alle aldre kun har brug for et hjem/en base. Forestil jer, at vi skal skifte hjem hveranden uge? Så er weekendbesøg og lign bedre. (I følge det jeg lærte)

På min arbejdsplads har vi en familie, der er skilt. Her valgte forældrene at købe en lejlighed sammen (ud over det fælles hus, de havde), og så var det forældrene, der flyttede hver uge!! Altså børnene bor i huset hele tiden. Det synes jeg fandme er sejt og her bliver tænkt på børnene!!

(Jeg ved godt, at ikke alle brud/skilsmisser kan løses på denne måde), men altså det var bare det vi lærte for nogle år siden..

Håber I finder en løsning (uden at begå bedrageri, for institutioner vil "holde øje" med det).. :)

Edit: holder virkelig med dig i det her! :kram2 synes det lyder vildt hårdt! Men hvor er det godt, at du (modsat Christian) opfører dig som den voksne!!!

Den løsningsmodel har jeg også hørt om før - synes det er meget kreativt tænkt. Har kun hørt godt om den. Desværre skal der så en ekstra bolig til... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den løsningsmodel har jeg også hørt om før - synes det er meget kreativt tænkt. Har kun hørt godt om den. Desværre skal der så en ekstra bolig til... :/

Hvis forældrene er skilt, bor de jo alligevel i 2 boliger.. :) og her var det så to fælles boliger, som forældrene så skiftes til at flytte i mellem. Begge forældre har endda nye kærester :)

Jeg ved godt, at det er noget helt særligt, men det er jo det mange børn bliver "udsat" for..

Håber ikke jeg støder nogle :) det er i hvert fald ikke meningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis forældrene er skilt, bor de jo alligevel i 2 boliger.. :) og her var det så to fælles boliger, som forældrene så skiftes til at flytte i mellem. Begge forældre har endda nye kærester :)

Jeg ved godt, at det er noget helt særligt, men det er jo det mange børn bliver "udsat" for..

Håber ikke jeg støder nogle :) det er i hvert fald ikke meningen.

Okay, det er lidt vildt! At hveranden uge bor ens eksmand i ens hjem - det har jeg svært ved at forestille mig fungere i virkeligheden.

Dem jeg kender købte en ekstra lejlighed hvor børnene flyttede ind, og så skiftede forældrene til at være der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes bare det er så trist :( Er der slet ikke mulighed for at I kan finde ud af det sammen igen? :wub

Hella Joof siger jo at man ikke må gå fra hinanden de første 2 år af barnets liv ;)

Ej, jeg synes det er svært at finde ud af hvad vi skal råde dig til. Men jeg er nu helt med på at det mest optimale for Camille (udover at I var sammen) ville være at hun kun skulle bo 1 sted og at det så var jer, der måtte flytte ind og ud. Det er jo trods alt jeres valg at gå fra hinanden.

Men det er nu nok de færreste, der kan få det til at fungere på den måde uden problemer.

Håber I finder den bedste løsning for jer alle 3 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det er lidt vildt! At hveranden uge bor ens eksmand i ens hjem - det har jeg svært ved at forestille mig fungere i virkeligheden.

Dem jeg kender købte en ekstra lejlighed hvor børnene flyttede ind, og så skiftede forældrene til at være der.

Ja det tænker jeg også. Så skal man jo pludselig være enige om ret mange ting i det hjem man deler :wacko

Men det er jo nok heller ikke alle, der ville have råd til at have 3 boliger i stedet for 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det tænker jeg også. Så skal man jo pludselig være enige om ret mange ting i det hjem man deler :wacko

Men det er jo nok heller ikke alle, der ville have råd til at have 3 boliger i stedet for 2.

Helt enig.. Men altså, det er jo deres fælles hus, som de boede i før skilsmissen, som børnene bor fast i nu. Og så har de en lejlighed ekstra, som forældrene bor i på skift..

Ved det lyder specielt og det kræver nok at sluge en del kameler, men synes det lyder som en god løsning for børnene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det er lidt vildt! At hveranden uge bor ens eksmand i ens hjem - det har jeg svært ved at forestille mig fungere i virkeligheden.

Dem jeg kender købte en ekstra lejlighed hvor børnene flyttede ind, og så skiftede forældrene til at være der.

Så de havde 3 boliger? Det er fandme sejt gjort :) :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så de havde 3 boliger? Det er fandme sejt gjort :) :respekt

Ja det har de. De har en hver, og så har de købt en sammen.

Synes også det er en ret fed løsning. Deres egne bolig kan jo så være det mindre, da der ikke skal være plads til to børneværelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er lige så forvirrende for børnene at forældrene flytter sådan rundt. Faktisk, er det mest at hun ikke får en primær person, at jeg er "bekymret" for... Camille har altid været vant til at sove mange steder - Og Christian lader hende rask væk sove 3-4-5 steder om ugen, når han har hende, og umiddelbart reagere hun først når hun "skifter voksen"... Der er desværre ikke chance for vi finder sammen igen - Christian er rigtig ja.. På bagben, for tiden og det virker næsten som om han direkte provokerer med de ting, som han ved går mig på.. Fx, hvis vi har en aftale - så laver han den om, og starter sin argumentation med at sige "Jeg talte med mine forældre, og de mener at..." ;) Jeg har også altid været i mod 7/7 ordning - jeg er selv uddannet lærer ;) MEN.. Jeg har faktisk oplevet 7/7 ordninger der fungerede.. Og lægen mente også, at så længe det fungerer for forældrene, så fungerer det i langt de fleste tilfælde for børnene.. De 7/7 ordninger som IKKE fungerer, er som regel dem hvor forældrene IKKE samarbejder ordentligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, synes det lyder vildt hårdt at han er sådan og ikke gider samarbejde med dig :kram2 , kan godt forstå du er frustreret over, hvordan det er, når han har hende.. Hvorfor sover hun så mange steder hos ham? (Kan du ikke bruge det som argument? Altså at der er mere ro hos dig? )

Ps: tror også at der kan findes gode 7-7 ordninger, og i det hele taget, at desto bedre forældrene samarbejder, desto bedre er det :)

(Men synes bare det er så hårdt at se de børn, der kommer mandag/tirsdag i skole og er så påvirket af "skiftet") Så det er nok de dårlige tilfælde, man husker bedst som lærer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hen over sommeren, har han ikke haft noget sted at bo.. Så når han var ved hende, sov hun som regel ved hans forældre - skiftevis i deres soveværelse med dem, også ellers ved ham. Jeg foreslog, at vi kunne skiftes til at bo i vores lejlighed, til vi fandt noget andet - men han synes det gjorde "for ondt".. Da han fik sin nye lejlighed, startede hun sin uge med ham, ude ved hans forældre. Så en dag i "vores" lejlighed, da han kom for at rydde op. Det havde jeg sagt var okay, på betingelsen af han så IKKE flyttede hende op i den nye lejlighed og han kunne blive i "vores", da jeg ikke var hjemme nogen dage. MEN, da jeg så tog af sted skrev han om aften at han "havde talt med sine forældre som synes..." så han flyttede hende op i den nye lejlighed.. Han sluttede ugen af med at tage til familiefest, og hun sov derfor i barnevognen ved dem. Egentlig vil han jo gerne samarbejde - Hvis vi har en 7/7 ordning. Så er han faktisk rigtig fair.. Han får hende fx i morgen, og har spurgt om ikke jeg kigger forbi søndag og ser hende! Han ER en SUPER far, og han VIL sit barn.. Jeg synes bare ikke han tænker så meget over hvordan vi får en 7/7 ordning til at fungere, da det er SÅ vigtigt, at vi alle 3 fungerer i det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER