Pumpkins

Hvilken natble?

21 indlæg i dette emne

Inden for den sidste uges tid er Karla vågnet 4 gange og har været våd på maven, fordi hun har tisset igennem.

Hun sover for det meste på maven, så bleen er hård presset fortil. Den er altid tør ved rumpen, så det er ikke fordi den ikke kan suge mere. Den holder bare ikke tæt fortil.

Hun bruger Remas bleer og der har indtil nu slet ikke været noget problem med dem. Hun tisser aldrig igennem om dagen.

Så nu leder vi efter en natble, der kan holde hendes mave tør :)

Er der nogle af jer, der har erfaringer med dette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok bare prøve en anden ble m nere elastik end remas, bi bruger libero og her er der kun uheld hvis snablen er blevet "pakket" forkert ;)

Rigtige natbleer er vist megadyre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at bruge en størrelse større til om natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også haft succes med en størrelse større.

Vi bruger Vibelle fra Aldi. Har endnu ikke prøvet nogen, der er lige så gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius begyndte også at få en våd plet på maven ofte og der skiftede vi fra str 4 til 5. Og ingen uheld siden. Vi bruger rema1000 bleer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne godt være vi skulle prøve en større størrelse. Det kan jo ikke skade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver lige et tillægsspørgsmål, hvis det er okay jeg stjæler tråden.. Camille er begyndt at vågne ved 3-4-5 tiden, og brokke sig fordi bleen er helt gennemblødt.. Desværre sidder størrelsen større bare ELENDIGT på hende... Vi bruger libero, men har prøvet en del i str. 4 Er der mon nogen bleer der enten er store i str. 4 eller små i str. 5?? :D Hun vejer 10,5 kg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver lige et tillægsspørgsmål, hvis det er okay jeg stjæler tråden.. Camille er begyndt at vågne ved 3-4-5 tiden, og brokke sig fordi bleen er helt gennemblødt.. Desværre sidder størrelsen større bare ELENDIGT på hende... Vi bruger libero, men har prøvet en del i str. 4 Er der mon nogen bleer der enten er store i str. 4 eller små i str. 5?? :D Hun vejer 10,5 kg..

Har du også prøvet en Up&Go?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du også prøvet en Up&Go?

Jeg tænker også up&go. Dem har vi stor succes med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde i en lang periode problemer med, at Mads vågnede og var våd. Bleen var bare svulmet så meget op, at den "åbnede" foroven, så der kunne sive tis ud.

Vi var mange forskellige mærker igennem, og den eneste, der holder tæt - og som jeg stadig ikke tør undvære - er Pampers Baby Dry. Vejede på et tidspunkt hans morgenble til 450 g tis, så den kan altså holde til en del.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stofbleer :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har faktisk aldrig brugt upandgo om natten.. Hmm.. Det må jeg prøve! Og stofbleer, kommer jeg aldrig til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ogsaa lidt en spoeg ;)

Men altsaa, til formaalet vil jeg kunne anbefale Real Easy all in one bleen, som har plads til ekstra bleindlaeg. Her vil jeg anbefale en masse hamp eller bambus. Det vil i givet fald dreje sig om 4-6 komplette bleer, som man for eksempel vasker sammen med haandklaederne.

Det fungerer her og jeg ville til enhver tid ofrtsaette med stof om natten, hvis jeg nogensinde skulle gaa over til papirbleer... Jeg gjorde det i Danmark og nu her paa ferie, altsaa havde stofnatbleerne med. Saa har han da stof paa 50 % af tiden og jeg behoever ikke bekymre mig om, om en engangs nu vil holde til min lille hingstetisser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været samtlige ble-mærker igennem -både i str 4 og 5... og vi er kommet frem til en vinder (efter mange penge og forskellige ble-mærker - for hold da op der er mange...men hvad gør man ikke for søvnen.

Lidl's bleer i en str. 5! De har holdt Elin tør lige siden vi startede med dem for 2 mdr siden....!

Jeg brugte ellers rema1000's bleer før, fordi de bare var fantastiske - men pludselig ku de ikke holde tørt om natten. Og dem fra Lidl er som en bonus også billige....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ogsaa lidt en spoeg ;)

Men altsaa, til formaalet vil jeg kunne anbefale Real Easy all in one bleen, som har plads til ekstra bleindlaeg. Her vil jeg anbefale en masse hamp eller bambus. Det vil i givet fald dreje sig om 4-6 komplette bleer, som man for eksempel vasker sammen med haandklaederne.

Det fungerer her og jeg ville til enhver tid ofrtsaette med stof om natten, hvis jeg nogensinde skulle gaa over til papirbleer... Jeg gjorde det i Danmark og nu her paa ferie, altsaa havde stofnatbleerne med. Saa har han da stof paa 50 % af tiden og jeg behoever ikke bekymre mig om, om en engangs nu vil holde til min lille hingstetisser ;)

Kan du linke til hvad jeg skal købe? :) Altså.. Hvilke bleer og indlæg? Så kigger jeg, og overvejer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede med en up&go i nat, og hun var knas tør på maven, selv om hun havde tisset en del i nat. Så dem fortsætter vi med og ser om ikke de forsætter med at holde tørre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du linke til hvad jeg skal købe? :) Altså.. Hvilke bleer og indlæg? Så kigger jeg, og overvejer :)

Jeg skal se paa det senere i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal se paa det senere i dag :)

Ja tak Camilla, vi er også kommet i bekneb med de natbleer vi har, de kan simpelthen ikke boostes nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Real Easy kan boostes helt vildt. Vi proevede ellers alle mulige vildt dyre natbleer specielt til natbrug sammen med uldblebukser, men intet var godt nok og Noah vaagnede om natten, fordi bleen var vaad <_<

Den ble her har staydry og indbygget 3 lag mikrofiber og saa et flap-ud-indlaeg i hamp/bomuld. Den kan boostes vildt meget, men kan ogsaa bruges som almindelig ble. Vi booster med et kaempe bambus indlaeg fra eco-earth og et trifold hampindlaeg. Nogle gange et lille bambus i tissezonen. Alternativt trifold hamp og et andet trifold hamp og et lille bambus i tissezonen. Bleen kan faktisk sagtens boostes endnu mere, men det er fint til Noah fra 19-7. Og det er MANGE lag sug - Bleen er ret stor, men han er ikke generet af den.

Det bedste at proppe i er hamp, som kan suge meget. Alternativt bambus, men jeg kan bedst lide at der i hvert fald er et hamp i, sammen med bambus.

De kan koebes her og saa kan mna i samme biks finde indlaeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Real Easy kan boostes helt vildt. Vi proevede ellers alle mulige vildt dyre natbleer specielt til natbrug sammen med uldblebukser, men intet var godt nok og Noah vaagnede om natten, fordi bleen var vaad <_<

Den ble her har staydry og indbygget 3 lag mikrofiber og saa et flap-ud-indlaeg i hamp/bomuld. Den kan boostes vildt meget, men kan ogsaa bruges som almindelig ble. Vi booster med et kaempe bambus indlaeg fra eco-earth og et trifold hampindlaeg. Nogle gange et lille bambus i tissezonen. Alternativt trifold hamp og et andet trifold hamp og et lille bambus i tissezonen. Bleen kan faktisk sagtens boostes endnu mere, men det er fint til Noah fra 19-7. Og det er MANGE lag sug - Bleen er ret stor, men han er ikke generet af den.

Det bedste at proppe i er hamp, som kan suge meget. Alternativt bambus, men jeg kan bedst lide at der i hvert fald er et hamp i, sammen med bambus.

De kan koebes her og saa kan mna i samme biks finde indlaeg

Jeg er helt uvidende, men er det virkelig rart at have sådan en ble på? Med alle de forskellige indlæg osv.?

Kunne godt tænke mig at se et billede af ham når han har det på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, de sover jo ikke med samlede ben, de smaa og hofteskaalene er fremadboejede, modsat os voksne. De har naturligt brede mellem benene, hvis det giver mening. Saa at bleen fylder lidt, det er faktisk en fordel, siger nogle kloge hoveder :)

Saa kan man jo taenke, at den er hoej bagtil. Det er den isaer, naar de er smaa. Men i alle tilfaelde kan man soerge for at booste mest foran ved at bukke et indlaeg og laegge det mest fortil eller i midten(dreng fortil, pige midt, mavesover fortil). Man kan goere bleen mindre stor ved netop at vaelge hamp, som suger meget, men fylder mindst. bare der er lidt mikrofiber oeverst, som suger hurtigt, naar der kommer en stor tissetaar. Mikrofiber kan bare ikke holde godt paa vaeske, saa det er alletiders at kombinere.

Jeg skal se, om jeg kan smutte en natble paa ham en af dagene :)

Indlaeg, jeg kan forestille mig som gode til natbrug:

http://www.babykind....ees-inserts.htm

http://www.babykind....boo-inserts.htm

http://www.babykind....hemp-insert.htm

En god booster til de penge

http://www.babykind....emp-booster.htm

Jeg kan forestille mig at booste med to af indlaeggende, et tykt og et tyndt, og at have en booster pr ble til spidsbelastningsperioder som sommer, hvor Noah har drukket vildt meget. Eller et tykt indlaeg og to boostere. Men Noah tisser altsaa rigtig meget! Jeg kommer hellere for meget i og regulerer ned efter behov. men bleen kan altsaa vaere fuld og ikke kunne suge en draabe mere, uden at den laekker eller Noah vaagner af vaad ble.

Husk en blespand - den kan man komme et gammel pudebetraek eller babydynebetraek i eller en decideret blepose, der er stor nok. Jeg har slev to meshposer fra popolini i en spand fra IKEA.

Ellers rispapir til at fange poelle med, hvis man har en natpoellebaby - ellers kan manvippe poellen udeller alternativt skylle bleen i toilettet. Jeg giver den ogsaa et kort skylleprogram, foer den kommer til vask, hvis der har vaeret poelle i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER