Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Nu er der smalltalk i de fleste andre inderfora så hvorfor ikke også her?

Så kan vi skrive om op og ned på jobbet og på studiet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan lægge ud og fortælle at jeg skal besøge min nye arbejdsplads imorgen og jeg glæder mig, er spændt og en smule nervøs!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu arbejdet 2 dage på mit nye arbejde og jeg er simpelthen så glad! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total :hshit-dag i dag... Er i virksomhedspraktik, hvor jeg er i sidemandsoplæring hos de lærere som jeg skal vikariere for i løbet af skoleåret, Jeg havde første dag i går og i dag havde læreren, jeg skulle følge, et barn syg. Og fordi jeg var der var det overflødigt med en vikar. Så jeg skulle stå for undervisningen alene. 6.-7. lektion var nogle rigtig dårlige lektioner, hvor eleverne overhovedet ikke ville høre efter. Jeg var simpelthen grædefærdig, da jeg kunne tage hjem efter 7. lektion :boo

Men i morgen venter en ny og bedre dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have en presset arbejdes kalender de sidste mange uger,hvor jeg er kommet sent hjem, nyder jeg at have en uge uden så meget pres, så hele denne uge kan jeg hente i dagplejen, og få de hyggelige eftermiddage med Caroline.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total :hshit-dag i dag... Er i virksomhedspraktik, hvor jeg er i sidemandsoplæring hos de lærere som jeg skal vikariere for i løbet af skoleåret, Jeg havde første dag i går og i dag havde læreren, jeg skulle følge, et barn syg. Og fordi jeg var der var det overflødigt med en vikar. Så jeg skulle stå for undervisningen alene. 6.-7. lektion var nogle rigtig dårlige lektioner, hvor eleverne overhovedet ikke ville høre efter. Jeg var simpelthen grædefærdig, da jeg kunne tage hjem efter 7. lektion :boo

Men i morgen venter en ny og bedre dag :)

:kram håber dagen i dag var bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er total bombet i hovedet af indtryk fra besøg på min nye arbejdsplads! Det er de mest fantastiske faciliteter jeg nogensinde har set - alt er gennemtænkt til mindste detalje. Der er helt VILDT mange at forholde sig til, både personale og børn og stedet er enormt. Og så er der alle rutinerne jeg skal ind i, et computer system og så den pædagogiske opgave løsning - jeg er total rundforvirret, men jeg TROR det bliver godt. ALLE er søde og hjælpsomme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er total bombet i hovedet af indtryk fra besøg på min nye arbejdsplads! Det er de mest fantastiske faciliteter jeg nogensinde har set - alt er gennemtænkt til mindste detalje. Der er helt VILDT mange at forholde sig til, både personale og børn og stedet er enormt. Og så er der alle rutinerne jeg skal ind i, et computer system og så den pædagogiske opgave løsning - jeg er total rundforvirret, men jeg TROR det bliver godt. ALLE er søde og hjælpsomme!

Kan godt forstå at du er rundforvirret :)

Hvis vi ikke var til dp ,havde vi helt sikkert valgt at Albert skulle i stjernen, kan virkelig godt lide deres koncept :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total :hshit-dag i dag... Er i virksomhedspraktik, hvor jeg er i sidemandsoplæring hos de lærere som jeg skal vikariere for i løbet af skoleåret, Jeg havde første dag i går og i dag havde læreren, jeg skulle følge, et barn syg. Og fordi jeg var der var det overflødigt med en vikar. Så jeg skulle stå for undervisningen alene. 6.-7. lektion var nogle rigtig dårlige lektioner, hvor eleverne overhovedet ikke ville høre efter. Jeg var simpelthen grædefærdig, da jeg kunne tage hjem efter 7. lektion :boo

Men i morgen venter en ny og bedre dag :)

:kram

Håber du har en meget bedre dag idag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er indtil videre godt tilfreds med den uddannelse jeg har valgt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt vildt spændt på at starte på mit nye arbejde, nu er indtrykkene ved at synke ind, og det er simpelthen SÅ spændende, det bliver en kæmpeudfordring med helt nye pædagogiske metoder, helt ny aldersgruppe og så er det funktionsopdelt og ikke stue opdelt - det skal nok give en masse at blive udfordret sådan, men også svært. Har en lille knude over ikke at kunne give Mie de korte dage, og den frihed jeg har nu til bare at holde hende hjemme. Men JEG har brug for at betyde noget for andre igen, at gøre en forskel og få voksen indput - den balancegang skal jeg godt nok lære når jeg sidder der med de store tumlinger mens deres forældre er på arbejde, ikke at sidde og have ondt i maven over min lille tumling der sidder hos en anden. Hun har det jo godt, det ved jeg, og det har dem jeg bliver pædagog for også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så allerede arbejde fra imorgen :blink der er en der har brækket et kraveben i viggestue afdeling så lederen ringede og spurgte om jeg var interesseret - ja da!!! Men må indrømme det er lidt hektisk. Men 35 timer i 3 uger siger man ikke nej tak til :P det er GODE timer og GODE penge og så er jeg er et skridt længere væk fra kontanthjælpen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så allerede arbejde fra imorgen :blink der er en der har brækket et kraveben i viggestue afdeling så lederen ringede og spurgte om jeg var interesseret - ja da!!! Men må indrømme det er lidt hektisk. Men 35 timer i 3 uger siger man ikke nej tak til :P det er GODE timer og GODE penge og så er jeg er et skridt længere væk fra kontanthjælpen :yay

Det er da dejligt Maja. Godt nok ikke meget tid at omstille sig på men fedt :yay

Pøj pøj med det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok ved at være baldret i hovedet efter 4 dage på nyt job!

Man burde altid starte nyt arbejde på en onsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da dejligt Maja. Godt nok ikke meget tid at omstille sig på men fedt :yay

Pøj pøj med det hele.

Nej - tog lige en tudetur for alt det jeg troede jeg havde 3 uger til kan ikke lade sig gøre. Vigtigst af det var fridage med Mie - dem har jeg så ingen af fra nu af og til jul :boo så nu er weekender HELLIGE!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total :hshit-dag i dag... Er i virksomhedspraktik, hvor jeg er i sidemandsoplæring hos de lærere som jeg skal vikariere for i løbet af skoleåret, Jeg havde første dag i går og i dag havde læreren, jeg skulle følge, et barn syg. Og fordi jeg var der var det overflødigt med en vikar. Så jeg skulle stå for undervisningen alene. 6.-7. lektion var nogle rigtig dårlige lektioner, hvor eleverne overhovedet ikke ville høre efter. Jeg var simpelthen grædefærdig, da jeg kunne tage hjem efter 7. lektion :boo

Men i morgen venter en ny og bedre dag :)

Det er simpelthen så tarveligt at bruge dig på den måde.

På den skole jeg arbejdede på var det det samme, og der var altså en der blev sygemeldt inden hendes oplæring var slut.

Det går jo altså ikke. Lad dog folk komme tilbage på en stille og rolig måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej - tog lige en tudetur for alt det jeg troede jeg havde 3 uger til kan ikke lade sig gøre. Vigtigst af det var fridage med Mie - dem har jeg så ingen af fra nu af og til jul :boo så nu er weekender HELLIGE!

Ja det er da en stor omvæltning når man har gået hjemme i sin egen bobbel. Kan da også selv mærke det efter jeger startet i skole, at man skal lige forholde sig til mange nye ting.

Weekender bliver helt sikkert bedre, når hverdagen er fyldte. Håber du i weekenden for vent dig til din nye situation. Er sikker på det nok skal gå :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er da en stor omvæltning når man har gået hjemme i sin egen bobbel. Kan da også selv mærke det efter jeger startet i skole, at man skal lige forholde sig til mange nye ting.

Weekender bliver helt sikkert bedre, når hverdagen er fyldte. Håber du i weekenden for vent dig til din nye situation. Er sikker på det nok skal gå :kram2

Tak Britta :kiss

Det skal det også nok - lige nu er det vist bare hovedet der skal indhente alt det der lige sker lige nu og acceptere at 3 uger er blevet væk for mig. Men hey - at være ude af dagpenge systemet er en helt igennem fantastisk følelse :glad så den holder jeg lige fast i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm sidder her på jobbet og der er bare helt roligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Britta :kiss

Det skal det også nok - lige nu er det vist bare hovedet der skal indhente alt det der lige sker lige nu og acceptere at 3 uger er blevet væk for mig. Men hey - at være ude af dagpenge systemet er en helt igennem fantastisk følelse :glad så den holder jeg lige fast i :)

God ide at holde fast i det positive og nyde at være ude af jobcentrets klør :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at det er pinligt at må sygemelde sig på dag 5 i rotationsprojektet :( men har kastet op i nat og har diaré :puke tror at Maja har smittet mig for hun kastede op onsdag morgen og havde diaré i går. og måske også i dag? Men øv altså hvor har jeg dårlig samvittighed :( Maja holder fri i dag, fordi manden har fri fra arbejde - men det var bestemt på forhånd...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at det er pinligt at må sygemelde sig på dag 5 i rotationsprojektet :( men har kastet op i nat og har diaré :puke tror at Maja har smittet mig for hun kastede op onsdag morgen og havde diaré i går. og måske også i dag? Men øv altså hvor har jeg dårlig samvittighed :( Maja holder fri i dag, fordi manden har fri fra arbejde - men det var bestemt på forhånd...

Sygdom KAN man ikke holde for :kram - jeg fik faktisk som noget af det første at vide hvad der er procedure ved sygdom, og så sagde hun at det er meget normalt at blive syg lige når man starter fordi vi er så tæt på børnene, men det er mødre og fædre der har børn i institution jo også. Småbørn øger bare sygdoms risikoen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide at holde fast i det positive og nyde at være ude af jobcentrets klør :D

Åh ja hvilken lettelse :glad der er virkelig røget flere kilo af mine skuldre!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God første dag - ret kaotisk som sådan noget jo er, især med børn, men jeg kender jo vilkårene og gjorde bare alt muligt praktisk. Så længe jeg er ny er det synd at tage børn op og skifte dem, nogle kunne jeg ikke engang hjælpe med at give mad. Men pyt skidt - det skal nok komme og jeg er jo "bare" vikar og "kun" i 3 uger.

Jeg havde ikke været der længe før jeg fik en kage opskrift stukket i hånden! Faktisk før jeg fik arbejdsplanen :lolhit

Kollegerne er søde og det er det allervigtigste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God første dag - ret kaotisk som sådan noget jo er, især med børn, men jeg kender jo vilkårene og gjorde bare alt muligt praktisk. Så længe jeg er ny er det synd at tage børn op og skifte dem, nogle kunne jeg ikke engang hjælpe med at give mad. Men pyt skidt - det skal nok komme og jeg er jo "bare" vikar og "kun" i 3 uger.

Jeg havde ikke været der længe før jeg fik en kage opskrift stukket i hånden! Faktisk før jeg fik arbejdsplanen :lolhit

Kollegerne er søde og det er det allervigtigste.

Det vil være kaotisk de første dage.

Men dejligt at du har fået en god start og et godt indtryk af kollegaerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER