Elinor

Babytegn

46 indlæg i dette emne

Jer, der kun bruger få tegn, hvorfor bruger i ikke flere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sidder og tænker på hvorfor nogen bruger baby tegn ?

Har ikke lige forstået det smarte i det...kan da godt forstå mine unger uden særlige tegn ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og tænker på hvorfor nogen bruger baby tegn ?

Har ikke lige forstået det smarte i det...kan da godt forstå mine unger uden særlige tegn ;-)

Fordi de jo ikke kan tale. Og jeg synes det er smart især fordi Arthur jo mest skider på potte eller toilet, og der er det altså nemt at han selv kan sige til, så man fanger den INDEN det ligesom er sket. Og så tænker jeg også at det fremadrettet er smart, for selvom du forstår hvad dine børn vil, så er det ikke sikkert andre gør (fx dp/vs) og kender de tegnene er det nemmere for dem at forstå hvad barnet vil, og man kan undgå mange misforståelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer, der kun bruger få tegn, hvorfor bruger i ikke flere?

Jeg synes mest det er dem der giver mening. Min svigerinde har brugt det helt vildt meget og det er også rigtig fint, men for mig betyder det ikke så meget at hun kan tegn for alle mulige dyr og ting osv.

Og ærligt talt så orker jeg heller ikke :blush

Men jeg synes det er smart i spise situationen at hun kan sige mere/færdig/vand osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi de jo ikke kan tale. Og jeg synes det er smart især fordi Arthur jo mest skider på potte eller toilet, og der er det altså nemt at han selv kan sige til, så man fanger den INDEN det ligesom er sket. Og så tænker jeg også at det fremadrettet er smart, for selvom du forstår hvad dine børn vil, så er det ikke sikkert andre gør (fx dp/vs) og kender de tegnene er det nemmere for dem at forstå hvad barnet vil, og man kan undgå mange misforståelser :)

Hvor gammel er det nu din A er ? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes mest det er dem der giver mening. Min svigerinde har brugt det helt vildt meget og det er også rigtig fint, men for mig betyder det ikke så meget at hun kan tegn for alle mulige dyr og ting osv.

Og ærligt talt så orker jeg heller ikke :blush

Men jeg synes det er smart i spise situationen at hun kan sige mere/færdig/vand osv :)

 

Ja okay, dyr og ting har jeg heller ikke et behov for. Jeg tænker bare at følgende ville være rare at bruge:

 

Drikke

Spise

Mere

Færdig

Skifte ble

Træt

Sut

 

Og så kan jeg ikke lige komme i tanke om flere - men altså de der basale behov/praktiske tegn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og tænker på hvorfor nogen bruger baby tegn ?

Har ikke lige forstået det smarte i det...kan da godt forstå mine unger uden særlige tegn ;-)

 

For at give dit barn mulighed for at kommunikere sine behov nemmere og til en større målgruppe (familie/pædagoger) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For at give dit barn mulighed for at kommunikere sine behov nemmere og til en større målgruppe (familie/pædagoger) ;)

Hmm okay kan self godt se jeres pointe med tegnene.:-)

Sys nok bar de ikke er nødvendige hvis man kan sige det sådan. Vi kigger bare på ansigtsudtryk eller pejer så finder vi som regel ud af det. Og synes hurtigt de små kan sige lyde så man ikke er i tvivl :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm okay kan self godt se jeres pointe med tegnene.:-)

Sys nok bar de ikke er nødvendige hvis man kan sige det sådan. Vi kigger bare på ansigtsudtryk eller pejer så finder vi som regel ud af det. Og synes hurtigt de små kan sige lyde så man ikke er i tvivl :-)

Vores vs brugte det, og ville selvfølgelig gerne have at vi forældre bakkede op.. Her var det for at børnene kunne udtrykke sig og undgå konflikter. Vi brugte mange tegn, Bl.a færdig, mere, sulten, tørstig, tisse, lavet stort, mor, far og så på mange dyr også.

Vi blev ved længe, fordi vores datter så også fik høreproblemer, så gav det jo rigtig god mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer, der kun bruger få tegn, hvorfor bruger i ikke flere?

Fordi det anbefales, at man starter blødt ud og så udvider stille og roligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er det nu din A er ? :-)

Han er knap 7 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er knap 7 måneder :)

Sidder han allerede på potte eller toilet ?????

Eller har jeg misforstået det ,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver nu at bruge dem, men bliver bare så irriteret over, at der er flere versioner af samme tegn. Hvis de nu bruger andre når han starter i institution, så bliver han da forvirret!

Ih, jeg synes det er så åndssvagt, at sådan noget ikke kan ensrettes. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder han allerede på potte eller toilet ?????

Eller har jeg misforstået det ,

Ja det gør han :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver nu at bruge dem, men bliver bare så irriteret over, at der er flere versioner af samme tegn. Hvis de nu bruger andre når han starter i institution, så bliver han da forvirret!

Ih, jeg synes det er så åndssvagt, at sådan noget ikke kan ensrettes. ;)

Ja, det er virkelig ikke særlig genialt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver nu at bruge dem, men bliver bare så irriteret over, at der er flere versioner af samme tegn. Hvis de nu bruger andre når han starter i institution, så bliver han da forvirret!

Ih, jeg synes det er så åndssvagt, at sådan noget ikke kan ensrettes. ;)

Jeg har også lige i dag spurgt i vuggestuen om de bruger tegn, for så ville jeg bruge de samme som dem. De har en bog med de tegn de bruger, så den skal jeg lige have kigget i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør han :)

Er rimelig nysgerrig (selvom det måske ikke lige er relevant for denne debat, sorry :( ) men hvordan har i fået lært ham det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er rimelig nysgerrig (selvom det måske ikke lige er relevant for denne debat, sorry :( ) men hvordan har i fået lært ham det? :)

Vi skifter altid ble før og efter lure, der kommer han på potte. Hvis han ikke har tisset inden 1-2 minutter så tager jeg ham af potten igen.

Når han skal lave bæ er det lidt sværere, men ofte bliver han stille/stopper sin leg, søger meget øjenkontakt eller siger presselyde. Så tager jeg ham ud på toilettet og holder ham så han har ryggen mod min mave og benene bøjet op, altså skovskiderstilling :)

Edit. Tjek evt EC / Elimination Communication eller den fb grupper der hedder "Baby på potten" :) der er også en bog der hedder "Oh crap potty training", som skulle være rigtig god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også lige i dag spurgt i vuggestuen om de bruger tegn, for så ville jeg bruge de samme som dem. De har en bog med de tegn de bruger, så den skal jeg lige have kigget i :)

Det er en god idé. :)

Jeg ved dog ikke hvilken institution J kommer i, og så lærer jeg ham jo stadig de forkerte tegn i fire måneder. :D

Måske har de samme tegn i hele kommunen ... Hm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skifter altid ble før og efter lure, der kommer han på potte. Hvis han ikke har tisset inden 1-2 minutter så tager jeg ham af potten igen.

Når han skal lave bæ er det lidt sværere, men ofte bliver han stille/stopper sin leg, søger meget øjenkontakt eller siger presselyde. Så tager jeg ham ud på toilettet og holder ham så han har ryggen mod min mave og benene bøjet op, altså skovskiderstilling :)

Edit. Tjek evt EC / Elimination Communication eller den fb grupper der hedder "Baby på potten" :) der er også en bog der hedder "Oh crap potty training", som skulle være rigtig god.

Vi gør det samme :) dog kun med potten ikke toilet. C er blevet rigtig god til at tisse hver gang vi sætter hende der. Og nogle gange kommer der også mere end det. Det virker til hun lettere kommer af med det når hun sidder der. Vi er dog ikke altid såå gode til at undgå det kommer i bleen. Men det prøver vi heller ikke så meget på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør det samme :) dog kun med potten ikke toilet. C er blevet rigtig god til at tisse hver gang vi sætter hende der. Og nogle gange kommer der også mere end det. Det virker til hun lettere kommer af med det når hun sidder der. Vi er dog ikke altid såå gode til at undgå det kommer i bleen. Men det prøver vi heller ikke så meget på

Det er faktisk også meget sundere for tarmsystemet at skide i skovskiderstilling :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER