tazdiginez

Reaktion på termin i december.

10 indlæg i dette emne

Hvad er der med folk og "ej, det var da en uheldig måned at ramme termin på" når man nævner at man skal føde i december?

Hvorfor ER det så skidt en måned for barnet at ha' fødselsdag på? Og når jeg nævner at jeg har termin nytårsaften, så siger alle bare "ja, så håber vi du føder før eller efter" - hvorfor?

Hvad er det som er så slemt ved det? :huh

Jeg kan virkeligt ikke forstå det eller sætte mig ind i den tankegang.

Et barn er en gave, fødselsdags-datoen er da fuldstændigt ligegyldig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du har ret. Men jeg vil alligevel indrømme at jeg godt kan tænke at juleaften og nytårsaften er en træls dag og ha fødselsdag på. Men det er nok mere fordi at jeg forbinder fødselsdag med sin "egen" dag, og de to dage sker der bare så meget andet.

Men ja, du har helt ret. Det er fuldstændig ligegyldigt hvornår babyen kommer, man er jo ovenud lykkelig alligevel :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke så meget, det handler om forældrenes forhold til, hvornår barnet kommer. Det er vel mere et spørgsmål om, hvor fedt det på længere sigt er at have fødselsdag på en dag, man skal dele med resten af verden.

Det er da selvfølgelig en lidt ærgerlig ting at kommentere på, for det er jo lidt svært at ændre på nu, hvor du er gravid. Men jeg synes nu, det er spild af god energi, at lade sig genere af kommentarerne. I virkeligheden er de jo nok velmenende i forhold til barnet. Det er bare, som nævnt, lidt svært at ændre på nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe. Jeg har også fået den der "nå så må vi da håbe, du ikke føder juleaften!" Jeg kan heller ikke rigtig se problemet.

Selv synes jeg det er super hyggeligt, vi skal have en lille nissepige, som min mor kalder hende. Og vi er også kristne, så at blive født i samme måned som Jesus kan da ikke være helt dårligt! De 2 vigtigste fødselsdage kommer til at blive fejret i december <3

Men folk finder så mange problemer, synes jeg. Bl.a. spørger de også som det første, hvad vi dog vil gøre med børneværelse?! (Vi bor i en to-værelses lejlighed...) Igen ser jeg ikke noget problem i at et barn/baby ikke har sit eget værelse. Det er en luksus, som mange i gamle dage ikke havde råd til - I Indien og Sri Lanka har børn stadig ikke egne værelser. For vores familie dernede er det helt vildt, at vores barn skal have sin egen vogn (barnevognen)!

Sådan er der så meget. Jeg griner bare lidt af det og trækker på skuldrene.

Tænk, hvor må folk have mange "problemer", hvis de kan bekymre sig om så simple ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min soester er foedt 1. januar.

Jeg tror da nok, hun nogle gange gerne ville have sin "egen" dag. Og som mindre en dag, hvor folk var mere oplagte til foedselsdagsfest... Men man ved jo aldrig, hvad ens barn vil synes om det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan skam godt sætte mig ind i det, men jeg har måske lidt den indstilling; at det er hvad man gør det til.

Hvis forældrene ikke gjort noget ud af at barnet også har DAGEN (f.eks. nytårsaften) for sig og adskiller de forskellige højtider fra barnets fødselsdag, ja så kan jeg ski godt se at det er træls at ha' fødselsdag nytårsaften eller juleaften.

Det med at så er der længe til gaverne osv. - jamen der sker jo ingen skade ved at købe nogle store gaver i løbet af året og så små gaver til jul og fødselsdag.

Jeg tror bare at jeg bliver lidt påvirket over det, fordi det er ikke den reaktion JEG ønsker fra folk. Det der nærmest undskyldende blik fordi jeg har termin i en måned der ikke passer DEM.

Jeg tror bare at jeg i virkeligheden er lidt træt af at høre på den der "så må vi da håbe at du går over tid, så du går ind i januar måned" :rolleyes

:P Det var lige lidt pregzilla galde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dig - det kan være sårende at det er det folk går op i.

Men jeg har nu haft det sådan selv, at jeg I HVERT FALD ikke skulle have en baby til december. Fordi, jeg selv har været glad for at have fødseldag i juli og der så er gået flere måneder mellem jul og fødselsdag. MEN, jeg er overbevist om, at det er hvad man gør det til. Dvs.gør fødselsdagen til en fest og lær barnet, at sådan er livet og så ikke beklage sig. Og jo ældre jeg bliver jo mindre irriterer det mig :) Jeg har en bror der har fødseldag d.25 december og han har fortalt at hans fødseldag stort set ikke blev holdt af hans mor, da han var barn, fordi det var så tæt på jul. Og så er det da helt klart noget ØV!at have fødselsdag der! I dag slår han det sammen med kæmpe julefrokosst og hygge for familie og vennner og nyder det (han er 51 år ).

I min lille familie herhjemme, gør vi ikke så meget ud af juleaften, vi fejrer vintersolhvervet d.21 og det er mere en fest for solen og det nye år end gaver. Det sker at nisserne er kommet med en gave den dag, men det er ikke altid på den dato ;)

Egentlig så er det mest for min datters skyld at vi tager ud til nogen juleaften og måske skal hun i år holde jul hos sin far, ved ikke lige hvordan det er med reglerne om det. Han har ikke nævnt noget på sms og vi ka ikke snakke sammen.

Nå, men tillykke til os der skal have december babyer! Sikke nogle skønne nissebørn- jeg glææææææææder mig til at føde i julelys og måske sne!!!!!

Knus Kirstine <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor havde termin med mig den 28. december, og de valgte derfor, at de ville fejre halvårsfødselsdag for mig, mens jeg var lille. Så det er jo også en løsning, hvis det bliver for meget oven i hinanden. Jeg var så ikke lige med på december fødselsdag, så jeg blev først født den 8. januar, efter tre dage med veer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har termin den 28.12 og rigtig mange har sagt at det var da godt nok dårlig planlægning...... så har jeg svaret at man jo ikke selv vælger hvornår man bliver gravid :loveshower Det tog 8 måneder, så vi er bare glade for at det lykkedes. Vi joker med at bebs nok kommer den 24.12 kl 18. Tænker at vi må holde fødselsdag så godt som det nu kan lade sig gøre, og som andre foreslår kan man jo sagtens give gaver hele året. :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER