TakForDenneGang

Hjælp mig med at "lave fløde"

71 indlæg i dette emne

Ved du hvad, skynd dig at ringe til en ammeraadgiver, hvis ikke du allerede har gjort det, soede :kiss

Det er gratis, saa kan du faa lidt stoette ad en fornuftig ammevej og de er dygtige http://fogf.dk/Ammeraadgivningen/!

Jeg kan GODt forstaa, du mest har lyst til at fuldamme og hvor er du sej, at du bad om mere tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2. Øv altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram2

Jamen overordnet virker hun til at trives ig hun udvilker sig også, pludre, smiler og griner..Men hun bliver ulykkelig hvis hun ikke ligges til ofte og hun har virkelig svært ved at overgive sig til søvnen om dagen (ligesom sin bror havde og stadig har..)

Min mave fornemmelse siger, at jeg skal forsætte med, at fuldamme.. Også derfor jeg bad om en måned i stedet for 14 dage.. Men ihh hvor er det svært...

Hold fast i det du tror på!! :) Evt. få fat i en ammerådgiver, som Camilla skriver!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold fast i det du tror på!! :) Evt. få fat i en ammerådgiver, som Camilla skriver!

:kram2

Netop - en moders helt inderste intuition slaar altsaa sjaeldent fejl!

- og i mine oejne: nogle sundhedsfaglige er lige hurtige nok til at beslutte den slags og doemme mor og baby ude af det ene eller det andet - det goer mig lidt aergerlig, for hende her boer sgu have andre kompetencer, som er mere stoettende og opbakkende, naar der nu er en mor, der bare gerne vil have lov at amme. Selvfoelgelig kan du amme dit barn, soede, og ernaere det. Jeg mener, hvad goer en ko? For lige at citere min svigerinde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener, hvad goer en ko? For lige at citere min svigerinde ;)

Giver fåremælk? Ej pjat! Jeg tror også på dig. William var også virkelig sløv til at tage på i starten - hans vægt stod sågar stille på et tidspunkt, og da den rykkede sig var det altså langsomt (hvor imod han voksede som ukrudt i længden), og jeg frygtede også at skulle give modermælkserstatning (ikke for at såre dem der ikke har andre valg, men jeg VILLE simpelthen amme) - men han kom altså efter det, og nu er han altså ikke i den lette ende mere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, ja, faaremaelk til kalve for the ... cows!? :lolhit

Desuden skal de ikke vokse saa meget i vaegt, som de skal vokse i laengden. Det er foerst, hvis de staar stille i laengden, at man skal vaere MEGET bekymret. Ammebabyer har deres egne kurver, mens SP har blandede kurver. Naa, men man forstaar vist, hvor jeg vil hen - am loes, stol paa fysikkens evner og vaer glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, ja, faaremaelk til kalve for the ... cows!? :lolhit

Desuden skal de ikke vokse saa meget i vaegt, som de skal vokse i laengden. Det er foerst, hvis de staar stille i laengden, at man skal vaere MEGET bekymret. Ammebabyer har deres egne kurver, mens SP har blandede kurver. Naa, men man forstaar vist, hvor jeg vil hen - am loes, stol paa fysikkens evner og vaer glad :)

Er det ikke WHO der har en kurve kun for ammebabyer på deres hjemmeside?

Jeg bliver simpelthen så harm over at SP siger hun skal have erstatning når du virkelig gerne VIL amme!

Jeg gjorde det samme som Fru SP, altså med maks 20 min pr bryst, og så skifte hvis hun stadig virkede sulten, og så starte fra det bryst hun sluttede ved sidst eller ikke spiste fra. Oftest spiste hun kun fra et.

Håber I får det til at fungere :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke WHO der har en kurve kun for ammebabyer på deres hjemmeside?

Jeg bliver simpelthen så harm over at SP siger hun skal have erstatning når du virkelig gerne VIL amme!

Jeg gjorde det samme som Fru SP, altså med maks 20 min pr bryst, og så skifte hvis hun stadig virkede sulten, og så starte fra det bryst hun sluttede ved sidst eller ikke spiste fra. Oftest spiste hun kun fra et.

Håber I får det til at fungere :kram2

Jo, det er WHO :)

Her er vaegt for piger fra 0-6 maaneder

Her er laengde for piger fra 0-6 maaneder

Link til lidt mere om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I bare SÅ skønne piger! :kiss :kiss

Ville gerne skrive en hel masse, men er simpelthen sååå træt.. Bella har været en lille umulius i dag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I bare SÅ skønne piger! :kiss :kiss

Ville gerne skrive en hel masse, men er simpelthen sååå træt.. Bella har været en lille umulius i dag..

Jamen, du skal ogsaa bare slappe af og vaere en veludhvilet amme-mama ;)

Det er haardt, de dage de er umilius'er.... :kram2 Hun maa da ogsaa vaere i et eller andet spring, maa hun ikke? Appetit, lige om lidt, maaske... tiger eller hvad har vi... this too will pass :rolleyes

PS. har du erfaring med Kavat stoevler til Johan? Jeg har lige koebt Kotte-skoen til Noah, men lidt for store (med vilje, for hernede gaar vi jo stadig i sandaler). Det virker til at han kan komme til at gaa godt i dem, men det vil jo vise sig. Aner ikke, hvad jeg skal se efter, naar vi skal have vinterstoevler....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update

Så er SP lige gået og Bella vejer nu 4560g, hvilket hun ikke var helt tilfreds med.. SP vil nu have, at Bella skal have erstatning morgen og aften.. Vi har nu fået 1 måned til hun kommer og kontrolvejer igen (hun ville ellers gerne, at det var om 14 dage igen, men jeg ville gerne have længere tid....) :(

Åh, men er det vigtigste ikke bare at den lille trives? Statistik og normalkurver kan hurtigt gøre det helt rigtige helt forkert! Starter du med flaske med det samme eller er det fuld-amningen der får en måned til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der næsten gået en måned og SP har igen været her, her til morgen.. På den måned har Bella taget præcis 300g på, så nu vejer hun 4860g.. Øv øv havde håbet på et meget bedre resultat :( SP kommer igen om en måned og ville gerne have, at jeg skal være mere insisterende med mme, selvom Bella Gry ikke vil drikke det.. SP ville prøve at vende det med en kollega og ringe til mig, hvis hun havde nye input.. SP var rigtig sød og sagde at Bella er fin og helt alderssvarende, men at hendes bekymring gik lidt på om Bellas hjerne får nok til, at kunne udvikle sig perfekt.. Øv øv.. Hvor det begynder at give lidt bekymringer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh for dælen, søde :( Øv! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Håber snart et bliver bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Har du haft fat i en ammeraadgiver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kiss Syntes bare det er hårdt, at holde fast på amning er godt for hende.. SP har lige ringet for, at høre om hvordan det gik.. Hun havde snakket med en kollega, som havde sagt, at vi bare skal fylde så meget mme på hende, som vi kunne p.g.a. hendes hjerne :unsure Har sgu lyst til, at tude nu.. Amninger kører jo bare der ud af og jeg er så glad for, at det har lykkes mig denne gang, at amme mit barn og så skal hendes vægt muligvis f'''ke det op! :boo

Jeg har kontaktet hende, som har æblebørn for flere råd og venter nu på svar fra hende..

Camillat..Har prøvet, at kontakte ammerådgivningen, men var uheldig, ikke at få fat på nogen, af dem jeg prøvede og overskuddet er ikke pt. til at ringe rundt, mens Bella Gry er umulig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kiss Syntes bare det er hårdt, at holde fast på amning er godt for hende.. SP har lige ringet for, at høre om hvordan det gik.. Hun havde snakket med en kollega, som havde sagt, at vi bare skal fylde så meget mme på hende, som vi kunne p.g.a. hendes hjerne :unsure Har sgu lyst til, at tude nu.. Amninger kører jo bare der ud af og jeg er så glad for, at det har lykkes mig denne gang, at amme mit barn og så skal hendes vægt muligvis f'''ke det op! :boo

Jeg har kontaktet hende, som har æblebørn for flere råd og venter nu på svar fra hende..

Camillat..Har prøvet, at kontakte ammerådgivningen, men var uheldig, ikke at få fat på nogen, af dem jeg prøvede og overskuddet er ikke pt. til at ringe rundt, mens Bella Gry er umulig..

Ok, hun er jo ogsaa SP :)

Jeg ville amme, som du goer det(maaske sige at en flaske er fint i en kortere periode) og ellers lige hoere, hvad hun siger. Jeg kan godt forstaa det med ammeraadgivningen. Ellers vil jeg altsaa hellere end gerne ringe for dig, soede, og jeg vil gerne bede en af dem om at ringe til dig eller faa en "tid" hos en af dem. Bare lad mig vide, om du gerne vil have det.

PS. Jeg tror ikke paa, at dit barns hjerne ikke udvikler sig rigtigt! Og jeg synes det er direkte tarveligt at sige det til en nybagt ammemor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, hun er jo ogsaa SP :)

Jeg ville amme, som du goer det(maaske sige at en flaske er fint i en kortere periode) og ellers lige hoere, hvad hun siger. Jeg kan godt forstaa det med ammeraadgivningen. Ellers vil jeg altsaa hellere end gerne ringe for dig, soede, og jeg vil gerne bede en af dem om at ringe til dig eller faa en "tid" hos en af dem. Bare lad mig vide, om du gerne vil have det.

PS. Jeg tror ikke paa, at dit barns hjerne ikke udvikler sig rigtigt! Og jeg synes det er direkte tarveligt at sige det til en nybagt ammemor!

Camilla, du er da bare den største skat i hele verden! Hvor er du sød! :kiss Det må du meget gerne gøre for mig.. Det vil jeg blive glad for :kram2

Har kontaktet hende fra æblebørn, da hun før har hjulpet mig med Johan (da jeg ikke var enig med den SP) og også gerne vil høre hendes syn på det, da jeg er lidt skeptisk overfor offentlige sundheds anbefalinger og retningslinjer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camilla, du er da bare den største skat i hele verden! Hvor er du sød! :kiss Det må du meget gerne gøre for mig.. Det vil jeg blive glad for :kram2

Har kontaktet hende fra æblebørn, da hun før har hjulpet mig med Johan (da jeg ikke var enig med den SP) og også gerne vil høre hendes syn på det, da jeg er lidt skeptisk overfor offentlige sundheds anbefalinger og retningslinjer...

Det goer jeg imorgen eller i overmorgen! Sender du mig et tlf paa PM, saa kan jeg give hende det.

Er det samme SP som med Johan? Jeg er jo nok den, der er enig med dig i forhold til de der anbefalinger, men det ved du...

Am nu loes, mamma :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er fantastisk, Camilla!!! Intet mindre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det goer jeg imorgen eller i overmorgen! Sender du mig et tlf paa PM, saa kan jeg give hende det.

Er det samme SP som med Johan? Jeg er jo nok den, der er enig med dig i forhold til de der anbefalinger, men det ved du...

Am nu loes, mamma :loveshower

:kiss

Det er heldigvis ikke den samme, men en nyuddannet, som ellers er sød :) og ja kender din holdning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er fantastisk, Camilla!!! Intet mindre!

Enig! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du hoert fra hende Aebleboerns-damen?

(Jeg har skrevet lidt facts ned, saa kan jeg lige forklare vedkommende lidt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER