TakForDenneGang

Hjælp mig med at "lave fløde"

71 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger.. Kort sagt Bella Gry tager for lidt på ifølge sp, så vil se om jeg kan gøre noget for, at vægten stiger :) Hun blev vejet for en uges tid siden og der vejede hun 4340g og var røget en vægtkurve ned - hun har ellers ligget fint på den nederste vægtkurve...

Nogen ideer til hvordan jeg kan få mere "fylde" i mælken med kost eller andet. Min mælkemængde er fin..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kommer hun ordentlig ind til det tykke mælk? Ofte kan det være en ulempe hvis man har lidt for meget mælk fx for så drikker de sig mæt inden hun kommer ind til det tykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvidtøl virkede for mig, da jeg følte at jeg ikke kunne mætte Maliva.

Men hvordan man laver fløde.. hmm.. måske du skulle spise noget mere fed mad? Så der kommer mere fedt i mælken eller? :)

Ej... jeg ved det ikke :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer hun ordentlig ind til det tykke mælk? Ofte kan det være en ulempe hvis man har lidt for meget mælk fx for så drikker de sig mæt inden hun kommer ind til det tykke

:ditto

Hvor ofte spiser hun?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg har forstået det handler det meget om kvaliteten af din mad. Altså, godt med gode fedtstoffer og gode kulhydrater = olier, nødder, avokado, rigtig smør (ikke kærgården og andre blandingsprodukter) og rugbrød, fuldkorns pasta, grove ris. Husk at drikke rigeligt væske gerne ½-1 liter mere end dit normale forbrug, MEN heller ikke uanede mængder vand, det kan give meget men tynd mælk. Måske du i en periode kan malke lidt ud inden hun spiser, så hun nemmere kommer forbi det tynde mælk som slukker tørst, men ikke feder så meget. Og husk ikke at skifte bryst under amningen (selvfølgelig skal hun have lov hvis hun virkelig "tømmer" brystet, men det gør de vist ret sjældent). Og husk at hvile, det er især under søvn at man danner den gode mælk, min mælk er fx ultra tynd om aftenen og jeg må amme med kun 1,5 times mellemrum fra kl. 16. (Undskyld at der ingen mellemrum er).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taenker ogsaa paa det med det tynde formaelk... :unsure

Men ellers (taget fra min BABY, hvor Rebecca P. skriver) 3-6 spk planteolie hver dag! Koldpresset og kvalitet...

1-2 spsk hoerfoer og/eller kaempenatlysolie

1-2 spsk kokosolie og/eller ghee

1.2 spsk olivenolie og/eller rapskimolie

Mandler, noedder, graeskarkerner, avokado, oekosmoer, fed yogurt, omega 3 fiskeolie, valnoeddeolie. Hvis det er klamt at indtage direkte, saa over salater, i smoothies, i maden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skriver at du har rigeligt med mælk. Så ville jeg også malke lidt ud først (evt. Gemme det hvis du bliver tørlagt ved en fejl!) og så som skrevet ikke skifte bryst.

Jeg tror også tidsforbruget ved en normal amning spiller ind. Det tager jo lidt tid at komme ind til fløden. Nogle børn er lidt "dovne", og får sig kun spist halvt mæt før de mister interessen for brystet. Måske det kræver lidt for mange kræfter. Så kunne man måske med fordel malke ud bagefter og gemme lidt af fløden til næste måltid, og give på en ske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :kiss

Jeg ammer ca. hver 1,5 time morgen, sen eftermiddag og aften og har nogle timer midt på dagen, hvor der godt kan gå 2 - 2,5 time i mellem - Hvis hun sover! Hun bliver lagt til det samme bryst 2-3 gange inden jeg skifter. Må prøve at få flere nødder og kerner ind i min kost end jeg har nu.. Ellers spiser jeg omkring 5 spsk kokos- og olivenolie dagligt. Avocado spiser jeg nok en 3-5 stk om ugen.. Men mon det er nok? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nu ikke malke ud, så produceres der vel bare mere mælk på sigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på hun har tømt brystet før du ligger hende til det andet? Jeg har hørt at de suger meget langsomt og tager mange pauser når de kommer ind til den tykke mælk så det kan måske godt forveksles med at der ikke er mere tilbage eventuelt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah ammede jeg ca. hver 2,5-3. time paa det tidspunkt. Er det fordi hun selv beder om brystet hver halvanden time? Typisk vil de hyppigere amninger ligge ved aftentid, fordi man helt naturligt danner mindre maelk der, saa baby vil efterspoerge oftere... Maaske du kan proeve at amme lidt faerre gange om formiddagen, saa hun vil tage nogle laengere straek. Og saa amme fra et bryst, og lidt fra det andet. Naeste gang fra det andet bryst og igen lidt fra det foerste.

Er Bella Gry en hyggespiser eller en effektiv spiser? Noah spiste effektivt, min soesters den ene hyggespiste, den anden effektivspiste.

Det lyder som nok direkte fedt og avokado. Jeg tror hun skal ind til den fede maelk, din pige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer ca. hver 3-4 time om dagen og om eftermiddag/aftenen hver 2-3, så er hun godt fyldt op til natten hvor hun ofte tager 6-7 timer. I alt ca. 7 gange om dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nu ikke malke ud, så produceres der vel bare mere mælk på sigt...

Er du sikker på hun har tømt brystet før du ligger hende til det andet? Jeg har hørt at de suger meget langsomt og tager mange pauser når de kommer ind til den tykke mælk så det kan måske godt forveksles med at der ikke er mere tilbage eventuelt...

Jeg ammer ca. hver 3-4 time om dagen og om eftermiddag/aftenen hver 2-3, så er hun godt fyldt op til natten hvor hun ofte tager 6-7 timer. I alt ca. 7 gange om dagen

Jeg er næsten sikker på hun tømmer det.. Mærker på det og skifter først bryst, når det mærkes "tomt" og blødt/slapt og hun suger og suger og bliver sur, ked og slår/kradser på brystet. Der kan godt gå 2-3 amninger imellem bryst skift.

Ihh det lyder dejligt med så lang tid i mellem amningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah ammede jeg ca. hver 2,5-3. time paa det tidspunkt. Er det fordi hun selv beder om brystet hver halvanden time? Typisk vil de hyppigere amninger ligge ved aftentid, fordi man helt naturligt danner mindre maelk der, saa baby vil efterspoerge oftere... Maaske du kan proeve at amme lidt faerre gange om formiddagen, saa hun vil tage nogle laengere straek. Og saa amme fra et bryst, og lidt fra det andet. Naeste gang fra det andet bryst og igen lidt fra det foerste.

Er Bella Gry en hyggespiser eller en effektiv spiser? Noah spiste effektivt, min soesters den ene hyggespiste, den anden effektivspiste.

Det lyder som nok direkte fedt og avokado. Jeg tror hun skal ind til den fede maelk, din pige ;)

Hun beder selv om det.. Bliver ked af det hvis jeg prøver med sutten og græder mere og mere til jeg ligger hende til.. Hun er helt sikkert hyggespiser, for hun har det bedst med, at ligge, amme og småsove ved brystet, men hun kan også spise effektivt.. Hvor hun har et virkelig kraftigt sug og kæbebevægelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun beder selv om det.. Bliver ked af det hvis jeg prøver med sutten og græder mere og mere til jeg ligger hende til.. Hun er helt sikkert hyggespiser, for hun har det bedst med, at ligge, amme og småsove ved brystet, men hun kan også spise effektivt.. Hvor hun har et virkelig kraftigt sug og kæbebevægelse..

Saa ville jeg nok skifte bryst oftere, faktisk. Saa hun faar fra hvert bryst enten hver eller hver anden gang. Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa ville jeg nok skifte bryst oftere, faktisk. Saa hun faar fra hvert bryst enten hver eller hver anden gang. Giver det mening?

Jeg ville også skifte bryst og gøre det hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter har også ligget lidt under vægtkurven, så jeg har også været bekymret for, om hun "kom ind til den tykke mælk", og der synes jeg faktisk at jeg erfarede, at hvis jeg lod hende ligge ved brystet, efter at det var hvad jeg troede var tomt, og det var meget tydeligt, at der ligesom ikke kom mere mælk, så lige pludselig kom der en ordentlig omgang mere. Men altså først efter en rum tid. Men det lyder det som om, at du har prøvet? Synes, at de kan være lidt svære, at blive kloge på de bryster: hvornår er de fulde, hvornår er de "tomme", hvor meget mælk kommer der og hvor hurtigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på fra mobil, så kan ikke lige mulig quote..

Jeg er begyndt, at ligge hende til begge bryster ved hver amning, de gange hvor hun hyggespiser.. Håber hun så tager nok på til, at gøre SP tilfreds på mandag, når hun kommer og kontrol vejer, for hendes forslag med suplering med flaske er ikke lige noget jeg har lyst til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor jeg håber det lykkes, søde!! :) Kan godt forstår du ikke har lyst til at supplere med flaske, hvis det kan undgåes!! :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok lykkes - jeg kan godt forstaa, du ikke har lyst til at supplere :kiss

Ammebabyer vokser jo ogsaa i ryk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor jeg håber det lykkes, søde!! :) Kan godt forstår du ikke har lyst til at supplere med flaske, hvis det kan undgåes!! :) :kram2

Det skal nok lykkes - jeg kan godt forstaa, du ikke har lyst til at supplere :kiss

Ammebabyer vokser jo ogsaa i ryk!

Tak piger! Hvor er I søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith tog heller ikke meget på i starten, men her hjælp det at lade hende sutte i max 20 minutter ved bryst 1 inden jeg skiftede til bryst 2. Næste gang startede hun ved bryst 2 og skiftede efter ca 20 minutter til bryst 1.

Min SP sagde, at det tager dem max 20 minutter at tømme et bryst og hvis hun blev ved med at sutte, så var hun ikke mæt og det passede altså helt fint med Edith...

Jeg håber hun har taget nok på :goodluck :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update

Så er SP lige gået og Bella vejer nu 4560g, hvilket hun ikke var helt tilfreds med.. SP vil nu have, at Bella skal have erstatning morgen og aften.. Vi har nu fået 1 måned til hun kommer og kontrolvejer igen (hun ville ellers gerne, at det var om 14 dage igen, men jeg ville gerne have længere tid....) :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså :( :kram2

Hvordan har Bella Gry det? Virker hun ikke til at trives?

Lyt til dig selv og din mavefornemmelse, søde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså :( :kram2

Hvordan har Bella Gry det? Virker hun ikke til at trives?

Lyt til dig selv og din mavefornemmelse, søde!

Tak :kram2

Jamen overordnet virker hun til at trives ig hun udvilker sig også, pludre, smiler og griner..Men hun bliver ulykkelig hvis hun ikke ligges til ofte og hun har virkelig svært ved at overgive sig til søvnen om dagen (ligesom sin bror havde og stadig har..)

Min mave fornemmelse siger, at jeg skal forsætte med, at fuldamme.. Også derfor jeg bad om en måned i stedet for 14 dage.. Men ihh hvor er det svært...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER