tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Tak :kram2

Hun sover stadig ikke - og jeg er meeeega frustreret...

Tror endelig hun sover nu - orker faktisk ikke resten af weekenden nu! Fødselsdag fejring imorgen med gæster og hjem på søndag = laaaang køretur <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At der skal leges smørklat med min psyke!!! Er SÅ træt af afvisninger :boo

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simpelthen så HJERNEDØDT smertefuldt! Jeg havde held med behandling hos en akupunktør i Søborg, som nærmest fjernede smerterne fuldstændigt på ca. 30 min. Kan se om jeg kan finde hans kontaktoplysninger, hvis det har interesse?

Jeg kunne egentligt godt tænke mig de oplysninger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fucking højt skal man skrige, før man får den hjælp man har brug for? :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold kæft, hvor irriterende! :klap

 

Ja, meget! Har simpelthen ikke temperament til den slags mennesker. Spænd nu hjelmen for pokker da  :sm

 

Ej øv! Kan du ikke kontakte stedet der er bestilt og enten fortryde købet, eller få en adresse på hvor det er sendt hen? Nøj jeg ville flejne!

 

Nej, jeg kan ikke gøre andet end at sende den indsigelse til banken, hvor jeg skriver at jeg ikke vedkender mig købet. Butikkerne kan desværre ikke selv gøre så meget. Jeg ved at det er en kæmpe stor hovedpine for de erhvervsdrivende med den slags, fordi de selv kommer til at hæfte for tabet af de varer de har afsendt, mens betalingen bliver trukket tilbage af pengeinstituttet. Den eneste der rigtig vinder er den kriminelle - han har fået sine skide printerpatroner gratis <_< Har dog skrevet en mail til butikken og oplyst dem om det. Nu bliver der jo ikke købt mere på mit kort, men så kan de måske i det mindste blackliste/være obs på adressen som ordrerne er afsendt til, så de måske kan undgå flere bestillinger fra vedkommende med et andet kort i stedet.

 

Ej, den er også virkelig sur. Oplevede det selv i starten af februar og det føltes virkelig som om nogen havde vadet lige ind i ens private gemakker og helt ind under huden!

:kram

Håber det hurtigt ordner sig.

 

Ja det er super træls. Og som altid med den slags er tabet af pengene næsten ikke engang det værste, synes jeg. Det er tiden og energien man skal bruge på det, samt ikke mindst tabet af tiltro til ens medmennesker, der lige bliver en lille smule mindre for hver gang man skal igennem den slags :(

 

Ordnede det sig for dig igen og endte du selv med at måtte dække noget af beløbet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En meget vågen W :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En meget vågen W :(

Argh! Hvor flad :(

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh! Hvor flad :(

:kram2

Ja helt vildt! Han er stadig vågen :prik

Jeg håber også at du for noget søvn :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, meget! Har simpelthen ikke temperament til den slags mennesker. Spænd nu hjelmen for pokker da :sm

Nej, jeg kan ikke gøre andet end at sende den indsigelse til banken, hvor jeg skriver at jeg ikke vedkender mig købet. Butikkerne kan desværre ikke selv gøre så meget. Jeg ved at det er en kæmpe stor hovedpine for de erhvervsdrivende med den slags, fordi de selv kommer til at hæfte for tabet af de varer de har afsendt, mens betalingen bliver trukket tilbage af pengeinstituttet. Den eneste der rigtig vinder er den kriminelle - han har fået sine skide printerpatroner gratis <_< Har dog skrevet en mail til butikken og oplyst dem om det. Nu bliver der jo ikke købt mere på mit kort, men så kan de måske i det mindste blackliste/være obs på adressen som ordrerne er afsendt til, så de måske kan undgå flere bestillinger fra vedkommende med et andet kort i stedet.

Ja det er super træls. Og som altid med den slags er tabet af pengene næsten ikke engang det værste, synes jeg. Det er tiden og energien man skal bruge på det, samt ikke mindst tabet af tiltro til ens medmennesker, der lige bliver en lille smule mindre for hver gang man skal igennem den slags :(

Ordnede det sig for dig igen og endte du selv med at måtte dække noget af beløbet?

I min tid som bankrådgiver har jeg kun yderst få gange oplevet at en kunde måtte betale noget selv ved indsigelsessager. Hvis du har fået spærret dit kort og kontaktet banken, så snart du blev opmærksom eller mistænksom på svindelen og du ikke har opført dig "groft uagtsomt" (udleveret kortoplysningerne), så hæfter du ikke.

Hvis det viser sig at du selv har købt patronerne, hæfter du selvfølgelig for beløbet og også et ekspeditionsgebyr. (Altså det har du jo ikke, kan jeg godt læse, så bare en ekstra info).

Noget andet - irrelevant her - er, at det kan anses som uagtsomt at have lånt sit kort til sin kæreste eller veninde, det er et personligt kort! Og at det er uagtsomt at have sin pinkode skrevet ned, også f.eks skjult i et telefonnummer i sin kalender i tasken. Der er forskellige satser for om man så betaler 1.100, 8.000 eller alt (mener jeg, det er lidt tid siden), men generelt er vi svinegodt dækket ind af internationale visa-regler, så det netop 'bare'er proceduren omkring indsigelsen som er møgirriterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er simpelthen så HJERNEDØDT smertefuldt! Jeg havde held med behandling hos en akupunktør i Søborg, som nærmest fjernede smerterne fuldstændigt på ca. 30 min. Kan se om jeg kan finde hans kontaktoplysninger, hvis det har interesse?

Gerne! Hvis det her fortsætter, så er jeg moden til lidt af hvert!

Edit: ser nu, at det står lige oven over :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, meget! Har simpelthen ikke temperament til den slags mennesker. Spænd nu hjelmen for pokker da  :sm

 

 

Nej, jeg kan ikke gøre andet end at sende den indsigelse til banken, hvor jeg skriver at jeg ikke vedkender mig købet. Butikkerne kan desværre ikke selv gøre så meget. Jeg ved at det er en kæmpe stor hovedpine for de erhvervsdrivende med den slags, fordi de selv kommer til at hæfte for tabet af de varer de har afsendt, mens betalingen bliver trukket tilbage af pengeinstituttet. Den eneste der rigtig vinder er den kriminelle - han har fået sine skide printerpatroner gratis <_< Har dog skrevet en mail til butikken og oplyst dem om det. Nu bliver der jo ikke købt mere på mit kort, men så kan de måske i det mindste blackliste/være obs på adressen som ordrerne er afsendt til, så de måske kan undgå flere bestillinger fra vedkommende med et andet kort i stedet.

 

 

Ja det er super træls. Og som altid med den slags er tabet af pengene næsten ikke engang det værste, synes jeg. Det er tiden og energien man skal bruge på det, samt ikke mindst tabet af tiltro til ens medmennesker, der lige bliver en lille smule mindre for hver gang man skal igennem den slags :(

 

Ordnede det sig for dig igen og endte du selv med at måtte dække noget af beløbet?

 

Den er endnu ikke helt afsluttet, desværre. Men som udgangspunkt har banken dækket hele beløbet. Jeg ved også fra hvilken (egentlig sikker) hjemmeside mine oplysninger er stjålet, hvilket banken har fået at vide. Lige nu vurderer de stadig om det er min egen skyld eller ej. Hvis de kommer frem til at det er min egen skyld, så hænger jeg selv på den sagde bankmanden. Ellers dækker de hele beløbet. Hvis jeg ikke hører fra dem inden udgangen af August, så har banket dækket det - det krydser jeg virkelig fingre for, for jeg har godt nok ikke 17.000 liggende i skuffen...

 

Og du formulerer det virkelig godt, det er lige præcis tiltroen til andre mennesker, der lider et knæk. Især når man er dansker - en af vores mange kulturelle kendetegn er jo den kæmpe tillid, der faktisk er til samfundet og menneskene, der færdes i Danmark.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja helt vildt! Han er stadig vågen :prik

Jeg håber også at du for noget søvn :kram2

Håber at W faldt i søvn hurtigt :kram2

Jeg fik lidt søvn og E sov heldigvis lidt længere end hun plejer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mon det er den samme ;) Jeg afviser opkaldet. Hvis nogen vil mig noget, så må de vise hvem de er. Slut færdig. Men det irriterer mig. Især når de ringer igen mange gange og sluger mit batteri :prik

Jeg er enig i at det er irriterende med hemmelig nr, men det kan jo altså være nogen der ikke kan "vise hvem de er", forstået på den måde, at det kan være f.eks. nogle fra det offentlige. Jeg er selv ansat i sundhedsvæsenet i det offentlige, og vi kan KUN ringe med hemmeligt nummer. Det er jo ikke noget vi gør for at genere folk. Jeg lægger dog altid en besked på tlf-svareren hvis modtageren ikke besvarer opkaldet, om hvem jeg er og at vedkommende gerne må ringe tilbage. Har du telefonsvarer? Hvis de ikke lægger en besked, så er det nok enten telefonsælger, eller ikke så vigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig i at det er irriterende med hemmelig nr, men det kan jo altså være nogen der ikke kan "vise hvem de er", forstået på den måde, at det kan være f.eks. nogle fra det offentlige. Jeg er selv ansat i sundhedsvæsenet i det offentlige, og vi kan KUN ringe med hemmeligt nummer. Det er jo ikke noget vi gør for at genere folk. Jeg lægger dog altid en besked på tlf-svareren hvis modtageren ikke besvarer opkaldet, om hvem jeg er og at vedkommende gerne må ringe tilbage. Har du telefonsvarer? Hvis de ikke lægger en besked, så er det nok enten telefonsælger, eller ikke så vigtigt.

Jeg ved godt, at det strengt taget kunne være noget dødvigtigt fra sygehuset eller noget (og faktisk er det nok det, der pisser mig allermest af, ved at sælgere og lignende ringer med hemmeligt nummer - frygten for en dag ikke at have taget telefonen, hvor en kær var kommet til skade :(), men i det usandsynlige tilfælde, at det skulle ske, så tænker jeg netop, at der ville være en besked på svareren eller at de når igennem til et andet familiemedlem, som så ville kontakte mig. Det er selvfølgelig et sats, men jeg opdager alligevel sjældent, at min telefon overhovedet ringer, så det sats tager jeg jo på en måde uanset hvad. :chin: Og i øvrigt besvarer jeg alligevel opkald med hemmeligt nummer, hvis jeg ved, at nogen er indlagt eller lignende. Men det er gudskelov ikke en normal del af min hverdag :)

Og alt andet fra det offentlige, end hvad der er akut-syg-død-vigtigt, der har jeg det sådan, at de finder nok ud af at sende beskeden med digital post, hvis de ikke kan fange mig på telefonen. Sådan gjorde jeg i hvert fald selv på mit job, når folk var umulige at få fat i på telefon. Og såvidt jeg ved, er jeg ikke gået glip at noget vigtigt endnu :)

I øvrigt forstår jeg ikke rigtig, hvorfor nogen fra det offentlige skulle have brug for at ringe med hemmeligt nummer. Jo, jeg forstår godt, at den enkelte fx sagsbehandler ikke skal have sit direkte nummer på, da det ville kunne give mulighed for chikane, men jeg kan ikke se nogen god grund til, at man ikke skulle kunne vise sig med et hovednummer. Men det er nok en større diskussion og selvfølgelig heller ikke noget, den enkelte medarbejder bestemmer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fucking højt skal man skrige, før man får den hjælp man har brug for? :boo

Hjælp til hvad? :kiss

By the way, så har Søren nr. 137 i morgen og han har rød tri-top på. Hep gerne lidt på ham indtil vi kommer omkring T2 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har virkelig forslået et par tæer. Av av :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er træt af at være græs-enke. Bliv nu søndag kl 12! Næsten 5 dage alene med tumling er lidt trættende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror er blevet opereret for navlebrok, men hans kæreste har end ikke været her sammen med ham - Hun er i Nordsjælland og ville åbenbart hellere til grill aften....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er træt af at være græs-enke. Bliv nu søndag kl 12! Næsten 5 dage alene med tumling er lidt trættende...

Det kan jeg kun forestille mig! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber at W faldt i søvn hurtigt :kram2

Jeg fik lidt søvn og E sov heldigvis lidt længere end hun plejer :)

Først 4:30 :( men han sov da til 9:30, så det gik da!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fucking møg pisse røv lort!!!!!!!!!!!

Sorry, det måtte bare ud :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fucking møg pisse røv lort!!!!!!!!!!!

Sorry, det måtte bare ud :(

:kram2 :kiss :kram2

Noget du vil dele?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.