Guest

Spørgsmål om paragraf 56

15 indlæg i dette emne

Hej piger

Vi har været til samtale inden 3. og sidste forsøg, og er blevet enig med dem på klinikken at en sygemelding efter ÆO og frem til test, er en god ide med mit erhverv (jeg er i en dagligvarebutik).. Men er der nogen som kan fortælle mig om 56'eren dækker mit fracær i de 14 dage - jeg synes at have fået at vide den ikke gør, men hende på klinikken var ikke klar over det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, hvis du har fået en pgf 56 i forbindelse med fertilitetsbehandling, kan jeg ikke se, hvorfor den ikke skal dække. Man kan sige - den dækker ikke, hvis du brækker benet eller får influenza, men da dette jo er decideret fertilitetsrelateret, så må den dække.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist noget med at det ikke ses som "sygdom/fravær" som fx når man skal til scanning eller til ÆU.. Men jeg tænker også, at når nu hende på klinikken synes det var en god ide - så er det vel lidt som at få den anbefalet selvom jeg selv kom med ideen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg mener altså ikke der er den slags begrænsninger andet end at det kan være enormt besværligt at indberette timer i stedet for dage. Men jeg vil næsten anbefale dig at kontakte din kommune, for de ved det med sikkerhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har burgt min 56'er i 14 dage - 3 uger - os da jeg blev opereret pga fertilitet... så det kan du sagtens!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg mener altså ikke der er den slags begrænsninger andet end at det kan være enormt besværligt at indberette timer i stedet for dage. Men jeg vil næsten anbefale dig at kontakte din kommune, for de ved det med sikkerhed.

Jeg har altid indberettet timer.. Og når det er hele uger er det jo bare at se hvad der står på arbejdsplanen i de pågældende uger og indberette dem ;)

Jeg har burgt min 56'er i 14 dage - 3 uger - os da jeg blev opereret pga fertilitet... så det kan du sagtens!
Men jeg tænker bare, at der er forskel.. Efter en operation SKAL man jo holde sig i ro et par dage - eller mere om nødvendigt, man er jo ikke uarbejdsdygtig (hedder det ikke det), fordi man får man lagt æg tilbage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid indberettet timer.. Og når det er hele uger er det jo bare at se hvad der står på arbejdsplanen i de pågældende uger og indberette dem ;)

Men jeg tænker bare, at der er forskel.. Efter en operation SKAL man jo holde sig i ro et par dage - eller mere om nødvendigt, man er jo ikke uarbejdsdygtig (hedder det ikke det), fordi man får man lagt æg tilbage..

Jeg har os brugt den efter æo...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har os brugt den efter æo...

Fedt :) Så burde det være muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den gælder helt sikkert. Jeg var også altid sygemeldt mellem æu og bp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den gælder helt sikkert. Jeg var også altid sygemeldt mellem æu og bp :)
og det var dækket af 56'eren?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og det var dækket af 56'eren?

Jep :) Ingen problemer. Den dækkede alt fravær ifm behandling. Og når klinikken anbefalede ro/at jeg skulle have fri, var der ingen problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også sygemeldt fra æu og frem til blodprøven i 3. ICSI forsøg på min paragraf 56 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kom sådan til at tænke på om paragraf 56 også dækker, hvis man får det dårligt pga. hormoner osv?

Og dækker den, når man skal op og undersøges/scannes også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, den dækker alt i forbindelse med behandling. Når din arbejdsgiver skal indberetter, skal de ikke skrive hvorfor du er væk, bare at det er ifm §56. Kan dog ikke huske om der er noget med, at det skal være x-antal timer minimum man skal være væk. Men så tog jeg altså bare en hel eller halv fridag, da det ofte var nemmere for arbejdet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lige søgt en paragraf 56 pga. fertitilitetsbehandling.... Jeg vil mene at den dækker det hele, så længe det har med fertilitetsbehandling at gøre. Men ved ikke om der kan være noget omkring timer/hele dage.....Men her tog det 6-8 uger fra den blev søgt til den blev godkendt........ arbejdsgiver troede at det gik bum bum, men det gør det ikke ... pøj pøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER