Barbamama

Kan en 1 årig få trøske?

15 indlæg i dette emne

Jeg troede egentlig at trøske hørte ammebørn til, men nu har Mar fået et eller andet hvidt på indersiden af underlæben og på tungen, så nu overvejer jeg om det kan være trøske? :unsure

Brian mener bare at det er tør/overskydende hud og det kan da også godt være, jeg synes bare det ser spøjst ud :unsure

Men jeg kan ikke rigtig vise det, Mar er IKKE indstillet på at jeg tager et billede :P

Han virker ikke generet overhovedet...

Jeg har også overvejet om vi bruger for meget/for stærk tandpasta? :chin:

Nogle gode bud? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Trøske er kommer af svamp, som altid bor i kroppen. Så selv om det ikke ses så tit, kan den vel dukke op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er trøske jo sådan set bare svamp i munden, så ja.

Jeg døjer selv med det fordi jeg tager prednisolon. Sucks!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller, det trøske kommer vel af svmap. Men det er min opfattelse af det ser ret ens ud.

Det er hvertfald helt sikkert muligt at han har svamp i munden. Det kan i øvrigt svie - det gør mit ved nogle bestemte fødevarer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Hvordan ved jeg så om det ER det? Det virker som en meget lille ting at gå til lægen med? Kan apoteket hjælpe med at bedømme? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke, det er en lille ting at gå til lægen med. Du kan da hvertfald starte med at ringe, og høre om du skal forsøge med trøske rådet omkring dansk vand.

Men hvis det rent faktisk er svamp, så vil jeg mene at det er ret voldsomt når der giver pletter. Man kan godt have svmap i munden uden det kan ses. Skulle mene det er en ret voldsom infektion, når det først giver pletter, og det går vist ikke bare lige væk af sig selv.

Kan kan få et svampedræbene middel, men det er kun på recept.

Jeg ville ringe til lægen. Svamp smitter jo.

Som nævnt, så giver mit svamp mig ubehag, og det vil jeg bestemt ikke ønske for søde Valdemar. :) Mit er dog umuligt at få væk så længe jeg tager prednisolon, men jeg kan holder belægningerne nede ved at børte min tunge når jeg børster tænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ok det lyder godt nok ikke rart :unsure Han virker jo bare slet ikke generet, men ja hellere ringe en gang for meget til lægen end en gang for lidt. Jeg prøver at ringe imorgen, så må vi se, hvad de siger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og han er sikkert heller ikke påvirket. :) Men godt du ringer - det skader jo ikke. :) Og måske de bare vil råde dig til at forsøge med dansk vand i første omgang. Hvis det kan gøre det, er det jo bare super! :) Det der svampemiddel er nemlig kvalmende sødt. :P Hmm.. Et barn ville sgu nok elske det. Haha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det skader selvfølgelig ikke at ringe til lægen :)

Hmm, Fru Nielsen, svier det også når du børster tænder? Fordi nu sagde jeg godt nok, at Mar ikke virkede generet men han er ikke ret glad for at få børstet tænder, så nu sidder jeg næsten og får det helt dårligt ved tanken om, om det svier :unsure Omvendt har han aldrig nogensinde gidet det, men alligevel :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det giver mig ingen problemer. :) Når jeg børster tænder, børster jeg også min tunge - lige netop for at holde det nede. Og det er også med tandpasta.

Jeg oplever primært gener ved syrlige madvarer eller hvis jeg har spist for meget frugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay rart at høre at tandbørstningen ikke giver problemer. :) Synes nu han guffer alt det frugt han kan :D Men derfor kan det da godt genere alligevel :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det fik Lasse, da han var knap 1 år. Han kom i behandling med noget mundgel, som man kan putte på sutten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå lægen mente hverken at det var trøske eller generende, og det så noget pænere ud idag end igår, så vi skulle bare se tiden an og ringe igen, hvis det blev værre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja det kan de godt... lucas har lige haft det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER