mor-til-asta-09

Nogle der har født endnu?

18 indlæg i dette emne

Nogle der har været så heldige at bebs har set dagens lys endnu?

Jeg selv skal snakke med lægen på onsdag omkring igangsættelse, da jeg har fået galdesten og derfor får en masse anfald. Men man må ikke få medicin eller blive opereret med en lille bebs i maven :)

Så kommer nok til at føde i uge 37, men det bekymre mig heller ikke da min datter er fra 36+6 og hun er så fin idag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, desværre ikke endnu.

Jeg kender 3 andre i min omgangskreds (2 kollegaer & en veninde) som har termin her i september. De to af dem havde henholdsvis termin d. 06/09 & 09/09, og de fødte henholdsvis i fredags og i søndags. Begge førstegangsfødende, som jo så har født inden termin. Den sidste af de 3 jeg kender, har termin samme dag som mig, og hun skal have planlagt kejsersnit d. 09/09!! Så jeg bliver nok den sidste lige i den gruppe der føder, men håber det bliver snart, er ret besværet af den graviditet nu, syntes jeg.

Men spændende hvornår du skal føde så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, desværre ikke endnu.

Jeg kender 3 andre i min omgangskreds (2 kollegaer & en veninde) som har termin her i september. De to af dem havde henholdsvis termin d. 06/09 & 09/09, og de fødte henholdsvis i fredags og i søndags. Begge førstegangsfødende, som jo så har født inden termin. Den sidste af de 3 jeg kender, har termin samme dag som mig, og hun skal have planlagt kejsersnit d. 09/09!! Så jeg bliver nok den sidste lige i den gruppe der føder, men håber det bliver snart, er ret besværet af den graviditet nu, syntes jeg.

Men spændende hvornår du skal føde så.

Jeg fødte 3 uger for tidligt med min den første, så du kan godt nå det endnu ;)

Ja bliver meget spændende, skulle gerne få svar imorgen når jeg skal på sygehuset og snakke med min læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, kan endnu ikke sige jeg er blevet mor. Havde termin i går, så nu må hun da meget gerne snart kigge ud til sine forældre. Skal til jordemoder på onsdag, hvor vi skal snakke igangsættelse medmindre jeg selvfølgelig har født.

Bliver spændende at høre om der er nogle andre der har født endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke født endnu, men har jo også først termin d. 30. sept. Der er jo lidt tid til endnu, og vil også gerne have farmand hjem først. han sejler, og kommer forhåbentlig hjem om 1 uge. Så der skal helst ikke ske for meget endnu ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig heller intet nyt under solen her. Skal til jordemoder i morgen og håber hun gider tjekke om jeg muligvis skulle være lidt åben eller lukket som en østers. Er så besværet at væske i ben, specielt fødder og hænder nu, at alt er et projekt, så håber ikke jeg skal gå for længe endnu. Vi må se hvad 'dommen' er i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vores dejlige datter endelig til verden, 5 dage over termin. Det hele startede med at slimproppen gik halv ni, og kl. 2.33 var hun kommet til verden. De var nødt til at tage hende med sugekop, da jeg havde haft presseveer i 1 time og 20 min, så jeg var meget udmattet. Nu er vi på barselsgangen de næste par dage, for at de kan holde øje med at hendes hoved er okay. Hvor kan man bare sidde og kigge længe på så dejligt et vidunder... Håber snart I andre også føder, og møder jeres guldklumpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vores dejlige datter endelig til verden, 5 dage over termin. Det hele startede med at slimproppen gik halv ni, og kl. 2.33 var hun kommet til verden. De var nødt til at tage hende med sugekop, da jeg havde haft presseveer i 1 time og 20 min, så jeg var meget udmattet. Nu er vi på barselsgangen de næste par dage, for at de kan holde øje med at hendes hoved er okay. Hvor kan man bare sidde og kigge længe på så dejligt et vidunder... Håber snart I andre også føder, og møder jeres guldklumpe.

Stort tillykke med din prinsesse. Hvor er det dejligt at der endelig er en der har fået sit vidunder til verden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vores dejlige datter endelig til verden, 5 dage over termin. Det hele startede med at slimproppen gik halv ni, og kl. 2.33 var hun kommet til verden. De var nødt til at tage hende med sugekop, da jeg havde haft presseveer i 1 time og 20 min, så jeg var meget udmattet. Nu er vi på barselsgangen de næste par dage, for at de kan holde øje med at hendes hoved er okay. Hvor kan man bare sidde og kigge længe på så dejligt et vidunder... Håber snart I andre også føder, og møder jeres guldklumpe.

Ihh, altså. hjertelig tillykke med jeres datter :loveshower . Og ja, man kan sidde og kigge på de små guldklumper i timevis :kuller :kuller

Håber I alle har det godt :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lørdag d. 14 September kl. 15.48, kom vores Lillebror til verden.

Fik en stikpille fredag kl. 9, og fik hurtigt veer, men de stoppede desværre igen kl. 21. Så jeg fik noget for at stoppe tabletveerne, som de kalder dem, så jeg kunne sove.

Lørdag tog de vandet kl. 9.30, og kl. 12,30 fik jeg v-drop, veerne kom næsten med det samme. Og kl. 15,40 begyndte presseveerne, og ud kom han 8 min senere. Var en meget hård tur, da det gik meget stærkt da tingene først gik igang. Men nu er vi ovre det, og vi har ham ved os :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lørdag d. 14 September kl. 15.48, kom vores Lillebror til verden.

Fik en stikpille fredag kl. 9, og fik hurtigt veer, men de stoppede desværre igen kl. 21. Så jeg fik noget for at stoppe tabletveerne, som de kalder dem, så jeg kunne sove.

Lørdag tog de vandet kl. 9.30, og kl. 12,30 fik jeg v-drop, veerne kom næsten med det samme. Og kl. 15,40 begyndte presseveerne, og ud kom han 8 min senere. Var en meget hård tur, da det gik meget stærkt da tingene først gik igang. Men nu er vi ovre det, og vi har ham ved os :D

:yay :yayStort tillykke med lillebror. Det gik da rigtig stærkt, men hvor er det dejligt han er ude og at han har det godt. Dejligt med endnu en september trold. som har set dagens lys :loveshower.

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det virkelig passe der kun er 3 fra september terminen som har født nu? Har skrevet en opd. i terminslisten med rødt, ud fra dem som har født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vores dejlige datter endelig til verden, 5 dage over termin. Det hele startede med at slimproppen gik halv ni, og kl. 2.33 var hun kommet til verden. De var nødt til at tage hende med sugekop, da jeg havde haft presseveer i 1 time og 20 min, så jeg var meget udmattet. Nu er vi på barselsgangen de næste par dage, for at de kan holde øje med at hendes hoved er okay. Hvor kan man bare sidde og kigge længe på så dejligt et vidunder... Håber snart I andre også føder, og møder jeres guldklumpe.

Lørdag d. 14 September kl. 15.48, kom vores Lillebror til verden.

Fik en stikpille fredag kl. 9, og fik hurtigt veer, men de stoppede desværre igen kl. 21. Så jeg fik noget for at stoppe tabletveerne, som de kalder dem, så jeg kunne sove.

Lørdag tog de vandet kl. 9.30, og kl. 12,30 fik jeg v-drop, veerne kom næsten med det samme. Og kl. 15,40 begyndte presseveerne, og ud kom han 8 min senere. Var en meget hård tur, da det gik meget stærkt da tingene først gik igang. Men nu er vi ovre det, og vi har ham ved os :D

Stort tillykke til jer begge to! :loveshower Jeg glæder mig til at høre mere om jeres små vidundre. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg tid til at skrive :)

Vores lille, skønne KAYA kom til verden onsdag den 11. September - helt på sin egen måde! Vi er så lykkelige og foreskede ...

Skulle jo ha haft et planlagt fredag den 13. - faderens fødslsdag - og havde som sådan helt styr på det. Lillesøster ville dog alligevel noget andet og ha sin fødselsdag for sig selv. Vandet gik o sdag den 11. september kl. 7:45 , midt i at storesøster havde tøjkrise. Dryp, dryp og mere dryp...

Og det har mor her jo prøvet før, så viste hvad klokken var slået.

Fik kaldt meget hurtigt på farmand i en lettere militaristisk tone. Derefter satte jeg da noget vasketøj i tørretumlen (??!!) og gik op på sengen. Grunden til kejersnittet var at hun lå men numsen fast i bækkenet, så som hovedregl skal man lægge sig ned!

Fik ringet til fødestuen og fik endda roligt givet besked hos forældrene og kysset storesøster farvel. Og så LØB manden og datteren afsted til børnehaven, som heldigvis kun ligger fem minutter væk. Vi kunne ikke lade være med at små grine over hele situationen da faderen kom tilbage og stress pakkede sit eget tøj.

Blev fornemt hentet af ambulance og søde ambulancefolk og kørt den korte vej til Hvidovre. (Meget praktisk med ambulance lige til døren faktisk!)

Og så sagde vi lige hej til de første veer - og så gik det ellers stærkt!! Var 4 cm åben da jeg kom på modtagelsen. En jordmoder undesøgte mig og begyndte på sin "du kunne jo også vælge en sædefødsel..." snak. Åhhh, nej! Ikke sjovt! Nu HAVDE vi jo været alle de tanker igennem. Vi holdt heldigvis fast i at få et akut kejsersnit. Det begyndte at gøre ondt og jordmorderen m.fl. var nervøse for at jeg skulle føde lide der!! Fik ve hæmmende medicin, som dog ikke hjalp det store.

Heldigvis var de klar på operationsstuen hurtigt nok og ind trillede vi. Det er svært at forklare og beskrive hele kejsersnit oplevelsen - men det var fantastisk. Søde, dygtige folk og ikke mindst meget hurtigt virkende bedøvelse ( TAK til vestligt medicin) . Og så... Endelig kom hun kl. 9:50!

Det var vidunderligt og mærkeligt og fantastisk! Helt perfekt blev hun lagt helt op af min kind og begyndte at sutte / kysse.

Kunne ikke andet end vær meget taknemmelig overfor alle 10 mennesker i lokalet. Var nok også liiiidt meget at høre på med mit TAK TAK TAK! ;) Men det var sådan jeg havde det.

Op på opvågningen og så på barselgangen. Bum bum, det var den fødsel!

Og nu er hun her altså. Meget lille og meget fin - knapt 2600 g og 49 cm.

En overvældende kærlighed og lykkefølelse - og ovenpå en rigtig god oplevelse!

Kan det blive meget bedre? Ja, det kan det faktisk når man ser den meget stolte storesøster kysse og kæle og ha julelys i øjenen.

Vi er selvfølgelig hjemme nu og nyder det. Bortset fra lidt avs i såret som man jo kan forvente (igen - tak til piller!!) , så synes jeg ikke det er slemt med snittet. Jo, man er træt, men vi rider jo af sted på kærlighed og endophiner.. Ligesom sidste gang! Det er bare dejligt.

Nå da, det blev langt...

Jeg glæder mig til at læse om flere september babyer!

Stort tillykke til alle! Og pøj pøj til resten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "endte" jo alligevel med først at føde her i september :)

Caroline blev født 7-9-13 efter jeg blev sat igang dagen i forvejen. Dejlig lille pige på 3770 gram og 54 cm. Født 41+1 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "endte" jo alligevel med først at føde her i september :)

Caroline blev født 7-9-13 efter jeg blev sat igang dagen i forvejen. Dejlig lille pige på 3770 gram og 54 cm. Født 41+1 :)

Stort tillykkke! Sikke en flot dato :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg tid til at skrive :)

Vores lille, skønne KAYA kom til verden onsdag den 11. September - helt på sin egen måde! Vi er så lykkelige og foreskede ...

Skulle jo ha haft et planlagt fredag den 13. - faderens fødslsdag - og havde som sådan helt styr på det. Lillesøster ville dog alligevel noget andet og ha sin fødselsdag for sig selv. Vandet gik o sdag den 11. september kl. 7:45 , midt i at storesøster havde tøjkrise. Dryp, dryp og mere dryp...

Og det har mor her jo prøvet før, så viste hvad klokken var slået.

Fik kaldt meget hurtigt på farmand i en lettere militaristisk tone. Derefter satte jeg da noget vasketøj i tørretumlen (??!!) og gik op på sengen. Grunden til kejersnittet var at hun lå men numsen fast i bækkenet, så som hovedregl skal man lægge sig ned!

Fik ringet til fødestuen og fik endda roligt givet besked hos forældrene og kysset storesøster farvel. Og så LØB manden og datteren afsted til børnehaven, som heldigvis kun ligger fem minutter væk. Vi kunne ikke lade være med at små grine over hele situationen da faderen kom tilbage og stress pakkede sit eget tøj.

Blev fornemt hentet af ambulance og søde ambulancefolk og kørt den korte vej til Hvidovre. (Meget praktisk med ambulance lige til døren faktisk!)

Og så sagde vi lige hej til de første veer - og så gik det ellers stærkt!! Var 4 cm åben da jeg kom på modtagelsen. En jordmoder undesøgte mig og begyndte på sin "du kunne jo også vælge en sædefødsel..." snak. Åhhh, nej! Ikke sjovt! Nu HAVDE vi jo været alle de tanker igennem. Vi holdt heldigvis fast i at få et akut kejsersnit. Det begyndte at gøre ondt og jordmorderen m.fl. var nervøse for at jeg skulle føde lide der!! Fik ve hæmmende medicin, som dog ikke hjalp det store.

Heldigvis var de klar på operationsstuen hurtigt nok og ind trillede vi. Det er svært at forklare og beskrive hele kejsersnit oplevelsen - men det var fantastisk. Søde, dygtige folk og ikke mindst meget hurtigt virkende bedøvelse ( TAK til vestligt medicin) . Og så... Endelig kom hun kl. 9:50!

Det var vidunderligt og mærkeligt og fantastisk! Helt perfekt blev hun lagt helt op af min kind og begyndte at sutte / kysse.

Kunne ikke andet end vær meget taknemmelig overfor alle 10 mennesker i lokalet. Var nok også liiiidt meget at høre på med mit TAK TAK TAK! ;) Men det var sådan jeg havde det.

Op på opvågningen og så på barselgangen. Bum bum, det var den fødsel!

Og nu er hun her altså. Meget lille og meget fin - knapt 2600 g og 49 cm.

En overvældende kærlighed og lykkefølelse - og ovenpå en rigtig god oplevelse!

Kan det blive meget bedre? Ja, det kan det faktisk når man ser den meget stolte storesøster kysse og kæle og ha julelys i øjenen.

Vi er selvfølgelig hjemme nu og nyder det. Bortset fra lidt avs i såret som man jo kan forvente (igen - tak til piller!!) , så synes jeg ikke det er slemt med snittet. Jo, man er træt, men vi rider jo af sted på kærlighed og endophiner.. Ligesom sidste gang! Det er bare dejligt.

Nå da, det blev langt...

Jeg glæder mig til at læse om flere september babyer!

Stort tillykke til alle! Og pøj pøj til resten

Sikke en skøn beretning! Stort tillykke med jeres lille fine Kaya. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "endte" jo alligevel med først at føde her i september :)

Caroline blev født 7-9-13 efter jeg blev sat igang dagen i forvejen. Dejlig lille pige på 3770 gram og 54 cm. Født 41+1 :)

Endnu engang tillykke med hende!:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER