Lykke2013

Forlystelsesparker uge 4-6

9 indlæg i dette emne

Hej alle:)

Ved at det frarådes at køre i vilde rutche baner når man er gravid. Men er der nogen der ved om det også gælder helt tidligt i graviditeten som uge 4-6??? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt spørgsmål. Jeg tror jeg var i 8-10 uge da jeg stod i samme situation

og jeg valgte at lade være. Ture ikke risikere noget.

Og jeg ELSKER! forlystelsesparker :(

Manden min har lovet en ommer når baby er født og stor nok til at blive passet :yay

Men øv på dagen hvor alle andre måtte prøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved faktisk ikke hvornår det officielt gælder fra. I starten af graviditeten er risikoen for at ting kan gå galt (sådan helt generelt) større end senere, men om det også inkluderer puf og bevægelser fra forlystelser ved jeg faktisk ikke.

I forhold til mine egne erfaringer så var vi på bakken ganske tidligt i min graviditet.

Der prøvede jeg mange af de stille og rolige ting, men ingen rutsjebaner eller radiobiler.

Men da jeg var med mindste bonussønnen i nogle racerbiler (hvor man ikke må køre ind i hinanden), var der alligevel en der drønede ind i os, og jeg må indrømme jeg blev lidt forskrækket.

Jeg har prøvet samme forlystelse mange gange før, og der er ofte nogle der rammen ind i en, men normalt giver det kun et lille ryk, denne gang var det tilgengæld noget mere, og da turen kort efter var slut mærkede jeg et lille træk i maven. Det var sikkert ikke noget, men jeg var HELT færdig med at prøve ting!

En måneds tid senere var vi 2 dage i Fårup sommerland. Her holdte jeg mig til en enkel sejltur og ellers til at være tilskuer.

Det gav da lidt ventetid, men det var hyggeligt alligevel.

Så min anbefaling må være: Tag en dag som tilskuer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tør ikke garantere, at det ikke er farligt og det sikreste er nok at spørge lægen, men PERSONLIGT ville jeg godt turde. Da jeg blev gravid fik jeg at vide (men jeg kan ikke huske om det var af en læge eller en forlystelsespasser), at man frarådede gravide de vilde forlystelser fordi bøjlerne/selerne ikke var lavet til gravide og derfor ikke beskyttede ordentligt/ kunne gøre skade. Og at det derfor var lige meget indtil man fik mave på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuh... Jeg prøvede nogle mindre vilde ting - ville ikke skuffe min højttilbedte niece - men den var ikke gået, hvis min mand havde set det lille piktogram, der viser gravide-no-go... Og bagefter tænkte jeg da lidt over, om det måske havde været en dum risiko at løbe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i Djurs Sommerland helt i starten, og jeg prøvede ikke nogen af de ting hvor der stod at gravide ikke måtte. Da jeg senere mistede, var jeg glad for at jeg i hvert fald ikke tog chancen - så ville den dårlige samvittighed have tynget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak alle sammen.. Jeg har nemlig også læst at så længe man ikke er synligt gravid, altså at maven ikke er i vejen, er der ingen problemer med rutsjebaner. Ligesom at man jo også gerne må flyve hele graviditeten. Hmm er lidt i dilemma, for skal på en længe planlagt tur til en forlystelsespark i morgen, og har ikke så meget lyst til at fortælle alle endnu at jeg er gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også sagtens turde i de første måneder sålænge man ikke har nogen komplikationer.

Bebs ligger jo godt bekyttet i væske og helt nede bag skambenet. Man kan jo lade de forlystelser være som givet store bumb i kroppen som fx radiobiler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke noget med at man risikerer at moderkagen river sig løs, hvis man prøver vilde forlystelser? Aner ikke om det gør en forskel om man er 5+ eller 30+ :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER