Betty87

Tasken til sygehuset!!!

19 indlæg i dette emne

Hvornår tænker i, at i ville pakke tasken til sygehuset? Og hvad ville i tage med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at pakke den ca. 4 uger inden termin.. Umiddelbart vil jeg i hvert fald have følgende med:

-Tøj til mig

-Tøj til Tim

-Snacks (vi får åbenbart begge mad på sygehuset under fødslen, men mon ikke chips og chokolade vil være værdsat hvis det trækker ud.. ;))

-Tøj til Storm når vi skal hjem

-Toiletsager (shampoo, balsam, showergel, makeup og så fremdeles!)

-Kamera

-Mobillader (vi bruger kun en, så den anden kan pakkes..)

-Kæmpebind til mig

-Flasker + sutter (ved faktisk ikke om jeg skal have MME med, så det må jeg huske at spørge min jordmoder om..)

Og så har jeg garanteret glemt 1000 ting, så følger lige med! ;) Og bor desuden kun halvanden kilometer fra sygehuset, og det er en rar tanke at Tim lige kan drøne hjem og være tilbage på 10-15 minutter, hvis vi har glemt noget vigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh lavede en liste for nyligt. Kan da ligge den ind her når jeg kommer hjem i dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at pakke den ca. 4 uger inden termin.. Umiddelbart vil jeg i hvert fald have følgende med:

-Tøj til mig

-Tøj til Tim

-Snacks (vi får åbenbart begge mad på sygehuset under fødslen, men mon ikke chips og chokolade vil være værdsat hvis det trækker ud.. ;))

-Tøj til Storm når vi skal hjem

-Toiletsager (shampoo, balsam, showergel, makeup og så fremdeles!)

-Kamera

-Mobillader (vi bruger kun en, så den anden kan pakkes..)

-Kæmpebind til mig

-Flasker + sutter (ved faktisk ikke om jeg skal have MME med, så det må jeg huske at spørge min jordmoder om..)

Og så har jeg garanteret glemt 1000 ting, så følger lige med! ;) Og bor desuden kun halvanden kilometer fra sygehuset, og det er en rar tanke at Tim lige kan drøne hjem og være tilbage på 10-15 minutter, hvis vi har glemt noget vigtigt.

Husk vj og sygesikringsbevis! Mange har også anbefalet at tage et kamera med og liste med de vigtigste telefonnumre - hvis nu mobilen strejker.

Min-mave.dk har faktisk lavet en rigtig god pakkeliste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pakket det Luna skal have på, et par stofbleer, alm. bleer, vaskeklude og nogle ammeindlæg.

Jeg regner med at komme hjem forholdsvist hurtigt efter fødslen, så har ikke pakket det helt store. Det jeg skal have med, regner jeg med at pakke når der er optræk til fødsel. Det er lidt svært at pakke toilet-sager osv allerede nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg pakker den når jeg rammer 37+0, og regner med at have følgende med:

- Tøj til mig

- Tøj til Lærke

- Hjelm til Lærke

- Bleer

- Bind

- Toiletsager

- Kamera

- Lader til mobil

- Snacks

- Mad til far

- Babydyne

- Vandrejournal

- Toiletsager

- Tablet med film på

Det tror jeg vist var det. Skal jo hjem igen lige efter fødslen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal åbenbart have en kuffert med.. :blush

pakke tasker til sygehus:

vandrejournal

sygesikringsbevis

ønskeliste for fødslen (papir fra smertefri fødsel)

2-3 bukser

4 bluser

nattrøje

3 strømper

8 par trusser

2 ammebh'er

klipklapper/futter

2 badehåndklæder

Til tænderne – Tandbørste og tandpasta samt evt. tandtråd

Til håret – Børste, kam samt evt. spænder og hår elastikker

Makeup –

Til neglene – Neglesaks og fil

Til badet – Shampoo eller sæbe, hårshampoo, balsam og svamp

Til kroppen – Fugtighedscreme eller andre cremer som du plejer at bruge

Deodorant –

Læbepomade eller vaseline – læberne sprækker nemt når man trækker vejret gennem munden og luften på et sygehus er ofte også meget tør

Hygiejnebind –

Blødt toiletpapir – af uransagelige årsager er toiletpapiret på barselsgangen som hårdt sandpapir og det har man ikke lyst til nærkontakt med efter man har været helt udspilet forneden

Amme indlæg + evt. en lindrende helende salve til brystvorterne

Ammepude

Sugerør

Mobil + lader

Kamera + lader

Telefonliste

musik

bøger eller blade

lidt snacks

tøj + toilettaske til far

Til baby:

  • Bluse
  • Bukser
  • Undertøj / Bodystocking
  • Strømpebukser
  • Strømper
  • Sparkedragt
  • Overall
  • Hue
  • Jakke
  • Flyverdragt
  • Stofbleer – til underlag til hovedet eller hvis babyen gylper

tæppe/svøb

Autostol

vat til bleskift

sutter

kaninbamsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at skulle hjem kort efter fødslen, så jeg pakker bare vandrejournal, sygesikring, tøj til mig og Nohr og kamera. Sidst fik vi lov at blive 5 timer efter fødslen, og kun fordi der ikke var travlt, så jeg regner ikke med vi får lov at blive længere denne gang.

- nåh ja, selvfølgelig en autostol, så vi kan transportere fyren hjem også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nu MÅ jeg altså se at komme i gang med at pakke... Hvad pakker I i? En taske eller en af de der bittesmå kufferter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pakket en sportstaske.. Jeg har sikkert for meget med, men jeg vil hellere have en masse jeg ikke får brug for, end at manden skal ud og hente/købe ting..

Jeg har pakket 2-3 sæt tøj til mig, en hel del bodyer til baby (forskellige størrelser, med lange ærmer, korte ærmer osv), toiletsager, ammeindlæg, ammepude, lift, dyne, autostol, snacks til fødslen, lidt tøj til manden... Og en pakke bleer i newborn størrelse. Vi skal bruge stofbleer, men vi begynder først når vi kommer hjem :)

Det skal lige siges at vi påtænker at være på patienthotellet så længe som muligt - derfor skal der jo noget tøj til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pada, synes ikke det lyder af meget. Vi har planer om at pakke noget mere. Men vi har også planer om at blive på patienthotellet så længe som muligt, plus at vi skal føde på Skejby, hvor man helst skal have det hele med selv. Jeg regner med at pakke to tasker - en til selve fødselen og så en der kan blive i bilen indtil vi "flytter ind" på patienthotellet.

Taske til fødselen:

Babydyne med betræk

Lift

Behagelig tøj til at føde i

Tøj til efter fødselen (for det bliver jo nok beskidt...)

Ren t-shirt til manden

Mad/snacks/drikkevarer

Vandrejournal

Sygesikringskort

Dankort

Mønter (til evt automater)

Kamera

Mobiler

Opladere

Første sæt tøj til baby

Taske til patienthotellet

Toiletsager

Resten af supermands tøj (altså af det vi har tænkt os at tage med...)

Tøj til 3 dage til begge voksne

Ammepude

Babybog (som gæster skal skrive i)

DVD'er (tip fra nogle venner, da de syntes det var meget rart at slappe af med nogle films, og ikke kunne slappe af med andet tidsfordriv)

Babytæppe

Mon der er nogen der kan se der mangler noget på listen, eller der står noget som er totalt unødvendigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pakket:

- en babydyne

- det første sæt tøj

- Hjelme i forskellige størrelser

- ble

- Stofble

- Vådservietter

- Undertøj til mig

- Overvejer lidt at finde lidt musik jeg kan have med..

Når vi kører på sygehuset, så skal vi have pakket en toilettaske til mig og min vandrejournal skal selvfølgelig også med. :) Derudover skal vi have lidt snacks med og vores tablet, så manden kan fordrive ventetiden lidt. Ja, og så lidt kontanter eller dankort, så manden kan købe mad hvis det bliver aktuelt. Sidst havde de meget mad, da der ikke rigtig skete noget på afdelingen, så der fik manden bare. Men hvis nu der er fyldt godt op, kunne jeg godt forestille mig, at der ikke lige er mad til ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager I badekåbe/morgenkåbe med på hospitalet? Den fylder så meget, men er måske meget rar at have og nem lige at tage på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager I badekåbe/morgenkåbe med på hospitalet? Den fylder så meget, men er måske meget rar at have og nem lige at tage på.

Det regner jeg ikke med at gøre, netop fordi den fylder så meget, jeg tror heller jeg trækker i noget blødt og behageligt tøj direkte efter bruseren. Men er også lidt i tvivl...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager I badekåbe/morgenkåbe med på hospitalet? Den fylder så meget, men er måske meget rar at have og nem lige at tage på.

Jeg har ikke nogen, så det er så nemt.. Men jeg har pakket en strik-cardigan til formålet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor søren pakker I:

-Bleer

-Bind

Så vidt jeg husker har de riiiigeligt af begge dele derinde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor søren pakker I:

-Bleer

-Bind

Så vidt jeg husker har de riiiigeligt af begge dele derinde..

Det pakker jeg heller ikke, da det er det eneste vi får på Skejby, så vil jeg da udnytte det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor søren pakker I:

-Bleer

-Bind

Så vidt jeg husker har de riiiigeligt af begge dele derinde..

Jeg pakker bleer fordi jeg skal føde ambulant og ikke rigtig ved hvad der er til rådighed for os på stuen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor søren pakker I:

-Bleer

-Bind

Så vidt jeg husker har de riiiigeligt af begge dele derinde..

Også på patienthotellet? Jeg har bare hørt man selv skal tage med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER