9000a

Hjælp mig!

19 indlæg i dette emne

Jeg har de sidste to tre dage haft ondt øverst i maven. Jeg troede først det var fordi jeg skulle til at ha omgangssyge, men det er der ikk kommet noget af.

Har i nat prøvet at ligge med en pude under maven, men har stadig ondt.

Ved I hvad det er og har I prøvet noget ligende?

Jeg har meldt mig syg på arbejdet idag, da jeg ikk tror det vil hjælpe med for mange løft (er pædagog).

Håber I har nogle gode bud på hvad det kan være. Ps. Der er masser af liv fra lillepigen, så tror hun har det fint nok.

(er 26+2)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Æv træls! Måske du skal ringe til din jordemoder og få en snak?

Ved mig gør det ret ondt, når de ligger "forkert" derinde, så presser det på alting og jeg bliver ret dårlig. Var fx lige ved at gå i gulvet ude i Ønskebørn i går. Måske det er det samme, du oplever? Det lyder bare mere som konstant smerte? Og så ville jeg nok kontakte jordemoder eller læge og lige blive tjekket.

Fornuftigt valg med sygemelding i dag! God bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv træls! Måske du skal ringe til din jordemoder og få en snak?

Ved mig gør det ret ondt, når de ligger "forkert" derinde, så presser det på alting og jeg bliver ret dårlig. Var fx lige ved at gå i gulvet ude i Ønskebørn i går. Måske det er det samme, du oplever? Det lyder bare mere som konstant smerte? Og så ville jeg nok kontakte jordemoder eller læge og lige blive tjekket.

Fornuftigt valg med sygemelding i dag! God bedring :)

Min jm har bare en totalt mærkelig telefon tid, men tror jeg ringer til hende her senere.

Ja, som du siger er det en mere konstant smerte. Jeg er ikke svimmel, bare enormt træt :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jm har bare en totalt mærkelig telefon tid, men tror jeg ringer til hende her senere.

Ja, som du siger er det en mere konstant smerte. Jeg er ikke svimmel, bare enormt træt :-(

Hvordan er det nu med akuttelefonen for gravide, må den ikke bruges hele døgnet? Så var det måske en mulighed og ellers din egen læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg :)

Hvor er smerten henne? Hvis den er under det ene ribben, og mærkes lidt som et blåt mærke, så er det helt normalt, og er noget med at det hele bliver klemt derinde. Det døjede jeg med i jeg tror... 8 uger eller noget i den stil.

Men uanset synes jeg du lige skal kontakte JM :) Smerter øverst i maven KAN i værste tilfælde være tegn på svangerskabsforgiftning - men der er jo bare også en milliard andre og mindre dramatiske mulige grunde. Så ring til JM og få tjekket at der ikke er grund til bekymring :kram

Jeg ved ikk om jeg ville sige at det var som et blåt mærke, men mere sån en trykken lige under bryst benet. Det føles som om det hele blir skubbet op mod min hals.

Jeg blir holdt øje med tegn på svangerskabsforgiftning, da jeg allerede har forhøjet blodtryk :-( så blir da lidt nervøs når du skriver at det her er et af symptomerne. Syns nemlig ikk jeg kunne finde noget på google omkring det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var under observation for udvikling af svangerskabsforgiftning de sidste ca 7 uger af min graviditet på grund af forhøjet blodtryk og pludselig ophobning af væske (3 kg på 10 dage) og fik hver gang strenge ordre på at ringe hvis jeg fik smerter øverst i maven. Selvfølgelig ikke et spark op i ribbenene (som absolut ikke er behageligt) men som i konstant smerte.

Hvis du i forvejen har forhøjet blodtryk, så ville jeg altså lige ringe til JM eller alt. fødegangen... Hellere en gang for meget end en gang for lidt :)

Jeg har nu haft ringet til JM, desværre var min egen der ikke så fik en rigtig træls en i røret. Men hun så ingen grund til bekymring lige nu da jeg følte at det var aftagende. Jeg skulle ringe igen hvis det var.

Så spørger hun om jeg er sikker på at det ikke er veer, hvordan dælen skal jeg vide det når jeg er førstegangs fødende. Æv har sån en tom følelse indeni nu :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu haft ringet til JM, desværre var min egen der ikke så fik en rigtig træls en i røret. Men hun så ingen grund til bekymring lige nu da jeg følte at det var aftagende. Jeg skulle ringe igen hvis det var.

Så spørger hun om jeg er sikker på at det ikke er veer, hvordan dælen skal jeg vide det når jeg er førstegangs fødende. Æv har sån en tom følelse indeni nu :-(

Ej hvor træls! Det var da en underlig måde at håndtere det på! Håber det fortsætter med at aftage, så du ikke skal gå og være bekymret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med dig i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet det. Lyder ikke rart. Håber du får dem til at se på dig. Krammer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med dig i dag?

Jeg er godt nok taget afsted på arbejde idag, men jeg er så træt i min krop. Føler den er på overarbejde hele tiden.

Ved ikk om jeg skal tænke på at jeg skal tage den med ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok taget afsted på arbejde idag, men jeg er så træt i min krop. Føler den er på overarbejde hele tiden.

Ved ikk om jeg skal tænke på at jeg skal tage den med ro.

Hvis du på noget tidspunkt er i tvivl om du skal tage den med ro, så skal du tage den med ro, kære. Hvis din krop giver sådanne tegn, så lyt til dem. Det er du i din gode ret til <3 Du og baby kommer i første række!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du på noget tidspunkt er i tvivl om du skal tage den med ro, så skal du tage den med ro, kære. Hvis din krop giver sådanne tegn, så lyt til dem. Det er du i din gode ret til <3 Du og baby kommer i første række!

Det er så sandt som det er sagt / skrevet! Hjem i seng!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er I søde, tak for omsorgen :-) syns bare det er tidligt i min graviditet at jeg skal være så træt og ha ondt i kroppen.

Lige et andet spørgsmål, er det normalt at de små pus har dage hvor de er knap så aktive, eller skal jeg reagere på det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er I søde, tak for omsorgen :-) syns bare det er tidligt i min graviditet at jeg skal være så træt og ha ondt i kroppen.

Lige et andet spørgsmål, er det normalt at de små pus har dage hvor de er knap så aktive, eller skal jeg reagere på det?

Jeg ved ikke hvad der er normalt. Men jeg ville reagere hvis min bevægede sig mindre. Men hun har også været en sand lille karatebaby siden uge 15. Så for mig ville det være unormalt med en stille dag. Men det er vel forskelligt, vil jeg tro?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går det bedre nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går det bedre nu?

Ja tak, det gør det. Fik ringet til fødegangen fredag da jeg slet ikk kunne få liv i hende. De syns jeg lige skulle give det en time og så bare slappe godt af. Hun gav et lille puf, men ikke meget. Igår var det så bare totalt anderledes, der var vildt meget gang i den og ligesådan idag, så tror bare hun har haft en stille dag. Men puha man blir nervøs :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tak, det gør det. Fik ringet til fødegangen fredag da jeg slet ikk kunne få liv i hende. De syns jeg lige skulle give det en time og så bare slappe godt af. Hun gav et lille puf, men ikke meget. Igår var det så bare totalt anderledes, der var vildt meget gang i den og ligesådan idag, så tror bare hun har haft en stille dag. Men puha man blir nervøs :-(

Dejligt at høre, det går bedre! Men kan du da slet ikke få en tryghedsscanning eller noget, så du kan få helt ro på igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke de har snakket om. Jeg har jo også mærket hende på samme niveau igen, så tror bare hun havde en stille dag :-\

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke de har snakket om. Jeg har jo også mærket hende på samme niveau igen, så tror bare hun havde en stille dag :-\

Ok. Ja det har vi andre jo også :D Dejligt du kan mærke hende nu.

Men hvis det sker igen, synes jeg da du skal spørge efter og evt. presse lidt på for at få sådan en tryghedsscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER