Guest

Bøvl med mavsen...

14 indlæg i dette emne

Hej piger!

Hvad gør I andre for at undgå problemer med maven under graviditeten? Jeg har rigtig svært ved at komme af med det jeg nu skal (:blush), og jeg har endda droppet at tage jern.. Jeg drikker meget væske hver dag, og jeg spiset masser af fibre, og det er da også gået. Nu er jeg dog begyndt at være rigtig træt, og tænker selvfølgelig lav blodprocent, og vil gerne i gang med at tage jern igen, men tør sgu ikke rigtig.. Hvad gør I andre??

PS. Jeg kan ikke udstå svesker! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan heller ikke udstå svesker! :P

Her plejer tricket at være en kop halvstærk kaffe.. Så går der ikke ret lang tid! Ellers vand og motion... Hvis ikke det lykkes må du jo snakke med lægen og høre om apoteket har noget du må bruge..?

EDIT: har du forsøgt at skifte jern-mærke? Jeg startede med hemo jern, fordi der står på pakken at de ikke giver maveproblemer.. :gal Jeg købte et glas "gravi-jern C" på apoteket, og det giver mig ikke nogle problemer, på trods af dobbelt dosis pga. lav blodprocent..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke udstå svesker! :P

Her plejer tricket at være en kop halvstærk kaffe.. Så går der ikke ret lang tid! Ellers vand og motion... Hvis ikke det lykkes må du jo snakke med lægen og høre om apoteket har noget du må bruge..?

Åh, kaffe.. Jeg æææææælsker kaffe, men kan ikke indtage det pt. pga. halsbrand.. :boo Ellers ville det også være min løsning! :P

PS igen: Jeg tog aminojern, som ikke burde give problemer, og tror også det ville være til at leve med, hvis ikke graviditeten stopper mavsen noget i forvejen.. :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også lige ved at dø ved smagen af svesker, men kunne faktisk camouflere smagen ret godt ved at blende dem i smooties.

Ellers så havde jeg vældig meget gavn af HUSK da jeg døjede med maven efter fødslen. :)

Er det ikke noget med at modne bananer og pærer har samme effekt som svesker? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også lige ved at dø ved smagen af svesker, men kunne faktisk camouflere smagen ret godt ved at blende dem i smooties.

Ellers så havde jeg vældig meget gavn af HUSK da jeg døjede med maven efter fødslen. :)

Er det ikke noget med at modne bananer og pærer har samme effekt som svesker? :)

Mmmmmh, bananer og pærer.. I LIKE! Det må jeg prøve.. Og måske noget HUSK hvis det ikke er nok. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare husk (:P) at drikke MEGET vand sammen med husk.

Jeg mener, at jeg tog det både morgen og aften. To skefulde i er glas toppet med vand, som jeg drak og så fyldte jeg op med vand og drak indtil alt HUSK'et var væk (og det er altså ret mange glas)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bananer har modsatte virkning, de kan give forstoppelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med magnesia? Det er håndkøb. Tog det efter fødslen fordi jeg tog så meget jern og da jeg var blevet syet måtte afføringen kun være blød, og det var det. Da jeg stoppede med magnesia spiste jeg 3-4 tørrede abrikoser om dagen, det var også fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers virkede kiwi fantastisk for mig!

Jeg hader også svesker, og hader overmodne pærer (som jo, også er midlt afførende), men kiwi som er godt modne virker også, og det er MUMS efter min mening :P

Banen kan vidst gøre det modsatte, har jeg hørt... Ved dog ikke hvad der er rigtigt...

Bananer har modsatte virkning, de kan give forstoppelse ;)

Uh, godt I sagde det. Elsker bananer, og dem kunne jeg godt have fundet på at gnaske mange af! ;)

Bare husk ( :P) at drikke MEGET vand sammen med husk.

Jeg mener, at jeg tog det både morgen og aften. To skefulde i er glas toppet med vand, som jeg drak og så fyldte jeg op med vand og drak indtil alt HUSK'et var væk (og det er altså ret mange glas)

Hvad med magnesia? Det er håndkøb. Tog det efter fødslen fordi jeg tog så meget jern og da jeg var blevet syet måtte afføringen kun være blød, og det var det. Da jeg stoppede med magnesia spiste jeg 3-4 tørrede abrikoser om dagen, det var også fint :)

Tror jeg køber begge dele! Mette (hvor besværligt at I begge hedder det egentlig! ;)), hvor mange magnesia tog du om dagen? Jeg kan se at de også er gode mod for meget mavesyre, og det døjer jeg godt nok også med!!! :unsure Så det kunne jo være en fed kombi!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht banan har jeg fået forklaringen at friske er forstoppende og modne er afførende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, i håndkøb kan man købe magnesia DAK, der har været min redning. Dem må man tage selv om Man er gravid. Men ikke i flere måneder selvfølgelig.

Jeg fik det til sidst rigtigt skidt, mavesmerter og svimmel osv. Og svesker hjalp ikke. Magnesia hjalp efter et par døgn. Og nu tager jeg dem bare sådan et par gange når jeg kan mærke at det er ved at gå i stå :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste HUSK på min morgenyoghurt (synes det er ultimativt væmmeligt i et glas vand! :puke) og det hjalp mig. Min søster spiste Magnesia og det virkede for hende.

Find ud af hvad der virker for dig. Og husk, at selvom rå gulerødder er fiberrige er de forstoppende! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sukkerfri slik (lakrids og vingummi) var meget virksomt for mig - selv i rimelig små doser. Der står fin advarsel på pakkerne om,at de virker afførende...og det var bare et hit!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for alle de gode råd! :kram

Jeg er begyndt på jern igen og tager om aftenen 2 magnesia, og sammen med rigelige mængder lakrids (jeg ÆÆÆÆLSKER lakrids både med og uden sukker! :D) så fungerer maven faktisk ganske fint. Det er vildt så meget det kam betyde!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER