Solvej99

Slettes

439 indlæg i dette emne

Det er også sværere at trække de bukser op kontra ned.. Det er den der numse der driller på vejen op ;)

Jeg har intet problem med at han laver lort på gulvet, sådan er det. Jeg har arb. i vuggestue i mange år og det tager bare rigtig lang tid, som oftest, før end de synes det er ok at lave lort på toilettet. Jeg tror det hænger sammen med at de fleste børn der afvendes med bleen er omkring de 3 år og lige om den alder sker der det at børn gerne er meget fokuseret på den anale del, ikke at de som udgangspunkt piller deromme eller lign. men bare det at give slip deromme fra er en stor ting, fordi det er abstrakt og føles farligt. :)

 

Ja, som om de synes, det er en del af dem selv, de skal gaa af med... Men nu er vi ovre det vaerste af den del, ser det ud til i hvert fald :) 

 

Noah traekker som sagt ikke toejet ned, men gerne op. Jeg har laert ham at tage fat i kanterne og hans numse er maajet lille!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, som om de synes, det er en del af dem selv, de skal gaa af med... Men nu er vi ovre det vaerste af den del, ser det ud til i hvert fald :)

 

Noah traekker som sagt ikke toejet ned, men gerne op. Jeg har laert ham at tage fat i kanterne og hans numse er maajet lille!

nå for søren - fik læst forkert ;) Jamen han er da mega sej! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia ville Ikke have bleen af i morges, da Jesper afleverede. Men hun havde tør ble efter lur, som hun gerne ville have af og så tissede hun på toilettet hos Tove :yay

Herhjemme har hun også tisset og sagt til hver gang. Hun lavede dog stort i bukserne igen i dag. Hun var ellers igen på potten og sidde inden, men den ville bare ikke ud! Øv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ingen tis i toilettet i dag <_<

Hun drak et glas ICE tea, et glas saftevand OG et glas mælk på 30 min lige efter bhv så tænkte at der i det mindste kom noget - men nej. Da vi nåede aftensmadstid var min energi som "toilet passer" simpelthen brugt op! Jeg er ikke på toppen i dag og vi LØB nok på toilet 10 gange med falsk alarm. Det var så først efter aftensmaden at hun råbte "NU TISSER JEG I MIN BLE" mens hun vaskede fingre.

Men ingen uheld - det må vi betragte som succes :p

Vi gør det samme imorgen - blefri fra børnehave og så helst til putte tid, men det kommer an på hvordan mit energi niveau er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline er lige startet i bh, har været der selv siden onsdag og har ikke haft et eneste uheld! Jeg frygtede lidt at hun ville få ble på, på legepladsen - men nej! Hun husker selv toilettet. Store pige! ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god dag all over, selvom der ogsaa har vaeret lidt blandet ;) 

 

Noah har ikke haft uheld igen i dag, medmindre en lillebittebittebitte prut taeller og det goer den ikke her... Han vaagnede faktisk og skulle tisse i gaar aftes sent og igen tiiidligt i morges, hvor hans natblee var toer! M gav ham en ny paa og han sov videre, hvor der saa var en lille tissetaar i. Saa et eller andet har det da gjort ved natbleen ogsaa :) 

 

Vi har modtaget lillepotten, som Noah er glad for og som staar paa det andet toilet. Den kan komme med paa ferie. Og saa et vandtaet indlage til autostol/klapvogn, saa jeg ikke skal blive maerkelig over evt. uheld deri. Nu ved jeg saa ikke, om jeg skal tage lidt bleer med til Danmark... ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god dag all over, selvom der ogsaa har vaeret lidt blandet ;)

Noah har ikke haft uheld igen i dag, medmindre en lillebittebittebitte prut taeller og det goer den ikke her... Han vaagnede faktisk og skulle tisse i gaar aftes sent og igen tiiidligt i morges, hvor hans natblee var toer! M gav ham en ny paa og han sov videre, hvor der saa var en lille tissetaar i. Saa et eller andet har det da gjort ved natbleen ogsaa :)

Vi har modtaget lillepotten, som Noah er glad for og som staar paa det andet toilet. Den kan komme med paa ferie. Og saa et vandtaet indlage til autostol/klapvogn, saa jeg ikke skal blive maerkelig over evt. uheld deri. Nu ved jeg saa ikke, om jeg skal tage lidt bleer med til Danmark... ?

Sejt af Noah hvis han smider natbleen samtidig. Har læst at det skulle være to forskellige 'mekanismer'?!

Hvis han fortsætter den gode stime, ville jeg lade bleerne blive hjemme. I værste fald kan du jo købe nogle engangs i Danmark.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia tissede to gange i morges og blev sendt af sted i dagpleje uden ble. Er spændt på hvordan det går, da de får besøg af 3 andre dagplejere med børn. Det kan jo være svært at huske at tisse, når man leger godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie tissede også på toilettet fra morgenen af! Hun ville ellers ikke først, men da hun fik bleen af trippede hun. På toilettet sagde hun "jeg kan IK mor :angry " men jeg sagde hun luge skulle blive siddene i 2 min og så kiggede hun pludselig ned og sagde "JO!!! Jeg KAN godt tisse" og så var hun ikke til at skyde igennem og gik meget op i at far skal have det at vide når han kommer hjem :D

Så nu HÅBER jeg vi får succes i eftermiddag også! Imorgen eftermiddag skal vi over til mormor så jeg henter Mie til middag og så kører vi blefri til vi skal afsted. Hvis hun tisser inden tager jeg skiftetøj og en ble med i hånden, hvis ikke får hun ble på derover!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saadan Silke Elia og Mie!  :loveshower  :loveshower

 

Noah tissede paa toilet igen igaar aftes og natbleen var TOER imorges :o Jeg ved jo ikke, om der har vaeret dryppet i den, men i vaskbare bleer kan jeg jo nemt maerke, om stoffet er toert eller ej. Jeg tager ikke de vaskbare bleer med til DK, hvis det fortsaetter saadan. Jeg nupper en pakke Libero og tager en lille stak med, nok til lur og nat, og saa er det vist det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saadan Silke Elia og Mie! :loveshower :loveshower

Noah tissede paa toilet igen igaar aftes og natbleen var TOER imorges :o Jeg ved jo ikke, om der har vaeret dryppet i den, men i vaskbare bleer kan jeg jo nemt maerke, om stoffet er toert eller ej. Jeg tager ikke de vaskbare bleer med til DK, hvis det fortsaetter saadan. Jeg nupper en pakke Libero og tager en lille stak med, nok til lur og nat, og saa er det vist det.

Det lyder som en ganske fornuftig plan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg ikke må pille bleen af Marius (for manden) er der så en måde jeg kan lære Marius at gå på potten og tisse i sommerferien? Stort er der jo ikke problemer med og han fortæller ofte når han tisser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg ikke må pille bleen af Marius (for manden) er der så en måde jeg kan lære Marius at gå på potten og tisse i sommerferien? Stort er der jo ikke problemer med og han fortæller ofte når han tisser...

Hvad med de der up and go bleer? Så kan han selv lære at trække bleen ned selv osv. 

Men hvorfor må du ikke pille bleen af ham for manden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har hr. mand imod at pille bleen af Marius? Det er jo sommer og saa skal han ikke staa med Marius i gennemtisset termotoej - eller flyverdragt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie kører altså det her "uden ble" show ret godt :yay Han tisser på potten hver gang! De gange hvor der har været tis i underbukser og bukser er kun når det er gået for langsomt med at få dem af. Han laver lort i bukserne, men det skal nok komme også. Jeg er total fortrøstningsfuld og synes han er mega sej! I dag har han både været på legepladsen med sin far og på posthuset (i en anden by) sammen med sin far. Tissede inden de tog afsted og ingen uheld på vejen - det er da mega sejt! 
Jeg vil næsten vove at sige, at vi er så godt som blefrie som næsten muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith havde første dag i børnehave igen ble. 2 uheld derovre, den ene var tis, men den anden var begge dele, det synes jeg er helt ok.. I dag har vi haft gæster og det har været svært, så der har også været uheld og hun var lidt ked af det :(

Vi fortsætter projektet og satser på det går fremad.. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvor er alle ungerne herinde bare seje :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie kører altså det her "uden ble" show ret godt :yay Han tisser på potten hver gang! De gange hvor der har været tis i underbukser og bukser er kun når det er gået for langsomt med at få dem af. Han laver lort i bukserne, men det skal nok komme også. Jeg er total fortrøstningsfuld og synes han er mega sej! I dag har han både været på legepladsen med sin far og på posthuset (i en anden by) sammen med sin far. Tissede inden de tog afsted og ingen uheld på vejen - det er da mega sejt!

Jeg vil næsten vove at sige, at vi er så godt som blefrie som næsten muligt :)

Såååå sejt :respekt til den lille gut!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag gik ikke HEELT som planlagt! Det blev til en time uden ble. Men hun var bare SÅ træt og udkørt i dag så valgte at skrue ned for ambitionerne og give ble på da hun bad om det.

Men ingen uheld og med tis på toilettet fra morgenen af så er det da stadig mere succes end fiasko ;)

Og så har jeg luret at hun tisser når hun går fra aftensmaden = muligheder for toilet succes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogle seje unger :)

Albert har været blefri siden lørdag middag (han har ble på når vi er ude af huset og når han sover) han har haft 2 uheld hvor han glemte at han ikke havde ble på ellers har der intet været. Når han skal lave stort har han flere gange bedt om at få ble på, men jeg har opfordret ham til at han enten måtte gå på toilettet eller potten, efter en del forsøg den første gang lykkedes det han at lave på potten, og han var ikke til at skyde igennem, siden har der ikke været nogle problemer.

Han har været meget mere klar til det end jeg lige regnede med, så det er bare fedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogle seje unger :)

Albert har været blefri siden lørdag middag (han har ble på når vi er ude af huset og når han sover) han har haft 2 uheld hvor han glemte at han ikke havde ble på ellers har der intet været. Når han skal lave stort har han flere gange bedt om at få ble på, men jeg har opfordret ham til at han enten måtte gå på toilettet eller potten, efter en del forsøg den første gang lykkedes det han at lave på potten, og han var ikke til at skyde igennem, siden har der ikke været nogle problemer.

Han har været meget mere klar til det end jeg lige regnede med, så det er bare fedt :)

Sådan store dreng :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen uheld i dagplejen :yay Hun blev afleveret uden, har tisset deromme flere gange. De fik jo besøg af de andre dagplejere med børn, og der sagde Tove, at Silke Elia slet ikke kunne kom i gang med at lege. Det var tydeligt at hun ikke kunne overskue både at lege og være opmærksom på, om hun skulle tisse. Så fik hun ble på og legede med det samme. Bleen var tør, da den kom af :) Helt fint de gør det sådan, og dejligt at min dagplejer er så god til at læse Silke Elia.

 

Tør ble efter lur, men kunne så ikke rigtigt koncentrere sig om at spise eftermiddagsmad. Hun fik så bleen på og 5 minutter efter havde hun lavet en kæmpe bonus ble ;) Af med bleen igen og jeg hentede hende uden ble 14.45. Vi kørte ned i byen, fik is og kørte med det lokale mini tog rundt i Viborg (en lille time tog det). Uden ble, uden uheld og sluttede af med at tisse på et offentligt toilet inden vi kørte hjem kl.17. Er Så imponeret :D Efter aftensmad lavede hun dog bonus i trusserne (igen i dag). Der er bare noget med det... for hun har ikke haft tisseuheld og jeg ved, hun godt kan mærke det kommer. Vi arbejder videre på den del :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogle seje unger :)

Albert har været blefri siden lørdag middag (han har ble på når vi er ude af huset og når han sover) han har haft 2 uheld hvor han glemte at han ikke havde ble på ellers har der intet været. Når han skal lave stort har han flere gange bedt om at få ble på, men jeg har opfordret ham til at han enten måtte gå på toilettet eller potten, efter en del forsøg den første gang lykkedes det han at lave på potten, og han var ikke til at skyde igennem, siden har der ikke været nogle problemer.

Han har været meget mere klar til det end jeg lige regnede med, så det er bare fedt :)

 

Sejt! :) 

 

Noah har ogsaa vaeret mere klar, end jeg egentlig havde turdet haabe paa, men det er jo bare dejligt :) 

 

Ingen uheld i dagplejen :yay Hun blev afleveret uden, har tisset deromme flere gange. De fik jo besøg af de andre dagplejere med børn, og der sagde Tove, at Silke Elia slet ikke kunne kom i gang med at lege. Det var tydeligt at hun ikke kunne overskue både at lege og være opmærksom på, om hun skulle tisse. Så fik hun ble på og legede med det samme. Bleen var tør, da den kom af :) Helt fint de gør det sådan, og dejligt at min dagplejer er så god til at læse Silke Elia.

 

Tør ble efter lur, men kunne så ikke rigtigt koncentrere sig om at spise eftermiddagsmad. Hun fik så bleen på og 5 minutter efter havde hun lavet en kæmpe bonus ble ;) Af med bleen igen og jeg hentede hende uden ble 14.45. Vi kørte ned i byen, fik is og kørte med det lokale mini tog rundt i Viborg (en lille time tog det). Uden ble, uden uheld og sluttede af med at tisse på et offentligt toilet inden vi kørte hjem kl.17. Er Så imponeret :D Efter aftensmad lavede hun dog bonus i trusserne (igen i dag). Der er bare noget med det... for hun har ikke haft tisseuheld og jeg ved, hun godt kan mærke det kommer. Vi arbejder videre på den del :)

 

Noah havde lavet en lille poelle i VS, saa nu giver jeg ham en lille polle-bog med, hvor Paola kan skrive i, at han har lavet poelle paa toilettet, hvis han goer det. Jeg haaber saa, at han forstaar, at han har udsigt til M&Ms og stjerne-sticker, naar vi kommer hjem fra VS. Jeg skal nok opdatere herom ;) 

 

Men sejt at Silke Elia og Tove er bare saa god, altsaa  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow. William kom lige og hev mig ud på toilettet, han ville op og sidde :super Så jeg sætter ham op, og så tisser han :respekt

Vi har ingen planer om at blive blefri nu, vi er kun lige startet på at gøre en fest ud af at prøve at sidde på wcet, så jeg synes det er lidt vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow. William kom lige og hev mig ud på toilettet, han ville op og sidde :super Så jeg sætter ham op, og så tisser han :respekt

Vi har ingen planer om at blive blefri nu, vi er kun lige startet på at gøre en fest ud af at prøve at sidde på wcet, så jeg synes det er lidt vildt!

Sådan!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER