Solvej99

Slettes

439 indlæg i dette emne

Edith har haft bleen af hele dagen for første gang, undtagen til lur og på et par korte køreture.

Hun havde et uheld og tissede ude på græsset en gang, da ungerne (Edith og hendes fætre) legede med vand ude i mormors have..

Og hun kom endda løbende ud på toilettet og lavede bummelum :yay

Synes hun er ret sej :glad

Sejt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan! Silke Elia har tisset 1 gang på toilettet og 3 gange på potten i formiddags, ingen uheld og hun har selv sagt til hver gang :yay Efter sin middagsmad er jeg sikker på, hun skulle lave stort - og hun bad også selv om at komme på potten, men der kom ingen ting. Nu er hun puttet med ble :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah akkuirat det samme, men lige en bonus over middag og han er ogsaa puttet med soveble. Forventer ikke, der er noget i den, men som sagt foer, saa hellere det og bruge den igen, end at have tissetaar i sengen - endnu :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie fik bleen af kl 14.30 (det i sig selv er en KÆMPE succes) og har sagt MANGE gange at hun skal tisse men der kom bare ingenting nogen af gangene. 5 min efter sidste toilet forsøg tissede hun så på gulvet på værelset da hun lagde sit nyvaskede tøj på plads :( rigtig ærgerligt for hende og hun blev ked men hun har stadig ikke ble på :yay og jeg tror også det er lidt positivt at hun lige oplever hvad der sker når man ikke har ble på.

så prøver vi igen med toilettet inden aftensmad og så får hun ble på igen.

Jeg er nu alligevel ret stolt af hende :biglove første dag NOGENSINDE uden ble og 100 toilet besøg på HENDES initiativ og kun 1 uheld. Man skal jo starte et sted :)

Planen fremadrettet er at når vi bare er herhjemme så tager vi nogle blefri eftermiddage i næste uge og ser hvordan det går!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan! Silke Elia har tisset 1 gang på toilettet og 3 gange på potten i formiddags, ingen uheld og hun har selv sagt til hver gang :yay Efter sin middagsmad er jeg sikker på, hun skulle lave stort - og hun bad også selv om at komme på potten, men der kom ingen ting. Nu er hun puttet med ble :)

Mega sejt :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah akkuirat det samme, men lige en bonus over middag og han er ogsaa puttet med soveble. Forventer ikke, der er noget i den, men som sagt foer, saa hellere det og bruge den igen, end at have tissetaar i sengen - endnu :)

Seje Noah :super

Bliver helt nostalgisk over at vores "små pus" er så store nu :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie fik bleen af kl 14.30 (det i sig selv er en KÆMPE succes) og har sagt MANGE gange at hun skal tisse men der kom bare ingenting nogen af gangene. 5 min efter sidste toilet forsøg tissede hun så på gulvet på værelset da hun lagde sit nyvaskede tøj på plads :( rigtig ærgerligt for hende og hun blev ked men hun har stadig ikke ble på :yay og jeg tror også det er lidt positivt at hun lige oplever hvad der sker når man ikke har ble på.

så prøver vi igen med toilettet inden aftensmad og så får hun ble på igen.

Jeg er nu alligevel ret stolt af hende :biglove første dag NOGENSINDE uden ble og 100 toilet besøg på HENDES initiativ og kun 1 uheld. Man skal jo starte et sted :)

Planen fremadrettet er at når vi bare er herhjemme så tager vi nogle blefri eftermiddage i næste uge og ser hvordan det går!

 

Vi har ogsaa haft blefri eftermiddag i mange maaneder, saa det er helt sikkert godt! Det var vinter og jeg ville ikke have ham ud a bletid foer det blev varmt ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie fik bleen af kl 14.30 (det i sig selv er en KÆMPE succes) og har sagt MANGE gange at hun skal tisse men der kom bare ingenting nogen af gangene. 5 min efter sidste toilet forsøg tissede hun så på gulvet på værelset da hun lagde sit nyvaskede tøj på plads :( rigtig ærgerligt for hende og hun blev ked men hun har stadig ikke ble på :yay og jeg tror også det er lidt positivt at hun lige oplever hvad der sker når man ikke har ble på.

så prøver vi igen med toilettet inden aftensmad og så får hun ble på igen.

Jeg er nu alligevel ret stolt af hende :biglove første dag NOGENSINDE uden ble og 100 toilet besøg på HENDES initiativ og kun 1 uheld. Man skal jo starte et sted :)

Planen fremadrettet er at når vi bare er herhjemme så tager vi nogle blefri eftermiddage i næste uge og ser hvordan det går!

I er et skidt længere. Den første dag Silke Elia var uden ble tissede hun de fleste gange i trusserne. Hun skulle lige lære først at mærke/være opmærksom på, at hun skulle tisse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har ingen tisse uheld haft i dag :yay og en tør ble efter lur! Og hun har sagt til alle 5 gange i eftermiddag. Er så stolt!

Hun lavede så stort i badedragten lidt efter hun kom op fra lur. Hun havde tisset på potten, og været ovre og sidde på den et par gange efterfølgende. Hun kunne tydeligt mærke, der var noget på vej, men tror lidt det er den 'lorte-blokade'. Men det er helt okay. Har sagt til hende, at hun godt må sige, hun vil have ble på ved stort.

I morgen bestemmer hun selv om hun vil afsted i dagpleje uden ble. Det er Jesper der skal aflevere. Under alle omstændigheder tager vi blefri eftermiddage de næste 5 dage, og så har vi 3 ugers ferie, hvor jeg satser på, hun bliver helt ble fri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah akkuirat det samme, men lige en bonus over middag og han er ogsaa puttet med soveble. Forventer ikke, der er noget i den, men som sagt foer, saa hellere det og bruge den igen, end at have tissetaar i sengen - endnu :)

Sådan Noah :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith ville gerne beholde bleen på idag efter kort køretur - og lavede lort kort tid efter. Ellers løb hun rundt uden og det gik så fint. Hun habde et halvt uheld, men jeg så det og sagde skynd dig ud på toilettet og så holdte hun sig indtil vi kom ud på toilettet og tissede færdig :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har ingen tisse uheld haft i dag :yay og en tør ble efter lur! Og hun har sagt til alle 5 gange i eftermiddag. Er så stolt!

Hun lavede så stort i badedragten lidt efter hun kom op fra lur. Hun havde tisset på potten, og været ovre og sidde på den et par gange efterfølgende. Hun kunne tydeligt mærke, der var noget på vej, men tror lidt det er den 'lorte-blokade'. Men det er helt okay. Har sagt til hende, at hun godt må sige, hun vil have ble på ved stort.

I morgen bestemmer hun selv om hun vil afsted i dagpleje uden ble. Det er Jesper der skal aflevere. Under alle omstændigheder tager vi blefri eftermiddage de næste 5 dage, og så har vi 3 ugers ferie, hvor jeg satser på, hun bliver helt ble fri :)

Sejt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas har været blefri i snart 3½-4 mdr også om natten og det går fint... men den seneste tid er han begyndt at lave stort i bukserne nogle gange(i starten gjorde han det godt nok på potten), det er oftest herhjemme i weekenderne eller hvis vi holder fri i nogle dage. Da han var i dp kørte det bare med at han lavede hver dag derovre og så næsten aldrig i weekenderne eller måske en gang, enten på potten eller nogle gange nåede der at komme lidt i bukserne. Når han var i gæste dp lavede han begge dele i bukserne en del gange de første dage, men det tolkede vi og hans faste dp som om at han ikke var tryg der... han har i perioder døjet med tendens til hård mave fra han var spæd, men har ikke på fornemmelsen at det er det der er galt pt.. Han er lige startet i bh i onsdags og der har han haft et enkelt uheld med stort men ikke med andet. Kan ikke lade være med at tænke på hvad der kan være galt siden han pludselig gør det i bukserne , om det er fordi han ikke er tryg ved der sker så meget nyt i tiden eller hvad det kan være ??.. og tænker meget over om der er noget vi kan gøre for at hjælpe ham, vi snakker med ham om at det er noget man gør på potten eller toilettet og han skal sige til når han skal og han virker til at forstå det og de gange hvor det gårgodt, bliver han jo super stolt og begejstret...

Har i mon nogle gode råd eller ideer?? Tager imodmed kyshånd..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand kom løbende nede fra legepladsen med Marius på skulderen i eftermiddag, fordi Marius skulle lave stort :D På potten med ham og hold op hvor han skreg :boo Men han fik lavet på potten og jeg ville sq også have skreget hvis der var mig der skulle af med den størrelse :o Har sagt at nu skal han altså have hjælp til den mave, så vi ikke bare selv dosere laktulose / movicol, så håber vi får ringet til lægen imorgen...

Men selvom det gør ondt, er han jo stolt bagefter. Nu skal vi bare have lagt en plan for den ble...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas har været blefri i snart 3½-4 mdr også om natten og det går fint... men den seneste tid er han begyndt at lave stort i bukserne nogle gange(i starten gjorde han det godt nok på potten), det er oftest herhjemme i weekenderne eller hvis vi holder fri i nogle dage. Da han var i dp kørte det bare med at han lavede hver dag derovre og så næsten aldrig i weekenderne eller måske en gang, enten på potten eller nogle gange nåede der at komme lidt i bukserne. Når han var i gæste dp lavede han begge dele i bukserne en del gange de første dage, men det tolkede vi og hans faste dp som om at han ikke var tryg der... han har i perioder døjet med tendens til hård mave fra han var spæd, men har ikke på fornemmelsen at det er det der er galt pt.. Han er lige startet i bh i onsdags og der har han haft et enkelt uheld med stort men ikke med andet. Kan ikke lade være med at tænke på hvad der kan være galt siden han pludselig gør det i bukserne , om det er fordi han ikke er tryg ved der sker så meget nyt i tiden eller hvad det kan være ??.. og tænker meget over om der er noget vi kan gøre for at hjælpe ham, vi snakker med ham om at det er noget man gør på potten eller toilettet og han skal sige til når han skal og han virker til at forstå det og de gange hvor det gårgodt, bliver han jo super stolt og begejstret...

Har i mon nogle gode råd eller ideer?? Tager imodmed kyshånd..

 

Aah, det er synd for ham og jer... Men jeg tror helt klart, det er pga forandringen og at han nok skal komme efter det igen. 

 

Det kan jo ogsaa vaere en protest, men saadan et tilbageskridt skulle vaere normalt. For mig var det egentlig ogsaa lidt vigtigt, at Noah fik bleen af foer VS gik paa sommerferie(hernede lukker de jo i halvanden maaned!!?!), saa han ikke skulle stoppe og saa koeres ind i BH i september. VS og de mindste af BH, som fortsaetter er slaaet sammen i juli og er i BH-lokalerne, saa de skal starte sammen der, ganske vist med ny paedagog. 

 

Jeg tror I skal tage jer kaerligt af det, men jeg kan da foreslaa M&M's som praemie. Noah maa ogsaa saette en stjernesticker paa et skema, hvor jeg har tegnet 

 

Noah -> poelle -> Potte -> stjerne-sticker

 

og derunder:

OOOOO -> 5 stjerner -> posen med smaa gaver i form af koeretoejer, hvor han maa vaelge en, hver femte poelle. Det slutter igen, naar der ikke er flere deri(7 raekker/gaver ialt). 

 

Det gav pote rent visuelt med det samme og han kan selv forklare det til sin far og sig tager den ned og fortaeller loes herom. Det er skoent med praemier og han foeler sig saa dygtig og motiveret! Jeg kan ikke have poelle i underbukser, der skal traekkes ned og kommer paa benene og i det hele taget... Det har vaeret svaert for mig at skjule det helt og aldeles, saa hellere antage en het utrolig positiv tilgang og virkelig serieost heppe paa poelle i potte her hos os - det virker SAA godt!! Om det saa giver bagslag foer eller siden, det ved jeg ikke, men der har vaeret to gode poeller i potten idag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand kom løbende nede fra legepladsen med Marius på skulderen i eftermiddag, fordi Marius skulle lave stort :D På potten med ham og hold op hvor han skreg :boo Men han fik lavet på potten og jeg ville sq også have skreget hvis der var mig der skulle af med den størrelse :o Har sagt at nu skal han altså have hjælp til den mave, så vi ikke bare selv dosere laktulose / movicol, så håber vi får ringet til lægen imorgen...

Men selvom det gør ondt, er han jo stolt bagefter. Nu skal vi bare have lagt en plan for den ble...

 

Aah, lille Marius....  :unsure

 

Men flot, alligevel  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er et skidt længere. Den første dag Silke Elia var uden ble tissede hun de fleste gange i trusserne. Hun skulle lige lære først at mærke/være opmærksom på, at hun skulle tisse.

Vi snakkede også om at det er positivt at hun lige mærkede det. Hun er utrolig utålmodig med det toilet, så jeg tror vi skal fastholde hende lidt med sange og historier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har ingen tisse uheld haft i dag :yay og en tør ble efter lur! Og hun har sagt til alle 5 gange i eftermiddag. Er så stolt!

Hun lavede så stort i badedragten lidt efter hun kom op fra lur. Hun havde tisset på potten, og været ovre og sidde på den et par gange efterfølgende. Hun kunne tydeligt mærke, der var noget på vej, men tror lidt det er den 'lorte-blokade'. Men det er helt okay. Har sagt til hende, at hun godt må sige, hun vil have ble på ved stort.

I morgen bestemmer hun selv om hun vil afsted i dagpleje uden ble. Det er Jesper der skal aflevere. Under alle omstændigheder tager vi blefri eftermiddage de næste 5 dage, og så har vi 3 ugers ferie, hvor jeg satser på, hun bliver helt ble fri :)

Vi satser også på at nå langt på blefri fronten i ferien. Jeg tror ikke vi nødvendigvis når til blefri, men vi når forhåbentlig derhenad :) men det er hovedsageligt fordi børnehave stadig er nyt og efter ferien er det lige 2 skridt tilbage i indkøringen så jeg tror ikke vi skal sende hende afsted uden ble lige med det straks. Men derfor kan vi jo godt køre blefri hjemme og udfordre ved at besøge mormor uden ble på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas har været blefri i snart 3½-4 mdr også om natten og det går fint... men den seneste tid er han begyndt at lave stort i bukserne nogle gange(i starten gjorde han det godt nok på potten), det er oftest herhjemme i weekenderne eller hvis vi holder fri i nogle dage. Da han var i dp kørte det bare med at han lavede hver dag derovre og så næsten aldrig i weekenderne eller måske en gang, enten på potten eller nogle gange nåede der at komme lidt i bukserne. Når han var i gæste dp lavede han begge dele i bukserne en del gange de første dage, men det tolkede vi og hans faste dp som om at han ikke var tryg der... han har i perioder døjet med tendens til hård mave fra han var spæd, men har ikke på fornemmelsen at det er det der er galt pt.. Han er lige startet i bh i onsdags og der har han haft et enkelt uheld med stort men ikke med andet. Kan ikke lade være med at tænke på hvad der kan være galt siden han pludselig gør det i bukserne , om det er fordi han ikke er tryg ved der sker så meget nyt i tiden eller hvad det kan være ??.. og tænker meget over om der er noget vi kan gøre for at hjælpe ham, vi snakker med ham om at det er noget man gør på potten eller toilettet og han skal sige til når han skal og han virker til at forstå det og de gange hvor det gårgodt, bliver han jo super stolt og begejstret...

Har i mon nogle gode råd eller ideer?? Tager imodmed kyshånd..

Det lyder meget "typisk" som en slags reaktion på bhv start. Hvordan gjorde i da han blev blefri? Kan i tage et par skridt tilbage? Have fokus på ham på skift i en periode, så snart der er tegn fx hvis i ved han går for sig selv, leger stille eller hvad han gør så ud på toilet og så kæmpe ros ham.

Ekstra kærlighed og kram og kærlige ord hjælper måske også (det gjorde det i hvert fald på Mies reaktion, som ikke er den samme men "udløseren" var).

Og ellers er jeg på Camillas metode med belønning, ikke for evigt men en periode og så trappe ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand kom løbende nede fra legepladsen med Marius på skulderen i eftermiddag, fordi Marius skulle lave stort :D På potten med ham og hold op hvor han skreg :boo Men han fik lavet på potten og jeg ville sq også have skreget hvis der var mig der skulle af med den størrelse :o Har sagt at nu skal han altså have hjælp til den mave, så vi ikke bare selv dosere laktulose / movicol, så håber vi får ringet til lægen imorgen...

Men selvom det gør ondt, er han jo stolt bagefter. Nu skal vi bare have lagt en plan for den ble...

Åh altså Marius lille pus :(

Men SÅ sejt med potten!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på, hvordan dagen i dag kommer til at forløbe. Hele sidste uge løb Charlie jo rundt med numsen bar og skulle ikke tænke over at trække noget ned, ej heller at have følelsen af at have noget på numsen - jeg tænker at det sidste er en vigtig faktor i forhold til at føle at man har bleen på. I dag har han både underbukser og bukser på, begge dele lige til at trække ned - men tænker at der må komme uheld i dag. 
Det har der faktisk ikke været hele sidste uge, han er løbet afsted til toilettet hver gang han skulle tisse. Han har en super god fornemmelse og kan mærke at han skal tisse. Dog lavede han lort på gulvet to gange, men altså det er hvad der sker. Han var pavestolt da han så lavede lort på potten den ene gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved, at det er anderledes at have bar numse, end at have underbukser paa. Noah kunne sagtens loebe afsted med bar numse, men ikke med underbukser i starten. Dog fandt han hurtigt ud af det. Han kan selv traekke det hele op igen, ioevrigt, men ikke ned  :rolleyes

 

Poelle paa gulv/i bukser, det maa man regne med i noget tid, tror jeg. Som sagt kome det bag paa mig, hvor stor forskel der er paa at tisse og paa at lave poelle paa potte :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er spændende Majken - jeg håber det går godt!

Jeg er spændt på bæ - lige nu koncentrerer vi os bare om at tis rammer i toilettet :p

Imorges sagde hun at hun ikke havde tisset i bleen så havde store forventninger da hun satte sig på toilettet. Men nej - hun hoppede ned og sagde "skynd dig giv mig ble på inden jeg tisser på gulvet" hvilket enten betyder at hun husker det fra igår eller at hun kan mærke at hun skal tisse. Så sagde at jeg syntes hun skulle hoppe op på toilettet igen, men der blev hun trodsig og inden morgenmad tager vi ingen kampe! 2 min efter hun har fået ble på løber hun ind for at finde strømper og så råber hun inde fra værelset "NU tisser jeg" :prik

Men vi kører altså blefri eftermiddage fra nu af. Det gik så fint igår og hun er SÅ bevidst og ved jo godt hvornår hun skal tisse :) bare ikke lige hvor :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved, at det er anderledes at have bar numse, end at have underbukser paa. Noah kunne sagtens loebe afsted med bar numse, men ikke med underbukser i starten. Dog fandt han hurtigt ud af det. Han kan selv traekke det hele op igen, ioevrigt, men ikke ned  :rolleyes

 

Poelle paa gulv/i bukser, det maa man regne med i noget tid, tror jeg. Som sagt kome det bag paa mig, hvor stor forskel der er paa at tisse og paa at lave poelle paa potte :blink

Det er også sværere at trække de bukser op kontra ned.. Det er den der numse der driller på vejen op ;)

Jeg har intet problem med at han laver lort på gulvet, sådan er det. Jeg har arb. i vuggestue i mange år og det tager bare rigtig lang tid, som oftest, før end de synes det er ok at lave lort på toilettet. Jeg tror det hænger sammen med at de fleste børn der afvendes med bleen er omkring de 3 år og lige om den alder sker der det at børn gerne er meget fokuseret på den anale del, ikke at de som udgangspunkt piller deromme eller lign. men bare det at give slip deromme fra er en stor ting, fordi det er abstrakt og føles farligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er spændende Majken - jeg håber det går godt!

Jeg er spændt på bæ - lige nu koncentrerer vi os bare om at tis rammer i toilettet :P

Imorges sagde hun at hun ikke havde tisset i bleen så havde store forventninger da hun satte sig på toilettet. Men nej - hun hoppede ned og sagde "skynd dig giv mig ble på inden jeg tisser på gulvet" hvilket enten betyder at hun husker det fra igår eller at hun kan mærke at hun skal tisse. Så sagde at jeg syntes hun skulle hoppe op på toilettet igen, men der blev hun trodsig og inden morgenmad tager vi ingen kampe! 2 min efter hun har fået ble på løber hun ind for at finde strømper og så råber hun inde fra værelset "NU tisser jeg" :prik

Men vi kører altså blefri eftermiddage fra nu af. Det gik så fint igår og hun er SÅ bevidst og ved jo godt hvornår hun skal tisse :) bare ikke lige hvor :prik

Indtilvidere er det gået fint! Lige et lille uheld, men jeg ved ikke om det var ingen han fik trukket bukserne ned eller om det var fordi han lige skulle tisse lidt mere da han havde bukserne på igen. Men ja, han fik nyt tøj på og længere er den ikke :)

Vi er ret heldige fordi Charlie helst ikke vil have bleen på, det gør det hele noget nemmere ;) Men det startede meget med at han gjorde det samme som Mie og med at kunne mærke at han tissede. Så synes da kun at det er positivt med Mie :) Men ja, det ville da helt klart være en hjælp at hun ved HVOR hun tisser ;) Hehe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER