Solvej99

Slettes

439 indlæg i dette emne

Vi er ved at have overbevist Marius om, at stort laves på potten, og han får det faktisk fortalt hver gang :yay Dog en enkelt smutter idag, men han havde ikke lavet i 3 dage, så tror nærmest ikke han nåede at reagere før det var ude... Så skal vi bare lige have overbevist ham om at tisse også... Men han er stolt og står troligt og peger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja hun var meget fascineret, da den første pølle kom ud. Og forstår hende egentlig også godt :D og så kunne hun slet ikke mere.

Silke Elia får også ble på til lur indtil hun er helt renlig, tror jeg. Hun sover stadig i barnevogn herhjemme, så vil nødigt skulle gøre den ren ;)

 

Aah, det er altsaa ogsaa et stort oejeblik - jeg var simpelthen saa stolt! Men ja, man forstaar dem jo godt. Jeg har laest, at de foeler, det er en del af dem, de ligesom skal skille sig af med. Det maa vaere voldsomt overvaeldende og derfor om saa mere vigtigt at goere det til en god oplevelse for dem.... 

 

I det hele taget - bare det at vaagne i en tissetaar. Aj, det vil jeg ikke goere rent og synes ogsaa, det er synd med det "nederlag". 

 

 

 

Vi er ved at have overbevist Marius om, at stort laves på potten, og han får det faktisk fortalt hver gang :yay Dog en enkelt smutter idag, men han havde ikke lavet i 3 dage, så tror nærmest ikke han nåede at reagere før det var ude... Så skal vi bare lige have overbevist ham om at tisse også... Men han er stolt og står troligt og peger :D

 

Wuhuuuu!  :yayDet er flot! Og saa pyt, naar det bare er en poelle engang imellem. Noah har haft mindst en hver dag, men en lille igaar og saa en idag, men tror, det maa have vaeret en, der foeltes som en prut idag... Ofte har han jo sagt, at han skal, men saa er det alllerede komme ud... Det ER bare noget andet med de poeller :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ioevrigt koere bil 1+ time imorgen hver vej til stranden imorgen. 

 

Spoergsmaalet er, om jeg skal lade ham have underbukser paa eller om jeg skal komme en lille ble paa ham... vi har nogle stofbleer med sideknapper, som kan knappes loest og bruges som underbukser med lidt sug i. Ellers tror jeg, jeg kommer et lille haandklaede i autostolen med et tisseunderlag under. Det er naesten bedre, taenker jeg?

 

Hvad goer man egentlig?!?  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ioevrigt koere bil 1+ time imorgen hver vej til stranden imorgen.

Spoergsmaalet er, om jeg skal lade ham have underbukser paa eller om jeg skal komme en lille ble paa ham... vi har nogle stofbleer med sideknapper, som kan knappes loest og bruges som underbukser med lidt sug i. Ellers tror jeg, jeg kommer et lille haandklaede i autostolen med et tisseunderlag under. Det er naesten bedre, taenker jeg?

Hvad goer man egentlig?!? :D

Jeg har tænkt det samme :D

Vi var nede i byen i dag, der fik Silke Elia altså ble på. Så langt er vi slet ikke i projektet endnu. Tror også vi ville give ble på til længere tur. Men Noah er lidt længere i processen fornemmer jeg. Tror jeg ville prøve med sidstnævnte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt det samme :D

Vi var nede i byen i dag, der fik Silke Elia altså ble på. Så langt er vi slet ikke i projektet endnu. Tror også vi ville give ble på til længere tur. Men Noah er lidt længere i processen fornemmer jeg. Tror jeg ville prøve med sidstnævnte :)

 

Ja, jeg taenker ogsaa det sidste... hvis jeg saa laver noget i stil med det, jeg har bestilt(Close Parents Pop-in car seat dutte), saa boer saedet jo vaere beskyttet. Saa kan jeg tage en semible med til hjemturen, hvor han stensikkert falder i soevn :) 

 

Det handler jo lidt om, hvor langt man er i kombination med ens villighed til at acceptere et nederlag paa ens barns vejne og ens egne vejne. Det skal nok gaa :) 

 

Tak! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla tisser også i sjatter.. 

 

Vi starter også projekt blefri så småt. Hun får lov til at rende med numsen bar her i sommervarmen, og så håber jeg at det går rimelig af sig selv. Hun vil gerne sidde på toilettet, og gør det hver gang hun bliver skiftet, men hun skal have ble på med det samme bagefter. Når hun har været i bad kan hun dog sagtens rende uden ble længe. Jeg håber at hun kan blive tryg ved at rende med numsen bar, og så længe det er udendørs sker der jo intet ved at hun tisser på græsset - hun kan godt blive forskrækket og ked af at spilde, og den ene gang hun har tisset uden ble på, blev hun ked af, at have "spildt" (vi gjorde ikke noget nummer ud af det, men sagde bare "pyt, det tørrer vi op".)

Okay :) Charlie vil faktisk helst ikke have bleen på, så det er jo et stort skridt og han er pavestolt når han har tisset på potten. Problemet er bare med "røven bar", som vi også er at han begge dage ikke registere at han skal lave nummer to og så gør han det bare ;) Men altså.. Tisseriet virker det næsten til at være styr på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har jo været blefri on/off i et år nu. I er halvt år har hun kun brugt ble om natten, og gør det stadig. Hun går selv på toilettet og kalder når hun er færdig.

Vi har ikke brugt belønninger, og heller ikke potte. Tror bare at det har været en meget naturlig ting og vi har så vidt forsøgt at gøre ungerne opmærksomme på, at de er rigtig gode, men heller ikke overrose, hvis man kan sige det sådan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay det går fremad herhjemme

Karla fik bleen af i går, da vi kom hjem fra vuggestuen, og var blefri indtil hun skulle sove, helt uden uheld i alle 3 1/2 timer. I morges fik hun natbleen af, og har nu været uden i 2 timer, uden et eneste uheld :yay

Vi har taget hendes tisseunderlag af sengen og hvis hun sidder i sofaen, så sidder hun på det. Det er nok også lidt mere behageligt end at sidde på en lædersofa i bar r*v :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay det går fremad herhjemme

Karla fik bleen af i går, da vi kom hjem fra vuggestuen, og var blefri indtil hun skulle sove, helt uden uheld i alle 3 1/2 timer. I morges fik hun natbleen af, og har nu været uden i 2 timer, uden et eneste uheld :yay

Vi har taget hendes tisseunderlag af sengen og hvis hun sidder i sofaen, så sidder hun på det. Det er nok også lidt mere behageligt end at sidde på en lædersofa i bar r*v :D

Hvor er hun god :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia siger ikke selv til endnu, men har tisset på potten 3 gange i dag. Hun har også haft 2 uheld - det ene mens jeg stadig sov (Jesper havde hende i morges) og det andet lige inden lur. Havde lige spurgt om hun skulle tisse, men hun var travlt optaget af at lege med moster, så tror det var fordi hun ikke havde tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der indkøbt 12 par nye underbukser med Frost. 3 par bløde shorts, 2 kjoler og 3 par leggins så håber jeg vi kan følge med til at vaske.

Der var kun 1 potte bog i boghandelen og den var VIRKELIG dårlig - til 60 kr så var jeg ikke villig til at købe den :rolleyes

De havde totte bøger men hverken den med potte eller læge :(

Så nu vil jeg på jagt på nettet! Nogen gode anbefalinger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der indkøbt 12 par nye underbukser med Frost. 3 par bløde shorts, 2 kjoler og 3 par leggins så håber jeg vi kan følge med til at vaske.

Der var kun 1 potte bog i boghandelen og den var VIRKELIG dårlig - til 60 kr så var jeg ikke villig til at købe den :rolleyes

De havde totte bøger men hverken den med potte eller læge :(

Så nu vil jeg på jagt på nettet! Nogen gode anbefalinger?

Der er nogle om "Noah på potten" og "Anna på det store WC". Jeg er slet ikke sikker på navnene, men vi har været glade for deb med Anna.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun god :yay

Ja, det er gået overraskende godt. Hun bad dog om at få ble på efter 3 timer, men det passede med at vi cyklede til stranden. Ude i vandet tissede hun på C, men det vil jeg nu ikke kalde uheld :D Så ingen uheld og en tør ble i den korte tid hun har haft den på i dag. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der indkøbt 12 par nye underbukser med Frost. 3 par bløde shorts, 2 kjoler og 3 par leggins så håber jeg vi kan følge med til at vaske.

Der var kun 1 potte bog i boghandelen og den var VIRKELIG dårlig - til 60 kr så var jeg ikke villig til at købe den :rolleyes

De havde totte bøger men hverken den med potte eller læge :(

Så nu vil jeg på jagt på nettet! Nogen gode anbefalinger?

Du kunne jo også låne på biblioteket. Det var vi gjort :)

Hvad siger Mie til de fine trusser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er gået overraskende godt. Hun bad dog om at få ble på efter 3 timer, men det passede med at vi cyklede til stranden. Ude i vandet tissede hun på C, men det vil jeg nu ikke kalde uheld :D Så ingen uheld og en tør ble i den korte tid hun har haft den på i dag. :yay

Sådan :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har ingen uheld haft hele eftermiddagen og er selv kommet og sagt til :yay 6 gange har hun tisset på potten i dag. Det skal nok blive godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har ingen uheld haft hele eftermiddagen og er selv kommet og sagt til :yay 6 gange har hun tisset på potten i dag. Det skal nok blive godt :)

:yay sikke nogle seje piger vi har :loveshower

Karla ville gerne have ble på til aften, så det fik hun selvfølgelig. Vi fortsætter i morgen med at se, om hun vil have bleen af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuuuuuuu!!!! Mie har lige tisset på toilettet - hendes ansigts udtryk var PRICELESS :biglove kæft hun var stolt!!!

Brugte dit råd Pumpkins - eller en ny tolkning - vi har TIT leget bar numse fest inden vi har taget et bad - vi hører altid hr. Skæg (rimelig højt :p ) når jeg bader hende. Så efter badet kom hun lige på toilet (uden held) og så dansede vi lidt videre hvor hun bare var helt nøgen og så lige pludselig gik hun op på toilettet med et mystisk udtryk, så kiggede hun ned i toilettet "jeg tisser, jeg TISSER, Mor se jeg TISSER..." Total sej lille unge. Og jeg jublede og klappede og far kom løbende og kiggede ned i toilettet og jublede og gav High five og så fik hun en vingummi som vi har lovet.

Vi snakkede lidt om at hun kunne mærke at hun skulle tisse og jeg pegede der hvor blæren ca sidder og at det presser lige der. Og så nævnte jeg at imorgen prøver vi at tage bleen af og så skal vi bare løbe på toilet når hun skal tisse. Og der var hun slet ikke ked, som hun ellers har været når vi har nævnt det.

Ærlig så tror jeg hun har været bange for ikke at vide hvornår hun skal løbe toilet, men den succes fik hun så lige :glad

Ej jeg er bare rigtig stolt - hun gik SELV på toilettet da hun kunne mærke det. Det er eddermanme sejt :super

Et ganske stort skridt :yay så må vi se hvordan det går fremadrettet :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuu, sikke nogle seje boern, I har haft idag, darlings!  :loveshower  :loveshower  :loveshower

 

Kamepemeget flot at Mie har klaret det for foerste gang :yay

 

Vi koerte til stranden imorges og jeg lagde et foldet gaestehaandklaede med et stykke tisseunderlag under i autostolen. Vi tissede af foer afgang - og der var bonus i potten! :yay - og saa sagde Noah at han skulle tisse lige netop, som jeg parkede ved stranden. Ingen uheld i loebet af dagen og han sagde selv til to gange paa vej hjem, hvor jeg saa snildt kunne naa at stoppe og faa det klaret sammen med ham  :super

 

Han havde toer ble efter lur for tredje dag i traek og natbleen havde igen ikke ret meget i, men jeg koerer videre med sovebleerne lidt endnu :) 

 

Jeg er oprigtig stolt og Noah med - han òavede ny bonus her til aftenog er selv meget imponeret  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuuuuuuu!!!! Mie har lige tisset på toilettet - hendes ansigts udtryk var PRICELESS :biglove kæft hun var stolt!!!

Brugte dit råd Pumpkins - eller en ny tolkning - vi har TIT leget bar numse fest inden vi har taget et bad - vi hører altid hr. Skæg (rimelig højt :p ) når jeg bader hende. Så efter badet kom hun lige på toilet (uden held) og så dansede vi lidt videre hvor hun bare var helt nøgen og så lige pludselig gik hun op på toilettet med et mystisk udtryk, så kiggede hun ned i toilettet "jeg tisser, jeg TISSER, Mor se jeg TISSER..." Total sej lille unge. Og jeg jublede og klappede og far kom løbende og kiggede ned i toilettet og jublede og gav High five og så fik hun en vingummi som vi har lovet.

Vi snakkede lidt om at hun kunne mærke at hun skulle tisse og jeg pegede der hvor blæren ca sidder og at det presser lige der. Og så nævnte jeg at imorgen prøver vi at tage bleen af og så skal vi bare løbe på toilet når hun skal tisse. Og der var hun slet ikke ked, som hun ellers har været når vi har nævnt det.

Ærlig så tror jeg hun har været bange for ikke at vide hvornår hun skal løbe toilet, men den succes fik hun så lige :glad

Ej jeg er bare rigtig stolt - hun gik SELV på toilettet da hun kunne mærke det. Det er eddermanme sejt :super

Et ganske stort skridt :yay så må vi se hvordan det går fremadrettet :unsure

Sådan Mie :yay

Håber I har fået hul på bylden nu. Er spændt på en Update i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuu, sikke nogle seje boern, I har haft idag, darlings! :loveshower :loveshower :loveshower

Kamepemeget flot at Mie har klaret det for foerste gang :yay

Vi koerte til stranden imorges og jeg lagde et foldet gaestehaandklaede med et stykke tisseunderlag under i autostolen. Vi tissede af foer afgang - og der var bonus i potten! :yay - og saa sagde Noah at han skulle tisse lige netop, som jeg parkede ved stranden. Ingen uheld i loebet af dagen og han sagde selv til to gange paa vej hjem, hvor jeg saa snildt kunne naa at stoppe og faa det klaret sammen med ham :super

Han havde toer ble efter lur for tredje dag i traek og natbleen havde igen ikke ret meget i, men jeg koerer videre med sovebleerne lidt endnu :)

Jeg er oprigtig stolt og Noah med - han òavede ny bonus her til aftenog er selv meget imponeret :glad

Sådan Noah! Han styrer da bare det shit for vildt! Han skal nok blive klar til børnehavestart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan Noah! Han styrer da bare det shit for vildt! Han skal nok blive klar til børnehavestart :)

 

Jaaa! Han var bare saa dygtig og jeg tror ogsaa, det nok skal gaa at vaere i DK uden ble - altsaa ikke nat... ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuu, sikke nogle seje boern, I har haft idag, darlings! :loveshower :loveshower :loveshower

Kamepemeget flot at Mie har klaret det for foerste gang :yay

Vi koerte til stranden imorges og jeg lagde et foldet gaestehaandklaede med et stykke tisseunderlag under i autostolen. Vi tissede af foer afgang - og der var bonus i potten! :yay - og saa sagde Noah at han skulle tisse lige netop, som jeg parkede ved stranden. Ingen uheld i loebet af dagen og han sagde selv til to gange paa vej hjem, hvor jeg saa snildt kunne naa at stoppe og faa det klaret sammen med ham :super

Han havde toer ble efter lur for tredje dag i traek og natbleen havde igen ikke ret meget i, men jeg koerer videre med sovebleerne lidt endnu :)

Jeg er oprigtig stolt og Noah med - han òavede ny bonus her til aftenog er selv meget imponeret :glad

Tak, ja jeg er dælme stolt :yay

Sådan Noa :yay han er da SÅ sej

Natble har jeg heller ikke travl med at pille af! Der vil jeg være ret sikker først.

Det er bare noget andet når de sover især tungt! Der skal bare være en endnu større kontrol der også fungerer underbevidst, det tager lidt tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har haft bleen af hele dagen for første gang, undtagen til lur og på et par korte køreture.

Hun havde et uheld og tissede ude på græsset en gang, da ungerne (Edith og hendes fætre) legede med vand ude i mormors have..

Og hun kom endda løbende ud på toilettet og lavede bummelum :yay

Synes hun er ret sej :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, ja jeg er dælme stolt :yay

Sådan Noa :yay han er da SÅ sej

Natble har jeg heller ikke travl med at pille af! Der vil jeg være ret sikker først.

Det er bare noget andet når de sover især tungt! Der skal bare være en endnu større kontrol der også fungerer underbevidst, det tager lidt tid.

 

Helt sikkert - det med nat er jo virkelig knap saa vigtigt. Eller som min mor siger: Skidevaere med nat! ;) 

 

Edith har haft bleen af hele dagen for første gang, undtagen til lur og på et par korte køreture.

Hun havde et uheld og tissede ude på græsset en gang, da ungerne (Edith og hendes fætre) legede med vand ude i mormors have..

Og hun kom endda løbende ud på toilettet og lavede bummelum :yay

Synes hun er ret sej :glad

 

Way to go, Edith!  :yay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER