Solvej99

Slettes

439 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har en pottestol, men Noah vil ikke sidde paa den. Han er begyndt at ville komme tind ned i den istedet :D

Nu har jeg ogsaa koebt et toiletsaedde til ham, men vi venter lige lidt endnu med at tage det frem :P

EDIT: han tissede vist i badekarret i dag, han blev i hvert fald meget stille og saa rejste han sig bagefter ... Mon han saa kan begynde at sidde lidt paa toiletsaeddet, egentlig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lasse sidder der kun et kort øjeblik - han har ikk helt forstået hvad den bruges til ;) men han viser selv tegn på at ville sidde på potten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha :D

Vi bruger også toiletsæde med trin og håndtag.

Uhh, med trin og haandtag.... Vores er simple, simple :unsure

Men det er ogsaa fordi min soester kom til at skulle have deres med paa tur, ellers ville min niece ikke tisse, naar de var ude -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 26/8/2013 at 7:51 PM, Camillat said:

Uhh, med trin og haandtag.... Vores er simple, simple :unsure

Men det er ogsaa fordi min soester kom til at skulle have deres med paa tur, ellers ville min niece ikke tisse, naar de var ude -_

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et toiletsæde med håndtag og en lille trin op til fødderne.

Ronja sidder der hver aften inden hun skal i seng. Så får hun en bog hun kan sidde og læse i og sidde der lidt længere :)

Hun har vist kun tisset en gang eller to men hun vænner sig til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et toiletsæde og en dreng på 2 1/2, der ikke syntes der er nogen grund til at han skal side der. Han ved helt sikkert, hvornår han starter med at tisse og prutte i bleen, men han skisme ikke tænk sig, at sidde på toilettet ;-)

Så vi tager den helt med ro, tror ikke det er noget vi kan tvinge frem! Så en dag og forhåbentlig om ikke alt for længe, så håber jeg han hopper op af egen fri vilje :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et toiletsæde og en dreng på 2 1/2, der ikke syntes der er nogen grund til at han skal side der. Han ved helt sikkert, hvornår han starter med at tisse og prutte i bleen, men han skisme ikke tænk sig, at sidde på toilettet ;-)

Så vi tager den helt med ro, tror ikke det er noget vi kan tvinge frem! Så en dag og forhåbentlig om ikke alt for længe, så håber jeg han hopper op af egen fri vilje :-P

Om ikke andet så når han ser de store omme i børnehaven så kommer det nok :) det har jeg i hvert fald oplevet rigtig tit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om ikke andet så når han ser de store omme i børnehaven så kommer det nok :) det har jeg i hvert fald oplevet rigtig tit.

De skifter bleer og tøj i samme rum, hvor der står to mini toiletter, så jeg tror nok også det skal komme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skifter bleer og tøj i samme rum, hvor der står to mini toiletter, så jeg tror nok også det skal komme ;)

Helt sikkert og god indstilling :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica tissede på potten i forgårs! :loveshower

De gange hun har tisset på potten har alle været efter hun har fået børstet tænder, men før hun har fået nattøj på. Derfor har hun ikke fået nogen belønning (i form af noget spiseligt) men "kun" masser af ros.

Dog tror jeg en lille pose vingummier kunne motivere hende MEGET, men synes jo ikke hun skal have den der, lige før sengetid.

Og hun er jo for lille til at forstå et "så må du få en pose vingummier i morgen eftermiddag" eller et "her en pose vingummier, du skal gemme den til i morgen".

Jeg har overvejet om hun kunne få noget andet - men hvad? Så mange pixibøger skal hun bare slet ikke have! Måske skulle man have nogle "skrammel"gaver liggende klar, så hun kan få et lille stykke legetøj/glæden ved at pakke en gave op?

Hvad tænker I andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica tissede på potten i forgårs! :loveshower

De gange hun har tisset på potten har alle været efter hun har fået børstet tænder, men før hun har fået nattøj på. Derfor har hun ikke fået nogen belønning (i form af noget spiseligt) men "kun" masser af ros.

Dog tror jeg en lille pose vingummier kunne motivere hende MEGET, men synes jo ikke hun skal have den der, lige før sengetid.

Og hun er jo for lille til at forstå et "så må du få en pose vingummier i morgen eftermiddag" eller et "her en pose vingummier, du skal gemme den til i morgen".

Jeg har overvejet om hun kunne få noget andet - men hvad? Så mange pixibøger skal hun bare slet ikke have! Måske skulle man have nogle "skrammel"gaver liggende klar, så hun kan få et lille stykke legetøj/glæden ved at pakke en gave op?

Hvad tænker I andre?

Hvad med klistermærker i kan komme i en bog, så må hun vælge et når hun har tisset, 2 hvis hun har lavet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med klistermærker i kan komme i en bog, så må hun vælge et når hun har tisset, 2 hvis hun har lavet.

Tak for svar. :)

Tja, jeg tror ikke hun ved hvad et klistermærke er - og vil en 2-årig finde glæde i at samle på klistermærker?

Selvfølgelig er det et spørgsmål om hvordan det præsenteres og måske det er en god idé, jeg har bare lidt svært ved at se det for mig. Kender du nogle (så små børn) det har været en succes med?

p.s. - kan du så se at få opdateret din ticker! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med klistermærker i kan komme i en bog, så må hun vælge et når hun har tisset, 2 hvis hun har lavet.

Nogle gør det i at samle klistermærker at når de har samlet et hvis antal så får de en lille gave. Det tror jeg godt Felix ville kunne forstå, men går personligt ikke ind for det og han får det jo heller ikke nede i vs når han har været på toilet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix er blevet rigtig dygtig til at tisse hver gang han bliver sat på toilettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gør det i at samle klistermærker at når de har samlet et hvis antal så får de en lille gave. Det tror jeg godt Felix ville kunne forstå, men går personligt ikke ind for det og han får det jo heller ikke nede i vs når han har været på toilet.

Må jeg høre dine argumenter for hvorfor du ikke er fan af det? (læs: jeg har endnu ikke gjort specielt mange tanker om det og har jo ikke indført noget endnu, så alle holdninger/tanker er meget velkomne)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. :)

Tja, jeg tror ikke hun ved hvad et klistermærke er - og vil en 2-årig finde glæde i at samle på klistermærker?

Selvfølgelig er det et spørgsmål om hvordan det præsenteres og måske det er en god idé, jeg har bare lidt svært ved at se det for mig. Kender du nogle (så små børn) det har været en succes med?

p.s. - kan du så se at få opdateret din ticker! :P

Nå ja - det kræver lige at jeg kommer til en PC :P

Jeg har ingen erfaring med det desværre :( lige hvad de små angår famler jer ret ofte i blinde :unsure Men du kan da prøve? Du kender jo din datter bedst. Jeg tror nogle vil syntes det er fantastisk, mens andre overhovedet ikke ser fidusen i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg høre dine argumenter for hvorfor du ikke er fan af det? (læs: jeg har endnu ikke gjort specielt mange tanker om det og har jo ikke indført noget endnu, så alle holdninger/tanker er meget velkomne)

Jeg synes bare det skal være ens hele vejen igennem. Han får jo ikke klistermærker i vs eller hvis vi er i byen. Kan han forstå at man får klistermærker hjemme og ikke andre steder. Og så synes jeg det er en naturlig ting, at lære at tisse på toilettet og derfor ikke behøver en belønning. Han får jo heller ikke belønning for hver gang han sover uden tremmer i sin seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare det skal være ens hele vejen igennem. Han får jo ikke klistermærker i vs eller hvis vi er i byen. Kan han forstå at man får klistermærker hjemme og ikke andre steder. Og så synes jeg det er en naturlig ting, at lære at tisse på toilettet og derfor ikke behøver en belønning. Han får jo heller ikke belønning for hver gang han sover uden tremmer i sin seng.

Tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare det skal være ens hele vejen igennem. Han får jo ikke klistermærker i vs eller hvis vi er i byen. Kan han forstå at man får klistermærker hjemme og ikke andre steder. Og så synes jeg det er en naturlig ting, at lære at tisse på toilettet og derfor ikke behøver en belønning. Han får jo heller ikke belønning for hver gang han sover uden tremmer i sin seng.

Jeg har det på samme måde som Felixs mor. Jeg overvejede det kort, men synes netop det er en naturlig ting og ikke noget der skal belønnes. Jeg siger det var flot hvis Ronja tisser men gør ikke et for stort nummer ud af det for netop at gøre det så naturligt som muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender to forældrepar der har jagt kæmpe succes med klistermærker som belønning - de er bare blevet renlige så hurtigt. De har begge været lige inder 3 år, så jeg ved ikke om 2 årlige vil fange pointen. Klistermærkerne er selvfølgelig kun en overgang, mens de lærer det.

Man bruger jo belønning i mange sammenhænge fx er der også flere skoler og institutioner der bruger små belønningskort når børnene har været dygtige. Jeg tror børn godt kan lide at belønningen er meget konkret, og som du selv siger Tiak, så kan børb ik forstå at de først får det senere. Samtidig mener jeg sagtens de kan kende forskel på, hvor det foregår...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super ide med sådan en tråd :)

Leo er rigtig interesseret i toilettet og siger tit at han skal tisse. Det er dog ikke hver gang det lykkes ;) Han har en enkelt gang lavet stort, men det var i vs.

Lone, det er da en genial ide at sætte hende på toilettet hver aften, den tror jeg lige jeg tyvstjæler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER