vinterbaby2013

Tøj til decemberbaby

10 indlæg i dette emne

Hey allesammen,

Er ny herinde og førstegangs-gravid med en dreng! Jeg håber I piger kan hjælpe mig ud med følgende da jeg står på ret bar bund og gerne vil have overblik over hvor meget det er fornuftigt at investere i de første 3 måneder, hvilken type samt hvor meget i hver størrelse!!!

All in all føler jeg det kunne være rart med en liste :help !!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og stort tillykke med den lille dreng, du venter dig :)

Godt spørgsmål - Jeg har faktisk selv spurgt om netop det samme under "baby 0-1 år" i en tråd som jeg har kaldt "tøj til vinterbaby". Der kom nogle gode bud. Måske du også kan bruge det til noget.

Men jeg vil da gerne alligevel dele med dig, hvilke indkøb, jeg har i tankerne.

Jeg har dog ikke tænkt mig at købe tøj til de første 3 måneder. Jeg vil købe, så vi har nok til at klare os nogle dage, uanset hvilken str. det er, der kommer ud. Men jeg vil ikke ud og købe mig fattig i f.eks. de små str. Nu vil jeg også gerne have uld til den lille, da jeg forestiller mig, at hun bliver kuldskær ligesom hendes forældre, og det er altså virkelig dyrt!

Desuden kommer der jo helt sikkert udsalg lige efter jeg har født (Jeg har termin 11.12.13).

Måske vi også får noget forskelligt i gaver.

Går i øvrigt og venter på, at de forskellige butikker får uld hjem. Name it har fået lidt, Kvickly har fået uld/bomuld. Men det er på vej! Jeg slår først til, når jeg finder noget til en god pris.

Vi har allerede købt en startpakke fra mødrehjælpen til 50 kr., hvor der var virkelig meget forskelligt fint og brugbart tøj i str. 50-62 og så har vi fået 4 bodyer i gave af en veninde i str. 62.

Jeg tænker at købe følgende:

- 2 langærmede bodyer I bomuld, str. 56

- 2 heldragter i bomuld, str. 56

- 2 natdragter i bomuld, str. 56

- 2 langærmede bodyer i uld, str. 62

- 2 heldragter i uld, str. 62

- 2 natdragter i bomuld, str. 62

- Formentlig køber jeg lidt strømper, men vi har også nogle fra startpakken.

- Vi påtænker at købe en udendørsdragt med hætte og vanter fra h&m, da man så har 30 dages returret, hvis str. ikke passer.

Det er vist sådan nogenlunde hvad vi køber af tøj til at starte med. Så kan vi altid trille ned og købe noget mere efter babyens ankomst og farmand kan jo også sendes i byen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet heller ikke overblik over, hvad vi får brug for. Så jeg gætter lidt og køber lidt ;)

Umiddelbart tænker vi:

- Et par kort ærmede og et par langærmede bodyer til hver i str. 50

- En to-tre par bukser til hver i str. 50

- I hvert fald en cardigan / varm røje til hver i str. 50

- Et par heldragter/natdragter til hver i str. 50

- Måske lidt strømpebukser

- Strømper har vi købt 6 par til hver i str. 10/12

- Et par hjemmefutter til hver (melton denimfutter), til når de skal ind og ud af bilen og til køreture

- En varm dragt til hver (vi overvejer om det skal være str. 56 og så bare være for stort til at starte med, det er jo alligevel overtøj)

Gætter på vi får en del i både barsels- og julegave til dem.

Vi skal forøvrigt have tvillinger, derfor str. 50 (måske de endda starter i mindre størrelser, men så må vi sende en stafet ned efter tøj til dem).

Og med hensyn til uld, så vil jeg bare lige advare lidt, inden I køber alt for meget. Nogle mennesker, inklusiv mig selv, kan ikke tåle uld af nogen art. Da jeg var baby lagde mine forældre mig på lammeskindstæppe og jeg fik vanvittigt meget udslæt. Det samme sker fortsat, hvis jeg rører ved noget med bare få procenter uld i, uafhængigt af uldens kvalitet. Så måske det er godt at vente med at købe for meget af det dyre uld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg :)

Min baby kunne slet ikke være i str 50! Til gengæld var str 56 lidt stor, men det gik! Så pas på med at købe for meget i str 50!!

(Min datter var også 56 lang (både min mand og jeg er høje) , men jeg ville ikke købe for meget i 50 )

Men som Lene Maj nævner, kan man jo bytte, hvis det bliver et problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt råd :) Har kun 4 uld-ting på listen, så det vil jeg mene er passende til en start.

Det er jo heller ikke sikkert hun bliver kold, bare fordi vi er det.

Men prøves skal det ihvertfald.

Sikke meget I køber! :D i skal selvfølgelig også have dobbelt op af det hele.

Jeg er så bange for at komme til at købe for meget, særligt hvis det så er en forkert str. eller pasform eller måske materiale. Så jeg venter lige og ser hvad hun er for en lille skat, før går amok i indkøb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg :)

Min baby kunne slet ikke være i str 50! Til gengæld var str 56 lidt stor, men det gik! Så pas på med at købe for meget i str 50!!

(Min datter var også 56 lang (både min mand og jeg er høje) , men jeg ville ikke købe for meget i 50 )

Men som Lene Maj nævner, kan man jo bytte, hvis det bliver et problem :)

Tak for tip :) Vi skal have tvillinger, derfor str. 50 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt råd :) Har kun 4 uld-ting på listen, så det vil jeg mene er passende til en start.

Det er jo heller ikke sikkert hun bliver kold, bare fordi vi er det.

Men prøves skal det ihvertfald.

Sikke meget I køber! :D i skal selvfølgelig også have dobbelt op af det hele.

Jeg er så bange for at komme til at købe for meget, særligt hvis det så er en forkert str. eller pasform eller måske materiale. Så jeg venter lige og ser hvad hun er for en lille skat, før går amok i indkøb.

Ja det er egentlig en del, men vi ved vi skal være indlagt en uges tid med dem, i hvert fald. Og der skal vi selv have alt tøj til dem og kan ikke lige overskue indkøbstur mens vi/de er indlagt. Så tænker det er rarere bare at have rigeligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tip :) Vi skal have tvillinger, derfor str. 50 :)

Arh, så kommer det nok til at passe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh, så kommer det nok til at passe :)

Det tænker vi, Hilde & Binser fortæller i hvert fald begge to, at deres passede 44 til at starte med og de gik jo begge tiden ud. Så vi satser på at bruge 50 lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh tak piger :glad Det er virkelig rart med noget input. Det "eneste" jeg har fået købt indtil videre er en voksi, og nogle bodyer med korte ærmer (2 i størrelse 50 og 4 i størrelse 62 hvis jeg husker rigtigt) kunne ikke stå for farverne :P Derefter tænkte jeg at det kunne være en god idé med en liste så jeg ikke overgiver mig til impulskøb uden struktur og formentlig kommer til at glemme the-must-haves!

Jeg tænker must-haves inkluderer i første omgang heldragter;de skulle være ret praktiske.

I har helt ret; vi er jo faktisk så heldige at have termin op til vinterudsalget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER