Barbamama

Hvornår stoppede i med at give natgrød?

27 indlæg i dette emne

Ja, overskriften siger vel det hele ;)

Valdemar har spist mindre og mindre natgrød og idag ville han slet ikke have noget, så jeg overvejer om vi bare skal droppe den? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu æder Zoey mega meget aftensgrød så her er det ikke aktuelt. Men tænker den dag det bliver afvist et par dage i streg, så stopper jeg med at tilbyde det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah faar bare tilbudt majsgroed med parmesan og olivenolie til det, han nu faar til aftensmad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det inden de kommer i seng, at de bliver tilbudt det? Spørger fordi vi aldrig har praktiseret det herhjemme, så er nysgerrig ;) Noah får sin aftensmad og tilbudt 100 ml erstatning inden sengetid og så er det godnat :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det inden de kommer i seng, at de bliver tilbudt det? Spørger fordi vi aldrig har praktiseret det herhjemme, så er nysgerrig ;) Noah får sin aftensmad og tilbudt 100 ml erstatning inden sengetid og så er det godnat :D

Zoey afvist allerede flasken da hun var 8mdr. Så der indførte jeg grød inden sengetid for at hun er mæt til natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey afvist allerede flasken da hun var 8mdr. Så der indførte jeg grød inden sengetid for at hun er mæt til natten :)

Fik hun ikke aftensmad eller spiste hun ikke så meget? Igen jeg er nysgerrig :D Måske mine børn bare åd i den alder :D Noah er nu knap 7 mdr og han får kartofler, kød og grøntsager til aftensmad og får så tilbudt i flaske inden han skal i seng. Det er langt fra hver gang, at han gider have den, men måske han kommer tidligere i seng og derfor jeg aldrig har givet ekstra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar får godnatgrød ca en time efter aftensmad, lige inden han kommer i bad og i seng :) Det er for at være sikker på, at han er mæt, men jeg er i tvivl om det måske ikke er nødvendigt længere :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 24/8/2013 at 7:40 PM, Barbamama said:
Valdemar får godnatgrød ca en time efter aftensmad, lige inden han kommer i bad og i seng :) Det er for at være sikker på, at han er mæt, men jeg er i tvivl om det måske ikke er nødvendigt længere :unsure

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik hun ikke aftensmad eller spiste hun ikke så meget? Igen jeg er nysgerrig :D Måske mine børn bare åd i den alder :D Noah er nu knap 7 mdr og han får kartofler, kød og grøntsager til aftensmad og får så tilbudt i flaske inden han skal i seng. Det er langt fra hver gang, at han gider have den, men måske han kommer tidligere i seng og derfor jeg aldrig har givet ekstra :)

Hehe bare spørg :) Zoey er desværre meget småt spirende. Så når hun spiser meget er det 4 pastaskruer og 2 coktailpølser. Så det mættet jo ikke meget :/ det blir dog bedre med tiden og få aftener afviser hun grøden så det er super :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe bare spørg :) Zoey er desværre meget småt spirende. Så når hun spiser meget er det 4 pastaskruer og 2 coktailpølser. Så det mættet jo ikke meget :/ det blir dog bedre med tiden og få aftener afviser hun grøden så det er super :)

Nej det var godt nok ikke meget! Det må da være frusterende, at hun ikke spiser mere :/ Dejligt at hun får mere appetit :) Jeg har så bare en meget madglad dreng :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller aldrig praktiseret godnatgroed. Noah spiser aftensmad kl. 18, kommer i bad og bliver puttet kl. 19-19:15. Jeg gider ikke give ham flere maaltider, hvis det ikke er noedvendigt. Han faar frugt tidligt, morgenmad lidt senere, frokost kl. 12 , frugt m.m. kl. 16 og aftensmad kl. 18. Maven skal i mine oejne ogsaa have lidt ro mellem maaltiderne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig givet grød til godnat. Siden han stoppede med godnatflasken, så er aftensmaden sidste måltid inden godnat. Men han spiser også en del og holder sig fint mæt til næste dag.

Han kommer i seng kl 19.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar får godnatgrød ca en time efter aftensmad, lige inden han kommer i bad og i seng :) Det er for at være sikker på, at han er mæt, men jeg er i tvivl om det måske ikke er nødvendigt længere :unsure

Anna var rigtig glad for sin natgrød - det har reddet nattesøvnen mange gange her ;)

Hun sagde selv nej tak 3-4 dage i træk, da hun var omkring 15 måneder og siden er hun ikke blevet tilbudt det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det var godt nok ikke meget! Det må da være frusterende, at hun ikke spiser mere :/ Dejligt at hun får mere appetit :) Jeg har så bare en meget madglad dreng :D

Jeg tror mange drengeboern er madglade og at piger generelt er mere smaatspisende... det er i hvert fald det moenster, jeg ser rundt omkring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en gang i mellem prøvet at droppe nat grøden da vi dagen før oplevede madison ikke ville have den. Men når vi så har gjort det så har hun sovet elendigt.

Hun spiser aftensmad kl 17, grød kl 18 og kl 19 får hun 265 ml mme.

Men jeg tænker at du kan prøve af om han kan undvære grøden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas kommer i seng kl 19.. og vi spiser som regel kl 17.30 -18.00 ca... hvor han får en god portion aftensmad og et stort glas sødmælk.. Så kommer han i bad og i seng.. Vi tilbyder ham lige lidt vand af kop inden vi går ind i seng. God nat grød har vi ikke brugt herhjemme... da han kom af gonat flasken, fik han ikke andet i stedet, udover tilbuddet om lidt vand. Han kom af natflasken for en månedstid siden.. og han sover 19 - 06.30/07.45 dvs. hele natten og lidt til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig givet grød til godnat. Siden han stoppede med godnatflasken, så er aftensmaden sidste måltid inden godnat. Men han spiser også en del og holder sig fint mæt til næste dag.

Det samme her. Har aldrig været nødvendigt og nu vil det være en dårlig vane at give ham natmad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en gang i mellem prøvet at droppe nat grøden da vi dagen før oplevede madison ikke ville have den. Men når vi så har gjort det så har hun sovet elendigt.

Hun spiser aftensmad kl 17, grød kl 18 og kl 19 får hun 265 ml mme.

Men jeg tænker at du kan prøve af om han kan undvære grøden.

Det lyder godt nok af meget mad! Men nu ved jeg så heller ikk hvor meget hun spiser der kl 17.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hellere aldrig brugt godnatgrød fordi hun har aldrig gidet grød ;) tilgengæld har vi givet noget frugt, en bolle eller lidt ekstra aftensmad hvis hun har haft lyst. Hun er også småspisende og har altid været det. Hun får stadig i en alder af 2 tilbudt ekstra inden sengetid.

Vi spiser omkring kl. 17.30-18 og hun kommer i seng omkring kl. 19.30-20.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv! Hvis det ikke påvirker hans søvn, så kan du jo sagtens stoppe :) Evt kan du lave mindre og mindre portion til ham :)

Herhjemme har vi heller aldrig praktiseret mad efter aftensmaden efter Erica stoppede med at amme. De aftner hvor hun ikke spiste blev hun ikke tilbudt andet, og hun har altid sovet igennem, så hun har takket nej fordi hun ikke havde brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror mange drengeboern er madglade og at piger generelt er mere smaatspisende... det er i hvert fald det moenster, jeg ser rundt omkring :)

Min datter var også voldsomt glad for mad i den alder :D Det er hun nu stadig, men spiser knap så meget på én gang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter var også voldsomt glad for mad i den alder :D Det er hun nu stadig, men spiser knap så meget på én gang :D

I know, der er ogsaa spiseglade piger. Men mange af pigerne i min omkreds har vaeret smaatspisende, hvor drengene ikke er det. Saa det er bare min egen lille lommeteori :P

:btopic

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror mange drengeboern er madglade og at piger generelt er mere smaatspisende... det er i hvert fald det moenster, jeg ser rundt omkring :)

Sophia er bestemt ikke småtspisende :D

Mette, JEG ville tage en kold tyrker og droppe godnat grøden hvis han afviste den 2 dage i træk :)

Sophia har fået godnat flaske siden hun var 10 måneder og ikke ville ammes mere. I søndags besluttede vi, at hun er gammel nok til at undvære den - fysiologisk. Så vi tog en kold tyrker. Den første aften brugte hun en time på at finde ro, den næste en halv, og nu bruger hun mellem 10 og 20 min på at falde i søvn. Ingen gråd! Bare "jeg skal lige finde mig ordenligt tilrette, og lukke af for dagen" :)

Umiddelbart tænker jeg at det er nemmere at komme af med natgrøden, specielt hvis han spiser godt ellers, fordi den jo ikke er en del af putteritualet som sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv! Hvis det ikke påvirker hans søvn, så kan du jo sagtens stoppe :) Evt kan du lave mindre og mindre portion til ham :)

Herhjemme har vi heller aldrig praktiseret mad efter aftensmaden efter Erica stoppede med at amme. De aftner hvor hun ikke spiste blev hun ikke tilbudt andet, og hun har altid sovet igennem, så hun har takket nej fordi hun ikke havde brug for det.

Vi har gjort som Tiak. Lise har aldrig fået aftensgrød, heller ikke hvis hun ikke ville have aftensmad. Hun har sovet fint alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har givet godnat flaske fra C var 7 mdr.

Lige nu er vi igang med at skifte flasken ud med godnatgrød.

Hun spiser aftensmad imellem 17-17.30 og får så grød lige før 19 og bliver så puttet.

Vi vil med tiden skube aftensmaden, så hun forhåbentlig spiser sig mere mæt der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER