Guest

Børnenavne

70 indlæg i dette emne

Der er lavet en tråd om no-go for navne, og jeg troede først, at den handlede om navne, som i aldrig ville give jeres børn, men det handlede den ikke om.

Men jeg synes vi skulle prøve at snakke om navne, som man ikke ville give sine egne børn og hvorfor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det jo sådan, at jeg gerne vil opkalde mine børn efter mine bedsteforældre, meeeen jeg har så lige et lille problem, for min morfar hed Børge, og det navn nægter jeg simpelthen at give mit barn.

Derudover er der navnene:

Keld, Benny, Egon og Yvonne fordi de for mig er indbegrebet af Olsen banden, og vil hele tiden have de figurer på nethinden, når jeg hører de navne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gertrud

Olga

Oda

Yvonne

Tove

Mia

Mie

Klaus

Dan

Åge

Ole

Egon

Keld

Hjalte

Viggo

Sigurd

Robert

Benny

Børge

Karl

Har egentlig ikke andet argument end at jeg ikke bryder mig om de navne og så er der mange af navnene som jeg ikke associerer med et barn

Vil egentlig også gerne opkalde mine børn efter mine bedsteforældre, men Søren og Anna --> Anne er brugt til mine fætres børn, og jeg nægter altså at kalde mine børn for Dagmar og Vilhelm.... Overvejer så mine oldemødres navne, nemlig Margrethe - det hed min mands oldemor forøvrigt også, så det kunne være meget oplagt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åååhhh ja så er der jo også lige navnet Jens, som bare slet ikke dur hos os, da vi hedder Jensen til efternavnet, og jens jensen det holder bare slet ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åååhhh ja så er der jo også lige navnet Jens, som bare slet ikke dur hos os, da vi hedder Jensen til efternavnet, og jens jensen det holder bare slet ikke

Det skulle ellers være en af de mest brugte navnekombinationer ;) der har lige været en artikel om det et eller andet sted...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de navne på mennesker jeg har mødt gennem tiden som jeg ikke brød mig om.

Navne på gamle klassekammerater.

Navne på familiemedlemmer.

Olsenbanden, Kaj & Andrea, Mads & Mette

Y-navne (Ronny, Sonny, Lonny, Conny, Jonny)

Kendte navne (Elvis)

Krydderier og blomster (Jasmin, Paprika, Rose)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha det vil jeg slet ikke skrive noget om, vil være utrolig ked af, hvis nogen følte sig lidt øv over at nogen ikke brød sig om et navn, som tilfældigvis var en af brugernes børnenavne.

Jeg ved at jeg vil have det sådan, hvis nogen sagde at de bestemt aldrig ville kalde deres børn det samme som mine børn.

Det er ikke et surt opstød, men bare lige, at huske på at det kan være andre brugere har kaldt deres børn det/de navne som andre måske ikke kan lide. Så forskellige er vi nu engang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åååhhh ja så er der jo også lige navnet Jens, som bare slet ikke dur hos os, da vi hedder Jensen til efternavnet, og jens jensen det holder bare slet ikke

Jeg har boet sammen med en Jens Jensen engang. Og det gik da fint. Han var både sød og normal :loveshower (Næsten, ellers var jeg ikke gået)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha det vil jeg slet ikke skrive noget om, vil være utrolig ked af, hvis nogen følte sig lidt øv over at nogen ikke brød sig om et navn, som tilfældigvis var en af brugernes børnenavne.

Jeg ved at jeg vil have det sådan, hvis nogen sagde at de bestemt aldrig ville kalde deres børn det samme som mine børn.

Det er ikke et surt opstød, men bare lige, at huske på at det kan være andre brugere har kaldt deres børn det/de navne som andre måske ikke kan lide. Så forskellige er vi nu engang.

Du har ret. Nogen vil blive kede af det. Men overskriften af tråden giver jo sig selv. Hvis man ikke ønsker at se at nogen ikke kan lide ens barns navn, bør man undgå tråden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjældent der er navne jeg ikke kan lide, men hvis jeg forbinder navnet med personer jeg ikke kunne lide, så skal mine børn ikke hedde det.

F.eks. har jeg mødt to i folkeskolen som jeg slet ikke kunne klare. Marianne og Jette. Ingen af mine børn skal hedde det. Men det er jo ikke fordi navnene er grimme. Kun dem der ejede dem!

Men gamle navne kan være svære at vænne sig til. Sigurd, Asbjørn, Asker, Selma, Gertrud, Gerda, Morris, Gunnar, Helga, Elna,

Jeg kan ikke lide korte navne: Ib, Bo

Jeg kan godt lide Amr. navne, men ville alligevel ikke kalde mine børn, Brian og Johnny

Connie og Yvonne ville jeg heller ikke kalde mine børn.

Der er også en masse "moderne" navne, som jeg ikke er vild med. Men tit gælder det jo om at man vænner sig til navnene og forbinder dem med søde mennesker.

F.eks. hedder en "Grand" svigerinde "Sol" og jeg synes det er et underligt navn. Men hun er bare så smadder sød og derfor passer navnet jo godt til hende. Så jeg overvejer det som en potentiel mulighed hvis jeg fik en datter. Men som navn nr. 2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjældent der er navne jeg ikke kan lide, men hvis jeg forbinder navnet med personer jeg ikke kunne lide, så skal mine børn ikke hedde det.

F.eks. har jeg mødt to i folkeskolen som jeg slet ikke kunne klare. Marianne og Jette. Ingen af mine børn skal hedde det. Men det er jo ikke fordi navnene er grimme. Kun dem der ejede dem!

Men gamle navne kan være svære at vænne sig til. Sigurd, Asbjørn, Asker, Selma, Gertrud, Gerda, Morris, Gunnar, Helga, Elna,

Jeg kan ikke lide korte navne: Ib, Bo

Jeg kan godt lide Amr. navne, men ville alligevel ikke kalde mine børn, Brian og Johnny

Connie og Yvonne ville jeg heller ikke kalde mine børn.

Der er også en masse "moderne" navne, som jeg ikke er vild med. Men tit gælder det jo om at man vænner sig til navnene og forbinder dem med søde mennesker.

F.eks. hedder en "Grand" svigerinde "Sol" og jeg synes det er et underligt navn. Men hun er bare så smadder sød og derfor passer navnet jo godt til hende. Så jeg overvejer det som en potentiel mulighed hvis jeg fik en datter. Men som navn nr. 2

Brian og Johnny ville jeg heller ikke kalde mine børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brian synes jeg jo egentlig lyder ret godt på engelsk, men pga det der radioprogram med Brian igen igen, hvor alle bare skulle have nogle bank, er det navn bare blevet synonym med trælse ting, og synes egentlig det er syndt.

Og så synes jeg det er sjovt, som holdningen til navne skifter.

Personligt synes jeg også navnet Gitte er lidt træls, det er så almindeligt, men det er jo et navn, som jeg selv har fået, og kunne aldrig drømme om at lave det om..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes som regel også at de navne jeg ikke kunne drømme om er nogle navne der minder mig om nogen jeg ikke kan lide. Ligeledes gammeldags navne hvis man selv har dem i familien. Ex hed min oldemor Emma, så havde godt nok svært ved at vende mig til at små børn nu også skulle hedde det fordi jeg forbandt det med en gammel rynket dame.

-y navne synes jeg har en tendens til at lyde belastede... Men det til trods for at min egen mor hedder Conny, og det synes jeg jo overhovedet ikke er belastet hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navnet Conny ville jeg heller aldig bruge, men det er fordi jeg havde en Mandlig lærer som hed det, og kan kun forbinde det navn med en mand, som ligner en nisee...

Og ja navne er en smagssag, men jeg synes det er sjovt at læse begrundelserne for, hvorfor disse navne ikke er brugt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg ikke vil give mine børn disse navne betyder jo ikke at de ikke passer til andres børn :)

Og alle har kigget mystisk på os når vi har fortalt de tre smås navne: Xander, Linus og Frida, men efter lidt tid så kan ungerne ikke hedde andet (heldigvis ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navne med æ ø og å, da min mand er fra irland og hans fam ikke ville kunne udtale navnet. Paw, og kun fordi det betyder pote på engelsk. Der er mange andre navne, er ikke til navne der kan være en ting, blonst, fugl, stof med mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orla vil jeg heller ikke, fordi i Irland er det et pigenavn og her et drengenavn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orla vil jeg heller ikke, fordi i Irland er det et pigenavn og her et drengenavn

Vi har en i familien der Orla.. sådan langt ude, ser dem sjældent.. deres navne var begge specielle og jeg har aldrig kunne huske om det var manden eller damen der hed Orla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har som sådan ingen navne, jeg ikke bryder mig om, men enkelte jeg ikke vil bruge.

Men har et øhh-forhold til navnet Karla (som min mand gerne vil opkalde en evt. datter), da jeg kender en børnesang om en ko der hedder Karla.

Ellers kunne jeg ikke finde på at bruge:

Blomsternavne (lige som i en dansk film)

Krydderinavne (Paprika)

Brian - Johnny - Jan - Lennart - Tea - Oline - Cirkeline

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har så også navnene:

Sylvester

Cirkeline

Freya

Gina

Glazy

fordi det er for mig dyrenavne, de 3 første hed mine ilderer

og Gina og Glazy er min hunds søskendes navne, så derfor forbinder jeg dem med dyrenavne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har så også navnene:

Sylvester

Cirkeline

Freya

Gina

Glazy

fordi det er for mig dyrenavne, de 3 første hed mine ilderer

og Gina og Glazy er min hunds søskendes navne, så derfor forbinder jeg dem med dyrenavne

Åhh Sylvester og Freya... :loveshower

Men sådan er vi jo så forskellige (trods alt) :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh Sylvester og Freya... :loveshower

Men sådan er vi jo så forskellige (trods alt) :P

for mig er det jo synonym på mine ilderer, derfor ville jeg ikke bruge dem til børn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de navne på mennesker jeg har mødt gennem tiden som jeg ikke brød mig om.

Navne på gamle klassekammerater.

Navne på familiemedlemmer.

Olsenbanden, Kaj & Andrea, Mads & Mette

Y-navne (Ronny, Sonny, Lonny, Conny, Jonny)

Kendte navne (Elvis)

Krydderier og blomster (Jasmin, Paprika, Rose)

tænkte nok den ville dukke op et sted :) men idag kunne jeg ikke forestille mig at min dreng kunne hedde andet end Kaj :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tænkte nok den ville dukke op et sted :) men idag kunne jeg ikke forestille mig at min dreng kunne hedde andet end Kaj :loveshower

Jeg er lidt ambivelent omkring navnet Kaj, for synes jo egentlig, at det er ret sødt, men igen så ser jeg mig en grøn bamsefrø med blomstret vest for øjnene, når jeg hører navnet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

for mig er det jo synonym på mine ilderer, derfor ville jeg ikke bruge dem til børn :-)

Ja det er det farlige ved at bruge "menneske-navne" til dyr :)

Jeg har selv en Kat der hedder Frida... Og det har jeg faktisk fortrudt, fordi vi nu kender en lille pige der hedder Frida...

Jeg kender også en lille pige der hedder Bella, og hendes mor får tit at vide at hun har givet sit barn et hundnavn :P

Så det gælder åbenbart også den anden vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER