Kathinka

Deodorant uden skrammel der virker!

19 indlæg i dette emne

Her hjemme prøver vi at smøre så lidt skrammel og skidt på huden som muligt. Forleden så vi en dokumentar om aluminium, og hvor skidt det er og i denne dokumentar, satte de aluminium i forbindelse med brystkræft, da man jo smører deo i armhulen hver dag, og virkemidlet i de fleste deodoranter er aluminium.

Efter hurtigt tjek måtte vi konstatere at alle vores deodoranter indeholder aluminium. Også alle de fine øko produkter. Efter en shoppe tur i vores lokake økobiks, som har virkelig mange mærker, var der to af alle de deodoranter de havde, var der to uden aluminium eller andet der hed noget med alu-. De havde haft besøg af flere, der havde set samme dokumentar, så de havde tjekket alt på hylderne.

Jeg er nu på udkig efter gode deodoranter, hvis de altså findes, uden aluminium, og alt andet der hedder noget med alu- Parabener og lignende skal der selvfølgelig heller ikke være i.

Måske en umulig opgave :-) men er der mon nogen, der har haft samme overvejelser som mig og kan give et godt tip?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med den der sten en? Der er jo ikke noget i, det er bare sådan en gennemsigtig sten som du holder under hanen og så smører under armen (fås også som spray). Kan købes i Matas, og virker SUPER godt både på mig og min meget svedende mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med den der sten en? Der er jo ikke noget i, det er bare sådan en gennemsigtig sten som du holder under hanen og så smører under armen (fås også som spray). Kan købes i Matas, og virker SUPER godt både på mig og min meget svedende mand.

Ja det skulle man tro - men den deo krystal de havde i vores økobiks var lavet af alu krystaller = aluminium! Så den ville hun ikke sælge, hvis vi ville undgå aluminium.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det skulle man tro - men den deo krystal de havde i vores økobiks var lavet af alu krystaller = aluminium! Så den ville hun ikke sælge, hvis vi ville undgå aluminium.

I app'en Kemilex kan du tjekke indholdsstoffer på alle de produkter (bl.a. deo) som Astma-Allergi Danmark har godkendt. Nogle af deo'erne indeholder aluminium, men der er også nogle stykker hvor jeg ikke umiddelbart kan se det som et af indholdsstofferne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I app'en Kemilex kan du tjekke indholdsstoffer på alle de produkter (bl.a. deo) som Astma-Allergi Danmark har godkendt. Nogle af deo'erne indeholder aluminium, men der er også nogle stykker hvor jeg ikke umiddelbart kan se det som et af indholdsstofferne :)

Det må jeg tjekke :-) det er smart!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

:o hold da op, det lyder jo helt vildt! Det må jeg næsten prøve, tak for link!

ja, har hørt om det før... og de siger det virker! :)

Det var da så lidt! - glæder mig til at høre om det virker for dig også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige nu en uparfumeret deo fra Sanex, som så vidt jeg kan se ikke indeholde alu-dittendatten og som VIRKER. I modsætning til feks. Nivea som er med alu og uden virkning :) På mig altså..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har lige nu en uparfumeret deo fra Sanex, som så vidt jeg kan se ikke indeholde alu-dittendatten og som VIRKER. I modsætning til feks. Nivea som er med alu og uden virkning :) På mig altså..

Hvilken en sanex er det? Har smidt to ud med alum noget i. Den ene var sanex zero % sensitive og en anden jeg ikke husker navnet på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvilken en sanex er det? Har smidt to ud med alum noget i. Den ene var sanex zero % sensitive og en anden jeg ikke husker navnet på!

Hej Kathinka.

Jeg skulle så lige have computer og deo i samme rum - det tog lidt tid ;) Men det er en Sanex zero, og jeg kan se, at jeg har overset, at der står den "indeholder det naturlige mineral alum" - hvilket jeg ikke ved, hvad er, men jo muligvis nok er sådan en aluminiumsforbindelse af en art. Beklager jeg ikke så det fra starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Safety 5 days ?

Den er godkendt af astma og allergi forbundet.

Jeg bruger den selv og er super glad for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Safety 5 days ?

Den er godkenst af astma og allergi forbundet.

Jeg bruger den selv og er super glad for den :)

Det er den som SarahLK linker til lidt længere oppe som et mydeal tilbud :) rart at høre der er nogen med erfaring som kan sige den virker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke finde noget om indholdet !

heller ikke hvis du går ind på deres hjemmeside?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh okay, jeg tjekkede ikke linket.

Men altså, jeg har brugt safety 5 i ca 2 år og er som sagt helt vildt glad for den.

Den kan jo købes mange steder efterhånden.

Ved at matas har dem og helsebixen.dk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh okay, jeg tjekkede ikke linket.

Men altså, jeg har brugt safety 5 i ca 2 år og er som sagt helt vildt glad for den.

Den kan jo købes mange steder efterhånden.

Ved at matas har dem og helsebixen.dk :)

Så må jeg lige tjekke den ud :-) lyder meget godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se at det her er en ældre tråd, men hvis nogen som jeg kommer forbi her efterfølgende vil jeg bare lige komme med lidt info. Den 5 days deo der er linket til og snakket om her inden mit indlæg, den indeholder også aluminium! Så hvis man vil undgå aluminium så er den ikke det rette valg. Så vidt jeg ved er alle krystal deodoranter baseret på aluminium. Den der er i hvert fald, ligesom alle andre krystaldeoer jeg har mødt. Som andre har skrevet tidligere så er alle antiperspirant deoer baseret på aluminium, for det er aluminiumen der giver den antiperspirante virkning.

Jeg har en overgang lavet min egen deo af natron og kokosolie. Der er et hav af opskrifter på det på nettet. Jeg skal have lavet en bøtte mere. Det virker ikke som deo med aluminium, det er der vidst intet der gør. Men det virker bedre end købe deo uden aluminium. I hvert fald det jeg har prøvet. Så giv det et forsøg, det er nemt at lave, man skal bare vænne sig til at det ikke stopper sveden men kun stopper lugten.

Vær OBS på at mærkede produkter som jo normalt giver sikkerhed ikke garanterer deo uden aluminium. Så læs alt med småt før I køber, hvis I vil være sikre på om der er alu i eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER