LOP32

Positiv ægløsningstest på testdagen

9 indlæg i dette emne

Hej alle der arbejder på projekt baby :P Jeg er meget forvirret lige nu. Sagen er den at jeg de seneste 3 mdr. har taget ægløsningstest for at fastslå mit ægløsningstidspunkt. Det har primært ligget på dag 13-14 stk. i cyklus og præcis 14 dage herefter er menstruationen kommet. Det skulle efter sigende betyde at man har en sund cyklus :) Siden 5 dage efter ægløsning (som lå for 14 dage siden i dag) har jeg haft tiltagende ømme bryster og brystvorter. I går (dagen før min testdag) fik jeg taget en g-test ved lægen i en anden forbindelse, som var negativ. I følge sekretæren var dette forventeligt, da jeg ikke var gået over tid. Jeg har de seneste 1½ uge haft en let stikkende fornemmelse i højre siden af underlivet - en dag føltes det som en form for puls. Jeg tænkte derfor om det kunne være ægløsning igen, så tog en ægløsningstest i går: bragende positiv :huh I dag hvor det egentlig er testdag har jeg en murrende fornemmelse i maven som er let tiltagende og føler helt klart at menstruationen er lige på trapperne. Jeg prøvede dog igen at tage en ægløsningstest: Igen helt positiv :huh Jeg vil købe en g-test i dag og se hvad den siger en af dagene. Men til mit spørgsmål... Hvis man skal kunne bruge ægløsningsteste til noget som helst, så bør de da kun slå ud når der reelt er en ægløsning? Jeg er 99,999 % sikker på at jeg ikke har ægløsning igen nu - jeg har jo menstruationssmerter og den skulle egentlig komme i dag. Kan det være at jeg er gravid, selvom testen ved lægen jo var negativ? Er der nogle der har prøvet det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest: testen viser dit niveau af LH i urinen og er derfor en indikator for ÆL. :)

Altså der sker jo en drastisk stigning i LH lige før og under ægløsningen, og bliver ægget ikke befrugtet, og der derfor ikke dannes HCG, så falder både niveauerne af LH, FSH og progesteron drastisk igen. Hvis man derimod bliver gravid, sker faldet i hormonniveauet ikke så drastisk. Det er et stykke tid siden jeg har læst på fertilitet og hormoner, så du må ikke hænge mig op på det, men jeg er ret sikker på at ens niveau af LH og FSH kan være ret så højt de første uger af graviditeten og dermed kunne man i realiteten få en pos. æl test. Prøv igen med ny gt om et par dage. Hvis den stadig er neg. og din æl test stadig er pos. så synes jeg du skulle snakke med din læge om at få taget nogle blodprøver så dit hormonbillede kan blive udredt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det uddybende svar :) Jeg har i dag taget en G-test som blev positiv med det samme :D Nu er det kun den murrende mens lign fornemmelse og periodevise beige farvede udflåd, der panikken mig lidt :( Vil jo gerne holde på den lille spire.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke! :loveshower

Den murrende fornemmelse er meget normal! Bare rolig. Det samme er en smule blødning - det behøver ikke betyde noget. Jeg krydser for at den bliver siddende :kram2 :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen stort tillykke da :loveshower :balloon

Nu har jeg endnu ikke selv prøvet at blive gravid, men de murrende mens-smerter og øget udflåd af forskellig farve og konsistens virker næsten til at være obligatoriske i starten af 1. trimester :P

Jeg håber alt kommer til at gå godt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det uddybende svar :) Jeg har i dag taget en G-test som blev positiv med det samme :D Nu er det kun den murrende mens lign fornemmelse og periodevise beige farvede udflåd, der panikken mig lidt :( Vil jo gerne holde på den lille spire.

Stort tillykke :yay Har også hørt murrende fornemmelse, og let farvet udflåd er helt normalt i starten :) Håber du får en dejlig graviditet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste kan lave en positiv ÆL-test når de er gravide ;)

Tillykke! :glad Og de murrende fornemmelser er helt normale :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak allesammen :) Har idag haft en smule rødt blod på toiletpapiret til morgen - ikke noget siden. Har virkelig spekuleret som en gal over det idag. Panikkede fuldstændig da jeg opdagede det :( Har slet ikke haft smerter, kun få stik ved skambenet, så håber jeg slipper med forskrækkelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER