MaBa

Ondt i fingre og fødder.. Andre?

16 indlæg i dette emne

Jeg har gradvist fået mere og mere ondt i mine fingre de sidste par dage, og også mine fødder. Hvis de ikke har været i bevægelse i et stykke tid, gør de mega ondt, og specielt om morgenen.

Her til morgen kunne jeg slet ikke lukke håndfladen sammen. :(

Er der nogle af jer andre der har oplevet/oplever det?

Mine tanker går på væske, men synes ikke rigtig at mine fingre ser synderligt hævede ud..

Meget mystisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

MIne fødder gør voldsomt ondt... men der går heller ikke en time - så ligner de "shrek" fødder som min bror så pænt siger.. :(

Opad i benene - lægmuskler mv. syntes jeg ikke jeg har kunnet se har været hevet - men de er også enormt ømme.

Mine hænder er som du beskriver også en gang imellem "svære og få gang i". Specielt hvis jeg forsøger og bøje fingrene lige nu - så er de ømme. Og hvis jeg har siddet i sofaen lidt tid og så vil tage fjernbetjeningen - gør det ondt og gribe efter den. Men lige i hænderne kan jeg ikke se de er hævet.

Så gætter på du også er ramt af væsken... Hurra for den forsvinder igen... Glæder mig ihvertfald til og kunne passe andet end det par grimme sandaler jeg render rundt i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIne fødder gør voldsomt ondt... men der går heller ikke en time - så ligner de "shrek" fødder som min bror så pænt siger.. :(

Opad i benene - lægmuskler mv. syntes jeg ikke jeg har kunnet se har været hevet - men de er også enormt ømme.

Mine hænder er som du beskriver også en gang imellem "svære og få gang i". Specielt hvis jeg forsøger og bøje fingrene lige nu - så er de ømme. Og hvis jeg har siddet i sofaen lidt tid og så vil tage fjernbetjeningen - gør det ondt og gribe efter den. Men lige i hænderne kan jeg ikke se de er hævet.

Så gætter på du også er ramt af væsken... Hurra for den forsvinder igen... Glæder mig ihvertfald til og kunne passe andet end det par grimme sandaler jeg render rundt i...

Mine fødder hæver op sådan i løbet af dagen, men heldigvis ikke i "Shrek-stil" som dine. Øv, hvor må det være træls for dig, at de hæver så voldsomt :(

Det med fingrene passer fuldstændig med det du også oplever. Men ja, ingen hævelse som sådan at se. Jeg må indrømme, at jeg efterhånden længes meget efter at komme af med mavsen og alle de gener. Det er frustrerende når man bare ikke fungerer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sådan lidt på skift meget ondt (som i MEGET ondt) i mine led - typisk højre knæ og mine håndled. Min læge siger, der står lidt væske derinde og sikkert også nogle affaldsstoffer. Hun siger, jeg skal komme igen, hvis de bliver røde og varme - men det lader det nu ikke til. Men det er det samme som hos dig - de gør klart mest ondt om morgenen (som i at det her til morgen var en kæmpe anstrengelse at tage min morgenkåbe ned af den krog den hænger på..) Mine fingre føles også meget spændte. Jeg ved ikke, om det er det samme du oplever, men væske kan altså gøre mange mærkelige ting.

Og ja! Jeg vil også snart have pæne sko på igen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sådan lidt på skift meget ondt (som i MEGET ondt) i mine led - typisk højre knæ og mine håndled. Min læge siger, der står lidt væske derinde og sikkert også nogle affaldsstoffer. Hun siger, jeg skal komme igen, hvis de bliver røde og varme - men det lader det nu ikke til. Men det er det samme som hos dig - de gør klart mest ondt om morgenen (som i at det her til morgen var en kæmpe anstrengelse at tage min morgenkåbe ned af den krog den hænger på..) Mine fingre føles også meget spændte. Jeg ved ikke, om det er det samme du oplever, men væske kan altså gøre mange mærkelige ting.

Og ja! Jeg vil også snart have pæne sko på igen!!

Årh, du lyder også bare til at være møg-besværet.,

Forhåbentlig varer det ikke længe endnu, før det er overstået med alle de gener.

Skal vi ikk' bare satse på, at vores babyer melder ankomst et par uger før termin? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her lider jeg heldigvis ikke af det - men det lyder som væske.. Øv! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gradvist fået mere og mere ondt i mine fingre de sidste par dage, og også mine fødder. Hvis de ikke har været i bevægelse i et stykke tid, gør de mega ondt, og specielt om morgenen.

Her til morgen kunne jeg slet ikke lukke håndfladen sammen. :(

Er der nogle af jer andre der har oplevet/oplever det?

Mine tanker går på væske, men synes ikke rigtig at mine fingre ser synderligt hævede ud..

Meget mystisk..

Nøjagtig sådan har jeg det også. Var hos lægen i mandags hvor jeg lige spurgte til det når nu jeg var der.

Det ér pga væske, også selvom det ikke lige set sådan ud.

Drik masser af vand, sørg for at lave venepumpeøvelser, hæv evt fodenden af sengen og få bevæget fingrene godt. Nogle mener også at det kan skyldes vitaminmangel, så husk at tage jeres multivitaminpille også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, du lyder også bare til at være møg-besværet.,

Forhåbentlig varer det ikke længe endnu, før det er overstået med alle de gener.

Skal vi ikk' bare satse på, at vores babyer melder ankomst et par uger før termin? :)

Deal! Jeg synes f.eks. 30.09.2013 er en rigtig pæn dato, og min mand hepper på sådan 18./19, september, for så slipper han for at lave et oplæg for direktionen på arbejdet. Jeg synes, der er MANGE grunde til, at vi ikke behøver at vente helt til oktober!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøjagtig sådan har jeg det også. Var hos lægen i mandags hvor jeg lige spurgte til det når nu jeg var der.

Det ér pga væske, også selvom det ikke lige set sådan ud.

Drik masser af vand, sørg for at lave venepumpeøvelser, hæv evt fodenden af sengen og få bevæget fingrene godt. Nogle mener også at det kan skyldes vitaminmangel, så husk at tage jeres multivitaminpille også.

Okay, så det ér altså væske. Øv altså!

Jeg vil forsøge mig med nogle af de råd du giver. Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Deal! Jeg synes f.eks. 30.09.2013 er en rigtig pæn dato, og min mand hepper på sådan 18./19, september, for så slipper han for at lave et oplæg for direktionen på arbejdet. Jeg synes, der er MANGE grunde til, at vi ikke behøver at vente helt til oktober!

:lol Det kunne da være super, hvis din mand slipper for at lave oplæg!

Jeg gad godt, at jeg var liiidt længere henne, så jeg kunne heppe på 7/9-13. Dét kunne være lidt sjovt.

Eller måske 08/09-13 da Magnus er fra 13/01-08 så det kunne da være meget fint.

Men 13/09-13 er vist mere realistisk, så er jeg 37+. (Ja, tallet 13 er slet ikke så uhyggeligt længere ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol Det kunne da være super, hvis din mand slipper for at lave oplæg!

Jeg gad godt, at jeg var liiidt længere henne, så jeg kunne heppe på 7/9-13. Dét kunne være lidt sjovt.

Eller måske 08/09-13 da Magnus er fra 13/01-08 så det kunne da være meget fint.

Men 13/09-13 er vist mere realistisk, så er jeg 37+. (Ja, tallet 13 er slet ikke så uhyggeligt længere ;) )

jA, 7.9.13 kunne være sjovt! Men der er jeg kune 36+0, så.... 8/9 er da en rigtig god dato! :) Hvem er det i øvrigt der har bestemt, at man ikke selv kan beslutte datoen!? Not cool! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jA, 7.9.13 kunne være sjovt! Men der er jeg kune 36+0, så.... 8/9 er da en rigtig god dato! :) Hvem er det i øvrigt der har bestemt, at man ikke selv kan beslutte datoen!? Not cool! ;)

Jeg er kun 36+2 den 7/9, så ja, det er liige lidt for tidligt. Skal lige forbi 37+0, og så kan lillesøster godt finde exit!

Helt enig - NOT cool at man ikk' selv kan vælge dato! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke sige jeg har ondt i mine fingre, men jeg kan mærke på hænder og fødder at ledene bliver væskefyldt, så er det sværere at bruge dem, til de falder igen :huh og når fødderne hæver, strammer sandalerne en smule og jeg ved jeg skal have lavet øvelser for benene og have dem hævet, for at mindske ricikoen for kramper om natten :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Deal! Jeg synes f.eks. 30.09.2013 er en rigtig pæn dato, og min mand hepper på sådan 18./19, september, for så slipper han for at lave et oplæg for direktionen på arbejdet. Jeg synes, der er MANGE grunde til, at vi ikke behøver at vente helt til oktober!

Jeg er slet ikke klar til at hun kommer nu, jo jo kroppen er pga, træthed og belastnigen i bækkenet, men vi knockler for at få tingene klar... som minimum sengen :huh

Endnu en af ulemperne ved, at jeg har haft så langt og vi kun har kunne købe babyting, når jeg har været på weekend i nord :unsure

Så nu sorterer, vasker og smider jeg ud på livet løs, de perioder jeg ikke har ondt og må holde pause :huh

Vi skal have samlet babysengen og rykket rundt i soveværelset i næste weekend, for denne weekend er jeg i København til jordmoder, ikke at min krop syntes det er fedt med den lange tur frem og tilbage...

Så det bliver fedt når jeg flytter derop lige om lidt og får jordmoder deroppe i stedet :)

og så lige den sidebemærkning, at jeg ææææælsker når hun møver rundt derinde og maven hopper rundt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den sidste uges tid vågnet op med ømme led i især venstre hånd og især i lillefingeren, som også ser hævet ud nogle gange, og som føles mærkelig når jeg bøjer den - men det forsvinder i løbet af morgenen. Men ja det er nok væske. Har også lidt væske i ben og fødder men ikke alarmerende. Synes også at nogle gange når jeg går, så er det som om, jeg kan mærke nerverne i mine fødder. Det er ret ubehageligt. Noget I andre kender til? Er det mon også pga. væske eller de ekstra kg.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåå, der var allerede en tråd om dette, jeg er jo bare lidt bagefter de fleste af jer. Men kan så konstatere at jeg nok også er ramt af vand i kroppen selvom jeg ikke umiddelbart kan se det. Egentlig er jeg glad for det, det betyder da at nogle af mine mange ekstra kilo forsvinder lidt lettere ;) meeen, det er godt nok lang tid til slutningen af oktober nu!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER