Robinson

Pusleplads...

28 indlæg i dette emne

Vi er kommet i en mindre debat herhjemme ang. hvor vi skal have pusleplads!

Vi bor i hus og har et stort babyværelse og badeværelse oven på og badeværelse nedenunder!...

Først var planen at vi skulle have pusleplads på bordet på badeværelset oven på, fordi det er ved siden af babys værelse og soveværelset... men nu er jeg kommet i tvivl!?

Mest fordi jeg har set min veninde skifte hendes søn en del gange nu! Og for hulan hvor skifter hun tit tøj på lille manden, da han enten tisser eller andet mens hun skifter...

Hvor har i andre haft pusleplads og hvad er erfaringerne?

Jeg har prøvet at se på fordele og ulemper begge steder!

Badeværelse!

Fordele: rindende vand og nemmere hvis han tisser ud over det hele når bleen kommer af

Ulemper: vi har kun en skuffe under puslepladsen hvor vi kan have lidt bleer, body'er osv, så syntes det er svært da man så ikke bare kan skifte tøj uden at vi skal have ham på armen med bar mås og ind efter tøj på værelset...

Værelset!

Fordele: masser af plads til div. ting/tøj i kommoden under puslepuden, flere muligheder for at hænge søde ting op til at kigge på da der er en væg ved den ene side og vi holder alt pusleri til et sted i huset

Ulemper: huske at hente vand på badeværelset hver gang (evt. vådservietter liggende) og mere svineri hvis han strinter når han får bleen af..

Fandt en gammel tråd hvor håndvask var højt prioteret, og derfor blev det anbefalet at have ham på badeværelset... vores "problem" er så at det er to seperate sektioner vi har på badeværelset.. så jeg vil alligevel skulle lægge ham fra mig på gulvet eller andet sted for at vaske hænder!? (syntes at 40 cm er for langt at gå fra ham for at vaske hænder)...

SÅ her tænker jeg at det er lige så nemt på værelset med en vådserviet og en håndsprit hvis nødvendigt... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har pusleplads på værelset. Jeg har bare taget en skål med vand med ind om morgenen, og den har jeg så brugt hele dagen.

Nu har jeg så bare vådservietter liggende, det er så dejligt nemt :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der hvor vi boede før, hvor Lasse var nyfødt, der havde vi pusleplads på værelset. Vi brugte en termokande og hældte vand i den. På den måde ku vi ha 3-4 bleskift, hvor det var lige ved hånden ellers havde vi også vådservietter.

Nu er vi flyttet og der passede det bedre med pusleplads på badeværelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte på, om det kunne være en løsning at have noget ekstra "hyldeplads" på badeværelset - hvis der ellers er plads. Måske sådan noget her http://www.ikea.com/dk/da/store/taastrup/offers - eller noget i den stil. Så kunne der måske være plads til noget tøj, så I kom ud over det problem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det bliver lidt noget rod med hylder på badeværelset! :) men det er nok bare mig der er for perfektionistisk.. hehe

det var da en god idé med termokanden ... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må dit barn blive vasket med vådservietter? Det må vores gerne så vi har ikke stor-savnet vand ved puslebordet, hvis jeg fik noget på fingrene har jeg fjernet det med en vådserviet + håndsprit og så vasket hænder efter hun havde fået tøj på. Og vi har været rigtig glade for at have tøj ved puslebordet.

Men alt er jo en vane, hvis i vælger rindende vand har højst prioritet, så lærer i jo hurtigt lige at tage lidt ekstra tøj med på vejen/finder plads til lidt tøj på badeværelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er helt rigtig TiaK :) det er jo lidt et prioterings spørgsmål :)

Jeg har det fint med vådservietter... tænker kun på økonomien og hvad en vådserviet koster vs. en kvart skumvaskeklud :P

Men jeg tænker lidt måske vand i termokande om dagen og vådservietter om natten, når man ikke gider bøvle med vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er helt rigtig TiaK :) det er jo lidt et prioterings spørgsmål :)

Jeg har det fint med vådservietter... tænker kun på økonomien og hvad en vådserviet koster vs. en kvart skumvaskeklud :P

Men jeg tænker lidt måske vand i termokande om dagen og vådservietter om natten, når man ikke gider bøvle med vand :)

Uden at jeg vil skrive under på det, så mener jeg det er ca samme pris. Det kommer selvfølgelig an på om man klipper skumkludene over og om man bruger lige mange styk af hver.

Vi bruger budget's vårdservietter, de scorede ok højt i TÆNKs test, jeg synes de er tilpas våde og nemme at genlukke/holde de ubrugte servietter våde. Og så koster en pakke under en ti'er :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da dejligt at vide :)

Tænker at vi finder den rigtige løsning efterhånden som tiden skrider frem... vi kan jo altid flytte rundt på det ved behov!! :) Vi skal have kommode på værelset uanset hvad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt badeværelset, og de vi kender er ret misundelige over at vi har muligheden. Særligt af hensyn til lugten, synes egentlig det er synd, hvis babyerne skal sove i en dunst fra bæ. Men måske er jeg bare sart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pusleplads på værelset. Jeg har bare taget en skål med vand med ind om morgenen, og den har jeg så brugt hele dagen.

Nu har jeg så bare vådservietter liggende, det er så dejligt nemt :badgirl

Vi har helt det samme. Hvis vi "bare" skifter en tisseble, så har vi sprittet hænderne bagefter (medmindre hun har tisset udover det hele, og man har fået tis på hænderne) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke pusleplads på badeværelset - der er ikke plads. Vi bruger altid vådservietter, synes de er så gode og hendes numse er så fin og aldrig rød. Har en håndsprit stående :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt badeværelset, og de vi kender er ret misundelige over at vi har muligheden. Særligt af hensyn til lugten, synes egentlig det er synd, hvis babyerne skal sove i en dunst fra bæ. Men måske er jeg bare sart ;)

Men du vil gerne selv lugte til bæ og byde dine gæster det samme, når de er på wc hjemme ved dig?

Herhjemme ryger en bæ-ble direkte ud i den store skraldespand udenfor, så jeg må være uber-sart! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu pusler vi i soveværelset. Skifter pose i skraldespanden hver dag og den lugter altså ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu pusler vi i soveværelset. Skifter pose i skraldespanden hver dag og den lugter altså ikke ;)

Jeg synes heller ikke, at det lugter - men jeg er bange for, at det kun varer så længe baby er rent brystbarn...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes heller ikke, at det lugter - men jeg er bange for, at det kun varer så længe baby er rent brystbarn...;-)

Det er kun så længe de kun får bryst ;) :D

Vi smider lortebleerne direkte i skakten. Det gjorde vi ikke, da han kun blev ammet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige til det med lugten: Vi bruger ble spanden fra babysam, og vi har ingen lugtgener - jo LIGE når man åbner den, men så snart den er lukket er det væk igen :) Nu er vi sådan nogen, som lufte ud, så selvom om natten åbner jeg bare vinduet hvis jeg synes lugten hænger lidt ved :) Det er dog kun ved ekstreme bæ-eksplosioner den har g jort det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke pusleplads på badeværelset - der er ikke plads. Vi bruger altid vådservietter, synes de er så gode og hendes numse er så fin og aldrig rød. Har en håndsprit stående :)

Det samme her. Ingen rød numse, og så er det altså bare nemmere med vådservietter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har pusleplads på værelset, da vi ikke har plads på badeværelset. og det fungere super fint.. vi bruger vådservietter til ble skift... det er kun om morgenen at vi bruger en vaskeklud og den vrider jeg op i varmt vand inden vi går ind og får tøj på og så fungere det fint... og så har vi blespanden(den fra babysam) stående på badeværelset og det fungere også.. der er ingen lugtgener eller noget....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI har pusleplads på badeværelset, så har vi købt en lille reol til at have tøj og bodyer i derinde. Det er kun et enkelt sæt der ligger der i. Når Ida så har fået det sæt på, så tager jeg ida på armen og henter et nyt sæt og ligger i reolen. Inden vi laver andet. Så der altid er et sæt som minimum på badeværelset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men du vil gerne selv lugte til bæ og byde dine gæster det samme, når de er på wc hjemme ved dig?

Herhjemme ryger en bæ-ble direkte ud i den store skraldespand udenfor, så jeg må være uber-sart! :D

Nu sagde jeg ikke noget om, at vi ikke ville smide bleerne ud. Desuden har vi virkelig effektiv udsugning på badeværelset og aldrig lugtgener fra os selv derude - så nej, det vil jeg ikke byde mine gæster.

Mht. til lugt, så er jeg klar over, at det først rigtigt lugter, når amningen/flasken stopper, men det er immervæk også den største del af barnets bletid. Mine børn skal i hvert fald ikke ammes til de er tre.

Kan godt se, at hvis ikke man har plads, så kan værelset da være en okay løsning. Men ærlig talt synes jeg, man bør holde lugt og bakterier på badeværelset, hvor de i min optik hører til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville have foretrukket badeværelset, men der har vi ikke plads, så det giver sig selv hos os. Når det så er sådan, så fungerer det foreløbig fint med puslereol på værelset:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden jeg fødte fik vi et puslebord som står på hendes værelse, men da hun blev født flyttede vi puslehynden ud på bordet på badeværelset, da det var nemmere med vand og så fordi jeg ikke ville have afføring i hele værelset.. Så har vi bare taget en klodskasse og sat ind i et skab på badeværelset med lidt tøj i, som jeg fylder op ind i mellem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. plads til tøjet, så har jeg sjældent ekstra tøj liggende på puslebordet på badeværelset, da vi ikke rigtig har plads til det, men det er heller ikke noget problem, og jeg har aldrig savnet det.

Hvis jeg ved på forhånd, at der skal skiftes tøj v/bleskift, går jeg bare forbi værelset først, og ellers så får hun jo bleen på på puslebordet, så det er ikke "med numsen bar", som een vist skrev, at man går ind på værelset og skifter tøj. Mens jeg lige finder noget tøj, kan hun sagtens lege lidt på gulvet bare i ble - i hvert tifælde på denne her årstid :)

Vådservietter til daglig brug er no-go hos mig, så jeg ville have puslebordet på badeværelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det dilemma stod jeg også i.. Så vi har pusleplads begge steder :blush jeg vil ikke rende ned at trapper med ham om natten for at skifte og jeg gider ikke gå ovenpå så mange gange i løbet af dagen når han skal skiftes. Længe leve dovenskaben :blush :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER