Guest

Det der øjenbetændelse..?

8 indlæg i dette emne

Mie vågnede med pus i øjet fra middagsluren, så jeg spurgte lægen til 1 års undersøgelsen om det var øjenbetændelse og hun svarede at det er en smule øjenbetændelse, men så længe det hvide i øjnene ikke er blodsprængt, så behandler man ikke! Hmm... Men hun må vel ikke komme i DP? Og hvad kan jeg SÅ gøre?

Jeg har en recept til creme til øjenbetændelse, hvis det nu udvikler sig, men vil jo ikke behandle hvis det forsvinder af sig selv!

Gode råd modtages gerne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder mærkeligt.

Vores læge har den klare holdning, at bare der er den mindste smule øjenbetændelse så skal det behandles. Vi får selv en recept på 2 gange øjendråber, så har vi en ekstra, til hvis det skulle komme i weekenden.

Øjenbetændelse smitter bare så afsindigt meget :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores læge sagde at der ska behandles, når der er det mindste. Det gælder uanset om øjet er rødt eller ej.

Her i kommunen må børnene ikke komme i dp før de har været i behandling i min. 2 dage. På 3. Dag må de gerne komme afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er næsten væk :o det så rigtig slemt ud i nat, men imorges var det helt indtørret og der er ikke kommet noget siden. Jeg er spændt her efter luren. Anders henter det der creme efter arbejde i dag, så har vi det.

Hvis der ikke er noget efter luren har jeg ingen skrubler med at sende hende afsted imorgen. I dag er hun vaccine ramt, så det blev ikke noget "problem" i forhold til DP, da jeg alligevel holder hende hjemme :) så må vi se imorgen. Er hun frisk kan hun komme afsted, ellers hygger vi bare herhjemme igen. (5 dage med min lille stjerne er da ikke så ringe :biglove :badgirl )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øjenbetændelse er i de fleste tilfælde ikke værre end almindelig forkølelse. Retningslinjene for behandling af øjenbetændelse er lavet om inden for et års tid. Der gives ikke længere antibiotika medmindre det er meget slemt og øjnene skal tørres ofte for snask og er helt rødt. Antibiotikaen ophober sig i børnene og gør bakterierne resistente.

Så vidt jeg ved må institutioner og DP ikke afvise børn m øjenbetændelse, medmindre det er meget slemt.

Når jeg lige er på en ordentlig computer og ikke mobil, skal jeg prøve at finde SST's retningslinjer vedr. øjenbetændelse. Det er dem DP og institutioner skal følge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Men hvem diffinere hvad slem øjenbætendelse er. DP/ BH eller mor?

Jeg ville blive ret vred/ nok mærmere irreteret hvis mit barn blev smittet med øjenbætendelse fordi andre havde vurderet at deres barns betændelse ikke var slemt og aflevere deres barn.

Undskyld Majs, kunne det tænkes at det var en stoppet tårekanal, det har ved mine børn også givet en smule puds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes faktisk SST har sat nogle fine retningslinier op, der er nemme at læse. Så det foregår vel i samråd m DP eller vuggestue. Ligesom hvis børnene er snottede eller lignende. Nu er det jo sådan at øjenbetændelsesnot er at sammenligne forkølelsessnot og snot er vel også surt at blive smittet med.

Jeg er opmærksom på dette, da jeg har en bekendt, der havde barnet til læge med øjenbetændelse og de blev sendt hjem og i institution uden behandling pga overståede fra SST.

Syntes faktisk det er langt mere alvorligt at små børn får smurt antibiotika i øjnene uden grund, som derefter ophober sig i kroppen og er med til at gøre bakterier resistente. SST laver ikke vejledninger uden grundlag.

Men det er vel op til Maj eller hvem der nu har barn med øjenbetændelse, hvad de vil gøre. Syntes sådan set bare at SST's retningslinier er gode at være bekendt med. Maj satte jo spørgsmålstegn ved om hendes pige måtte komme i DP, det er bare det jeg opklarer med at gøre opmærksom på SST's anbefalinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER