Guest MM91

Det man ikke må, eller må man?

20 indlæg i dette emne

Hej:)

Sikke stille denne gruppe er. Hvordan har i det?:)

Tænkte på de forskellige ting som mange siger man ikke må under graviditet - fx hårfarvning, make-up, tattoovering, male osv .

Og ved nogen om det at få lavet gele eller akryl negle også hører dertil ?

Og hvad er jeres syn på det?

Min læge sagde ingen tattooveringer men ellers lev som du plejer .

Og som jeg plejer er alle de ting jeg remsede op :)

Men siden den store nyhed har jeg ikke gjort noget af det, kun brugt make up .

Hvordan ser i på det - har jeres læger sagt noget osv ?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med graviditeten :)

Der er helt sikkert mange BK-piger der gerne vil svare på dit spørgsmål, men jeg lavede lige en hurtig søgning, da jeg ved emnet har været oppe mange gange :)

Jeg fandt denne: http://www.babyklar.dk/forum/2982/alt-det-man-ikke-ma.html/page__view__findpost__p__53547

Ellers prøv selv at søge lidt rundt - der ligger allerede mange god tråde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har farvet mit hår hos frisøren for 2 uger siden ca ... Striber ...

Og bruger stadig neglelak og make up...

Men tatoveringerne holder jeg lige pause med :) ..

Parfume synes jeg ikke lugter godt lige pt så det er bare Roll ón :) ...

Er ret doven for tiden :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for linket:)

Dejligt at høre at folk ikke dropper alle de ting fuldstændig.

Jeg må nok også snart et smut til frisøren til farve og også få en opfyldning på neglene :) ville ikke kunne klare at droppe at gøre noget ud af mig selv mere:)

Jeg er også doven og dvask. Håber det går væk snart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En bekendt jeg har hun blev tusset og fik lavet negle øjnvipper og hår ... Det er ikke sket noget men alligevel ... Man kan vist på noget farve til håret som er beregnet til gravide ... Men havde en udgroning på 15 cm ved ikke hvad jeg lignede ...

Men ellers prøv at læs lidt på nettet .. :) bare Google

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov og hun fik også lavet læber .... Ved nu ikke hvor sundt det er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Det er nok også ret forskelligt.. Men tror det kommer mere og mere frem med ting man ikke må. Min mor havde aldrig hørt noget om at hårfarve og make up skulle være skadeligt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke hverken farve hår, få lavet tatoveringer eller bruge en hel masse makeup under graviditet. Jeg bruger makeup, men det er uden parabener og parfume.

Jeg har heller ikke malet under graviditeten.

Jeg har fået lavet gelénegle 3 gange, og det er med maske på, når de bliver filet. Støvet er pisse giftigt.

Der er vildt mange kemikalier i alt det skønhedstamtam, så efter min mening skal man sortere kraftigt i det. Ikke dermed sagt at man ikke kan gøre noget ud af sig selv, men man kan prioritere.

EDIT: Se evt http://klartilstorken.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager det ret seriøst, det man ikke må.

Tænker over hvad og hvor meget fisk jeg spiser, hvor meget kaffe jeg drikker. Farver på ingen måde hår, bruger ikke neglelak, minimal make up. Nye tatoveringer er ikke lige på tegnebrædtet. Smager ikke på det der ligner alkohol. Kød der er for rødt holder jeg mig fra, ligesom kattebakken er mandens tjans de næste 6 en halv måned :)

Når jeg VED baby ikke har godt af de ting, kan jeg altså godt undvære dem i sølle 9 måneder - det er min holdning :)

Men ellers lever jeg som jeg plejer synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med maling har jeg ikke hørt om :/ ?? Eller katte Bakken ? Hvad er der farligt der :)??

Fik en side hos lægen www.sst.dk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med maling har jeg ikke hørt om :/ ?? Eller katte Bakken ? Hvad er der farligt der :)??

Fik en side hos lægen www.sst.dk :)

Kattebakken er noget med toxoplasmose - den samme sygdom der gør, at du ikke skal spise rødt kød. http://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksikon/T/Toxoplasmose.aspx

Maling indeholder en masse giftstoffer... Jeg har sakset det her fra forbrugerkemi.dk:

"Når penslen svinges, afdamper der kemikalier. Maling og lak tørrer nemlig ved en kombination af fordampning og hærdning. Derfor skal nogle af stofferne i produkterne være flygtige, dvs. at de kan fordampe. Også under hærdningen, hvor malingen reagerer med luftens ilt, bliver der frigivet stoffer til luften. Begge processer kan i princippet vare ved i uger, efter der er malet eller lakeret. Men langt den største fordampning sker lige efter og i dagene efter påføringen.

Kemikalierne som afdamper, kan være problematiske for sundheden. Især produkter med organiske opløsningsmidler kan give svimmelhed, hovedpine og luftvejsirritation og i ekstreme tilfælde skader på lever, nyrer og hjerne. Derfor er et godt råd at vælge en vandbaseret maling eller lak. Men det er naturligvis også vigtigt, at produktet er velegnet til formålet.

Hærdningen går hurtigere ved højere temperaturer, og hvis der kommer meget luft til. Sommeren kan derfor være et godt tidspunkt at male, fordi luften er varm, men også fordi du kan holde døre og vinduer åbne. Miljøstyrelsen anbefaler, at du undgår at sove i malede rum, før malingen er hærdet. Det kan tage flere uger før lugten af maling helt forsvinder." http://www.forbrugerkemi.dk/test-og-rad/gor-det-selv/maling-og-lak-1/fakta-om-maling-og-lak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej og jeg står i kemikalier til hverdag på job:/ ... Syre osv... Må hellere droppe det rum ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej og jeg står i kemikalier til hverdag på job:/ ... Syre osv... Må hellere droppe det rum ....

Hvad arbejder du med?

Har din arbejdsplads ikke en politik for gravide?

Både på min nuværende og tidligere arbejdsplads må man ikke arbejde i laboratoriet som gravid, der skulle det meldes til nærmeste leder så snart man testede postivit, så man ikke blev udsat for giftige stoffer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke fortalt dem det endnu . Men arbejder med smykker ... Men det er kun når folk vil sælge deres smykker at vi skal putte dem i syre ... Og når de skal renses skal de i en slags væske hvor vi også har handsker på ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lever efter "alt med måde"-devisen.. Men nu farver jeg feks ikke mit hår til daglig, så det bliver nok heller ikke nødvendigt under graviditeten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er meget delte holdninger omkring hårfarvning.

Jeg spurgte min i. Øvrigt gravide frisør. Og hun siger, at hun trods graviditet stadig farver hår på folk. Så man kan jo vende den rundt og sige, at hvis frisøren rent faktisk kan få normle børn uden allergi, så er det ikke ligefrem dødbringende for fosteret at være med til fx to hårfarvninger under graviditeten.

Omvendt er det godt at leve med måde. Man behøver nok ikke eksperimentere med hårfarver og skifte farve hver 4. Uge. Og man kan jo vælge de mindst skadelige typer.

Jeg vil ikke helt undvære make-up, parfume og hårprodukter. For mig er en graviditet forbundet med at blive tyk om hofterne, hæve op i ansigtet og på armene med vand osv. Ømme fødder så de kedelige birkenstock sandaler bruges mest og stiletterne er sat i skammekrogen. Og når jeg skal se sådan ud, så VIL jeg simpelthen have pænt hår og pænt ansigt. Basta bum. Kvindeligheden behøver jo ikke gå fløjten 100 %. Min stakkels mand må da gerne have bare lidt at kigge på.

Løsningen for mig er at jeg vælger paraben frit, og at jeg har skiftet nogle af produkterne ud med svanemærkede produkter. Og at jeg køber nyt med omtanke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man farve hår EFTER man har født altså imens man ammer ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man farve hår EFTER man har født altså imens man ammer ???

Nope, det går lige i mælken :) men det er jo op til den enkelte om man vil følge foreskrifterne :)

Jeg har ikke fået farvet hår siden oktober 2011 :o pga graviditet, amning og nu en ny graviditet :) og jeg har det helt fint med at der går endnu et år eller mere før jeg kan få det farvet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak for svaret var lidt i tvivl nemlig :) .... Puha var det lyder som om der bliver noget at se til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak for svaret var lidt i tvivl nemlig :) .... Puha var det lyder som om der bliver noget at se til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER