Majer12

Navneinspiration

4 indlæg i dette emne

Vi vidste vi ventede en pige og havde snakket om navne før fødslen, men har ikke ville vælge det rigtige før hun var født. Det er tøs nummer tre, de to store hedder Freja og Sif. Vi havde snakket om at lillesøster skulle hedde Frigg, for at blive i den nordiske mytologi, men er bange for at navnet er for specielt og at hun måske vil blive drillet. What to do, alle spørger hvad hun skal hedde og vi er totalt i vildrede... Kan nogen herinde komme med de vise ord eller det rette navn??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige på besøg fra november/december.

Jeg synes Frigg er ret skønt og passer godt til søstrene :) Og så vil jeg sige, er det ikke navnet man bliver drillet med (og det kan man også blive drillet med, hvis flere hedder det samme), så er det kropsbygning, hobbyer, madpakken, udtale af et ord, at man er dygtig eller dårlig i skolen/fodboldklubben eller et eller andet helt syvende. Så vælg et navn, I elsker og så lær ungerne at forskellighed er både skønt og sundt, så går det nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest tillykke med lillesøster :)

Uha ja.. det er ikke nemt at vælge navne. Vi venter jo en baby nu her (termin 22. August) og kender ikke kønnet. Vi er nået frem til en fælles liste med navne en med pigenavne og en med drengenavne, men føler ikke helt, at det rigtige er der endnu. Men må nok se tiden an og se hvilken lille størrelse, som kigger ud i den store verden inden længe.

Til gengæld synes jeg Frigg er enormt fint og passer bestemt godt til jeres to store pigers navne. Jeg vil også sige, som AnnikaF, at der er så meget andet, som kan skyldes eventuelle drillerier end lige navnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak I to søde kvinder! Det varmer når I siger at det ikke er navnet der bliver mobbeemne. Da vi skulle vælge navn til nummer to, lå Sif jo bestemt heller ikke i top ti, men det behøver jo heller ikke være et total modenavn for så bliver man jo bare en i mængden af "Metter" eller William'er". Sif kan slet ikke hedde andet end Sif og jeg håber bestemt at det bliver sådan at lillesøster ikke kan hedde andet end Frigg :loveshower Majbrit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER