Majer12

Tudefjæs (en lang smøre)

5 indlæg i dette emne

Efter en god, hurtig og nem fødsel af en dejlig velskabt lillesøster for 9 dage siden, har jeg i dag måtte tude og føle mig vildt uduelig som mor. Jeg har egentlig følt mig vildt overskudsagtig som mor til tre skønne tøser, med en mand der først har barsel om 14 dage, har jeg alligevel fået tingene til at gå op i en højere enhed med aflevering og afhentning af de store, amning, hviletid til mor, tøjvask mm. I torsdags havde jeg besøg af SP og hun udviste bekymring over at lillesøster havde tabt sig 200g (FV 3720) og at hun ikke havde haft afføring siden søndag. Hun mente at hun også kunne være dehydreret og at jeg skulle begynde at eftermade med erstatning efter hver amning. Hun ville gerne have at jeg kontaktede hotline på barselsgangen om fredagen, så de kunne følge op på amning og afføring. Jeg følger SP og sygeplejerskens råd om amning og stimuli af lillesøsters mave. Dog siger hende fra hotline at jeg godt kan se det an indtil søndag med afføring, for der kan godt gå op til en uge. Her til morgen sad vi og spiste morgenmad og så siger min mand at jeg skal spørge om det kan være rigtigt at hun sover op til fem timer og så derfor skal vente tilsvarende tid mellem måltiderne. Jeg bliver helt slået ud, jeg gør jo bare det min datter ønsker. Jeg ammer når hun søger mit bryst, eftermader og nurser hende som jeg mener er rigtig, men han mener at jeg skal vække hende for at give hende mad for der må jo kun gå 3-4 timer imellem måltiderne. Jeg må indrømme at jeg lavede en Maude og gik i seng og TUDEDE! Han kom ikke en gang ind for at spørge til hvorfor jeg var ked af det og det gjorde mig bare endnu mere ked. Heldigvis har lillesøster nu haft afføring og er lige så tilfreds og nem som hun hele tiden har været og jeg er kommet ovenpå. Manden og de to store er kørt til fødselsdag og vi to hygger herhjemme. Jeg ved jeg har gjort og gør det rigtige, men alligevel stikker usikkerheden sit grimme fjæs frem og prøver at vælte mig. Nu må jeg bare afvente besøget af SP på tirsdag, så jeg kan se om det der ekstra amning og eftermadning har båret frugt. Tak fordi du gad at læse dette, havde brug for luft. :boo Majbrit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har termin med den første til november så har ikke rigtig nogle bevilgede ord at komme med, men synes da lige du skal have et stort kram! (Er på fra mobil, så smiley'en må man tænke sig til :) )

Er sikker på din lille pige har det godt! Så op med næbbet :)

PS stort tillykke med hende!

PPS synes Frigg er et fantastisk navn, der vil gå rigtig godt til Freja og Sif! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Selvfølgelig gør du det bedste for dit barn! Mon ikke enten SP eller dem fra barselsgangen havde nævnt at der højst må gå x antal timer mellem hver amning, hvis det var det, de var bekymrede for?

Har du fået snakket med din mand om, hvor ked af det du blev? Jeg er sikker på, det ikke har været hans mening. Mon ikke han har fået det råd af en kollega el.l., og derfor selv er blevet usikker?

Og så må jeg altså også lige sige, at hold da op, hvor er du sej, med alt det du klarer selv! Jeg håber, du også får tænkt på dig selv indimellem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan sørme godt forstå, du blev ked af det! Hvis det er nogen trøst, har jeg fået at vide af SP og JM at det der med, at de skal spise på slaget hver 3. time er gammeldags. Børn er forskellige og er sultne på forskelige tidspunkter. Nogle gange går der 5 timer nogle gange 2. Hvis der var en særlig grund til, det var vigtigt hun fik mad hver 3. time, havde du helt sikkert fået besked om det. Og din mand - ja, han har sikkert fået et nu lidt outdated råd fra en eller anden. (PS. Bortset fra det har mænd pligt til at se hvordan deres tudende koner har det - især når de lige har født! Basta!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan gå laaaang tid mellem afføring ved et ammebarn. Min den ældstes rekord var 21 dage.

Du gør det skidegodt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER