Barbamama

Er I begyndt at kigge efter uld?

290 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, er I begyndt at kigge efter uldtøj til efterår/vinter? :)

Er der evt nogen, der har fundet nogle gode tilbud, som de vil dele? :whistling Jeg leder og leder men synes ikke, at jeg finder noget i en prisklasse, hvor jeg kunne forestille mig at købe til en fast vintergarderobe :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er også begyndt at kigge. Håber Camilat har nogle kneb i ærmet ;) Ellers har jeg heldigvis lidt arve fra min søster.

Men mangler især huer (tynd og tyk) og strømpebukser/leggins. Tror jeg har bodyer nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder øje m Føtex og Bilka. Lige pludselig har de fået hjem også er der 25% på alt uld. Sidste år var det i september!

Skal både have undertøj til F og ny lillebror!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget med, at man kan faa en god pris hos Storchebarn.dk vhis man koeber en pakke - skriv da og spoerg Lena, som har butikken :-)

Det er fra IoBio og er uld/silke, I love it! Ogsaa uldheldragten til at sove ude i - den boede Noah i sidste aar og han skal have en igen i aar :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget med, at man kan faa en god pris hos Storchebarn.dk vhis man koeber en pakke - skriv da og spoerg Lena, som har butikken :-)

Det er fra IoBio og er uld/silke, I love it! Ogsaa uldheldragten til at sove ude i - den boede Noah i sidste aar og han skal have en igen i aar :biglove

Ja, jeg ELSKER også Silke Elia' uld/silke bodyer, som hun har brugt hele sommeren også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en der syr uldundertøj på fb. "Uld-undertøj til børn og voksne". Det er billigt, 100% uld, og i ok kvalitet. Købte lidt der til den store sidste år, og det har holdt fint. Jeg har dog hørt, at man skal holde sig fra det farvede, pga af ujævnheder.

Og ellers handler jeg hos Filiokus.dk vismaa.dk viable.dk koogko.dk og så kan man læne cosilana uld på amazon.de Man kan også være heldig at finde noget på "angebot" på nogle af de tyske hjemmesider.

Herhjemme er vi uld-fans- Vi har rigtig meget uld ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres links :balloons Jeg kan godt se, at mange steder har tilbud, men jeg synes egentlig at det er dyrt alligevel :unsure Altså bare i bodyer så kunne det da hurtigt løbe op i et par tusind kroner, bruger I andre godt nok så meget på undertøj? :unsure

Det kan da også være, at jeg bare har urealistiske forventninger til uldpriser :blush Havde bare håbet, at jeg kunne finde f.eks. bodyer i 50-75 krs prisklasser :unsure

Men jeg må lige holde øje med Føtex, de havde da egentlig fine bodyer sidste år, synes jeg :) Bilka plejer såvidt jeg ved kun at få uld/bomuld?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Kvickly? Der fandt vi nogle ok billige sidste år.

Plejer Joha ikk også ha noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Kvickly? Der fandt vi nogle ok billige sidste år.

Plejer Joha ikk også ha noget?

Men er det ikke kun uld/bomuld, de har i Kvickly? Jeg vil gerne have rent uld (eller allerhelst uld/silke, men det gør jeg mig ikke forhåbninger om at have råd til på vores budget <_<)

Joha har, men igen til ca 130 pr body, hvad jeg har set...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storchebarn har ærmeløse uld/silke bodyer til 145 med 10% rabat, hvis man køber ti... Det kunne jeg egentlig godt se for mig, da str hed 86/92 og jeg derfor tænker at de måske faktisk kunne holde et helt år, hvis vi passede godt på dem og måske supplerede med nogle billigere fra fx Føtex. Men manden var lige ved at dåne, da jeg fremlagde den tanke :( Han synes det er aaaaalt for dyrt, og mindede mig lige om hvor meget vores søde søn normalt grisser på sit tøj :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Disse er fra hende der laver dem på fb. Bodyer koster 75 kr stk og gamasher 65 kr stk.

XS9wtLR.png

0nXufJb.png

OyWnaNM.png

Du skal være meget heldig for at finde ren ubehandlet uld til 50-75 kr. Behandlet uld er lidt billigere. Feks dem fra Care (tror de blev købt af Celavi) Men ellers koster de lækre omkring de 150 kr/stk. Og man kan altså godt mærke forskel på feks Føtex og Engel uld ;)

Og jo, jeg er vist en af dem der har brugt flere tusinde på uld :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der er også tyske Hess Natur, som er øko og lækkert og ligger prismæssigt lige under Joha etc.

jeg tænker at kunne i ikke købe blandet, altså uld til når han skal sove udenfor og om natten og f.eks når han skal spise etc. give ham bomuld på der kan vaskes ved højere temp? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storchebarn har ærmeløse uld/silke bodyer til 145 med 10% rabat, hvis man køber ti... Det kunne jeg egentlig godt se for mig, da str hed 86/92 og jeg derfor tænker at de måske faktisk kunne holde et helt år, hvis vi passede godt på dem og måske supplerede med nogle billigere fra fx Føtex. Men manden var lige ved at dåne, da jeg fremlagde den tanke :( Han synes det er aaaaalt for dyrt, og mindede mig lige om hvor meget vores søde søn normalt grisser på sit tøj :P

Silke Elia har nu brugt den der hedder 62/68 i et halvt år efterhånden (den ærmeløse). Og jeg er så småt på vej til overveje at putte hende i str. 80 i normaltøj. De er smalle i modellen, men jeg har også en smal datter. Silke Elia' kusine, som er 4,5 mdr ældre bruger 74/80 med stofmås og hun er ca. 11 kg og 85cm +/-, str. 86 i normalt tøj efterhånden, men hun har vidst så småt kommet body forlængere i. Bare lige så du har lidt at sammenligne med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw jeg har kørt med kun 2 stk og det har fungeret fint her i foråret/sommeren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi klarede os med 2 kortaermede, 2 langaermede og to aermeloese bodyer fra vinter og til.... nu! Noah har sovet i de kortaermede hele sommeren, som det eneste, der har kunnet staa distanecn i den hede, vi har haft.

Det gode ved IoBio er, at der er to knapindstillinger, saa de holder virkelig laenge i str. De er tynde og laekre, saa de kan bruges langt hen i foraaret og som sagt om sommeren.

Som sagt, skriv til hende fra Storchebarn, saa kan hun maaske lave dig en pakkepris. Det er der i hvert fald mange, der snakker om paa slyngebarn.dk. Og det er ikke bare 10 %, saa vidt jeg husker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi klarede os med 2 kortaermede, 2 langaermede og to aermeloese bodyer fra vinter og til.... nu! Noah har sovet i de kortaermede hele sommeren, som det eneste, der har kunnet staa distanecn i den hede, vi har haft.

Det gode ved IoBio er, at der er to knapindstillinger, saa de holder virkelig laenge i str. De er tynde og laekre, saa de kan bruges langt hen i foraaret og som sagt om sommeren.

Som sagt, skriv til hende fra Storchebarn, saa kan hun maaske lave dig en pakkepris. Det er der i hvert fald mange, der snakker om paa slyngebarn.dk. Og det er ikke bare 10 %, saa vidt jeg husker.

Nemlig :glad

(og hurra for min søster der introducerede dem for mig, og som jeg kan arve af :rolleyes :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw jeg har kørt med kun 2 stk og det har fungeret fint her i foråret/sommeren :)

Hvordan fungerer det i praksis? :chin: hvor tit vasker du? (Og hvordan? :unsure)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan fungerer det i praksis? :chin: hvor tit vasker du? (Og hvordan? :unsure)

Uld er jo til en hvis grad selvrensende. Hun har som regel den på i flere dage i træk (med mindre den er blevet beskidt (sand ned af ryggen, hun ikke har haft andet tøj udover som her i sommers, solcreme) eller hun har svedt meget), og så skylder jeg den bare. Den tørrer meget hurtigt. Hvis den er beskidt kommer den en tur i maskine på uldprogram med specielt uldvaskemiddel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det at du bor? For je tænker om der kommer måske et Joha lagersalg inden vinter??? Jeg købte ihvertfald uld på Johas lagersalg til jeg mener 2 for 130 eller noget i den stil... Købte vidst 2 kortærmede og 2 langærmede... Det var ihvertfald forholdsvis billigt :-)

Uhh Joha lagersalg kunne være fedt :D Jeg bor i Aalborg - nogen der ved, om der er lagersalg der på et tidspunkt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay nu må jeg lige spørge... Uldbodyer bruges som undertøj? Vil det sige at vigga skal have sådan en på under sin normale body om vinteren?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay nu må jeg lige spørge... Uldbodyer bruges som undertøj? Vil det sige at vigga skal have sådan en på under sin normale body om vinteren?

Noah havde fast et lag udl/silke paa under sit almindelige toej i vinters. Dvs. i Danmark siger man alle maaneder med R i: september-april. Hernede siger jeg saa oktober-april. Men han har sovet i uld/silke hele sommeren, for det har holdt ham toer, selvom han har svedt.

 

post-2-0-88167500-1382514924_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres links :balloons Jeg kan godt se, at mange steder har tilbud, men jeg synes egentlig at det er dyrt alligevel :unsure Altså bare i bodyer så kunne det da hurtigt løbe op i et par tusind kroner, bruger I andre godt nok så meget på undertøj? :unsure

Det kan da også være, at jeg bare har urealistiske forventninger til uldpriser :blush Havde bare håbet, at jeg kunne finde f.eks. bodyer i 50-75 krs prisklasser :unsure

Men jeg må lige holde øje med Føtex, de havde da egentlig fine bodyer sidste år, synes jeg :) Bilka plejer såvidt jeg ved kun at få uld/bomuld?

Bilka har også ren uld!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay nu må jeg lige spørge... Uldbodyer bruges som undertøj? Vil det sige at vigga skal have sådan en på under sin normale body om vinteren?

F havde uld på året rundt da han var lille. Det svaler også om sommeren. Joha kaver for i øvrigt lækkert sommeruld ;) .., men så fik han eksem så nu er det uld bomuld om vinteren og ren silke om sommeren!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah havde fast et lag udl/silke paa under sit almindelige toej i vinters. Dvs. i Danmark siger man alle maaneder med R i: september-april. Hernede siger jeg saa oktober-april. Men han har sovet i uld/silke hele sommeren, for det har holdt ham toer, selvom han har svedt.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER