nillemor3

opdatering og navne

14 indlæg i dette emne

Jeg kan altså ikke rigtig overskue den der blandede tråd, så jeg får ikke rigtig fulgt med - beklager!

Jeg går pt hjemme, da jeg er arbejdsløs. Jeg har ikke haft det særlig godt. Har ligget på vippen til en omgang svangerskabsforgiftning, hvor der er blevet holdt godt øje med mig, men alle symptomer er væk nu.

Så stod den på mistanker om leverbetinget graviditetskløe - men mine levertal er fine, så den er også afblæst.

Så har jeg måske begyndende bækkenløsning! Og sidst men ikke mindst er min astma, jeg havde som barn, måske blusset op i anledningen af min graviditet, så al bevægelse (bare det at følge et barn i skole/institution) gør mig dårlig og jeg kan ikke få luft og har brug for at ligge ned.

ØV.

Men på trods af alt det, er der liv og glade dage i mavsen og vi har fundet et navn til vores lille gut derinde. Han skal hedde Nohr :loveshower

Hvordan har I det? Og er i kommet nærmere et navn til den lille beboer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nohr, sikke et dejligt navn! :loveshower

Jeg synes det er ved at være tungt efterhånden. Bækkenløsningen bliver ikke bedre af at hun prøver at komme ned i bækkenet, og synes jeg kan mærke på kondien at jeg ikke får bevæget mig så meget som ønsket. Heldigvis går jeg herhjemme, har ferie lige pt. og går så på barsel fra studiet fra 1. september. :)

Men ellers er der også liv og glade dage derinde, hun er dog ikke så aktiv som sin storebror, og har et helt andet bevægelsesmønster end ham.

Vi har lagt os fast på et navn, hun skal hedde Lærke. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den Smalltalk-tråd indeholder også lidt af hvert efterhånden, så det kan jeg godt forstå. :)

Øv, at du har alle de gener, håber ikke at der er noget der udvikler sig i den gale retning :kram

Nohr er da bare et SKØNT navn! Her har vi besluttet at lillesøster skal hedde Luna :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det begynder at blive hårdt, og jeg GLÆDER mig til at gå på barsel d. 25..!! :glad Jeg kan godt mærke, at jeg mentalt allerede er tjekket ud. Det bliver dog en rigtig fed sidste dag - vi skal have fest på arbejdet (arbejder med voksne med nedsat funktionsevne), og der kommer band (som også er handicappede) og så skal vi have softice osv. Det bliver et hit.

Herhjemme går det fremad med børneværelset - der skal bare lige laves el. Svigermekanikken kommer i weekenden og hjælper med at gøre forgangen færdig, og så holder vi pause i ombygningen indtil næste sommer. Det bliver bare dejligt!

Og så har navnet jo været på plads i noget tid - han skal hedde Elliot :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, hvis vi får en dreng mere, så er vi også ret vilde med Nohr! :P

Jeg er sygemeldt pga. plukkeveer og bækkensmerter. Jeg har det ganske fint til at gå herhjemme, men jeg kan ikke holde til mit arbejde, da der desværre heller ikke var den store entusiasme omkring at finde en måde at skåne mig på. :prik Så jeg går og keder mig lidt her, men efterhånden som alt bliver sværere og tungere, så passer det meget fint! :) Og drengebarnet skal hedde Storm! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder stadig fuldtid, men der skal ikke så meget til at slå mig ud længere kan jeg mærke, så det bliver nok desværre lidt flere sygedage her hen mod slutningen end jeg kan lide...

Men ellers er jeg i nogenlunde fin form. Jeg har fået bedre styr på min bækkenløsning, så selvom det gør ondt synes jeg faktisk det føles bedre nu. Jeg har rigtigt mange plukkeveer, men de er blevt tjekket og er ikke noget jeg skal bekymre mig om overhovedet. Men kan godt mærke de tager noget energi - jeg er bare dødtræt om aftenen!

Vi er endnu ikke blevet enige om et navn til lillemanden, men ellers føler vi os faktisk rimelig klar! Han er lidt større end gennemsnittet, så det gør jeg håber på han dukker op lidt før termin ;) men indtil videre hygger han sig meget godt derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er kommet liiidt tættere på, desværre bliver det ikke det navn jeg havde håbet mest på :rolleyes

Og så ved jeg ikke om jeg skal gøre kæresten glad ved at foreslå, at vi opkalder hende efter hans mor, som desværre ikke er blandt os mere, jeg skal lige tænke over det, da det ikke er et navn jeg ellers ville vælge :)

Men indtil videre er der navnene Løkke efter min mormor og Silke...

Nu må vi se, hvad vi finder ud af når vi ser hende engang :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er kommet liiidt tættere på, desværre bliver det ikke det navn jeg havde håbet mest på :rolleyes

Og så ved jeg ikke om jeg skal gøre kæresten glad ved at foreslå, at vi opkalder hende efter hans mor, som desværre ikke er blandt os mere, jeg skal lige tænke over det, da det ikke er et navn jeg ellers ville vælge :)

Men indtil videre er der navnene Løkke efter min mormor og Silke...

Nu må vi se, hvad vi finder ud af når vi ser hende engang :loveshower

Du kan ikke lokke kæresten ved at bruge hans ønskenavn som mellemnavn? :)

Vi har valgt at Luna skal hedde Annelise til mellemnavn, efter min mormor som døde pludseligt sidste år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke lokke kæresten ved at bruge hans ønskenavn som mellemnavn? :)

Vi har valgt at Luna skal hedde Annelise til mellemnavn, efter min mormor som døde pludseligt sidste år.

Så ender hun op med 4 navne, da hun i forvejen skal have kærestens familiemellemnavn og mit efternavn ^_^

Har selv tænkt tanken, men syntes 4 navne er for meget af det gode ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ender hun op med 4 navne, da hun i forvejen skal have kærestens familiemellemnavn og mit efternavn ^_^

Har selv tænkt tanken, men syntes 4 navne er for meget af det gode ;)

Ja, okay, det kan jeg godt forstå.

Medmindre der er kongelige gener :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, okay, det kan jeg godt forstå.

Medmindre der er kongelige gener :lol

Men må erkende at det måske ender med de 4 navne, for det mellemnavn er jo ret vigtigt... så må hun få lavet sit navn om, når hun fylder 18 :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det nogle dejlige navne I har valgt - ikke et eneste er et jeg ikke vil kunne stille mig tilfreds med mit barn skulle hedde! Elliot og Storm stod også meget højt på min liste, men kæresten var ikke helt med. Heldigvis kunne vi da blive enige :)

Vi skal til 3d/4d scanning og so vores lille Nohr i dag. Jeg glæder mig vildt meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det nogle dejlige navne I har valgt - ikke et eneste er et jeg ikke vil kunne stille mig tilfreds med mit barn skulle hedde! Elliot og Storm stod også meget højt på min liste, men kæresten var ikke helt med. Heldigvis kunne vi da blive enige :)

Vi skal til 3d/4d scanning og so vores lille Nohr i dag. Jeg glæder mig vildt meget!

Nohr er nu altså også fantastisk! :biglove Det snakkede vi også om herhjemme, men det kunne jeg ikke overtale manden til ;) Elliot var nu også på 1. pladsen, og vi har egentlig aldrig diskuteret om det skulle være andre. Ikke sådan alvorligt i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har navnet været på plads længe... (eller ikke efternavnene.. det kommer vi til at diskutere). Men prinsessen skal hedde: Clara Elvira <3

Har jo gået hjemme siden starten af marts - men har jo brugt tiden på at flytte 2x - pakke hele mit liv ned - blive skilt og få en masse ting på plads.

Flyttede ind her i huset den 1/7 - og det eneste der er 100% klart er hendes værelse. (Eller der mangler et par billeder, boghylder og at nogle andre hylder skrues op på ny).

Mangler at få nyt gulv lagt i køkkenet.. og ja så skuret tømt for alle mine flyttekasser..

Men det stresser mig ikke... for alt er ellers klart til hendes ankomst. Det eneste der mangler er samtale med en fødselsplanlægger den 26. Hvor vi skal have snakket kejsersnit.. det vil jo ikke rigtig give mig det :( Og med mine 4 ting der er med ryggen er jeg bekymret.

Hvad angår mig selv - så har alle omkring mig været så søde, opmærksomme og spørgende. Jordemødrene, lægerne, sundhedsplejersken mv. siger alle jeg virker så enorm stærk i denne her situation - og jeg virkelig har styr på tingene.

Jeg har sagt ja til at være en del af en lille "trivsel" gruppe på familie centeret - hvor jeg og Clara kan komme og snakke med andre. Det er en slags "ekstra" mødregruppe.. hvor det ikke nødvendigvis er børn i samme aldre.. Men glæder mig til at have andre og snakke med :) Folk som ikke kender/dømmer en.

Min krop er helt af H til.. men det vidste jeg jo på forhånd. Har i det mindste ikke kastet op siden jeg flyttede herned. Men lider af den vildeste halsbrand hver dag. Min ryg/lænd gør så ondt at hvert skridt jeg tager er som at hele min krop bliver splittet i atomer. Sådan har det jo desværre været stort set fra start. At hele mit højre ben så sover konstant.. oveni - er virkelig ubehageligt. Håber førligheden kommer tilbage efter fødslen. Men skal desværre ikke satse på det. Min rygsygdomme er jo kun blevet mere belastet ved dette.

Pt. afventer jeg at et sød veninde kommer hjem fra USA - med de gode halsbrandstabletter... Hun havde en bøtte - som jeg HAR tømt. De virkede liidt længere end alminox.. og så smager de virkelig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER