tsecret

Hvad laver i til hverdag nu?

12 indlæg i dette emne

Er i gået på barsel? Ferie? Sygemeldt? Arbejde? Studie?

Synes der er så mange der er gået på barsel eller er sygemeldt i gruppen at jeg lige fik brug for et overblik.

Selv er jeg lige kommet tilbage på arbejde efter min ferie. Jeg arbejder stadig fuld tid, og tror på at jeg kan holde til det indtil jeg går på barsel den 7.oktober - tre uger før termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige 9 arbejdsdage tilbage, så står den på barsel. Er nede på ca. 25 timer om ugen! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været sygemeldt fra Sygeplejerskeuddannelsen, men holder nu "sommerferie". :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder fuldtid endnu. Har fået lov til at begrænse mig til fuldtid den sidste måneds tid inden barsel (har ingen højeste arbejdstid). Så jeg tæller ned til barsel om ca en måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sygemeldt pga. plukkeveer og bækkensmerter.. Min barsel starter officielt den 3. september, altså om 3 uger. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ferie og starter derefter på barsel 1. september :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sygemeldt pga af smerter.... og mener barsel starter om d 24 aug..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft barsel siden d. 8/8, men officielt set startede den først d. 13/8..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er gået på barsel idag, efter at have måtte kaste håndklædet i ringen og sygemelde mig for ca. 1½ uge siden...

Og min barsel skal nydes alt hvad jeg kan :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev arbejdsløs fra 1/7 (var kun midlertidig ansat) og er nu arbejdsløs. Jeg har ikke helt styr på barselsreglerne, men tror jeg går på barsel 4 uger før termin, så har nok først barsel d. 28/9. Indtil da går jeg og nusser hjerhjemme, går på jobsøgningskursus osv. Så må vi se om jeg bliver sendt ud i noget i mellemtiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev arbejdsløs fra 1/7 (var kun midlertidig ansat) og er nu arbejdsløs. Jeg har ikke helt styr på barselsreglerne, men tror jeg går på barsel 4 uger før termin, så har nok først barsel d. 28/9. Indtil da går jeg og nusser hjerhjemme, går på jobsøgningskursus osv. Så må vi se om jeg bliver sendt ud i noget i mellemtiden...

Har de fået dato for din forventede termin på jobcentret?

6 uger før du må gå på barsel, kan du blive sat på mindre intensiv indsats. Dvs. du skal kun søge vikariater, og du bliver ikke sendt i aktivering eller indkaldt til møder. Hvis de vil holde møde med dig, gøres det over telefonen istedet. -det gælder både jobcenter og a-kasse. :)

Og så skal du huske at få holdt det ferie du kan (hvis du har noget opsparet frie) inden du går på barsel, da det er efter 1. sept. du går på barsel, og dermed ikke har lovlig feriehindring for din hovedferie, og derfor ikke kan få det ferie udbetalt efter endt barsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har arbejdet indtil for en uge siden (da var jeg i uge 33), hvor jeg startede med at afholde et par ugers ferie - derefter går jeg så direkte over i graviditetsorloven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER