sivtop

Kaya 10 uger, vil kun sove i armene på mor.. what to do??

14 indlæg i dette emne

Vi har virkelig fået baby herhjemme ;)

Kaya kan ikke falde i søvn selv, hun falder KUN i søvn i mine arme, nogle gange fars.. men de er heller ikke altid gode nok.

Når hun er faldet i søvn har jeg prøvet at ligge hende i liften, meget sjældent sover hun videre. Men oftest vågner hun efter to minutter og ligger så bare og kigger. Hun vågner ikke op og er ked af det..

Jeg har prøvet at ligge hende efter tyve minutter, efter ti minutter og efter to minutter.. ingen forskel.

Slynger har vi prøvet nogle stykker af, strækvikle ku jeg ik hitte ud af, ringslynge blev hun rasende over ;)

Lånt en manduca af en veninde, den fungerer. Men der kan hun jo ikke sidde altid?! Det er jo mere en bæresele.

Barnevognen vil hun heller ikke sove i, uanset hvor længe vi triller. Hun bliver så ked af at ligge der :(

Jeg tænker lidt, at sådan er det lige nu.. og hun har behov for nærheden og trygheden.

Men ville nu gerne at hun ku sove bare lidt selv, vi har to store børn osse, og de mangler mig lidt kan jeg mærke.

Er der noget jeg ikke har prøvet? Gode råd modtages med kyshånd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov... Dobbelt op. Bare slet denne... Jeg kan ik lige hitte ud af det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du helens lyng Hansens bog om børn og søvn?

Mie var 4,5 - 5 mdr før Mie lærte at falde i søvn uden at skulle vugges i vores arme og det var takket være den bog!

Det handler om søvn associationer! Kan hun falde i søvn under amning/flaske? For så kan jeg hjælpe dig - det tager tid, men overraskende kort tid, måske 1 uge måske 14 dage. Og hvis du samtidig indkører noget der ligner en rytme hjælper du dig selv og dit barn rigtig meget, men det er ikke sikkert du kan endnu.

Nå men hovedsagen er at jeg tror på at jeg kan hjælpe, men jeg svarer lige fyldestgørende i løbet af imorgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, har ikke bogen, men vil da lige skrive mig den bag øret :)

Hun kan godt falde i søvn uden t skulle ammes i søvn. Det har jeg selvfølgelig osse prøvet nemlig, og hun vågner altid når hun op færdig og jeg tager hende fra.

Om natten, da spiser hun bare og jeg putter hende i liften og hun sover.. fantastisk.

Men om dagen, kører det sådan at hver gang hun begynder at blive træt, så er det op i mine arme.

Glæder mig til at læse mere i morgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Straekvikle - har du set min video?

Den kan du finde her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lånt min bog ud, så jeg må lige tage den på hukommelsen :)

Det haandler om søvnassociationer og om at skabe nogle positive frem for de uhensigtsmæssige. Lige nu er hendes søvn association dine arme hvilket jo ikke er hensigtsmæssig - MEN det kan du godt lave om på.

Du siger hun godt kan falde i søvn under amning - så lad os starte der - det er ikke en super søvn association men den er bedre end armene og den brugte jeg selv - Du/i skal simpelthen finde ud af hvilke assosiationer i i stedet vil have.

Vi fik Nussedyr, sut og svøb integreret.

Når Mie skulle sove blev hun svøbt i dynen, vi tog nussedyret med og lagde ved hendes kind og så fik hun en flaske jeg sang ofte en vuggevise - sådan gjorde vi ved hver putning formiddag, eftermiddag og aften (Mie har aldrig sovet 3 lure) i et par dage, lod hende simpelthen falde i søvn, gav hende sutten og I svøbet blev hun lagt i liften/sengen, derefter gik vi ned med hende INDEN hun sov helt, små skridt af gangen - hun skulle næsten sove helt. Derefter blev hun lagt mere og mere vågen i liften med svøb, sut og nussedyr og så sang jeg faktisk mere og mere sjældent. I starten lagde jeg hænderne på svøbet så hun mærkede et let tryk og vuggede måske lidt fra side til side - indtil jeg lige så stille kunne stoppe det tidligere og tidligere.

Det ER en kamp, men det er så meget det værd. Jeg kan ikke huske hvor lang tid det tog, men mens det stod på var det hårdt, men det gav også bare så hurtuíg pote at det var ansporede til at fortsætte. Nogle gange skulle jeg blive i soveværelset til hun sov helt, i starten kunne det tage 1 time, til sidst kunne jeg gå før hun sov. efter halvanden måned med først tilvænning og så blid afvænning kunne hun ligges vågen i sengen uden svøb bare med dynen over, en sut og hendes elskede nussedyr og jeg kunne gå min vej. På intet tidspunkt var gråd involveret! Der var dage med brok, men det var ikke desperat ked af det gråd - mere sådan en "Ihhh det gider jeg ikke lige nu" gråd.

Mie sov så inde - da det ikke var den eneste søvn kamp vi har taget med hende så var kampen om barnevognen bare ikke kampen værd!!! Men jeg tror at så snart der er et mønster i søvnen er barnevogns eventyret lettere.

I min mor tråd side 19 og frem kan du læse lidt om Mie og søvnen da vi tog kampen. (jeg tror faktisk vi forsøgte os med musik på et tidspunkt, men det stoppede jeg med da det lige pludselig ikke var nødvendigt)

Jeg kan i øvrigt fortælle at Mie nu bliver puttet meget vågen i sengen, kun i tiger perioder har hun brug for ekstra tryghed, hun elsker sin seng og hun sover i barnevogn om dagen og den kunne hun fra den ene dag til den anden falde i søvn i og sove op til 3 timer i streg. Hun kan sove uden sut, den ryger ud om natten, vågner hun tager hun den selv. Hun sparker altid dynen af og sover bedst uden - Nussedyret er dog et MUST - så vi har to :P men de er ikke ens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Straekvikle - har du set min video?

Den kan du finde her

Den brugte jeg (skriftligt anvisninger er sq håbløse), og jeg æææælsker min vikle. Jeg kan bruge armene og junior enten sidder og hygger eller snorksover!:-D

Min koalababy er nemlig heller ikke meget for at falde i søvn alene:-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den brugte jeg (skriftligt anvisninger er sq håbløse), og jeg æææælsker min vikle. Jeg kan bruge armene og junior enten sidder og hygger eller snorksover!:-D

Min koalababy er nemlig heller ikke meget for at falde i søvn alene:-/

Dejligt at den bliver brugt - det er nemlig slet ikke saa svaert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt klart også din video som har lært mig hvordan jeg skulle gøre :)

Og har du lavet flere videoer med andre måder at bære på?

Tusind tak :)

Jeg lavede vist en med fastviklen, men har nok slettet den igen, fordi jeg ikke var helt tilfreds. Men mangler du noget bestemt skal jeg gerne linke til mine yndlings

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lånt en strækvikle af en veninde, alt for meget stof og meget ked af det baby.. opgav måske for hurtigt..?

Metoden med svøb og nusseklud eller dyr lyder god. Vi var begyndt at svøbe hende, og det gav nogle gange ro. Men så kom heden, og hun svedte simpelthen for meget, uanset hvor tyndt svøb. Og så blev hun ked af det over det.

Klud bruger hun når hun ligger i mine arme og falder hen, så den kan vi "tage med", sutten kun nogle gange.

Hun kan godt falde hen under amning, men vågner når hun er færdig og jeg flytter på hende.

Da du kørte på den her måde i starten, var hun så slet ikke ked over at ligge i liften?

Hvor mange dage vil du mene vi kører svøb, klud og sut i mine arme før vi går over til svøb sut og klud i lift?

Åh det bliver hårdt, for jeg bliver bare så ked af det, når hun er ked af det... Men vi er nødt til at komme lidt ud af den her cirkel.

Tusind tak for svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lånt en strækvikle af en veninde, alt for meget stof og meget ked af det baby.. opgav måske for hurtigt..?

Metoden med svøb og nusseklud eller dyr lyder god. Vi var begyndt at svøbe hende, og det gav nogle gange ro. Men så kom heden, og hun svedte simpelthen for meget, uanset hvor tyndt svøb. Og så blev hun ked af det over det.

Klud bruger hun når hun ligger i mine arme og falder hen, så den kan vi "tage med", sutten kun nogle gange.

Hun kan godt falde hen under amning, men vågner når hun er færdig og jeg flytter på hende.

Da du kørte på den her måde i starten, var hun så slet ikke ked over at ligge i liften?

Hvor mange dage vil du mene vi kører svøb, klud og sut i mine arme før vi går over til svøb sut og klud i lift?

Åh det bliver hårdt, for jeg bliver bare så ked af det, når hun er ked af det... Men vi er nødt til at komme lidt ud af den her cirkel.

Tusind tak for svar.

Årh jeg har været der :( det er skide hårdt! Pointen er at hun netop ikke skal blive ked. Mie var 4,5 mdr da vi begyndte så hun var jo langt mere bevidst, og vi kørte det i 3 dage sammen med "de dårlige" vaner. Og så rykkede vi som sagt musse skridt - nogle dage fungerede det bare ikke men 3 skridt frem og et tilbage er stadig 2 frem :)

Jeg mener kontinuerlighed, vaner og rytme var det der hjalp os. Vi havde ingen af delene så skulle starte ved square 1 med det hele og hun stod samtidig op kl 4.30-5 hver morgen, sov stort set ikke en hel dag max 2x30-45 min skulle vigges i søvn og nægtede barnevognen. Så jeg var ret modløs. Men nu sover hun som sagt fint.

Find det der virker! Lige nu er det dine arme, så er det det i starter med og får de andre ting med ind over. Vi købte en ekstra baby dyne, en hun kunne ligge på/ svøbes i og en vi kunne ligge over hende da den jo åbnede sig når vi lagde hende. Men et tæppe kan helt sikkert bruges i den her varme.

De første 4 gange lykkes det måske ikke, men 5 gang gør nok.

Har i fået hende tjekket ved kiropraktor eller kranio sakral terapeut? Der KAN jo være noget i klemme og derfor at hun har svær ved dagssøvnen.

Mon ikke der også er lidt tigerbaby?

Tror virkelig du ville få glæde af den bog.

Strækviklen fungerede bare heller ikke for os :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ved kiropraktor ja, og han fandt lidt i nakken og i bækkenet. Hun behøvedes kun en enkelt behandling, og så et kontrolbesøg. Derefter fik jeg min nattesøvn, så alene det var jo fantastisk. Ellers kørte vi på samme måde natten igennem osse, nogle nætter var der kun en enkelt time ellers to's søvn til mig :wacko I dag har hun kun sovet i mine arme, og en halvanden times lur i Manduca'en... og først nu er hun "gået i seng" og sover til natten. Mine arme er tunge som BLY :huh Hun har været rigtig ked af det i dag osse, så det har været en hård dag... men tro da pokker hun bliver ked, det er bare alt for lidt søvn, og ikke ordentlig søvn hun får i mine arme. Hun vågner jo lidt op ind i mellem og falder hen igen. Det lyder som om jeg skal ud og finde den bog, jeg googler med det samme.. tusind tak for hjælpen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så... er bogen bestilt. Tusind tak, igen. Ser frem til at blive en smule klogere på det hele, og komme i gang med tilvænning og stille afvænning :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så... er bogen bestilt. Tusind tak, igen. Ser frem til at blive en smule klogere på det hele, og komme i gang med tilvænning og stille afvænning :wub

Jeg krydser fingre for at det bliver lige så let for jer som det var for os :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER