Nitzen1987

Går I op i, hvornår et kommende barn vil få fødselsdag?

53 indlæg i dette emne

Nej, det vil jeg ikke umiddelbart sige, at jeg gør. Vi har ingen planer om, at undgå at prøve i bestemte måneder for ikke at få et december barn fx. Dog kan jeg da godt tænke, at der er nogle måneder jeg håber mere på end andre:-D I min familie har rigtig mange (ALLE!;)) fødselsdag i efterår og vintermånederne, så vil da være dejligt, hvis det måske blev et forårs/sommerbarn, men slet ikke noget jeg tænker ret meget over:-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt klart nej, vi håber på et forårs/sommerbarn, men det kommer jo an på hvad kroppen har lyst til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et sjovt spørgsmål, og vi får sikkert mange forskellige svar :)

Min kæreste og jeg havde diskussionen, om der var måneder, hvor vi skulle holde op med at prøve, f.eks. så jeg ikke ville få termin i december eller i "mange-fødselsdage-i-familien-måneder". Vi blev dog hurtige enige om, at et barn er en velsignelse ligemeget, hvornår de så vælger at dukke op, og derfor går vi ikke op i mulige fødselsdatoer eller at undgå specifikke tidspunkter. :)

:ditto Jeg er gravid med nr. 2 og i følge lidt terminsberegning får jeg termin lige omkring min egen fødselsdag :kuller Så længe barnet er sundt og raskt, så er vi glade :toot og så må resten bare affinde sig med det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror måske også det kan gøre lidt forskel om man har nemt ved at blive gravid eller ej..... Jeg har været så velsignet, at det er gået nemt for os, og jeg må indrømme at jeg til hver en tid vil undgå at prøve på at blive gravid med et december/januar barn, fordi jeg nu engang føler at det er mig muligt. Sommerferiemåneder eller måneder med mange fødselsdage i forvejen, vil jeg ikke undgå med vilje..... Men julen vil jeg bare rigtig gerne "holde hellig", måske fordi jeg er en værre julegris :P

Marlon er født i en måned med MANGE familiefødselsdage, men heldigvis ramte han en dag hvor han kan få sin fødselsdag for sig selv.... Det havde ikke været en katastrofe hvis han havde ramt en anden fødselsdag, men alligevel rart at han fik sin egen ;)

Hvis jeg havde svært ved at blive gravid, ville jeg have det markant anderledes, for så ville jeg være lykkelig for et 24. december barn..... Det er en helt anden sag synes jeg (tror jeg), og det føles også lidt forkælet når man sådan kan (eller hvert fald har kunnet indtil nu) planlægge hvornår baby kommer. Men jeg er også dybt taknemlig for at jeg har den luksus, og husker at sætte pris på det!

Jeg er meget enig :)

Vi havde meget nemt ved at blive gravide første gang, så jeg kan da godt tænke, at jeg næste gang godt kunne tænke mig et forårsbarn. Men i sidste ende er det jo fuldkomment lige meget. C's bror har fødselsdag den 23. december, og vi er altid i tivoli på hans fødselsdag - det er virkelig hyggeligt.

Jeg har selv fødselsdag i slutningen januar, og mine forældre har aldrig været super gode til det med økonomi, og der var det da ret trist at have fødselsdag i slutningen af en økonomisk stram måned, hvor vejret næsten altid er trist.

Så det er jo hvad man gør det til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang tænkte jeg slet ikke så langt. Jeg havde ikke tænkt på at barnet skulle have en fødselsdag, at der ville gå ni mdr osv. Vi følte os bare klar, smed pillerne og haps-2 streger. Det blev så juni termin, hvilket jeg syntes/synes er perfekt. Jeg gjorde mig mange tanker om nr to, tænkte det skulle også være et forårs/sommerbarn og havde regnet mig frem til, hvornår vi skulle igang (maj i år, så kunne den komme fra februar og frem). Men så skete der det, at jeg blev super skruk tidligere end beregnet. Allerede i september sidste år, fyldte det utroligt meget i mit hoved, og jeg fik overtalt manden efter et par mdr. Så igen var det ikke velovervejet, endte dog med august termin.

Så i teorien, ja jeg tænker over det. Men i praksis nej :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har delt fødselsdag med min søster hele livet - DET ville jeg være ked af at mine børn skal. Jeg frygtede at føde på min mors fødselsdag men det var bestemt ikke noget jeg tænkte over da vi begyndte PB

Et December barn ville også være fint, dog helst ikke i slutningen.

Ved den næste vil jeg tænke mere over det! Jeg havde nemlig kvalme hele december (hvor ALT lugter af mad <_< ) og var en spære ballon af vand fra april til september (jeg havde stadig vand i kroppen efter fødslen) med alle de gener der følger så som en arm der sov, kramper osv.

Så næste gang vil jeg forsøge at ramme så vi får et forårs barn (2015) så jeg har kvalme om sommeren og muligvis kan undgå vand i vinterkulden. Men det er udelukkende for min egen skyld :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke specielt, men har alligevel lidt tanker. En anden gang vil jeg sætte pris på ikke at have termin lige oveni julen. Juletam-tam som højgravid er ret hårdt. Men det er sikkert værre at være højgravid om sommeren, specielt i denne varme.

Næste gang kunne jeg godt tænke mig at have termin så jeg har født et sted ml januar og maj, men de resterende 7 måneder er såmænd ligeså godt når det kommer til stykket, og vi har ikke tænkt os at springe 7 måneder over for at få termin i løbet af de måneder :P

Jeg har i øvrigt fødselsdag samme dag som min mor, og jeg elsker det, det er helt vildt hyggeligt :) jeg ville ikke synes det var frygteligt at blive mor på min fødselsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge gange har vi prøvet at undgå decembertermin, så vi har passet på i marts.. Begge gange har der så været gevinst måneden efter, med Silje havde jeg termin d. 28 januar og med den nye d. 12 januar... Vil gerne slippe for juledagene og 1 januar ( hvilket jeg jo i princippet kan ramme) men alt andet har jeg været ligeglad med, vi kan så heller ikke planlægge med det da det begge gange har taget 6-7 måneder før der var gevinst... Vil ånde lettet op når jeg forhåbentligt når forbi 1 januar men ellers er baby selvfølgelig velkommen alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den eneste måned vi helst vil undgå er December , da der er 4 fødselsdage i den nærmeste familie ( inklusive kæresten) plus jul og nytår. Men ender det med et December barn er det bare sådan det er - vil være et ønskebarn ligemeget hvilken måned det ender med at blive :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske en lille smule. Jeg har fødselsdag D. 3/2 og har altid hadet at det lå så tæt på julen fordi der så gik lang tid efter min fødselsdag til jeg skulle have gaver igen. Da jeg blev lidt ældre synes jeg det var irriterende at have fødselsdag så tæt på jul, fordi jeg ikke kunne nå at finde nye ønsker til fødselsdagsgaver.. Til gengæld var det fedt at holde fødselsdagsfest for klassekammeraterne på det tidspunkt, da der oftes var sne og vi har en kæmpe kælkebakke i baghaven ;)

Min kæreste har fødselsdag i maj og mine forældre i juni. Jeg håber lidt på at det bliver engang i slutningen af sommeren måske efteråret :) men bliver det anderledes er der jo fuldstændig ligemeget. Det passer bare godt ind, hvis vi bliver gravide i slutningen af 2013 så er min uddannelse færdig og jeg får lov at spille halvdelen af ishockeysæsonen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, når man har haft så svært ved at blive gravid som jeg, så går jeg ikke op det. Det eneste der fik os til at udskyde PB var vores bryllup, men ikke fordi baby ikke måtte have fødselsdag en bestemt dag/måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også ligeglade med hvornår barnet er sat til. Vi skal dog giftes D 5 juli, så vi har pt sat pb på standby for at jeg ikke skulle have termin lige op til eller på selve dagen.. Ellers må den lille komme når den ville :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ligeglade med hvilken dag / mdr baby kommer i :) Bare den kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig er der nogle måneder, hvor det er mere optimalt end andre at have termin, men når man har været i gang i over et halvt år uden de berømte streger, så kommer det til at virke meget ligegyldigt at gå op i, hvornår man kan få termin frem for blot at være glad for at opnå at blive gravid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang hang vi os ikke i det, men havde dog nogle enkelte datoer vi gerne ville undgå :) Men det satte ikke PB på standby. Denne gang vil vi gerne undgå termin omkring vores datters fødselsdag :) Så vi regner med at forsøge undgå en juli termin :)

EDIT: Regnede for sjov skyld frem og hvis min cyklus fortsat er så stabil som nu, så vil vi ende med en terminsdato i juli på PRÆCIS den dag jeg havde termin med M. Freaky :blink Så ingen tvivl, hvis kroppen kører så fint, så står vi over i oktober ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er fuldstændig ligeglade, vi vil bare gerne have en baby:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er 100% lige meget, selvom vi har tre i oktober (2., 6. og 25.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min veninde gerne ville have sit første barn, skete det ikke sådan lige med det samme. Der gik ikke et år, men så tilpas lang tid, at hun begyndte at blive sådan lidt bekymret for, om der var noget i vejen. Samtidig ville hun så ikke blive gravid i marts, fordi hun ikke ville have et julebarn. Og så blev jeg sgu sådan lidt sur på hende. Jeg syntes simpelthen ikke hun kunne tillade sig at pibe over at hun ikke blev gravid og så samtidig være kræsen med datoen - lidt for luksus i min mening. Nå, men gravid blev hun med termin omkring 1. februar og alt var godt og alle var glade. Så var der så bare lige det, at møgungen valgte at komme 5 uger for tidligt og har fødselsdag 1. juledag! :D :D :D Åh, det er så sjovt! Og her små 7 år senere er det STADIG sjovt at mobbe hende med det!:D (Men for det meste er jeg nu en sød veninde ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min veninde gerne ville have sit første barn, skete det ikke sådan lige med det samme. Der gik ikke et år, men så tilpas lang tid, at hun begyndte at blive sådan lidt bekymret for, om der var noget i vejen. Samtidig ville hun så ikke blive gravid i marts, fordi hun ikke ville have et julebarn. Og så blev jeg sgu sådan lidt sur på hende. Jeg syntes simpelthen ikke hun kunne tillade sig at pibe over at hun ikke blev gravid og så samtidig være kræsen med datoen - lidt for luksus i min mening. Nå, men gravid blev hun med termin omkring 1. februar og alt var godt og alle var glade. Så var der så bare lige det, at møgungen valgte at komme 5 uger for tidligt og har fødselsdag 1. juledag! :D :D :D Åh, det er så sjovt! Og her små 7 år senere er det STADIG sjovt at mobbe hende med det!:D (Men for det meste er jeg nu en sød veninde ;))

Lige præcist!

Nogle gange bestemmer naturen for os.

Jeg synes det er lidt fjollet at springe over juleterminen. Jeg er selv julebarn. Og jeg elskede det som barn!

2. Juledag stod træet der stadig, så jeg fik gaverne under træet om morgenen, ligesom man gør i Amerika. Og alle i familien havde fri, og kom til min fødselsdagsfest/julefrokost. Der var aldrig noget med at man skulle i skole, og der var tit sne at lege i. Og selv om jeg fik gaver lige oven i julen, så var folk rigtigt gode til ikke at glemme mig. Da jeg blev ung og voksen fik jeg nogle gange en lidt større gave i stedet for to, så jeg oftere fik det jeg ønskede mig, selv om det var og er ret store ting.

Det er jo hvad man gør det til. Mange børn må leve med at holde deres fødselsdag i nærmeste weekend. Det slap jeg da for. Og hvad angår det med at der går længe til man får en gave igen. Det har jeg aldrig følt som et problem. Jeg fik ofte gavepenge, og dem hjalp min mor og far mig med at gemme til om sommeren. Desuden holdt vi bare fødselsdag for klassen om sommeren eller som fastelavnsfest.

Sådan noget som cykler, legehus og udstyr til sport fik jeg ikke i gaver men på andre tidspunkter. Til gengæld fik jeg nok ikke så dyre jule og fødselsdagsgaver. Så var der noget i løbet af året også.

Jeg kan forstå argumentet hvis man forsøger at ramme uden om 13 andre fødselsdage i samme måned. Men ellers ville jeg ikke tage højde for datoen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bestemt ikke noget vi tænker på herhjemme - baby kommer, når baby vil ;)

Naturligvis er der tidspunkter der passer bedre end andre i forhold til fx arbejde, andres fødselsdag osv. men vi planlægger ikke PB efter det - så længe storken kommer på visit, så er vi glade :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går op i det - meget op i det ;) Jeg tænker, regner, ønsker og drømmer :D

Men om det får mig til at stoppe PB i nogle måneder, så er svaret nej ;) (måske mindre målrettet nogle få måneder, men det er også det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så var der jo ikke gevinst i denne omgang, og luftede over for manden om vi ikke skulle springe næste cyklus over, så vi ikke får to børn med fødselsdag i juli. Synes det er lidt upraktisk mht. børnefødselsdag, da mange er på ferie inkl. os selv. Men det syntes han bestemt ikke da sandsynligheden for at ramme samme dag er ret lille. Han vil dog meget gerne springe december terminen over da han selv har fødselsdag der (og aldrig har været glad for det). Så næste måned klør vi på igen, selvom jeg ikke regner med noget ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi ikke tænkt meget over kan man vidst roligt sige med et barn i slutningen af sommerferien og et der kom slut november i forhold til jul ;)

Næste baby kommer når den kommer.. Det skal altså være lidt tilfældigt hvornår der skal holdes fødselsdag og falder det sammen med noget andet jamen så er det sådan det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi starter ud fra december når min P-sprøjte udløber, og vi er ligeglade med om det er et vinterbarn, eller sommerbarn vi får. Og vi vil heller ikke undgå bestemte måneder for ikke at få et barn til jul, eller nytår. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi planlægger ikke efter det og holder heller ik pause pga dette, men jeg tænker da lidt over det. Sidst kom lillepigen for tidligt, så jeg tænker alligvel ikke man kan planlægge det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER