tazdiginez

Sukker/glukose belastning.

44 indlæg i dette emne

Lækkert, ringede lige til jordemoderkonsultationen, alt var fint - s.229; ingen graviditetsdiabetes i denne omgang :) Så må vi se med næste test om en måned ;)

Tillykke! Hvor dejligt :)

Jeg er nu heller ikke bekymret for at drikke en sukkerblanding. Hvor slemt kan det være? :P

Og kan også sagtens klare ventetiden, når nu jeg får en seng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der nogen som ved om man må få taget den test her hvis man er 30+2 eller den skal tages inden man rammer 30+0? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ikke desværre, jeg skal have lavet den 29+2. Har du hørt din jordmoder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også blank, min skal laves 29+0.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du behov for at få den lavet? Er du i større risiko for at få graviditets sukkersyge og har din læge eller jordemoder nævnt det? Jeg tror at man faktisk kan få det gjort helt til termin, hvordan skulle de ellers opdage det på dem der er over 30 uger henne, som får sukkersyge? :)

Hvis du ikke er i en risikogruppe, så tjekker de vel kun, hvis du har gener og tegn på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står i min vandrejournal at jeg skal ha den lavet mellem uge 28 og 30. Det er bare fordi jeg kan slet ikk få det passet ind i mit skema før.

Jeg skal ha den lavet pga mit bmi.

Men jeg må få lige prøve at spørge min jordemoder :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kan laves når som helst i graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lavet min glucosebelastningstest med det flotteste resultat blandt de mange gravide til test i dag. (smugkiggede på damens liste) Hihi.

4,3.

Så jeg er godt tilfreds, ja faktisk en anelse stolt.

Til gengæld var jeg slet ikke stolt over min reaktion på den der sukkerblanding.. Det gik fint med at få det ned til at starte med og jeg var egentlig positivt overrasket over smagen. Men til sidst blev det svært. Jeg fik det dog ned!

Efter 10 min. og resten af ventetiden havde jeg konstant kvalme og sure opstød. Jeg var enormt tæt på at kaste op flere gange og det var bare super ubehageligt!

Følte mig meget ynkelig... Tænk at få det så dårligt pga. en kande sukkervand... Men det fik jeg altså! Håber ikke og regner da heller ikke med, at jeg skal igennem det igen.

Jeg lå ned hele tiden, så ingen problemer med ryg, bækken m.v. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor dejligt, det gik så fint :)

Jeg har lige fået lov at slippe for min anden test, jeg bliver simpelthen så dårlig af at faste og resultatet af den første var super fint, så jeg slipper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor dejligt, det gik så fint :)

Jeg har lige fået lov at slippe for min anden test, jeg bliver simpelthen så dårlig af at faste og resultatet af den første var super fint, så jeg slipper :)

Fedt. Det håber jeg også, jeg kan få lov til så. Hvorfor fik du lov? Pga. du får det dårligt eller var der også andre årsager?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt. Det håber jeg også, jeg kan få lov til så. Hvorfor fik du lov? Pga. du får det dårligt eller var der også andre årsager?

Fordi den første test var fin, jeg har ingen symtomer, tvillingerne har en super størrelse og jeg tager ikke rigtigt på (så der er ingen indikationer på komplikationer) og fordi jeg bliver rigtig dårlig af faste. Så nu skal jeg bare aflevere en blodprøve her om to uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi den første test var fin, jeg har ingen symtomer, tvillingerne har en super størrelse og jeg tager ikke rigtigt på (så der er ingen indikationer på komplikationer) og fordi jeg bliver rigtig dårlig af faste. Så nu skal jeg bare aflevere en blodprøve her om to uger :)

Ok. Jeg kan ikke helt leve op til samme argumenter. Jeg har jo har taget meget på. Dog ikke nogen jordemoderen på nogen måder er bekymret for og det er selvfølgelig ikke sikkert, det fortsætter med samme hastighed. Må se hvad hun siger. Den lille har ihvertfald også en meget fin str. og alt det der.

Håber jeg får lov at slippe. Min mand havde endda også lidt ondt af mig så dårligt som jeg fik det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg skal drikke sukkervand i morgen. Husker ikke smagen som slem, mere det at skulle faste.... Håber jeg er blevet bedre til det ;)

Skønt at ingen af os har udviklet graviditetssukkersyge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg skal drikke sukkervand i morgen. Husker ikke smagen som slem, mere det at skulle faste.... Håber jeg er blevet bedre til det ;)

Skønt at ingen af os har udviklet graviditetssukkersyge!

På Hillerød propper de vandet med citron, så jeg synes det var ret nemt at drikke. Men faste, huha - stakkels dig altså! Det er absolut slet ikke spændende!

Held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik fint på trods af kvalme og hovedpine-købte mad i kiosken og gik hjem og sov ;-) Og så på tøsetur m familien på ødegården i Sverige :-D Så nu er jeg HELT ovenpå! Selvom det var hårdt til træning i dag fordi jeg lige har 25min.gang derhen. Jeg kan ikke rigtig cykle mere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik fint på trods af kvalme og hovedpine-købte mad i kiosken og gik hjem og sov ;-) Og så på tøsetur m familien på ødegården i Sverige :-D Så nu er jeg HELT ovenpå! Selvom det var hårdt til træning i dag fordi jeg lige har 25min.gang derhen. Jeg kan ikke rigtig cykle mere ;-)

Dejligt at det gik godt :) Det lyder lækkert med tøsehygge i Sverige.

Sejt med træning plus gåturen frem og tilbage. Jeg synes det er død anstrengende bare at gå rundt i Netto, har helt opgivet Bilka og Kvickly, de er simpelthen for store ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ny sukkerbelastning i dag... :(

Sad med kæmpe tandpine igår og glæder mig IKKE til at skulle drikke rent sukkervand..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ny sukkerbelastning i dag... :(

Sad med kæmpe tandpine igår og glæder mig IKKE til at skulle drikke rent sukkervand..

Åh nej, stakkels dig! Du får lige et kram med på vejen :) Heldigvis er det ovre om et par timer. Men nej hvor jeg forstår dig! Æv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ny sukkerbelastning i dag... :(

Sad med kæmpe tandpine igår og glæder mig IKKE til at skulle drikke rent sukkervand..

Øv da! Håber det gik godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER