LMHF

Tøj til vinterbaby

29 indlæg i dette emne

Jeg brugte bærerpladen mega meget, det var lettere at bære hende ned fra 2. sal i den med plade, end i voksien pga håndtagene i pladen, når man også skulle have alt muligt andet med og Edith er faktisk først for tung til den nu og hun er 9 mdr.. Så det kommer jo også an på hvor meget din baby vejer. :)

Jeg købte også vores brugt og det er så fedt om vinteren. E har bare haft alm tøj, hue (med halsedisse), vanter og futter på og det har klart været nok til hende. :)

Mht tøj, brugte vi lidt uld/uld-bomuld, men oftest bare bomuld body med lange ærmer og en heldigt eller bukser+ langærmede trøjer. Indenfor var det fint, men det kommer jo også an på hvor varmt baby er og hvor varmt det er i indenfor..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mie har sovet inde helt indtil hun startede i DP og indtil videre har vores SleeBee ( Bilkas udgave) ikke været nødvendig, jeg har brugt den men som sådan har jeg sagtens kunne undvære den, måske hun får brugt for den til vinter fordi hun ALDRIG sover med dyne på, hun sparker den af ligegyldigt hvor koldt der er, men så vil jeg nok lade den være i barnevognen så den ikke skal ind og ud hele tiden. Herhjemme står barnevognen i opgangen hvor der ikke er helt så koldt og hos DP står den i garagen når den ikke bliver brugt.

Men altså i min verden er det "NICE to have" og ikke "NEED to have" især når hun skal sove inde!

:Edit jeg er også fan af Føtex uldbodyer og kvicklys uld/bomuld og kommer du ikke alt for langt fra Midtjylland har JoHa lagersalg et par gange om året og deres uld er lækkert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ferdinand er født i januar, da det var mega koldt!

Han havde altid uldbody på inderst. Det var fantastisk og vi skal have en lillebror i november, han skal også have uld aller inderst. Hold øje m Bilka de har ind imellem 25 % på alt babyuld.

Ellers havde han bomuldsdragt, strømper af bomuld og uld futter på hjemme. I autostolen havde han ekstra uldsweater på og uld hjelm og var pakket ind i tæpper efter hvor koldt det lige var.

I voksien havde han uldfleecedragt (Bilka har også nogle fine lækre nogen, de lommer også på tilbud) på og vanter og hue. Vi brugte kun liften inde indtil det blev forår.

Så vi eeeelsker uld. Og der fås mange fine lækre mærker, men vi syntes faktisk også at Bilka og Føtex har fine uldting :-)

Så vores november lillebror skal også pakkes i uld!

Ferdinand sov også i sin voksi på altanen på 2. sal i år indtil det var forår. Så vil gætte på at voksi holder så længe at barnet kan komme ned i barnevognen, men hvis baby skal sove inde så er lift og dyne vel lige så fint. Man kan for i øvrigt sagtens få ulddyne til baby ;-) Bærepladen er kun til lille baby ligesom liften.

I vuggestuen har Ferdinand sovet i vuggestuend dyner, det har aldrig været et problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres svar og gode råd.

Jeg vil lige drøfte det endnu engang med manden, men jeg tror umiddelbart vi holder os til den løsning, vi nu har valgt med lift og dyne og ser om behovet for en "sovepose" opstår.

Jeg skal helt sikkert kigge i Bilka og Føtex efter uldtøj! Det lyder som om man kan gøre nogle gode kup der :super Det er ikke lige dér, jeg handler normalt, men så må jeg jo holde øje i tilbudsaviserne. Nu ved jeg i hvert fald, at man kan få noget der takket være jer. :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER