LMHF

Tøj til vinterbaby

29 indlæg i dette emne

Vores lille prinsesse kommer til december, og jeg er så småt begyndt at spekulere i tøj. Hun skal vel være godt pakket ind, særligt når vi er på tur, men i hvad?

Jeg har tænkt på en uld(/evt. silke)-body, en heldragt og sådan en varm heldragt udover det med hue og luffer i. Er det nok? Eller har I andre og bedre forslag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ren uld body om vinteren er jeg selv gladest for. Uld/silke efterår/forår. Heldragt og strømper eller strømpebukser alt efter hvor varmt et barn hun bliver. Overtøj uldfleecedragt. Feks fra Cosilana

http://www.viable.dk/shop/heldragt-i-uldfleece-5990p.html eller fra Engel http://filiokus.dk/product.asp?product=5343 De er ikke så store i størrelsen btw. Og Melton fløjlsfutter eller Uldfutter har vi brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og voksiposen! Uundværlig i min verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna brugte uld- eller bomuldsbody med lange ærmer, heldragt med fødder, uldsokker, hue, uldluffer og fleecejakke i uld-DuniDuo'en.

Da det blev rigtig koldt i februar havde hun en foret heldragt på med fødder i stedet for fleecejakken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og voksiposen! Uundværlig i min verden :)

:ditto. Vores uld-DuniDuo er på top 5 over de bedst køb vi har gjort!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er meget forskelligt hvad der er nødvendigt/fungerer.

Theo er fra februar, men vi nåede at have nogle vildt kolde uger. Generelt havde han k/æ body, heldrag, strømper og futter på. Når han skulle puttes ud i uld duniduo fik han bare hue og vanter på. Det var rigeligt til ham. :)

En sjælden gang i mellem brugte vi en køredragt til i autostolen, men oftes fungerede det bedre bare at give ham en ekstra trøje på og så ellers dyne eller tæppe over. :)

Theo er virkelig også et varmt barn. Men man går nok aldrig galt i byen med lidt lækker uld. Det kan vi dog ikke bruges her pga. eksem. <_<

Men det bedste du kan gøre, er klart at invistere i en duni, voksi eller lign. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Det lyder meget som det jeg selv havde i tankerne.

Men jeg har skrevet mig ren uld bag øret. Vil dog nok vente med at købe for mange uldbodyer til udsalget efter jul, da uld jo er noget dyrere plus hun sikkert vokser hurtigt ud af dem og vi nok alligevel ikke skal til super mange ting lige når hun er blevet født. Så der må bomuld være fint nok.

I nævner alle voksi, duni eller anden pose - vil I bruge det, selvom man har lift? Og hvorfor er det så fantastisk? Vi er blevet gjort opmærksom på flere ulemper.

Barnevognsdamen i butikken rådede os til at bruge dyne, da babyen alligevel så tit skal op, især når den er nyfødt. Og så er det rart at den er fuldt påklædt, så man ikke løfter den ud i kulden med alt for lidt tøj, samt at det er lettere at "åbne og lukke" dynen end en voksipose.

Oprindeligt havde vi tænkt os at købe en voksi med bæreplade, fordi vi troede den kunne bruges i flere år. Det havde vi fået at vide i Babysam, men hos Danmark fandt vi så ud af, at det var løgn. Bærepladen holder kun til et halvt år, ligesom liften. Måske der er nogen, der bruger den efter også, men det er med risiko for at den knækker. Den risiko skal vi da ikke løbe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Det lyder meget som det jeg selv havde i tankerne.

Men jeg har skrevet mig ren uld bag øret. Vil dog nok vente med at købe for mange uldbodyer til udsalget efter jul, da uld jo er noget dyrere plus hun sikkert vokser hurtigt ud af dem og vi nok alligevel ikke skal til super mange ting lige når hun er blevet født. Så der må bomuld være fint nok.

I nævner alle voksi, duni eller anden pose - vil I bruge det, selvom man har lift? Og hvorfor er det så fantastisk? Vi er blevet gjort opmærksom på flere ulemper.

Barnevognsdamen i butikken rådede os til at bruge dyne, da babyen alligevel så tit skal op, især når den er nyfødt. Og så er det rart at den er fuldt påklædt, så man ikke løfter den ud i kulden med alt for lidt tøj, samt at det er lettere at "åbne og lukke" dynen end en voksipose.

Oprindeligt havde vi tænkt os at købe en voksi med bæreplade, fordi vi troede den kunne bruges i flere år. Det havde vi fået at vide i Babysam, men hos Danmark fandt vi så ud af, at det var løgn. Bærepladen holder kun til et halvt år, ligesom liften. Måske der er nogen, der bruger den efter også, men det er med risiko for at den knækker. Den risiko skal vi da ikke løbe.

Husk hvem det er der prøver at tale dig fra den ;)

Vi havde både lift og DuniDuo - hun sov i liften inde og i DuniDuo ude i barnevognen. Vi pakkede hende i Duni-posen indenfor og bare hende ud og ind igen i den, så hun var aldrig ude i kulden, som damen siger. Jeg ved ikke hvor argumentet med at "åbne og lukke" kommer fra - de bliver jo puttet og sover og så skal de op igen. Jeg tog hende jo ikke op og ud af den eller åbnede og lukkede den hele tiden. Hun fik tøj på efter at sove i den og så lå hun der uden jeg rørte hende under hele luren. De første 1-2 uger sov hun kun indenfor i liften, men så snart hun fik bare lidt mere rytme blev hun puttet udenfor.

Mht. bæreplade, så holder den gangske rigtigt kun ca. ½ år, men man kan sagtens bruge posen alligevel. Tænk, at hun har sagt andet :prik Når de bliver ½ år er de alligevel for tunge til man kan gå med dem i posen som en taske - vi tog palden ud, pakkede hende stadig i posen og bar så posen i favnen, som hvis hun var svøbt i en dyne. Og så med en madras i bunden af barnevognen. Det fungerer fint og hun brugte den i hvert fald stadig i april, da hun var 16 mdr. og jeg satser da stærkt på hun skal bruge den igen når det bliver koldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En voksi eller lignende varmer hele vejen rundt, og kan ikke sådan lige sparkes af. Når de vokser ud af liften vil de jo skulle ud i en kold barnevogn, og der er det altså rart at kunne pakke dem godt ind inde i varmen.

Vi købte vores for 500 kr brugt, og de penge er virkelig givet godt ud!

Edit: vi brugte slet ikke bæreplade, da jeg syntes den var for hård for hende at ligge på. Når nu vi havde købt en dyr madras kunne jeg ikke se fordele ved at lade hende ligge på en papplade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk hvem det er der prøver at tale dig fra den ;)

Vi havde både lift og DuniDuo - hun sov i liften inde og i DuniDuo ude i barnevognen. Vi pakkede hende i Duni-posen indenfor og bare hende ud og ind igen i den, så hun var aldrig ude i kulden, som damen siger. Jeg ved ikke hvor argumentet med at "åbne og lukke" kommer fra - de bliver jo puttet og sover og så skal de op igen. Jeg tog hende jo ikke op og ud af den eller åbnede og lukkede den hele tiden. Hun fik tøj på efter at sove i den og så lå hun der uden jeg rørte hende under hele luren. De første 1-2 uger sov hun kun indenfor i liften, men så snart hun fik bare lidt mere rytme blev hun puttet udenfor.

Mht. bæreplade, så holder den gangske rigtigt kun ca. ½ år, men man kan sagtens bruge posen alligevel. Tænk, at hun har sagt andet :prik Når de bliver ½ år er de alligevel for tunge til man kan gå med dem i posen som en taske - vi tog palden ud, pakkede hende stadig i posen og bar så posen i favnen, som hvis hun var svøbt i en dyne. Og så med en madras i bunden af barnevognen. Det fungerer fint og hun brugte den i hvert fald stadig i april, da hun var 16 mdr. og jeg satser da stærkt på hun skal bruge den igen når det bliver koldt.

Ej :blink Er enig med Susanne. Posen tages da bare med ind. Vi pakkede og udpakkede indenfor, og bar ind/ud. Jeg er enig i, at pladen ikke er livsnødvendig, men ville virkelig til ENHVER tid vælge en udpose frem for en dyne om vinteren udenfor.

Mht ren uld, så er der en der syr på TS. Skal lige se om jeg kan finde det. Hun er billig og ulden er i fin kvalitet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er på fb. Søg en gruppe der hedder "Uld-undertøj til børn og voksne". Jeg har handlet der, og var tilfreds :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk hvem det er der prøver at tale dig fra den ;)

Vi havde både lift og DuniDuo - hun sov i liften inde og i DuniDuo ude i barnevognen. Vi pakkede hende i Duni-posen indenfor og bare hende ud og ind igen i den, så hun var aldrig ude i kulden, som damen siger. Jeg ved ikke hvor argumentet med at "åbne og lukke" kommer fra - de bliver jo puttet og sover og så skal de op igen. Jeg tog hende jo ikke op og ud af den eller åbnede og lukkede den hele tiden. Hun fik tøj på efter at sove i den og så lå hun der uden jeg rørte hende under hele luren. De første 1-2 uger sov hun kun indenfor i liften, men så snart hun fik bare lidt mere rytme blev hun puttet udenfor.

Mht. bæreplade, så holder den gangske rigtigt kun ca. ½ år, men man kan sagtens bruge posen alligevel. Tænk, at hun har sagt andet :prik Når de bliver ½ år er de alligevel for tunge til man kan gå med dem i posen som en taske - vi tog palden ud, pakkede hende stadig i posen og bar så posen i favnen, som hvis hun var svøbt i en dyne. Og så med en madras i bunden af barnevognen. Det fungerer fint og hun brugte den i hvert fald stadig i april, da hun var 16 mdr. og jeg satser da stærkt på hun skal bruge den igen når det bliver koldt.

Hvad mener du med, jeg skal huske, hvem det er, der taler mig fra den? Går da ud fra, damen fra Danmark gerne ville sælge den, men hun så ingen grund til at købe den, når vi nu købte lift. Så det var ikke ligefrem fordi hun selv fik noget ud af, at vi ikke købte ekstra hos hende?

Det var nu heller ikke selve posen, jeg mente, der ikke kan bruges efter et halvt år, kun selve bærepladen. Det var den, vi havde fået at vide, at man kunne bruge ligeså længe som selve posen hos Babysam.

Vores barn skal ikke sove ude andet end når vi er på tur. Så derfor argumentet med at babyen skal tages op - det er jo ikke sikkert hun lige sover, når hun ligger i vognen.

Hun skal ligge der, når jeg går tur og til og fra diverse babyaktiviteter.

Skal lige forstå dig ret - sov jeres i Duniposen nede i liften til at starte med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En voksi eller lignende varmer hele vejen rundt, og kan ikke sådan lige sparkes af. Når de vokser ud af liften vil de jo skulle ud i en kold barnevogn, og der er det altså rart at kunne pakke dem godt ind inde i varmen.

Vi købte vores for 500 kr brugt, og de penge er virkelig givet godt ud!

Edit: vi brugte slet ikke bæreplade, da jeg syntes den var for hård for hende at ligge på. Når nu vi havde købt en dyr madras kunne jeg ikke se fordele ved at lade hende ligge på en papplade :)

Det var nogle gode argumenter, du kom med :) Tror vi alligevel hellere må købe sådan en så. Nu havde jeg ellers lige flyttet de penge over på en anden post i budgettet :D

Vi har også madras i både lift og vogn, så pladen bliver vist mere eller mindre overflødig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er på fb. Søg en gruppe der hedder "Uld-undertøj til børn og voksne". Jeg har handlet der, og var tilfreds :)

Tak det vil jeg lige se på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mener du med, jeg skal huske, hvem det er, der taler mig fra den? Går da ud fra, damen fra Danmark gerne ville sælge den, men hun så ingen grund til at købe den, når vi nu købte lift. Så det var ikke ligefrem fordi hun selv fik noget ud af, at vi ikke købte ekstra hos hende?

Det var nu heller ikke selve posen, jeg mente, der ikke kan bruges efter et halvt år, kun selve bærepladen. Det var den, vi havde fået at vide, at man kunne bruge ligeså længe som selve posen hos Babysam.

Vores barn skal ikke sove ude andet end når vi er på tur. Så derfor argumentet med at babyen skal tages op - det er jo ikke sikkert hun lige sover, når hun ligger i vognen.

Hun skal ligge der, når jeg går tur og til og fra diverse babyaktiviteter.

Skal lige forstå dig ret - sov jeres i Duniposen nede i liften til at starte med?

Okay, jeg vidste ikke du også kunne købe soveposer hos Danmark.

Det er i hvert fald forkert, hvis BabySam har sagt pladen kan bruges ligeså længe som posen, men synes ikke det gør en forskel, at pladen kun kan bruges det første halve år. Som sagt er den overflødig derefter, fordi barnet alligevel er for tungt til at bære i posen som en taske.

Hvis hun som udganspunkt hovedsageligt skal sove inde, så kan jeg måske se en fidus i ikke at købe en pose.

Nej, hun sov svøbt i dyne i liften inde og i Duniposen udenfor. Duniposen kan ikke være i en lift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er da sikker på at duni/voksi osv er godt. Men jeg er bare mest til lift/barnevogn med dyne, og det fungerer altså rigtigt fint. Så hvis ikke du brænder for duni/voksi, så skal du lade være med at købe det. Ulddragt + hue, vanter + dyne + evt uldtæppe + barnevognen som jo i sig selv holder meget på varmen er fint tilstrækkeligt. I vuggestue er det ikke sikkert jeres barn for lov at sove i duni/voksi og skal jo så vendes fra det.

Vi har barnevognen til at stå inde, så bliver den ikke kold. Ellers så husk at tage lift, dyne/voksi med ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg vidste ikke du også kunne købe soveposer hos Danmark.

Det er i hvert fald forkert, hvis BabySam har sagt pladen kan bruges ligeså længe som posen, men synes ikke det gør en forskel, at pladen kun kan bruges det første halve år. Som sagt er den overflødig derefter, fordi barnet alligevel er for tungt til at bære i posen som en taske.

Hvis hun som udganspunkt hovedsageligt skal sove inde, så kan jeg måske se en fidus i ikke at købe en pose.

Nej, hun sov svøbt i dyne i liften inde og i Duniposen udenfor. Duniposen kan ikke være i en lift.

Hun skal altid sove inde. Vi bor på 4. sal, så det vil aldrig blive aktuelt at sove ude med mindre det er under en gåtur.

Jeg tænkte nok at sådan en pose ikke kan være i liften.

Så bliver det vel egentlig bedre at bruge dyne i liften det første halve år. Og når hun så er blevet for stor til liften, så er det alligevel sommer og så er dyne i vognen vel fint?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er da sikker på at duni/voksi osv er godt. Men jeg er bare mest til lift/barnevogn med dyne, og det fungerer altså rigtigt fint. Så hvis ikke du brænder for duni/voksi, så skal du lade være med at købe det. Ulddragt + hue, vanter + dyne + evt uldtæppe + barnevognen som jo i sig selv holder meget på varmen er fint tilstrækkeligt. I vuggestue er det ikke sikkert jeres barn for lov at sove i duni/voksi og skal jo så vendes fra det.

Vi har barnevognen til at stå inde, så bliver den ikke kold. Ellers så husk at tage lift, dyne/voksi med ind.

Herligt med en fortaler for dyne :D

Vores barnevogn skal stå i en tør cykelkælder, men vi vil tage liften med op.

Lyder heller ikke så smart at barnet evt. skal vendes fra pose igen, så er pengene jo spildt. Specielt hvis vi egentlig ikke får behov for det det første år.

Hhhmm. Svært at beslutte sig! Må nok lige vende det med manden i aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herligt med en fortaler for dyne :D

Vores barnevogn skal stå i en tør cykelkælder, men vi vil tage liften med op.

Lyder heller ikke så smart at barnet evt. skal vendes fra pose igen, så er pengene jo spildt. Specielt hvis vi egentlig ikke får behov for det det første år.

Hhhmm. Svært at beslutte sig! Må nok lige vende det med manden i aften.

Hvis jeg var dig ville jeg vente og se om behovet opstår, i kan jo hurtigt få fat på sådan en hvis det er nødvendigt. Og dyne og overtøj skal i jo have alligevel, så der er ingen penge spildt hvis i beslutter jer for duni/voksi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ang. uldtøj så sælger Kvickly og Føtex nogle rigtig fine bodyer + lang bukser rigtig billigt hele vinterhalvåret og de plejer altid at starte sæsonen med 25% eller sådan noget. Der skal jeg i hvert fald selv hamstre ;) Hold øje fra omkring uge 40

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også brugt dyne til Anna. Det har fungeret upåklageligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun altid skal sove indenfor ville jeg også lade være med at købe den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også brugt dyne til Ida, da hun er et meget varmt barn.

Hun kan sparke dynen af hvis det fx er for varmt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Simon jo maj barn, men han sov i liften i barnevognen i starten.

Da han så voksede ud af liften købte/fik vi en drømmepose, som vi har været super glade for hen over vinteren, jeg syntes dog det var klart nemmest at bære ham i liften, frem for i posen, vi bor på 2. sal.

I starten sparker de jo ikke dynen af, så jeg ville også starte med lift og dyne og så se om behovet opstår!

PS: Jeg syede en lift dyne (halv babydyne) til at starte med da jeg syntes at det blev for voldsomt med den store dyne nede i liften, og så havde jeg bare et fleece tæppe liggende i vognen, som jeg kunne svøbe ham i hvis jeg blev nødt tilat tage ham op under en gå tur.

VH Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige et tip bilka har lige nu uld/bomuld body, bukser osv til priser fra 40 kr.... vi har været yderst tilfredse med kvaliteten af det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER