Barbamama

5:2 tråden :)

283 indlæg i dette emne

Jeg mener også at man må spise alt, men lidt med måde. Man kan jo ikke bare spise en pizza med cola og en stor is hver dag, og så tro at fasten fixer det. Men hvis man spiser normalt og snupper lidt godt indimellem, så tror jeg fasten kan gøre meget. Der er nemlig det dér aspekt med, at man også vænner sig til mindre portioner.

SUPER meget fastemedvind til jer imorgen:)

Cleanse-sidespring:

Jeg er ved at slutte dag 5 på cleansen. Det går altså overraskende godt. Selvfølgelig er det lidt drøjt indimellem og jeg giiiider ikke mere suppe. Men jeg har slet ikke craving efter sukker og alt muligt "lækkert". I dag har jeg haft lidt lyst til en pastaret med få gode varer og til laks :blink Ikke engang til kartofler, som jeg ellers er helt vild med. Og jeg kan slet slet ikke spise så meget som før, og har det egentligt også fint med at føle lidt sult, hvor jeg før i tiden straks ville lede efter en måde at få stillet sulten på. Det er vildt nok! Har ovenikøbet været ude at løbe her til eftermiddag.

Jeg kan (naturligvis) ikke leve sådan her for evigt. Det gider jeg overhovedet heller ikke, men jeg er topmotiveret for at fortsætte på fasten, for det giver så fin mening ift. hvad der nu sker med min krop. Tror også jeg har min morgenmad (en wonder-smoothie) klar til fremtiden.

Vil du dele din smoothie opskrift?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja:) Den er videreudviklet lidt fra det program jeg følger hos mindyourfoods, men den er bare:

- Saft fra en citron

- en halv agurk

- en god håndfuld spinat

- et lille stykke ingefær

- en avokado

- ca. 3 dl vand.

Og så skal det blendes rigtigt godt for at få en god konsistens. Jeg kan i hvert fald ikke selv lide når det er for grødet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja:) Den er videreudviklet lidt fra det program jeg følger hos mindyourfoods, men den er bare:

- Saft fra en citron

- en halv agurk

- en god håndfuld spinat

- et lille stykke ingefær

- en avokado

- ca. 3 dl vand.

Og så skal det blendes rigtigt godt for at få en god konsistens. Jeg kan i hvert fald ikke selv lide når det er for grødet.

Tak :) Lyder lækkert! Det må jeg prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså mig bekendt er reglen, at du må spise "som du har lyst til", og min erfaring har indtil videre været, at jeg ikke har haft lyst til nær så store portioner og at jeg har haft mindre lyst til sukker. Men jeg har spist weekendslik og jeg fik også en kage igår. Om jeg så har tabt mig, det fortæller vægten imorgen ;)

Okay... Det virker bare næsten for godt til at være sandt :rolleyes

Er spændt på at høre med vægten i morgen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener også at man må spise alt, men lidt med måde. Man kan jo ikke bare spise en pizza med cola og en stor is hver dag, og så tro at fasten fixer det. Men hvis man spiser normalt og snupper lidt godt indimellem, så tror jeg fasten kan gøre meget. Der er nemlig det dér aspekt med, at man også vænner sig til mindre portioner.

SUPER meget fastemedvind til jer imorgen:)

Cleanse-sidespring:

Jeg er ved at slutte dag 5 på cleansen. Det går altså overraskende godt. Selvfølgelig er det lidt drøjt indimellem og jeg giiiider ikke mere suppe. Men jeg har slet ikke craving efter sukker og alt muligt "lækkert". I dag har jeg haft lidt lyst til en pastaret med få gode varer og til laks :blink Ikke engang til kartofler, som jeg ellers er helt vild med. Og jeg kan slet slet ikke spise så meget som før, og har det egentligt også fint med at føle lidt sult, hvor jeg før i tiden straks ville lede efter en måde at få stillet sulten på. Det er vildt nok! Har ovenikøbet været ude at løbe her til eftermiddag.

Jeg kan (naturligvis) ikke leve sådan her for evigt. Det gider jeg overhovedet heller ikke, men jeg er topmotiveret for at fortsætte på fasten, for det giver så fin mening ift. hvad der nu sker med min krop. Tror også jeg har min morgenmad (en wonder-smoothie) klar til fremtiden.

Jeg tænker nemlig også at man vel ikke bare kan grovæde :D

Du er sgu sej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en lang artikel i Politiken om 5:2 i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en lang artikel i Politiken om 5:2 i dag :)

Ja det så jeg faktisk godt. Jeg fik bare kun læst faktaboksen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en lang artikel i Politiken om 5:2 i dag :)

Ja det så jeg faktisk godt. Jeg fik bare kun læst faktaboksen :)

Vil I give et lille mini referat? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så, første uge på 5:2 er hermed slut. Min vægt er jo nok også blevet påvirket af de ekstra gåture til og fra dp, men jeg har altså også spist slik, spist ude to gange og været på café, hvor jeg fik fed chokoladekage...

Og jeg har tabt et kilo! :glad :yay

Så jeg er bare KLAR på faste idag! Er dog spændt på, om jeg bliver dårlig efter weekendens sukkerindtag :unsure

God fastedag til dig, LilleMi! :balloons Er der andre, der faster idag? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sååååådan! Barbarmama. Det er motiverende, ikk?

God fastedag til jer.

Cleanse-sidespor

Jeg har lige måttet dobbelttjekke vægten, som siger at jeg har tabt 2,3 kg siden i onsdags! A hva for noget?! Og jeg har har det GODT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så, første uge på 5:2 er hermed slut. Min vægt er jo nok også blevet påvirket af de ekstra gåture til og fra dp, men jeg har altså også spist slik, spist ude to gange og været på café, hvor jeg fik fed chokoladekage...

Og jeg har tabt et kilo! :glad :yay

Så jeg er bare KLAR på faste idag! Er dog spændt på, om jeg bliver dårlig efter weekendens sukkerindtag :unsure

God fastedag til dig, LilleMi! :balloons Er der andre, der faster idag? :)

Sådan :respekt

Jeg har tabt 900 g siden i torsdags :yay

Cola Zero bliver min ven på de her fastedage!

God kamp Barbamama :box

Er Justme ikke også med i dag? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God fastedag, piger! :yay

Og sejt med vægttab til alle! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil I give et lille mini referat? :whistling

Der stod nu ikke så meget nyt. Jeg kan ikke finde den på hjemmesiden, men der er en artikel fra juli HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det flotte vægttab, LilleMi og Fister :glad

Jeg synes, at jeg går forbi MEGET lækkert mad idag <_< Men til gengæld er jeg ikke "sukkerafvænningsdårlig" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det flotte vægttab, LilleMi og Fister :glad

Jeg synes, at jeg går forbi MEGET lækkert mad idag <_< Men til gengæld er jeg ikke "sukkerafvænningsdårlig" :)

Hold ud! Og tænk at i morgen må du spise almindeligt igen :yay Det hjælper mig meget at tænke på.

Jeg er netop i gang med at indtage dagens første kalorier: 1 skive rugbrød m. kyllingepålæg og hytteost = 182 kcal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det flotte vægttab, LilleMi og Fister :glad

Jeg synes, at jeg går forbi MEGET lækkert mad idag <_< Men til gengæld er jeg ikke "sukkerafvænningsdårlig" :)

Super at du kan mærke forskel ift. Sukker! Det er så fedt.

Godt gået til jer fastere og fortsat god dag:)

Ps: jeg har simpelthen så meget overskud, det er helt skørt. Har lige snuppet en ekstra løbetur, bare fordi jeg kunne. Måske er det vægttabet der gør mig lidt High. Sender overskudskarma jeres vej:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med på vognen her! :-) jeg er gået over til at spise lchf i onsdags og går nu også igang med 5:2 kuren, med første faste dag i dag :-)

Har tænkt mig at give den gas i tre uger med begge dele (hvor jeg holder mig omring 1200 kcal på de normale dage) for at tabe mig inden jeg og familien skal en måned til Canada, hvor jeg gerne vil kunne spise som jeg har lyst til, men stadig lige have i hovedet at begrænse kulhydraterne, når det er til...

Og så går jeg all in på lchf igen når vi kommer hjem, og alt efter hvordan det her faste går, så forsætter jeg også med det, for at komme af med de overflødige kilo :-)

Mit endelige mål er at tabe omkring ti kilo. Jeg ved jeg kommer til at tage noget på på ferien, men derfor er det bare ekstra dejligt at vægten i dag siger -1,3 kilo siden i onsdags :-D Og ligeledes har jeg ikke spist noget som helst sukker siden onsdag - hvilket nok er det jeg er allermest stolt over :-D

Er spændt på hvordan jeg klarer mig igennem min første faste dag! Får mit første måltid nu: spejlæg, tomat og avocado. Rigtig god faste vind, til jer andre der også faster i dag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super at du kan mærke forskel ift. Sukker! Det er så fedt.

Godt gået til jer fastere og fortsat god dag:)

Ps: jeg har simpelthen så meget overskud, det er helt skørt. Har lige snuppet en ekstra løbetur, bare fordi jeg kunne. Måske er det vægttabet der gør mig lidt High. Sender overskudskarma jeres vej:)

Du er for vild :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med på vognen her! :-) jeg er gået over til at spise lchf i onsdags og går nu også igang med 5:2 kuren, med første faste dag i dag :-)

Har tænkt mig at give den gas i tre uger med begge dele (hvor jeg holder mig omring 1200 kcal på de normale dage) for at tabe mig inden jeg og familien skal en måned til Canada, hvor jeg gerne vil kunne spise som jeg har lyst til, men stadig lige have i hovedet at begrænse kulhydraterne, når det er til...

Og så går jeg all in på lchf igen når vi kommer hjem, og alt efter hvordan det her faste går, så forsætter jeg også med det, for at komme af med de overflødige kilo :-)

Mit endelige mål er at tabe omkring ti kilo. Jeg ved jeg kommer til at tage noget på på ferien, men derfor er det bare ekstra dejligt at vægten i dag siger -1,3 kilo siden i onsdags :-D Og ligeledes har jeg ikke spist noget som helst sukker siden onsdag - hvilket nok er det jeg er allermest stolt over :-D

Er spændt på hvordan jeg klarer mig igennem min første faste dag! Får mit første måltid nu: spejlæg, tomat og avocado. Rigtig god faste vind, til jer andre der også faster i dag :-)

Fedt med flere fastere :yay

Det lyder godt nok som et vildt projekt :o Glæder mig til at følge det.

Hvor meget vil I andre tabe? Jeg vil gerne af med 5 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til:)

Jeg vil gerne ned på 67 kg, og lige pludselig er der jo kun 4,2 kg to go.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt stolt af mig selv (tillader mig at være lidt selvfed) har indtil videre klaret min første fastedag super. Føler mig helt overskudsagtig og resten af min fastedag kan bare komme an :-)

I forhold til vægttab så tager jeg 5 kg ad gangen da det er mere overskueligt for mig end at sige NU vil jeg tabe 25 kg (og så tillader jeg mig at belønne mig selv undervejs med div sko, tasker mm. :-D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til de nye fastere :balloons

Cloverblossom, det lyder godt nok heftigt :o Hatten af for dig, hvis du kan, men er det helt sundt at gå så meget all in? :unsure

Fister, sikke et vildt vægttab! :o :respekt Det er dæleme flot :glad

Jeg har lige spist frokost: spidskål, serano skinke, tomat og hytteost :) Overvejer at lave en aftensmad bestående af bouillon og kogt kylling og måske squashspaghetti :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Squashspaghetti det lyder interessant. Hvad gør du? River squash og koger det?

Kunne jeg måske godt bruge til min aftensmad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Squashspaghetti det lyder interessant. Hvad gør du? River squash og koger det?

Kunne jeg måske godt bruge til min aftensmad :)

Laver tynde strimler med kartoffelskræller og hælder kogende vand over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Squashspaghetti det lyder interessant. Hvad gør du? River squash og koger det?

Kunne jeg måske godt bruge til min aftensmad :)

Jeg har lige fået sådan en fix køkkendims hjem til at lave "spaghetti" af grøntsager :) Tænker at jeg strimler en lille squash og så ryger den i kogende boulion med kylling og vupti: kyllinge/"nudel"-suppe a la faste :D

Skal nok lige fortælle om den dims er værd at investere i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER