Barbamama

5:2 tråden :)

283 indlæg i dette emne

Bare klø på :box

Der må da også findes nogle øvelser specielt til mavedellen.

Jeg har nogen virkelig stærke mavemuskler inde bagved dellen - det gør ikke dellen mindre at træne mavemusklerne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nogen virkelig stærke mavemuskler inde bagved dellen - det gør ikke dellen mindre at træne mavemusklerne ;)

Nej det er jo det, der er så irriterende. Musklerne sætter sig bare bagved <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaav?

Kan det godt passe at man bliver virkelig dårlig, hvis man (er så dum at man...) fylder sig med lidt for meget skod efter en faste? :badgirl

Jeg har haft succesfulde fastedage mandag og onsdag, og idag besluttede jeg så, at jeg med god samvittighed kunne spise lidt slik og en cola. Og så røg jeg vist tilbage i gamle grovædermønstre :badgirl

Og nu har jeg bare stygt ondt i maven. Kan nærmest ikke engang holde min krop ud, ligger bare og vender og drejer mig og har ondt :(

Det kan da også være så meget andet, men hvis det er pga sukkeret, så skal jeg ALDRIG have slik igen. Fanme for ulækkert hvis det her er "en ren krops" reaktion på det :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morer mig i øvrigt over at netop de to, der "startede trenden" pt er på andre kure :lolhit

Hvordan synes du, at 5:2 er indtil videre, LilleMi? :) Udover at du forståeligt nok var sulten igår ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morer mig i øvrigt over at netop de to, der "startede trenden" pt er på andre kure :lolhit

Hvordan synes du, at 5:2 er indtil videre, LilleMi? :) Udover at du forståeligt nok var sulten igår ;)

Altså nu har jeg jo overstået min første fastedag :yay

Men puha det var bare hårdt, da jeg lå i sengen i går aftes. Tror at jeg skal gemme nogle kalorier til om aftenen, så jeg lige må spise et stykke knækbrød eller noget inden jeg går i seng.

I dag har jeg tænkt mig at spise 1300 kcal som min shape up foreslår. Glæder mig til at få lidt mere indenbords :)

Tænk at du fik det så dårligt af slikket :unsure

Hvornår faster du igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu har jeg jo overstået min første fastedag :yay

Men puha det var bare hårdt, da jeg lå i sengen i går aftes. Tror at jeg skal gemme nogle kalorier til om aftenen, så jeg lige må spise et stykke knækbrød eller noget inden jeg går i seng.

I dag har jeg tænkt mig at spise 1300 kcal som min shape up foreslår. Glæder mig til at få lidt mere indenbords :)

Tænk at du fik det så dårligt af slikket :unsure

Hvornår faster du igen?

Godt klaret :glad Men træls at du følte dig sulten om aftenen. Hvis det er en trøst, så kan jeg fortælle at allerede anden fastedag, der syntes jeg at det føltes helt okay :)

Uh så du vil tælle kalorier alle dage? Det er hardcore, synes jeg ;) Men sikkert muligt, jeg oplevede i hvert fald, at jeg var meget mindre sulten dagen efter en faste :goodluck

Og ja tankevækkende med slikket! :o Altså jeg ved jo ikke 100% sikkert om det var dét, jeg blev dårlig af. Havde faktisk en kollega igår, der gik hjem med mavesmerter. Men eftersom jeg har det fint nu (bortset fra at jeg er trææææt), og at mavepinen ikke var toilet/opkast-relateret men føltes mere syre-relateret, så er jeg ret overbevist om at det er slikket. Blev faktisk også hønesyg af slik i graviditeten, så måske skal jeg bare indse at slik ikke hører hjemme i min krop :blush Har i hvert fald OVERHOVEDET ikke lyst til det nu :puke

Jeg faster igen mandag :) Jeg tænker at mandag bliver min faste fastedag (tøhø :P) og så skubber jeg lidt rundt på om nr 2 bliver onsdag, torsdag eller fredag fra uge til uge. Næste uge bliver det torsdag. Hvornår faster du igen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt klaret :glad Men træls at du følte dig sulten om aftenen. Hvis det er en trøst, så kan jeg fortælle at allerede anden fastedag, der syntes jeg at det føltes helt okay :)

Uh så du vil tælle kalorier alle dage? Det er hardcore, synes jeg ;) Men sikkert muligt, jeg oplevede i hvert fald, at jeg var meget mindre sulten dagen efter en faste :goodluck

Og ja tankevækkende med slikket! :o Altså jeg ved jo ikke 100% sikkert om det var dét, jeg blev dårlig af. Havde faktisk en kollega igår, der gik hjem med mavesmerter. Men eftersom jeg har det fint nu (bortset fra at jeg er trææææt), og at mavepinen ikke var toilet/opkast-relateret men føltes mere syre-relateret, så er jeg ret overbevist om at det er slikket. Blev faktisk også hønesyg af slik i graviditeten, så måske skal jeg bare indse at slik ikke hører hjemme i min krop :blush Har i hvert fald OVERHOVEDET ikke lyst til det nu :puke

Jeg faster igen mandag :) Jeg tænker at mandag bliver min faste fastedag (tøhø :P) og så skubber jeg lidt rundt på om nr 2 bliver onsdag, torsdag eller fredag fra uge til uge. Næste uge bliver det torsdag. Hvornår faster du igen? :)

Jeg ved ikke hvor hardcore det bliver, men vil i hvert fald have det i baghovedet ;)

Jeg tænker også at faste mandag næste gang :) Synes at det er meget rart at kunne bytte dagene rundt efter behov :)

Måske er det meget godt at du havde den oplevelse med slikket, hvis det gør at du holder dig fra det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cleanse dag 3 er skudt i gang med min herlige smoothie og en vægt som siger minus 1 kg siden i onsdag...si'r jeg bare:) det er alligevel motiverende, når jeg nu ikke har sindssygt lyst til suppe igen i dag.

Barbarmama, det lyder lidt vildt som din krop reagerer, men det kan sikkert godt hænge sammen. Jeg har prøvet noget lignende engang, hvor jeg havde spist rigtigt sundt i en periode og så en træt og forsinket dag købte et McD-meal.. Adr, jeg fik det skidt. Det var nærmest som om jeg kunne mærke en masse skidte tilsætningssstoffer der bare ville ud af kroppen. Det har i hvert fald afskrækket mig, for at falde for den igen.

Men godt gået til jer. Jeg glæder mig til at være med igen, men er også ret opsat på lige at følge denne cleanse til døren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaav?

Kan det godt passe at man bliver virkelig dårlig, hvis man (er så dum at man...) fylder sig med lidt for meget skod efter en faste? :badgirl

Jeg har haft succesfulde fastedage mandag og onsdag, og idag besluttede jeg så, at jeg med god samvittighed kunne spise lidt slik og en cola. Og så røg jeg vist tilbage i gamle grovædermønstre :badgirl

Og nu har jeg bare stygt ondt i maven. Kan nærmest ikke engang holde min krop ud, ligger bare og vender og drejer mig og har ondt :(

Det kan da også være så meget andet, men hvis det er pga sukkeret, så skal jeg ALDRIG have slik igen. Fanme for ulækkert hvis det her er "en ren krops" reaktion på det :puke

Wow, det lyder godt nok vildt! Det er jo ikke til at sige om det er derfor, men det kan jo aldeles heller ikke afvises. Jeg kan godt forstå det evt. kan få dig til at skære lidt ned på slikket :o

Altså nu har jeg jo overstået min første fastedag :yay

Men puha det var bare hårdt, da jeg lå i sengen i går aftes. Tror at jeg skal gemme nogle kalorier til om aftenen, så jeg lige må spise et stykke knækbrød eller noget inden jeg går i seng.

I dag har jeg tænkt mig at spise 1300 kcal som min shape up foreslår. Glæder mig til at få lidt mere indenbords :)

Tillykke med første veloverståede faste! :yay

Jeg tror også det kan betale sig at ligge dagens største kalorieindtag til aftensmaden. Det virkede i hvert fald bedst for mig. Jeg kunne også godt synes det var lidt mærkeligt at ligge der i sengen og være så sulten, men når jeg først faldt i søvn sov jeg heldigvis vildt godt!

Hvorfor vil du kun spise 1300 kcal i dag? Tror du ikke det er dumt? :unsure

Cleanse dag 3 er skudt i gang med min herlige smoothie og en vægt som siger minus 1 kg siden i onsdag...si'r jeg bare:) det er alligevel motiverende, når jeg nu ikke har sindssygt lyst til suppe igen i dag.

Barbarmama, det lyder lidt vildt som din krop reagerer, men det kan sikkert godt hænge sammen. Jeg har prøvet noget lignende engang, hvor jeg havde spist rigtigt sundt i en periode og så en træt og forsinket dag købte et McD-meal.. Adr, jeg fik det skidt. Det var nærmest som om jeg kunne mærke en masse skidte tilsætningssstoffer der bare ville ud af kroppen. Det har i hvert fald afskrækket mig, for at falde for den igen.

Men godt gået til jer. Jeg glæder mig til at være med igen, men er også ret opsat på lige at følge denne cleanse til døren.

Du er altså sej med den cleanse - DET kunne jeg ikke! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak:) jeg er altså også lidt presset indimellem, fasten er nemmere at gå til. Men det virker vist det her cleanse, kan jeg mærke på min krop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, det lyder godt nok vildt! Det er jo ikke til at sige om det er derfor, men det kan jo aldeles heller ikke afvises. Jeg kan godt forstå det evt. kan få dig til at skære lidt ned på slikket :o

Tillykke med første veloverståede faste! :yay

Jeg tror også det kan betale sig at ligge dagens største kalorieindtag til aftensmaden. Det virkede i hvert fald bedst for mig. Jeg kunne også godt synes det var lidt mærkeligt at ligge der i sengen og være så sulten, men når jeg først faldt i søvn sov jeg heldigvis vildt godt!

Hvorfor vil du kun spise 1300 kcal i dag? Tror du ikke det er dumt? :unsure

Fordi at det er det jeg må indtage pr. dag ifølge shape up. Men jeg har allerede droppet det. Orker det slet ikke. Det er jo to kure på én gang. Blev vist bare lidt revet med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi at det er det jeg må indtage pr. dag ifølge shape up. Men jeg har allerede droppet det. Orker det slet ikke. Det er jo to kure på én gang. Blev vist bare lidt revet med ;)

Haha - kender det godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cleanse dag 3 er skudt i gang med min herlige smoothie og en vægt som siger minus 1 kg siden i onsdag...si'r jeg bare:) det er alligevel motiverende, når jeg nu ikke har sindssygt lyst til suppe igen i dag.

Barbarmama, det lyder lidt vildt som din krop reagerer, men det kan sikkert godt hænge sammen. Jeg har prøvet noget lignende engang, hvor jeg havde spist rigtigt sundt i en periode og så en træt og forsinket dag købte et McD-meal.. Adr, jeg fik det skidt. Det var nærmest som om jeg kunne mærke en masse skidte tilsætningssstoffer der bare ville ud af kroppen. Det har i hvert fald afskrækket mig, for at falde for den igen.

Men godt gået til jer. Jeg glæder mig til at være med igen, men er også ret opsat på lige at følge denne cleanse til døren.

Du inspirerer mig!!!

Overvejer om jeg skal hoppe på cleanse vognen :unsure - det er jo kun en uge det drejer sig om og det er ikke hårdt da der er en god og mættende madplan med flere forskellige alternativer som man selv kan vælge. Første gang lugtede jeg af løg hver gang jeg rørte min hud, anden gang gik meget bedre... Hmm... Tænke tænke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt med lidt løgparfume;) jeg lugter ikke af noget, kun når jeg prutter...men så går jeg så også all in på lugt;)

Jeg spiser kun grøntsager, lidt salt og lidt olie, så det er en temmeligt stram kostplan. Jeg er træt af supper (f.eks går rå løg ikke, så en del af det skal tilberedes), men jeg er rigtigt glad for morgensmoothien og min eftermiddagssnack med avokado og tomat. Namnam

Hvis du vil cleanse kan vi jo starte en nye tråd, så vi ikke får bombarderet 5:2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm den der opstart igår gik vidst ikke heeeeeeelt som planlagt... Gik ligesom i vasken da jeg købte 2 pølsebrød på 7Eleven for at få hævet kontanter til at købe flødeboller på fabriksudsalg....

Mandag er pt planen for opstart nu.... Og så bliver det mandag og torsdag som fastedage i næste uge.

Hep hep :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt med lidt løgparfume;) jeg lugter ikke af noget, kun når jeg prutter...men så går jeg så også all in på lugt;)

Jeg spiser kun grøntsager, lidt salt og lidt olie, så det er en temmeligt stram kostplan. Jeg er træt af supper (f.eks går rå løg ikke, så en del af det skal tilberedes), men jeg er rigtigt glad for morgensmoothien og min eftermiddagssnack med avokado og tomat. Namnam

Hvis du vil cleanse kan vi jo starte en nye tråd, så vi ikke får bombarderet 5:2.

Det bliver ikke i den her weekend (første date i et år skal overståes) og næste søndag har Mie fødselsdag men måske mandag den 19 - så kan jeg lave en "detox" dagbog herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 4, i dag når vi halvvejs. Jeg har det strålende og har tabt 1,3 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor finder i inspiration / opskrifter henne? Synes det kan være svært at finde på noget der er velsnagende og mættende på faste dagene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor finder i inspiration / opskrifter henne? Synes det kan være svært at finde på noget der er velsnagende og mættende på faste dagene

Hehe jeg tror i et vist omfang, at jeg bare accepterer at smag og mæthed er luksus, som jeg må undvære på fastedage :D Ellers tænker jeg på, hvad jeg synes smager godt, og prøver at lave en lille/kaloriefattig version af det, evt spædet op med kaloriefattig mad. F.eks. Kan jeg godt strække en lille bitte smule skinke og ost udover en masse spidskål ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 5, jeg er lidt utilpas i dag, synes jeg. Har rundet -1,5 kg.

Der er vist nogle fastere i dag, ikk? God vind herfra:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamama er du stadig med på fastedag i morgen? :)

Jeg skal holde min 2. fastedag. Er spændt på hvordan det bliver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamama er du stadig med på fastedag i morgen? :)

Jeg skal holde min 2. fastedag. Er spændt på hvordan det bliver.

Jep, jeg er med :) Er lidt spændt på det, for har ikke fået planlagt, hvad jeg skal spise og har fået meget sukker i weekenden :unsure Men fastes, det skal der :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, jeg er med :) Er lidt spændt på det, for har ikke fået planlagt, hvad jeg skal spise og har fået meget sukker i weekenden :unsure Men fastes, det skal der :box

Samme her <_<

Er der virkelig slet ingen regel for hvor meget man må spise de 5 andre dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme her <_<

Er der virkelig slet ingen regel for hvor meget man må spise de 5 andre dage?

Altså mig bekendt er reglen, at du må spise "som du har lyst til", og min erfaring har indtil videre været, at jeg ikke har haft lyst til nær så store portioner og at jeg har haft mindre lyst til sukker. Men jeg har spist weekendslik og jeg fik også en kage igår. Om jeg så har tabt mig, det fortæller vægten imorgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener også at man må spise alt, men lidt med måde. Man kan jo ikke bare spise en pizza med cola og en stor is hver dag, og så tro at fasten fixer det. Men hvis man spiser normalt og snupper lidt godt indimellem, så tror jeg fasten kan gøre meget. Der er nemlig det dér aspekt med, at man også vænner sig til mindre portioner.

SUPER meget fastemedvind til jer imorgen:)

Cleanse-sidespring:

Jeg er ved at slutte dag 5 på cleansen. Det går altså overraskende godt. Selvfølgelig er det lidt drøjt indimellem og jeg giiiider ikke mere suppe. Men jeg har slet ikke craving efter sukker og alt muligt "lækkert". I dag har jeg haft lidt lyst til en pastaret med få gode varer og til laks :blink Ikke engang til kartofler, som jeg ellers er helt vild med. Og jeg kan slet slet ikke spise så meget som før, og har det egentligt også fint med at føle lidt sult, hvor jeg før i tiden straks ville lede efter en måde at få stillet sulten på. Det er vildt nok! Har ovenikøbet været ude at løbe her til eftermiddag.

Jeg kan (naturligvis) ikke leve sådan her for evigt. Det gider jeg overhovedet heller ikke, men jeg er topmotiveret for at fortsætte på fasten, for det giver så fin mening ift. hvad der nu sker med min krop. Tror også jeg har min morgenmad (en wonder-smoothie) klar til fremtiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER