Barbamama

5:2 tråden :)

283 indlæg i dette emne

Hmpf er træt og har hovedpine <_< Kan godt mærke at min krop er vant til sukker nu <_<

Jeg havde også lidt hovedpine på min 2. fastedag, men har ikke haft det siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er eftertænksomt at kroppen bliver sådan en sukkerjunkie, ikk?! Jeg kan også straks mærke på min krop, når jeg har fodret den med for meget sødt for længe, så bliver den helt umulig i et døgns tid, når jeg ikke gi'r den noget. Men det skulle den dér cleanse også få bugt med.

Lille PS: Susanne. Når du forbrænder 1000 kcal ved at cykle, synes jeg at det er helt på sin plads med en let frokost. Jeg ved fra mig selv, at jeg går kold hvis jeg har trænet og det er varmt og jeg ikke giver kroppen lidt at arbejde med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er eftertænksomt at kroppen bliver sådan en sukkerjunkie, ikk?! Jeg kan også straks mærke på min krop, når jeg har fodret den med for meget sødt for længe, så bliver den helt umulig i et døgns tid, når jeg ikke gi'r den noget. Men det skulle den dér cleanse også få bugt med.

Lille PS: Susanne. Når du forbrænder 1000 kcal ved at cykle, synes jeg at det er helt på sin plads med en let frokost. Jeg ved fra mig selv, at jeg går kold hvis jeg har trænet og det er varmt og jeg ikke giver kroppen lidt at arbejde med.

Det er mere skræmmende end spændende, synes jeg! :o

Det gik langsomt op ad bakkerne på vej hjem, men det gik ok. Jeg spiste to brombær fra haven og en mundfuld banen da jeg kom hjem - det var jeg nødt til :unsure

Nu er jeg godt nok mest af alt lidt slatten. Tror ikke jeg for eftertiden skal cykle så langt på fastedage <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er eftertænksomt at kroppen bliver sådan en sukkerjunkie, ikk?! Jeg kan også straks mærke på min krop, når jeg har fodret den med for meget sødt for længe, så bliver den helt umulig i et døgns tid, når jeg ikke gi'r den noget. Men det skulle den dér cleanse også få bugt med.

Lille PS: Susanne. Når du forbrænder 1000 kcal ved at cykle, synes jeg at det er helt på sin plads med en let frokost. Jeg ved fra mig selv, at jeg går kold hvis jeg har trænet og det er varmt og jeg ikke giver kroppen lidt at arbejde med.

Det tager 3 uger at vende kroppen af med sin sukker trang men 1-2 dage at opbygge en sukkertrang - så det er ikke for sjov de kalder det sukker junkie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg måtte kapitulere og spise 5 tsk-fulde græsk yoghurt med lidt solsikkekerner på og det hjalp. Søren siger, at hvis man motionerer må man indtage 1/4 af energiforbruget, så man opretholder indtaget af 1/4 af dagens samlede energiforbrug. Vi fik en god aftensmad der mættede rigtig godt og jeg har fået 750 kcal i dag (har forbrændt ca. 800 kcal på cyklen) så det er helt fint.

Så skal jeg bare lige holde op med at have lyst til tusind kilo slik og chokolade <_< :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej jeg får altså lyst til at joine jer :)

Hvor har I læst om kuren? Og hvor mange kalorier må man så spise på ikke-faste dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej jeg får altså lyst til at joine jer :)

Hvor har I læst om kuren? Og hvor mange kalorier må man så spise på ikke-faste dage?

Jeg har set flere indslag i tv og ellers så har Søren og jeg læst på nettet. F.eks. har jeg lige i dag fundet en artikel på Femina (LINK)

Man må spise 1/4 af sit daglige kaloriebehov, dvs. ca. 500 kcal for kvinder og 600 kcal for mænd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set flere indslag i tv og ellers så har Søren og jeg læst på nettet. F.eks. har jeg lige i dag fundet en artikel på Femina (LINK)

Man må spise 1/4 af sit daglige kaloriebehov, dvs. ca. 500 kcal for kvinder og 600 kcal for mænd :)

Er det ikke på fastedagene? :blink

Nå jeg vil lige tjekke dit link, så bliver jeg nok klogere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke på fastedagene? :blink

Nå jeg vil lige tjekke dit link, så bliver jeg nok klogere ;)

Haha - jo da. Jeg antog det var dem du mente :D Du må spise præcis som du plejer til hverdag. Forskellen er jo så, at du pludselig godt kan spise det stykke chokolade eller den is uden altid at have skide dårlig samvittighed. Plus din krop får ro til at reparere og fikse ting, fordi den ikke hele tiden bliver bombarderet med mad :) (selvfølgelig skal du ikke spise 300g slik og en big mac-menu hver ikke-fastedag, men du forstår pointen ;) )

Det er hermed besluttet - jeg vil med på vognen!!! Det skal sgi prøves!

I denne uge ved jeg så ikke lige hvilke dage jeg skal faste. torsdag ihvertfald, man synes måske ikke rigtig der er andre dage hvor det passer ind. Så måske starter jeg i denne uge bare med en fastedag. Og hvis jeg ikke kan holde det torsdag hvor min mødregruppe kommer - så begynder jeg på mandag i næste uge. Det vigtigste er at nu har jeg taget beslutningen!

Så skal jeg bare lige have gang i min ShapeUp app så jeg kan se hvor mange kalorier fx en bolle er.

Sådan! Det er da fint nok at starte med een dag, så man prøver hvordan det føles :) :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - jo da. Jeg antog det var dem du mente :D Du må spise præcis som du plejer til hverdag. Forskellen er jo så, at du pludselig godt kan spise det stykke chokolade eller den is uden altid at have skide dårlig samvittighed. Plus din krop får ro til at reparere og fikse ting, fordi den ikke hele tiden bliver bombarderet med mad :) (selvfølgelig skal du ikke spise 300g slik og en big mac-menu hver ikke-fastedag, men du forstår pointen ;) )

I get the point ;)

Jeg melder mig under fanerne og vil faste onsdag med jer andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I get the point ;)

Jeg melder mig under fanerne og vil faste onsdag med jer andre :)

:super :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cool at vi blir flere. Velkommen:)

Susanne, godt du tog lidt ekstra så kroppen ikke går helt kold. Jeg synes det er sund fornuft.

Er der nogen der faster i morgen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til, LilleMi :balloons

Og ja, godt at du spiste lidt ekstra Susanne :kram2

Jeg glæder mig til at SPISE idag! :D Men føler mig faktisk ikke så sulten som jeg havde troet... Har det faktisk godt :super Var dog NOGET sølle igår. Dumme sukkerafhængighed :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, hvor kan jeg mærke gårsdagens faste :o På den gode måde, vel at mærke :yay Jeg nyder min mad mere, glæder mig til at spise, men føler også at jeg spiser fordi jeg er sulten og ikke fordi jeg keder mig eller har lyst til et sukkerfix. Jeg har ikke engang lyst til hvidt brød og slik, har derimod lige nydt en stor skål salat bestående af spidskål, hytteost, ruccola, tomat, parmesan ost og hvidløgsspegepølse :mam Med lidt modifikationer og i mindre størrelse tror jeg faktisk også at den ville kunne fungere, når jeg faster igen imorgen :)

Og i aften skal vi have tortillapizzaer. Dét glæder jeg mig til :sandie

Jeg har stadig en svag hovedpine, men jeg tror det er sukkeret, der stadig driller lidt + jeg glemmer at drikke vand. Så nu har jeg lige anrettet mig en kande vand med citroner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, hvor kan jeg mærke gårsdagens faste :o På den gode måde, vel at mærke :yay Jeg nyder min mad mere, glæder mig til at spise, men føler også at jeg spiser fordi jeg er sulten og ikke fordi jeg keder mig eller har lyst til et sukkerfix. Jeg har ikke engang lyst til hvidt brød og slik, har derimod lige nydt en stor skål salat bestående af spidskål, hytteost, ruccola, tomat, parmesan ost og hvidløgsspegepølse :mam Med lidt modifikationer og i mindre størrelse tror jeg faktisk også at den ville kunne fungere, når jeg faster igen imorgen :)

Og i aften skal vi have tortillapizzaer. Dét glæder jeg mig til :sandie

Jeg har stadig en svag hovedpine, men jeg tror det er sukkeret, der stadig driller lidt + jeg glemmer at drikke vand. Så nu har jeg lige anrettet mig en kande vand med citroner :)

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte at jeg ville have lyst til at få lidt et ædeflip i dag, når jeg nu ved at næste uge står på standhaftig suppe/smoothie-kur. Vi har skam også fået god mad, men jeg har slet ikke haft lyst til at proppe mig. Det var ikke svært at lade det ligge, som jeg ikke havde brug for (og det ene var altså en mega-nice burger!). Hmmmm...DET er altså en fornemmelse jeg gerne vil have med videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte at jeg ville have lyst til at få lidt et ædeflip i dag, når jeg nu ved at næste uge står på standhaftig suppe/smoothie-kur. Vi har skam også fået god mad, men jeg har slet ikke haft lyst til at proppe mig. Det var ikke svært at lade det ligge, som jeg ikke havde brug for (og det ene var altså en mega-nice burger!). Hmmmm...DET er altså en fornemmelse jeg gerne vil have med videre.

Kan du ikke lave en "dagbogs tråd" over din smoothie udrensnings kur? Jeg har før taget en udrensning med kæmpe succes for min krop og velvære så det kan jeg godt få mod på igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med i sådan en gruppe på facebook, hvor vi skal holde hinanden til ilden, så dér bruger jeg nok mit krudt. Men hvis det er ok med de andre, kan jeg da godt lige skrive et par linjer her i tråden indimellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte at jeg ville have lyst til at få lidt et ædeflip i dag, når jeg nu ved at næste uge står på standhaftig suppe/smoothie-kur. Vi har skam også fået god mad, men jeg har slet ikke haft lyst til at proppe mig. Det var ikke svært at lade det ligge, som jeg ikke havde brug for (og det ene var altså en mega-nice burger!). Hmmmm...DET er altså en fornemmelse jeg gerne vil have med videre.

Fedt! :yay Det er også sådan jeg har det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm to drink a coke or not to drink a coke?

Har lyst. Og må godt. Men måske ville et glas meget koldt vand være lige så godt. Eller en is. Og noget siger mig, at jo mere sukker, jeg indtager idag, desto værre får jeg det imorgen. Men... Coooooola! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg droppede colaen. ;) Og det tror jeg er meget godt, for den havde jo nok ikke gjort mig mere mæt idag, kun drillet mig med sit sukker ;)

Jeg faster idag og planen er at spise mindre morgenmad og mindre aftensmad end i mandags (begge måltider havde jeg mærkeligt nok alligevel svært ved at komme igennem :blink) så der er plads til en lille salat til frokost :)

God fastedag til jer andre - Det er Susanne og LilleMi, der er med, ikke? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var et indslag i go morgen Danmark i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg faster ikke i dag. Jeg har taget cyklen med på arbejde og skal enten cykle hjem eller løbe i eftermiddag og mandagens historie siger man IKKE skal blande faste med pulstræning :blink Og så er der fiskefrikadeller i kantinen i dag og noget paella-wannabe i morgen (som jeg jo ikke må spise pga. LCHF), så det bliver i morgen jeg tager en halv fastedag i stedet (lille morgenmad og ingen frokost overhovedet!)

Jeg tror også jeg skal passe lidt på med at blande det her faste med total kostomlægning til LCHF. Jeg kan godt forstå hvis min krop bliver lidt stresset af det og jeg vil jo gerne give den de bedste betingelser for at blive glad for LCHF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var et indslag i go morgen Danmark i dag :)

Uh hvad sagde de? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg faster ikke i dag. Jeg har taget cyklen med på arbejde og skal enten cykle hjem eller løbe i eftermiddag og mandagens historie siger man IKKE skal blande faste med pulstræning :blink Og så er der fiskefrikadeller i kantinen i dag og noget paella-wannabe i morgen (som jeg jo ikke må spise pga. LCHF), så det bliver i morgen jeg tager en halv fastedag i stedet (lille morgenmad og ingen frokost overhovedet!)

Jeg tror også jeg skal passe lidt på med at blande det her faste med total kostomlægning til LCHF. Jeg kan godt forstå hvis min krop bliver lidt stresset af det og jeg vil jo gerne give den de bedste betingelser for at blive glad for LCHF :)

Det lyder fornuftigt synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER