Barbamama

5:2 tråden :)

283 indlæg i dette emne

Jeg faster også i dag. Indtil nu har den stået på 200 ml æblejuice, og så venter jeg på at min mor kommer, så vil jeg nemlig have lidt morgenmad / brunch, som kommer til at bestå af 1 røræg og 2 tomater til 137 kalorier.

Aftensmaden ved jeg ikke lige hvad jeg gør med endnu... Måske noget æggekage med rejer og tomater eller sådan... Kan se at jeg har "råd" til en æggekage lavet af 1 æg med 75 g rejer og 2 tomater, så det er nok sådan det bliver. Minder meget om det jeg skal have nu, men skidt med det... Så kan mand og barn få resten af lasagnetten fra igår.

Oh, jeg ville godtnok meget hellere spise mad for de 100 kcal, der er i den mængde æblejuice, på en fastedag ;-). Det er jo et helt ekstra æg plus det løse, men jeg må også sige, at her mod slutningen af min fastedag er jeg liiiidt sulten og kunne godt lige have klaret at have 100 kcal til overs. Godt det snart er i morgen ;-)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er jeg med igen :) Mærkeligt nok glæder jeg mug faktisk lidt til at faste :blink

Andre, der er med idag? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad spiser I andre om aftenen på fastedage??? Synes det er super svært at finde noget mad som bare mætter lidt, som holder sig på de der 250-300 kalorier...

Avocado med rejer. Mums! En lille avocado med 170 g rejer (en lille bøtte) er ca. 250 kcal.

Ellers er der lidt ideer her:

http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/sundhed/52-opskrifter-til-fastedage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 faste dag overstået og vægten siger - 1,8 kg weee :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så står det på faste i morgen... Min 3. faste dag. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, hvor jeg lige nu synes at det er en dårlig ide at faste på en mandag - efter en weekend med lidt for god mad og sukker, min krop er sulten, men kan da se frem til en god salat med lidt rejer til frokost :P (Har mere lyst til smørrebrød ell. dagens ret fra kantinen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram til dig, Leras. Jeg synes også at mandagens faste er strid :prik MEN når man faster om mandagen, så er første dag hurtigt overstået og ugen er startet godt :yay

Har ikke selv spist noget endnu og har det faktisk helt ok. Glæder mig dog til salat med æg senere (må have fat i rejer til næste faste - er dybt misundelig!), kylling med squashspaghetti til aften og måske en lille mikro dessert i form af græsk yoghurt med bær :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram til dig, Leras. Jeg synes også at mandagens faste er strid :prik MEN når man faster om mandagen, så er første dag hurtigt overstået og ugen er startet godt :yay

Har ikke selv spist noget endnu og har det faktisk helt ok. Glæder mig dog til salat med æg senere (må have fat i rejer til næste faste - er dybt misundelig!), kylling med squashspaghetti til aften og måske en lille mikro dessert i form af græsk yoghurt med bær :loveshower

Tak - ja det er rart at have startet ugen med at få den ene dag overstået.

Og nu er der kun 30 min til frokostpause.... yay!

Rejer er et af mine faste ynglingstilbehør, de kan nemt spredes ud i salat mv, så det kan kun anbefales.

I aften skal jeg have en lille omelt med revet gulerod og rødbede i, serveret frisk tomat, og lidt bassilikum og evt. lidt skinke revet udover, skal lige regne efter, det ser jeg også frem til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - ja det er rart at have startet ugen med at få den ene dag overstået.

Og nu er der kun 30 min til frokostpause.... yay!

Rejer er et af mine faste ynglingstilbehør, de kan nemt spredes ud i salat mv, så det kan kun anbefales.

I aften skal jeg have en lille omelt med revet gulerod og rødbede i, serveret frisk tomat, og lidt bassilikum og evt. lidt skinke revet udover, skal lige regne efter, det ser jeg også frem til...

Det lyder dæleme også godt :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så i Go morgen DK i morges?

der var et par folk som introducerede 1-dags kuren :)

dvs. Faste en dag i ugen! Og spis som du plejer, resten af tiden!

de siger det virker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så i Go morgen DK i morges?

der var et par folk som introducerede 1-dags kuren :)

dvs. Faste en dag i ugen! Og spis som du plejer, resten af tiden!

de siger det virker!

Ej, er jeg nu igen gået glip af spændende ting på Go Morgen :klap Nå men det er vel ligesom 5:2 bare som i 6:1 istedet? :) Jeg tror bestemt at det virker, men jeg tror det virker bedre for mig med to dage. Jeg kan godt "overskue" at sige nej tak to gange om ugen, og jeg kan mærke, at jo længere tid, det er siden, at jeg har fastet, desto mere kører jeg portionerne op i størrelse, jeg slet ikke har behov for :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens faste-aftensmad. Squashspaghetti bagt i ovn med lidt ost, tomat, (kogt og revet) kylling og en masse krydderier :) Mætter godt og smager helt ok, men jeg er ved at være træt af squash.

Glæder mig lidt til næste fastedag, der skal jeg have broccolisuppe :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faldet lidt af på den. Har alt for meget om ørerne med praktik og lejlighedskøb/salg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, er jeg nu igen gået glip af spændende ting på Go Morgen :klap Nå men det er vel ligesom 5:2 bare som i 6:1 istedet? :) Jeg tror bestemt at det virker, men jeg tror det virker bedre for mig med to dage. Jeg kan godt "overskue" at sige nej tak to gange om ugen, og jeg kan mærke, at jo længere tid, det er siden, at jeg har fastet, desto mere kører jeg portionerne op i størrelse, jeg slet ikke har behov for :badgirl

ja det er stort set det samme som 5:2.... Her skal du bare faste HELT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måtte lige springe min faste dag over til i morgen. Vi aftalte at spise aftensmad hos svigermor, så jeg rykker den til i morgen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er stort set det samme som 5:2.... Her skal du bare faste HELT!

Uha nej tak :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må du drikke vand? Det må man vel. eller???

ja ja, væske er ok! Self. Uden sukker osv. Men igen mad! ham den ene der har været med til at skrive bogen, faster hver mandag og har gjort det længe! Han siger at idet at kroppen producerer mere adrenalin, når du faster, så føles det ikke så slemt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver jo et eller andet sted mening i mit hoved... For hvis du slet ikke spiser, så bliver du ikke så fristet til at spise mere end de der 500 kcal...

Kan være jeg skal prøve en dag i næste uge at se hvad der virker bedst for mig... I denne uge er manden hjemme, og der vil jeg nok få svært ved total faste, så vil det være nemmere med de 500 kcal

tror måske du kan læse mere om det på nettet! Bogen hedder "1-dags kuren"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det fastedag. Planen er, at jeg til morgenmad / frokost spiser noget æg, og så til aftensmad, laver jeg nok noget pasta-salat eller noget. Lidt pasta kan der vel for pokker være kalorier til.

Hvordan gik dagen? :balloons

Jeg synes faktisk at man får meget lidt pasta for sine kalorier :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der fastedag hos mig igen. Er der nogen, der er med, eller begynder folk at falde fra? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil i øvrigt anbefale dem, der bruger shapeup at tjekke antal kcal pr 100 gram en ekstra gang, når I scanner stregkoder. Jeg har oplevet flere gange at shapeup tæller færre kalorier end der står på varedeklarstionen :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt! :yay Hvad er kost spaghetti? :unsure

Og nej jeg synes slet ikke at boulion er slemt. :) Dem jeg bruger (jeg tror det er knor?) har 25 kcal pr terning og sådan en terning giver 0,5 liter :super

Jeg skal have Louisa Lorangs broccolisuppe i aften. :) Tror det bliver superlækkert, men det stjæler relativt mange kalorier, så jeg har kun ca 75 til frokost <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med i dag :-). Det bliver salat i kantinen til frokost og en avocado med rejer til aften. Ensformigt men lækkert :-)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte på 470 kcal på dagen :yay :yay :yay

Jeg fik 75 g kost spagethi. Det var ikke meget, men det holdte sig indenfor grænsen for det tilladte, og det gav mig følelsen af "rigtig" mad :lol

Jeg er med i dag :) Har fået købt knækbrød til 45 kcal per skive, så det skal jeg have en skive af med mine æg til frokost - for det er altså trist med æg alene!!! Så skal jeg bare lige have fundet ud af hvad jeg skal have til aftensmad... Er der ikke en hel del kalorier i boullion???

Der er overraskende lidt kalorier i kyllinge bryst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik dagen? :balloons

Jeg synes faktisk at man får meget lidt pasta for sine kalorier :shooter

Jeg er også rigtig glad for pasta. ;-)

Og ja det er MEGET dyrt i kcal. Jeg bruger squash i stedet en hel squash skrælles (bruger ikke kernerne i midten) og så koger jeg det i to-tre min i saltet vand og vupti så er der pasta. Og hold nu op hvor det mætter. Har to gange måtte opgive at spise min aftensmad op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER